Husk meg
Brukernavn
Passord

Keeperne Rasmussen og Bråthen på FFK-trening

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 16 jan 07, 17:27
Merkelig nok fant jeg ikke noen tråd om disse to, men FB skriver i hvert fall at begge disse var på FFK-treningen i dag.

Med mindre Shaaban eller Staw er på vei ut, skjønner jeg ikke vitsen med å vurdere disse. Bråthen er selvsagt at stort keepertalent, men vi trenger ikke to av dem i stallen, da hindrer den ene i å utvikel seg på best mulig måte. Og hva skal vi egentlig med en 30 år gammel danske? I hele fjor fungerte det greit med å ha kun Staw og Shaaban, og jeg regner med at 30-åringen er tiltenkt rollen som utfordrer til Shaaban.

Nå tviler jeg vel egentlig på at dansken får kontraktsforslag (jeg regner med det var derfor han kom, for å prøve å få det), så det er ikke noe problem sånn sett, men hvorfor skal vi egentlig ha spillere på prøvespill/trening som vi ikke trenger, og vet det før dem kommer?

Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03

Lagt til: 16 jan 07, 17:33

Opprinnelig postet av FFK1903
Merkelig nok fant jeg ikke noen tråd om disse to, men FB skriver i hvert fall at begge disse var på FFK-treningen i dag.

Med mindre Shaaban eller Staw er på vei ut, skjønner jeg ikke vitsen med å vurdere disse. Bråthen er selvsagt at stort keepertalent, men vi trenger ikke to av dem i stallen, da hindrer den ene i å utvikel seg på best mulig måte. Og hva skal vi egentlig med en 30 år gammel danske? I hele fjor fungerte det greit med å ha kun Staw og Shaaban, og jeg regner med at 30-åringen er tiltenkt rollen som utfordrer til Shaaban.

Nå tviler jeg vel egentlig på at dansken får kontraktsforslag (jeg regner med det var derfor han kom, for å prøve å få det), så det er ikke noe problem sånn sett, men hvorfor skal vi egentlig ha spillere på prøvespill/trening som vi ikke trenger, og vet det før dem kommer?

Er vel ikke helt uvanlig å ha 3 keepere i en spillerstall... klarte oss helt fint i fjor? Vi leide vel inn en keeper på slutten av sesongen, samt at Dag Frode Hornseth sto en kamp for 2.laget (om jeg ikke husker helt feil)...

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 16 jan 07, 17:34
hemm.. synes det lukter at enten Rami eller Lasse forsvinner. Hvorfor ellers hente inn en dansk 30 åring for prøvespill?

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 jan 07, 17:39
Opprinnelig postet av Jaran Berg
Er vel ikke helt uvanlig å ha 3 keepere i en spillerstall... klarte oss helt fint i fjor? Vi leide vel inn en keeper på slutten av sesongen, samt at Dag Frode Hornseth sto en kamp for 2.laget (om jeg ikke husker helt feil)...

Nå tenkte jeg mest på A-laget da, ikke andrelaget. Uansett, vi henter neppe inn en 30-åring fra Danmark uansett når vi har to gode keepere i stallen, og han er neppe fornøyd med å være tredjevalg på A-laget. Har vi ikke sønnen til Bratseth i stallen fortsatt også? Går ikke han på skole her i området, og kom på høsten i fjor?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 16 jan 07, 17:40

Rasmussen er faktisk første keeper i et av Danmark beste lag. Spennende

Han tok bronse i serien med Midtjylland også. Bør borge for kvalitet det.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 jan 07, 17:44
Endret: 16 jan 07, 17:49
Opprinnelig postet av benksliter`n

Rasmussen er faktisk første keeper i et av Danmark beste lag. Spennende

Han tok bronse i serien med Midtjylland også. Bør borge for kvalitet det.

