Husk meg
Brukernavn
Passord

Glenn Rostad tar over junior- og rekruttlaget

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 15 jan 07, 21:42
Tar visst over jr.laget og rekrutt. Bra ressurs det!

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 15 jan 07, 21:52
Er det Glenn Rostad som har hatt en trenerrolle i Vålerenga denne sesongen? Har vel også hatt han som gymlærer hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret for øvrig til en mer beskrivende overskrift.

Kristian B

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jan 07, 22:28
Stemmer det.. samma kællen! Var forøvrig trener i FFK året før eggen kom.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 15 jan 07, 22:40
Endret: 15 jan 07, 22:41
Hm, hvis dette stemmer (og det gjør det sikkert) - hva betyr dette for Tom Freddy Aune? Hvis FFK ansetter en ny hovedtrener, ville jeg tro Aune gikk tilbake til trenerjobben for juniorlaget, men da skjer altså ikke det. Blir både Aune og Haugen assistent-trenere for den nye hovedtreren, pluss Rostad på rekruttlaget/juniorlaget og Ahlsen som ressurstrener? Begynner i hvert fall å bli et stort trenerapparat. Forutsatt at Aune/Haugen ikke får hovedtreneransvaret, da.

Har litt sansen for Rostad, selv om han ikke gjorde det veldig bra som hovedtrener da han var hos oss sist.

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 15 jan 07, 22:41
Rikheim må vært en utrolig god trener trener... Er det ikke mulig å gå rett til kilde da.... Rikheim på sidelinja. Beste gymlærenen jeg har hatt, spilte bare fotball og kanonball.

Tilbake til tema, Glenn hadde jeg vel noen timer som vikar, fin fyr.

Stolt Oslo Aristokrat

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 15 jan 07, 23:20
Opprinnelig postet av Kristian B
Tar visst over jr.laget og rekrutt. Bra ressurs det!

Hvor har du det fra, Kristian?

Har du lest forumets retningslinjer?

Kristian B

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jan 07, 23:22

Sir Aleksander Olsen hevdet dette!

Så vi får ta trynet på`n om det ikke skulle stemme.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 15 jan 07, 23:24

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 15 jan 07, 23:28
Opprinnelig postet av Holters

Aleksander Olsen var med å starte Plankehaugen i sin tid hvis jeg ikke husker feil. Så det er nok en god kamerat av Kristian B.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 15 jan 07, 23:37
Endret: 16 jan 07, 00:14

Opprinnelig postet av Svupzz
Rikheim må vært en utrolig god trener trener... Er det ikke mulig å gå rett til kilde da.... Rikheim på sidelinja. Beste gymlærenen jeg har hatt, spilte bare fotball og kanonball.

He, he...

Hadde han selv som gymlærer i en periode.

Likte definitivt hans noe autoritære lederstil,

...en litt "light" versjon av Nordlie.  

Dette er en egenskap som undertegnede dessverre savner hos Glenn Rostad. 

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Krakow forever...

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 jan 07, 00:26
Opprinnelig postet av Costanza
Hm, hvis dette stemmer (og det gjør det sikkert) - hva betyr dette for Tom Freddy Aune? Hvis FFK ansetter en ny hovedtrener, ville jeg tro Aune gikk tilbake til trenerjobben for juniorlaget, men da skjer altså ikke det. Blir både Aune og Haugen assistent-trenere for den nye hovedtreren, pluss Rostad på rekruttlaget/juniorlaget og Ahlsen som ressurstrener? Begynner i hvert fall å bli et stort trenerapparat. Forutsatt at Aune/Haugen ikke får hovedtreneransvaret, da.

Har litt sansen for Rostad, selv om han ikke gjorde det veldig bra som hovedtrener da han var hos oss sist.

I tillegg så er det vel mer enn normalt at en ny hovedtrener selv velger hvem han vil ha som assistenter? Som regel blir jo assistenten sparket sammen med hovedtreneren, men ettersom Eggen gikk frivillig så stiller det seg jo noe annerledes. Og hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen... Men har denne stillingen sportslige oppgaver, så minsker jo dette arbeidsoppgaver som Aune/Haugen kan ta. Og å løse dem fra kontrakten ville jo egentlig vært både synd og sikkert ikke helt gratis heller.

Man kan jo kanskje tolke dette som at Aune blir hovedtrener...

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 jan 07, 00:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Aleksander Olsen var med å starte Plankehaugen i sin tid hvis jeg ikke husker feil. Så det er nok en god kamerat av Kristian B.

Joa, jeg vet hvem Aleksander Olsen er. Både han og Kristian B er jevngamle med meg og vi gikk på Frederik II samtidig, men at Aleksander Olsen sier dette i seg selv betyr jo ikke så mye. Det som er interessant er hvor han har fått vite det.

