Husk meg
Brukernavn
Passord

Fra 4-3-3 til 4-4-2

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 28 jan 07, 13:46
Herre.. Stadheim har ikke hatt mulighet til åprøve seg i tippeligaen en gang.. gi mannen en sjanse ihvertfall...

---------------------------

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 28 jan 07, 13:48

Opprinnelig postet av SirLion
Herre.. Stadheim har ikke hatt mulighet til åprøve seg i tippeligaen en gang.. gi mannen en sjanse ihvertfall...

Ikke på bekostning av stortalentet Martin Elvestad!

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 28 jan 07, 13:59
det er klart.. ikke på bekostning av talentene våres.. men stadheim fikk ikke spille stort ifjor.. husker i fjor på denne tiden.. da var det hoås og michy som fikk gjennomgå..

Drekka, pule spy og sloss.... Ta toget til Moss...

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 28 jan 07, 14:00
Stadheim var en spiller som hadde en god periode(noen kamper) i tippeligaen for noen år siden. Han ble hauset opp av media. Fikk noen A-landslagskamper. Media skrøt uhemmet av talentfabrikken i den lille saftbygda Sogndal på den tiden. Stadheim har aldrig prestert bra foruten den perioden. Dårlig i Tippeligaen og Middels god i Adecco. Skjønte egentlig ikke hva de så i han,når de hentet han. Det var jo ikke en spiller som hadde prester bra over tid. Tipper det var ut fra CV`en hans.(A-landslagskamper) Til sammenlikning,var Bjørkøy en av de beste spillerene over tid i Adecco-ligaen. Bertelsen var middels god,men fortsatt ung med ekstremkvaliteter. En spiller med et stort forbedringspotensiale.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 28 jan 07, 14:02

Opprinnelig postet av SirLion
det er klart.. ikke på bekostning av talentene våres.. men stadheim fikk ikke spille stort ifjor.. husker i fjor på denne tiden.. da var det hoås og michy som fikk gjennomgå..

Skal du spille på A-laget,så må du prester på rekruttlaget først. Michy og Hoås har fått sjansen,ut fra at de har prester på rekruttlaget først.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 28 jan 07, 14:19

her var det jaggu mye negativitet gitt....

Gji Stadheim våren vertfall. Husk at han er vant med 4-4-2.

Mishy fikk virkelig gjennomgå når han kom  på sensommeren 05, og da var han i tilegg ute av form. Så jo at han har prestert brukbart forigge sessong. 

Anders trenger litt tid og spille i laget vårt først. ha litt tolmodighet a!

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 28 jan 07, 14:30
Opprinnelig postet av Martin

her var det jaggu mye negativitet gitt....

Gji Stadheim våren vertfall. Husk at han er vant med 4-4-2.

Mishy fikk virkelig gjennomgå når han kom  på sensommeren 05, og da var han i tilegg ute av form. Så jo at han har prestert brukbart forigge sessong. 

Anders trenger litt tid og spille i laget vårt først. ha litt tolmodighet a!

Har ikke noe med 4-4-2 formasjon når du presterer så dårlig som Stadheim. Etter min mening,kan han være glad,at han fikk så mange minutter som han gjorde på rekruttlaget.Men det er vel,fordi FFK har betalt så mye for han. Tenker Sogndal var fornøyd  med den summen de fikk for han.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 28 jan 07, 14:33
Stadheim er en knakendes god spiller.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 28 jan 07, 23:47
4-3-3: Stort offensivt potensiale, spesielt med to høytliggende vinger. Defensivt innbærer større utfordring, spesielt for vingene, i og med at vi fort blir liggende for høyt med tre spisser og offensiv midtbane. Stor fleksibilitet i forhold til å "falle ned" på 4-5-1 ved trengsmål.
4-4-2: Enklere defensiv jobb, mer folk der det teller i overganger og press-sone. Offensivt byr oppstillinga på utfordringer, i og med at angrepsmønstre blir mer forutsigbare, og det er en stor risiko for å slå for langt ved høyt midtbane-press fra motstander.

Hvis vi skal ha suksess med 4-4-2 fordrer det at de to spissene gjør en kjempejobb, beveger seg masse på tvers og går i nye mønstre hele tida. Vi har ikke to tank-spisser som kan hamle opp med norske stoppere, og dermed MÅ vi gjøre noe annet enn å slå langt. I tillegg må kantspillerene på midten være villige til å gå, minimum en av gangen, for å skape oppspillsalternativer. En 4-4-2 kan fort bli en 4-2-4, men dette er jo svært risikabelt, og fordrer en feilfri offsidetaktikk fra den bakre firers side.