Er han så god så høres det ut som han skal erstatte en av våre keepere egentlig, men litt rart at en kvalitetskeeper som det trenger prøvespill (EDIT: Utifra linken under så ser det ut som det er keeperen som vil se på forholdene). Men for alt jeg vet så kan det være andre grunner til at han er på FFK-trening, vi har da hatt spillere her før som kun var en snartur innom av ulike grunner, som ikke kom for å få kontrakt, men som ganske enkelt trengte et lag å trene med.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 16 jan 07, 17:46
Endret: 16 jan 07, 17:47

Her står det at antagelig FFK vurderer og selge en av de vi har.

http://www.fotballmagasinet.no/

Mod: Kuttet ned på linken

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 16 jan 07, 18:01

- Ingen konkrete navn på blokka

Nå jobber ikke klubben lenger med noen konkrete navn. – Vi får stadig mailer hvor vi blir tilbudt spillere, men vi har ikke tatt standpunkt til dette. Det er ingenting på gang nå. Vi jobber ikke med noen konkrete.

Lurer på hva Terje Jensen mente med at forsterkningene lar vente på seg?

Er det Mr Morgan som er i førersete kanskje?

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 16 jan 07, 18:18
Opprinnelig postet av Patrioten

Er det Mr Morgan som er i førersete kanskje?

Er det INGEN grenser for paranoia her inne, eller?  Mr. Morgan står visst bak alt som kan ha noe negativt med seg....

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 16 jan 07, 19:12
Endret: 16 jan 07, 19:14
Dette har da FFK sagt lenge; At de har hatt et ønske om å hente inn en tredje keeper. Kvaliteten på denne keeperen var litt avhengig av hva Lasse Staw valgte å gjøre. Foreløpig har han ikke fornyet kontrakten sin, så da må man handle deretter.

FFK har panikkhentet en keeper hver eneste år i tre år nå. Synes det er rart at folk har glemt dette.

2004 André Andersen
- på lån fra Sarpsborg FK, fra og med 11.oktober 2004 og ut resten av sesongen, 3 kamper igjen av sesongen da han ble innleid.

2005 Magnus Hjulstad
- på lån fra Drøbak/Frogn, fra og med 13.oktober 2005 og ut resten av sesongen, 3 kamper igjen av sesongen da han ble innleid.

2006 Lars Jørgen Myhrvold

- på lån Lørenskog, fra og med 27.oktober 2006 og ut resten av sesongen, 3 kamper igjen (2 serie + 1 cup) av sesongen da han ble innleid.

I tillegg så var jo også Alexander Lund Hansen kun på lån, men riktignok over en lenger periode (03.07.04 - 30.11.05).

Har du lest forumets retningslinjer?

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 17 jan 07, 00:48
I tillegg hadde vi også Anders Rotevatn (som kom fra Stabæk 2) noen måneder i 2004 sesongen.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 jan 07, 00:49

Det er vel også ganske innlysende at det fort kan komme et godt bud på Shaaban. Med den oppmerksomheten han får for innsatsen på det svenske landslaget burde det være nok av klubber som er interessert. Så selv om det ikke skulle være kommet noe konkret bud ennå, er det ikke sikkert det er så dumt å sondere terrenget for en tenkelig erstatter. Høres ut som Rasmussen er en slik keeper.

Tviler vel på at Shaaban blir sesongen ut. Kommer selvsagt til å savne ham, men med en god erstatter går det an å leve med at ingenting varer evig.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05

Lagt til: 17 jan 07, 09:08

Jeg tror det kan være større sjanse for at Staw forsvinner enn at Shaaban forsvinner..

Men de er meget attraktive keepere begge to.....Så alt kan vel skje!?

FFK,klubben i mitt hjerte :-)

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 17 jan 07, 09:44

Mener at både Erik Bråthen og dansken er for dårlige erstattere til Rami om han forsvinner, synes det med å eventuellet å hente en dansk reservekeeper, er panikkhandling.

Mener at keeperplassen er så viktig at her bør det satses på kvalitet og ikke kvantitet.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 17 jan 07, 09:45

Mener at både Erik Bråthen og dansken er for dårlige erstattere til Rami om han forsvinner, synes det med å eventuellet å hente en dansk reservekeeper, er panikkhandling.

