Økonomi, Brenne & Stadheim
---------------------------
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Opprinnelig postet av Fjedjik
Jeg leser i aftenposten at Sogndal hevder å ha solgt Stadheim til FFK for 3,5 mill kr. Det fikk meg til å tenke på at Brenne gikk til LSK for rundt 7 mill. Av denne summen fikk Moss 1,5 mill. FFK fikk 50% av gjenværende beløp mens de andre 50% forventes å bli investert i nye spillere igjen. FFK gikk altså med 500.000,- i minus etter disse to overgangene. I hele høstsesongen ble Brenne foretrukket, og Stadheim fikk 71 minutter. Tatt i betraktning at Terje Høili fortalte til FB at FFK ikke engang kom til forhandlingsbordet, med Brenne tiltross for at han var under kontrakt, synes jeg dette er slett arbeid av FFK. Jeg håper FFk i fremtiden forvalter sine resursser bedre. Jeg er klar over at Brenne sannsynligvis ville bort men ettersom investorene ønsket at FFK skulle tilby han en så god kontrakt at han skrev under på flere år, kunne vel denne saken endt annerledes.Er det mulig mener du at summen for Brenne ikke var bra? spillern som ville hvert bosmann spiller etter denne sesongen. Stadheim har tross alt hvert på landslaget og vil få vist seg frem i år. Eggen ville hverken gi Stadheim eller Vourinen muligheten men jeg tror vi vil få se en del til dem i år.
For øvrig vet jeg ikke helt hvordan du har kommet frem til summene i innlegg ditt. Slik jeg har forstått det, så er ca. regnestykket slik som under, men jeg har tatt feil mange ganger før.
Sogndal har vært flinke til å få mye penger for spillerne sine, men dersom FFK betalte 3.5 million for Stadheim, så betyr det at FFK bare brukte 3.5 million på de resterende spillerne man hentet i sommer. Ikke verst det. Totalsummen FFK brukte skal jo ha vært 7 millioner.
Salget av Brenne:
Solidaritetsmidler (5% av salgssummen):
0,05 * 7,5 = 0,375 millioner
- FFK: 0,10 * 0,375 = 37.500 kroner
- Moss: 0,30 * 0,375 = 112.500 kroner
- Selbak: 0,60 * 0,375 = 225.000 kroner
Resterende beløp etter solidaritetsmidler
7,5 - 0,375 = 7,125 millioner
- Moss: (7,125-1,5)*0,25 = 1.406.250 million
Resterende beløp:
7,125 - 1,40625 = 5.718.750 millioner
Moss sitt utbytte etter salget av Brenne:
1,40625 + 0,1125 = 1.518.750 millioner
FFK sitt utbytte etter salget av Brenne:
0,5 * (5,71875 + 0,0375) = 2.878.125 millioner
Investorpoolen fikk tilsvarende sum, og de pengene kan de velge å spytte tilbake når de selv føler for.
PS! Forbehold om eventuelle regnefeil!
Har du lest forumets retningslinjer?
Jeg leser i aftenposten at Sogndal hevder å ha solgt Stadheim til FFK for 3,5 mill kr. Det fikk meg til å tenke på at Brenne gikk til LSK for rundt 7 mill. Av denne summen fikk Moss 1,5 mill. FFK fikk 50% av gjenværende beløp mens de andre 50% forventes å bli investert i nye spillere igjen. FFK gikk altså med 500.000,- i minus etter disse to overgangene. I hele høstsesongen ble Brenne foretrukket, og Stadheim fikk 71 minutter. Tatt i betraktning at Terje Høili fortalte til FB at FFK ikke engang kom til forhandlingsbordet, med Brenne tiltross for at han var under kontrakt, synes jeg dette er slett arbeid av FFK. Jeg håper FFk i fremtiden forvalter sine resursser bedre. Jeg er klar over at Brenne sannsynligvis ville bort men ettersom investorene ønsket at FFK skulle tilby han en så god kontrakt at han skrev under på flere år, kunne vel denne saken endt annerledes.