Jeg håper at Tarik og Raymond er villige, og får "tillatelse" til å gå høyt, spesielt mot hodesterke motstandere.

Vi får se, jeg tror ikke systemet "4-4-2" behøver å se så annerledes ut enn "4-3-3" angrepsmessig. Vi må visst vente til serien begynner, tror jeg, for å si noe mer fornuftig om spilleopplegg. Generelt kan vi vel si at det er lettere å evaluere enn å være synsk, hehehe.

Tradisjonelt har spisspar bestående av en feilvendt, ballsikker spiss og en rettvendt hurtig spiss fungert bra i 4-4-2, men det ser ikke ut som om vi har de to spillerene idag, men der kan jeg ta feil. Toth er nok lagets beste møtende spiss, men hva har vi hvis han er skada eller ute av form?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 29 jan 07, 00:07
Endret: 29 jan 07, 00:08
Opprinnelig postet av Asgeir
Tradisjonelt har spisspar bestående av en feilvendt, ballsikker spiss og en rettvendt hurtig spiss fungert bra i 4-4-2, men det ser ikke ut som om vi har de to spillerene idag, men der kan jeg ta feil. Toth er nok lagets beste møtende spiss, men hva har vi hvis han er skada eller ute av form?

Er enig i mange av dine vurderinger.

"Feilvendte spisser": Toth og Gardar?
"Gjennombruddshissige": West, Fofana, Tarik?

Hoås og Vuorinen blir liksom ingen av delene, dog Vuorinen har kanskje litt potensiale som goalgetter? Litt Nistelrooy-type, god innenfor 16.

Jeg føler uansett at vi har greit med alternativer på topp, selv om man alltid ønsker en spiss som bøtter i mål. Det er andre stedet på banen det ser mer skralt ut.

Har du lest forumets retningslinjer?

freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til: 30 jan 07, 16:03

Opprinnelig postet av Asgeir
4-3-3: ....Hvis vi skal ha suksess med 4-4-2 fordrer det at de to spissene gjør en kjempejobb, beveger seg masse på tvers og går i nye mønstre hele tida. Vi har ikke to tank-spisser som kan hamle opp med norske stoppere, og dermed MÅ vi gjøre noe annet enn å slå langt. I tillegg må kantspillerene på midten være villige til å gå, minimum en av gangen, for å skape oppspillsalternativer. En 4-4-2 kan fort bli en 4-2-4, men dette er jo svært risikabelt, og fordrer en feilfri offsidetaktikk fra den bakre firers side.

Jeg håper at Tarik og Raymond er villige, og får "tillatelse" til å gå høyt, spesielt mot hodesterke motstandere.

Vi får se, jeg tror ikke systemet "4-4-2" behøver å se så annerledes ut enn "4-3-3" angrepsmessig. Vi må visst vente til serien begynner, tror jeg, for å si noe mer fornuftig om spilleopplegg. Generelt kan vi vel si at det er lettere å evaluere enn å være synsk, hehehe.

Jeg er enig i mye av det du skriver, men hvis vi skal satse på feilfri offsidetaktikk betinger det at Szekeres ikke er på banen! En av de største trenersvakhetene til Eggen var at denne spilleren fikk så mye tid på banen. Kampen mot Tromsø er et skrekkeksempel på en back som både blir overspilt og som er så feilplassert at det er helt ille.

Den andre forutsetningen din er at Tarik og Raymond er villige til å gå høyt. Det er de nok, men er Raymond villig til å løpe tilbake? Jeg tilhører de som mener Raymond Kvisvik kunne vært Norges beste spiller, men det er han dessverre ikke. Etter cupfinalen uttalte han at det viktigste i fotball er ikke å løpe. Neivel, men det er allikevel viktig! Og, Raymond, tror du at du blir dårligere til å slå geniale pasninger, dårligere til å rundlure motspilleren med en dribleserie hvis du tar et par ekstra løpeturer og får deg en anstendig kondisjon??

Ellers har jeg tro på 4-4-2, vårt dårlige forsvarspill i fjor startet på midtbanen.

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 30 jan 07, 16:39

Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914