Mener at keeperplassen er så viktig at her bør det satses på kvalitet og ikke kvantitet.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner noe serlig til denne dansken.
Siden du tydeligvis gjør det, kan du fortelle litt om ham?
Styrker og svakheter osv...?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 17 jan 07, 09:48

Hvis Rasmusen har stått fast på Midtjylland så kan han vel være en erstatter for Shabaan? Med det mener jeg at han holder bra TL nivå. Bråthen er vel i så fall tiltenkt å være en erstatter for Staw.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 17 jan 07, 09:59
synes Rasmusen virker spennede. naivt å tro at vi skal beholde Rami, når han gir så sterke signaler på at han vil til en større klubb/liga og i tillegg spiller bra på landslaget.  Uten at jeg kjenner noe til Rasmusen, så må han inneha visse kvaliteter når han har vært  fast på et bra lag i den danske ligaen. Smart av FFK å være førevar.

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 17 jan 07, 10:32
Endret: 17 jan 07, 10:33

Hei mister pessimist!

Skal vi ikke la ham få sjangsen før vi, evt. trenerne, bedømmer han? AR ble "degradert" til reservekeeper da FC Midtjylland hentet ny keeper. AR har denne sesongen spilt 13 av 18 kamper for laget, som pt ligger på 2. plass i SAS-ligaen. På de 13 kampene står laget med 7 seiere, 3 uavgjort og 3 tap.

Nå er det ikke keeperen alene som står for denne statistikken, men tror at han har bidratt han også....

Får FFK på plass en ny keeper, tror jeg Rami forsvinner....og det er nok derfor disse trener med FFK!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 17 jan 07, 11:45
Endret: 17 jan 07, 11:50
Opprinnelig postet av Oslo

Hei mister pessimist!

Skal vi ikke la ham få sjangsen før vi, evt. trenerne, bedømmer han? AR ble "degradert" til reservekeeper da FC Midtjylland hentet ny keeper. AR har denne sesongen spilt 13 av 18 kamper for laget, som pt ligger på 2. plass i SAS-ligaen. På de 13 kampene står laget med 7 seiere, 3 uavgjort og 3 tap.

Nå er det ikke keeperen alene som står for denne statistikken, men tror at han har bidratt han også....

Får FFK på plass en ny keeper, tror jeg Rami forsvinner....og det er nok derfor disse trener med FFK!

Klart han skal få sin sjanse, vet ikke noe om hans stryker, eller svakheter, man  blir liksom skuffet når man hører et ukjent navn, når man har hatt keepere som Thomas Myhre og Rami.

Nå har forrøvrig Midtjyland fått ny keeper, www.bolddk.com/nyt/

Ellers virker det jo som om at man seriøst har tenkt til å kvitte seg med enten, Lasse, Rami, eller kanskje begge to, om det stemmer det dansken sier til Bold.dk.

De har jo to målmænd som gør det godt, og så længe de har dem, tror jeg ikke de vil hente mig. Men som jeg har forstået det pønser de på at sælge en af dem, eller måske begge to, og så kan det blive aktuelt, siger Rasmussen til bold.dk.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 17 jan 07, 11:59

At Shabaan forssvinner om han får et tilbud han finner interessant er vel ingen overaskelse. I så fall får FFK en god slump penger samt at de har hatt en god, og i utgangspunktet overkvalifisert, keeper en sesong.

Hvis Staw skulle få et tilbud fra England bør han etter min mening reise. Jeg mener det er en defensiv holdning blant unge spillere at de vil bli hjemme å utvikle seg i trygge omgivelser. Trygge omgivelser utvikler som regel ikke noen ting. I så fall vil Bråthen kunne være en god erstatter.

Jeg tror ikke vi skal forvente at A-lagets førstekeeper til enhver tid er landslagskeeper.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 17 jan 07, 21:33

Her står det at Erik Bråten er klar

Nye spillere: Konan Serge Kouadio og Ismael Beko Fofana, begge fra Elfenbenskysten, har skrevet kontrakter som strekker seg ut 2009-sesongen. I tillegg har klubbens sikret seg Gardar Jóhannsson fra islandske Valur og keeper Erik Bråthen (Kvik-Halden).

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 17 jan 07, 21:54

Her står det at Erik Bråten er klar

Nye spillere: Konan Serge Kouadio og Ismael Beko Fofana, begge fra Elfenbenskysten, har skrevet kontrakter som strekker seg ut 2009-sesongen. I tillegg har klubbens sikret seg Gardar Jóhannsson fra islandske Valur og keeper Erik Bråthen (Kvik-Halden).