Leste samme artikkelen til morran, og stusset også over summen 3,5 mill kr ja. Alikevel håper og tror jeg at Stadheim kommer til å bli god for FFK. Faktisk en av dem jeg tror virkelig vil slå til i år. (Håper virkelig han får tillit) I det lille jeg har sett til ham så han ut til å ha potensiale.
GO STADHEIM!
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Opprinnelig postet av Tango
Jeg leser i aftenposten at Sogndal hevder å ha solgt Stadheim til FFK for 3,5 mill kr. Det fikk meg til å tenke på at Brenne gikk til LSK for rundt 7 mill. Av denne summen fikk Moss 1,5 mill. FFK fikk 50% av gjenværende beløp mens de andre 50% forventes å bli investert i nye spillere igjen. FFK gikk altså med 500.000,- i minus etter disse to overgangene. I hele høstsesongen ble Brenne foretrukket, og Stadheim fikk 71 minutter. Tatt i betraktning at Terje Høili fortalte til FB at FFK ikke engang kom til forhandlingsbordet, med Brenne tiltross for at han var under kontrakt, synes jeg dette er slett arbeid av FFK. Jeg håper FFk i fremtiden forvalter sine resursser bedre. Jeg er klar over at Brenne sannsynligvis ville bort men ettersom investorene ønsket at FFK skulle tilby han en så god kontrakt at han skrev under på flere år, kunne vel denne saken endt annerledes.
Leste samme artikkelen til morran, og stusset også over summen 3,5 mill kr ja. Alikevel håper og tror jeg at Stadheim kommer til å bli god for FFK. Faktisk en av dem jeg tror virkelig vil slå til i år. (Håper virkelig han får tillit) I det lille jeg har sett til ham så han ut til å ha potensiale.
GO STADHEIM!
Av det jeg har sett til han, så er han helt dødfødt spør du meg. Har vært blant de dårligste på FFK 2, når jeg har sett deres kamper. Så Stadheim har jeg mista fullstendig trua på.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
GO STADHEIM!
Av det jeg har sett til han, så er han helt dødfødt spør du meg. Har vært blant de dårligste på FFK 2, når jeg har sett deres kamper. Så Stadheim har jeg mista fullstendig trua på.
Av det jeg har sett av han på treninger og sånt i vinter, har han vel heller vært en av de beste enn en av de dårligste...
Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no
Opprinnelig postet av Jaran Berg
Opprinnelig postet av Rune Haugen
GO STADHEIM!
Av det jeg har sett til han, så er han helt dødfødt spør du meg. Har vært blant de dårligste på FFK 2, når jeg har sett deres kamper. Så Stadheim har jeg mista fullstendig trua på.Av det jeg har sett av han på treninger og sånt i vinter, har han vel heller vært en av de beste enn en av de dårligste...
Nå tenker jeg på kamper jeg så i fjor Jaran. Hva han står for nå vet jeg ærlig talt ikke.
Opprinnelig postet av scheien
har trua på stadheim jeg. men han må få sjangsen først. syns han var bra de gangene han slapp inn ifjor. hadde vært veldig morsomt hvis han hadde tråkka til ordentlig i år. han spilte omtrent samtlige kamper for sogndal. å det er ikke noe dårlig lag egentlig.
De var vel ikke noe bedre enn 6. plass i adecco`n, vel?
Uansett: Jeg håper Stadheim, under en ny trener, kan få den tillit han behøver - og jeg har trua på at han kan bli en god forsterkning på midtbanen vår.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av scheien
har trua på stadheim jeg. men han må få sjangsen først. syns han var bra de gangene han slapp inn ifjor. hadde vært veldig morsomt hvis han hadde tråkka til ordentlig i år. han spilte omtrent samtlige kamper for sogndal. å det er ikke noe dårlig lag egentlig.De var vel ikke noe bedre enn 6. plass i adecco`n, vel?
Uansett: Jeg håper Stadheim, under en ny trener, kan få den tillit han behøver - og jeg har trua på at han kan bli en god forsterkning på midtbanen vår.
Har ingen tro på at han tar noen plass på midten. Da har jeg mer tro på at 1-2 afrikanere på midten.
Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror ikke det var penger det sto på da Brenne valgte LSK. FFK har jo uttalt gjentatte ganger at de sa til agenten at de ønsket å matche et tilbud fra LSK rent økonomisk. Jeg tror rett og slett at Brenne følte at 8 år under samme trener var nok, og at han håpet på videre utvikling under Tom Nordlie. I tillegg til det faktumet at per i dag så er veien kortere til landslaget fra LSK enn fra FFK.
For øvrig vet jeg ikke helt hvordan du har kommet frem til summene i innlegg ditt. Slik jeg har forstått det, så er ca. regnestykket slik som under, men jeg har tatt feil mange ganger før.
Sogndal har vært flinke til å få mye penger for spillerne sine, men dersom FFK betalte 3.5 million for Stadheim, så betyr det at FFK bare brukte 3.5 million på de resterende spillerne man hentet i sommer. Ikke verst det. Totalsummen FFK brukte skal jo ha vært 7 millioner.
Salget av Brenne:
Solidaritetsmidler (5% av salgssummen):
0,05 * 7,5 = 0,375 millioner
- FFK: 0,10 * 0,375 = 37.500 kroner
- Moss: 0,30 * 0,375 = 112.500 kroner
- Selbak: 0,60 * 0,375 = 225.000 kroner
Resterende beløp etter solidaritetsmidler
7,5 - 0,375 = 7,125 millioner
- Moss: (7,125-1,5)*0,25 = 1.406.250 million
Resterende beløp:
7,125 - 1,40625 = 5.718.750 millioner
Moss sitt utbytte etter salget av Brenne:
1,40625 + 0,1125 = 1.518.750 millioner
FFK sitt utbytte etter salget av Brenne:
0,5 * (5,71875 + 0,0375) = 2.878.125 millioner
Investorpoolen fikk tilsvarende sum, og de pengene kan de velge å spytte tilbake når de selv føler for.
PS! Forbehold om eventuelle regnefeil!
Tror regnestykket ditt er forholdsvis riktig, med dine summer blir det slik at FFK brukte ca 612 tusen mer på Stadheim enn de fikk inn for Brenne (Ser da bort fra investeringspoolen, da det er FFKs regnskap jeg sikter til)
Brenne hadde sikkert sine motiver for å bytte klubb, men det jeg sier er at hvis FFK hadde kommet seg til forhandlingsbordet kunne de kanskje laget en spiselig avtale, reelt sett kunne de forhandlingene pågått ennå. Brenne har jo uttalt at utlandet er målet, og selv om Lsk er en større klubb, dermed lettere å bli lagt merke til er de ikke alltid så villige til å slippe spillere under kontrakt, selv med gode tilbud.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Har du lest forumets retningslinjer?
Tror regnestykket ditt er forholdsvis riktig, med dine summer blir det slik at FFK brukte ca 612 tusen mer på Stadheim enn de fikk inn for Brenne (Ser da bort fra investeringspoolen, da det er FFKs regnskap jeg sikter til)
Var ikke investorpoolen med på å betale for Stadheim? I så fall er det bare halvparten av prisen på 3,5 mill som går fra det du kaller FFKs regnskap. Det betyr at FFK gikk i overskudd med denne transaksjonen.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Det var Terje Høili som uttalte i Fredriksstad blad at FFK ikke engang kom til forhandlingsbordet.
Skaviseeeee... Fra nettmøte med Brenne:
"– Jeg er fornøyd med kontrakten, det er alt jeg vil si om den saken, sier Brenne som også fikk et godt tilbud fra FFK."
Opprinnelig postet av JipJap
når en spiller vil bort, så er det fint lite man kan gjøre med det egentlig
Akkurat.
Det som oftest gjøres av ihuga og sveiseblinde supportere er å skrive om historien, slik at den passer med den "sannhet" man selv synes er fin; inkompetent ledelse, for lite penger i tilbudet, for lang kontrakt, klubben har for triste ambisjoner, fotballspilleren er grisk, fotballspilleren er dum, fotballspilleren har rare ambisjoner, fotballspilleren er redd for å miste plassen, osv.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914