Hvor står dette? Når er det datert?

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 17 jan 07, 22:25

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 17 jan 07, 22:39
Hva i alle dager er smp.no og hvorfor i alle dager skulle de vite dette før det har blitt publiserte på fredrikstadfk.no, en av våre to lokalaviser eller her på ffksupporter.net?

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 17 jan 07, 22:45
Kommer jo faktisk fra NTB da

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til: 17 jan 07, 22:56
Jeg blir litt nervøs her, står i demokraten at Rami sansyligvis kommer til å forlate vors, og at det er derfor vi har hentet disse spillerne til prøvespill. Rami har jo sagt at han har kan tenke seg en sesong til her, men det var en stund siden..hva tror dere?

CUPVINNER 06

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 17 jan 07, 23:25
Opprinnelig postet av TothNR1
Jeg blir litt nervøs her, står i demokraten at Rami sansyligvis kommer til å forlate vors, og at det er derfor vi har hentet disse spillerne til prøvespill. Rami har jo sagt at han har kan tenke seg en sesong til her, men det var en stund siden..hva tror dere?
jeg tror ikke rami vil forsvinne med det første. det er ikke lett det med utlandet. Tror heller ikke det er kommet noe bud på rami og han er under kontrakt. Innen den tid tar jeg alt med ro. ikke grin, for du ser hvor vansklig keepere har det.. Tenk at issaksson varmer benken i England

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 jan 07, 23:52
Endret: 17 jan 07, 23:53

man  blir liksom skuffet når man hører et ukjent navn, når man har hatt keepere som Thomas Myhre og Rami.

Skal glatt innrømme at jeg ikke er noe vandrende fotballeksikon, men jeg hadde ikke hørt om Rami Shaaban før han kom til Fredrikstad. Og selv om alle andre kjente til ham var det visst ikke så mange som hadde tiltro til ham.

Shaaban i FFK har forlengst blitt en vinn-vinn situasjon. Det er bare å gratulere den/de som ga Shaaban sjansen i FFK med å ha gjort et godt valg. Shaaban forsvinner neppe før til sommeren, i følge hans egne spekulasjoner, pga overgangsmarkedet i utlandet. Men han går neppe før det kommer et anstendig bud heller. Har tro på at han vil være litt real mot en klubb han gjentatte ganger har sagt om at ga karrieren hans en ny sjanse.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 18 jan 07, 17:17
Så spørs det hvor god denne Rasmussen er da

Ulæst Idag, 14:55
Andros avatar
Andro Andro er logget ind nu
Danmarksmester i kørestols-løb!

Tilmeldingsdato: 24-06-05
Bopæl: Herning
Vedr.: Fredrikstad prøver danske

http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&hol...i nfo&topID=5

En udemærket keeper der dog har vist, at han ikke har klassen til en topklub i Danmark. Nu ved jge ikke hvor gode Frederiksstad er, men hvis de kæmper med om mesterskabet, tror jeg ikke at han har klassen til holdet.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 18:21
en skal ikke tro alle en leser, men at den keepere blir her tror jeg ikke noe på...

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 19:36
Opprinnelig postet av kanogvetalt

At Shabaan forssvinner om han får et tilbud han finner interessant er vel ingen overaskelse. I så fall får FFK en god slump penger samt at de har hatt en god, og i utgangspunktet overkvalifisert, keeper en sesong.

Hvis Staw skulle få et tilbud fra England bør han etter min mening reise. Jeg mener det er en defensiv holdning blant unge spillere at de vil bli hjemme å utvikle seg i trygge omgivelser. Trygge omgivelser utvikler som regel ikke noen ting. I så fall vil Bråthen kunne være en god erstatter.

Jeg tror ikke vi skal forvente at A-lagets førstekeeper til enhver tid er landslagskeeper.

Fredrikstad behåller Shaaban oavsett

Efter succén i landslaget har Rami Shaaban blickar på sig från flera intresserade klubbar.
Men Fredrikstad har inga som helst planer på att släppa sin förstemålvakt.
- Det finns inga andra bra målvakter på marknaden. Därför är det bättre att behålla Rami, säger Fredrikstads klubbdirektör Morgan Andersen till www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 22:24
Opprinnelig postet av keiko99
en skal ikke tro alle en leser, men at den keepere blir her tror jeg ikke noe på...

Bedre å høre hva danskene selv mener om Rasmussen enn hva jeg får med her i hvertfall.

Her er forøvrig en til som svarer.

Idag, 17:25
kennis avatar
kenni kenni er ikke logget ind
Sæsonkortholder

Tilmeldingsdato: 03-09-05
Bopæl: Nord for alperne

Mit umiddelbare indtryk af Anders Rasmussen er middelt.

Han er ikke en keeper, der på holdets dårlige dage redder tre point hjem, men han er heller ikke en, der koster. Han er en ganske stabil keeper på et middel niveau.

Så for min del kan man bare sende denne keeperen sydover.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 22:43
Igjen driver du å henter innlegg fra andre brukere Rune bare for å hogge mest mulig ned. Du vet ikke selv en gang om det er noe hold i det. For det andre så tror jeg neppe han blir. Rami vil nok ikke forsvinne og jeg tror det skal mye til for at lasse blir i england og da har vi lite behov for keepere

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 18 jan 07, 22:49
Vel, keiko... Jeg vil tro at en danske som er supporter av laget Rasmussen spiller for muligens har et vesentlig bedre grunnlag for å uttale seg om Rasmussen enn det vi har. Akkurat som du og andre FFK-supporter har et bedre grunnlag for å uttale seg om Simen Brennes eller John Anders Bjørkøys ferdighetsnivå og prestasjonsevne enn det for eksempel en brasilianer eller italiener har.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 18 jan 07, 22:55
Endret: 18 jan 07, 22:59
Opprinnelig postet av keiko99
Igjen driver du å henter innlegg fra andre brukere Rune bare for å hogge mest mulig ned. Du vet ikke selv en gang om det er noe hold i det. For det andre så tror jeg neppe han blir. Rami vil nok ikke forsvinne og jeg tror det skal mye til for at lasse blir i england og da har vi lite behov for keepere

Jeg diskuterer fast på dette forumet også når det passer seg. Og jeg stiller spørsmål når det er noe jeg lurer på, og som du ser så får jeg jo svar. Det er i hvertfall like mye hold i det disse uttaler seg enn det som kommer frem her på forumet .

Så det er bare å melde seg å være med og diskutere der keiko99 www.fodboldforum.dk

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jan 07, 17:39

Opprinnelig postet av Holters
Hva i alle dager er smp.no og hvorfor i alle dager skulle de vite dette før det har blitt publiserte på fredrikstadfk.no, en av våre to lokalaviser eller her på ffksupporter.net?

Man kan jo lure på hvorfor FFK kom med denne nyheten til NTB, før de la den ut selv.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 19 jan 07, 19:08

I utgangspunktet ja.  Etter min mening er nivået på Rami ikke særlig bedre enn litt over middels tippeliganivå. Iallefall ikke i sesongen som gikk. Synes ikke det er noen krise om han går, dersom vi får 4-8 mill for han, jeg betviler at noen er villig til å betale noe mer. Noen som er enig/uenig?

Rød.... hvit... og patriot!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 19 jan 07, 19:21
Endret: 19 jan 07, 19:23
Opprinnelig postet av djpete

I utgangspunktet ja.  Etter min mening er nivået på Rami ikke særlig bedre enn litt over middels tippeliganivå. Iallefall ikke i sesongen som gikk. Synes ikke det er noen krise om han går, dersom vi får 4-8 mill for han, jeg betviler at noen er villig til å betale noe mer. Noen som er enig/uenig?

Jeg er uenig. Rami gjorde kanskje noen rare ting ifjor, men alt i alt hadde han så mange matchvinner-redninger at han er vesentlig bedre enn de alternativene vi kan se for oss på kort sikt.

Går Rami må vi ut på førstekeeper-jakt, siden jeg mener hverken Lasse eller Erik er førstekeepermatriale riktig ennå.

Hvis Rami er "litt over middels tippeliganivå" er han MINST blant de 7 beste keeperne, siden det bare er 14 lag i tippeligaen - hvis jeg skal snu på det du sier. Hvem mener du er bedre?

FFK var i fjor elitens 8. beste lag. Hvis vi i år havner på 4-7. plass er jeg fornøyd. Med en keeper som minst er blant de 7 beste har vi iallefall en keeper som matcher hvor vi havner.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 19 jan 07, 19:28

I utgangspunktet ja.  Etter min mening er nivået på Rami ikke særlig bedre enn litt over middels tippeliganivå. Iallefall ikke i sesongen som gikk. Synes ikke det er noen krise om han går, dersom vi får 4-8 mill for han, jeg betviler at noen er villig til å betale noe mer. Noen som er enig/uenig?

Jeg er helt enig.

Shaaban er en over gjennomsnittlig Tippeligakeeper, men skiller seg ikke noe mer ut enn det.

Han er langt fra noen soleklar vinner av en utnevnelse som Tippeligaens beste keeper. Samtidig er det viktig å innse at Shaaban er akkurat en så god keeper som FFK trolig maksimalt kan håpe på å få beholde noen sesonger, men samtidig tror jeg han akkurat ikke er god nok til å være megahot på overgangsmarkedet.

Rami Shaaban har reddet oss fra mange poengtap, men har også vært skyld i noen. Han har generelt en god reaksjonsevne og er eksepsjonelt god en-mot-en, men har samtidig vist store svakheter. For eksempel; Langskudd (!) av alle ting.

Thomas Myhre holdt i mine øyne et nivå over Rami Shaaban, og når han ikke får spille for en klubb som Charlton, så ser jeg ikke helt hvilken klubb i en større liga som skulle ønske Rami Shaabans tjenester.

Men for all del. Hans gode spill for landslaget øker nok interessen og markedsverdien. Det er nesten så vi kan håpe på å gjøre et kupp ved et salg, og samtidig slipper vi å frykte for at Shaaban er uerstattelig.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 19 jan 07, 19:34
Endret: 19 jan 07, 19:38
Opprinnelig postet av denialsander
Hvis Rami er "litt over middels tippeliganivå" er han MINST blant de 7 beste keeperne, siden det bare er 14 lag i tippeligaen - hvis jeg skal snu på det du sier. Hvem mener du er bedre?

Alle disse konkurrerer minst like mye som Shaaban om utnevnelsen "Tippeligaens beste keeper":

Håkon Opdal, Lars Hirschfeld, Arni Gautur Arnason, Sead Ramovic

I tillegg lukter følgende på en plass i overnevnte selskap:

Rune Nilssen, Rune A. Jarstein, Jon Knudsen

Når Rami Shaaban er 1 av 5 aktuelle kandidater for å bli kåret til "Tippeligaens beste keeper", så er han selvsagt en over gjennomsnittlig tippeligakeeper, men det er ikke mye som tyder på at han er noen soleklar vinner. Spør andre lags supportere, og jeg tror  fort du får høre navn som; Opdal, Hirschfeld og Arnason.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 19 jan 07, 21:52

Jeg er enig med deg. Jeg forventa meg faktisk mer av Rami enn det han viste i fjor. Men jeg synes 4-8 mill. virker lite. Rami er jo i sin beste alder som keeper. Hvis han går til en større klubb så kommer nok prisen minst til å ligge på ca. 15 mill. ( tror jeg ).

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 21 jan 07, 14:15
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er logget ind nu
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense

Citat:
Citat: Stadion1960
Den danske keeperen Anders Rasmussen har gjort sine saker bra på FFKs treninger denne uka. -Vi er fornøyd med ham, men velger å satse lokalt nå i første omgang, så får vi se hvordan det blir på keepersiden fremover, sier Morgan Andersen.

Da ble det ingen signering denne gangen.

Det tror jeg i skal være glade for. Han er såmænd en fin keeper,
det er for sjældent hans store redninger kommer, hvis han skal være fast mand i en topklub. Han er meget stabil, dog med udsving til både store redninger og store drop.

Hvis i skal have noget her i Danmark, synes jeg måske at i skulle kigge mere på en Søren Jochumsen i AC Horsens. Han er faktisk en god keeper, som heller ikke er umulig at få fingre i.

Kanskje FFK kan ta en titt på Søren Jochumsen i steden ??

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914