Ingen av de jeg kontaktet i FFK svarte på SMS rundt 2220, men det er forståelige nok. Vi får se hva som skjer i morgen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 jan 07, 00:41
Opprinnelig postet av FFK1903
Og hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen... Men har denne stillingen sportslige oppgaver, så minsker jo dette arbeidsoppgaver som Aune/Haugen kan ta. Og å løse dem fra kontrakten ville jo egentlig vært både synd og sikkert ikke helt gratis heller.

Ahlsen skal jobbe med spillerne individuelt og for å utvikle deres tekniske ferdigheter (?). I mine øyne høres det ut som en degradering fra assistenttrenerrollen og jeg har vel en viss fornemmelse av at dette kun varer ut Ahlsens nåværende arbeidskontrakt.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 16 jan 07, 00:58
Endret: 16 jan 07, 00:59

hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen...

Være snill mot Ahlsen? Virker som en del avskriver Ahlsen som en hjelpeløs og tilbakestående skikkelse som kun er i klubben fordi han ble en legende etter drømmetreffen i 84. Har du vært og sett Ahlsen jobbe på treningsfeltet? Etter min mening er dette en perfekt jobb for han. Etter hva jeg har sett på trening så virker han veldig dyktig med spillerne individuelt, spesielt på tekniske detaljer og det taktiske aspekte ved duellspill(hvordan man tar ut en motstander, skjerming etc.). Derimot er jeg enig i at han ikke er noe hovedtrenertype, men det er ikke pga. det fotballfaglige.

Etter hva jeg har hørt så er ikke Ahlsen helt i form. Vet ikke om han er i så dårlig form at han ikke hadde tålt den belastningen det er å være assistent-trener, men det kan jo ha vært en medvirkende årsak. Uansett er jeg sikker på at han vil gjøre en veldig god jobb i å ta seg av detaljer ved den enkelte spillers utvikling,

Lenge leve "hjørnet"!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 jan 07, 01:24
Alt jeg gjorde var å stille spørsmålstegn ved denne tittelen og lurte på hva arbeidsoppgavene gikk ut på, ettersom vi ikke har hatt noen slik tittel før Ahlsen egentlig ble litt overflødig.

Jeg har da aldri sett på dette forumet noen som engang har antydet at Ahlsen er en tilbakestående skikkelse, du kan jo dra frem en god del eksempler ettersom du skriver at det er en del av "oss". Det jeg dog har lest her inne er at han til og med på oppvarming har visst trenersvakheter, og at Eggen gikk litt lei av at han ikke var dyktig nok i jobben sin, men det er langt sted fra det og til å kalle noen tilbakestående.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 16 jan 07, 01:40
Endret: 16 jan 07, 01:41

Det eneste negative jeg kan huske å ha lest om Ahlsen på dette forumet (eller noe sted for den sakens skyld) er at han visstnok ikke skal være den flinkeste til å kommunisere med spillerne. Det gjelder visst ikke på tomannshånd, skjønner jeg.

Forøvrig overrasker det slett ikke. Det å være i stand til å prestere godt selv krever helt andre egenskaper enn det å kunne instruere, korrigere og oppmuntre andre. Det er ingen som helst grunn til at den som er god til den ene også skal være god til det andre, selv om man trenger solid fotballforståelse i begge roller.

Men i den grad Ahlsen har ressurser å bidra med er det selvsagt bare glimrende at klubben vet å utnytte det - selv om det skulle medføre at man må opprette en stilling man ikke har hatt noen til å fylle før. Det er knappest noe argument mot Ahlsens verdi for FFK at man ikke har hatt noen med nettopp hans kompetanse tidligere.

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 16 jan 07, 08:49
Skal Glenn seriøst ta over rekruttlaget Kristian? Dette var i såfall bra nyheter. Rostad er virkelig flink, og har ppersonligheten til å bli en bra trener. (Når sir Aleksander har sagt det, må det jo være sant )

Ahlsens stilling kommer vel på lik linje med Harry Hansens? Ingen som sier at de to ikke er ressurspersoner, men stillingene deres kommer vel som følge av litt snillisme i systemet?

Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 jan 07, 09:00
ffksupporter.net har fått bekreftet via SMS at den tidligere FFK-treneren Glenn Rostad vender tilbake for å ta over treneransvaret for juniorlaget til FFK.

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1121
Spurte Tom Freddy Aune via SMS og fikk svaret "Ikke rekrutt, men jr trener".

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 16 jan 07, 09:00
Morro! Velkommen tilbake Rostad!

Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?

Kristian B

Landslagsspiller

Lagt til: 16 jan 07, 09:16
Endret: 16 jan 07, 09:16

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Joa, jeg vet hvem Aleksander Olsen er. Både han og Kristian B er jevngamle med meg og vi gikk på Frederik II samtidig, men at Aleksander Olsen sier dette i seg selv betyr jo ikke så mye. Det som er interessant er hvor han har fått vite det.

Ingen av de jeg kontaktet i FFK svarte på SMS rundt 2220, men det er forståelige nok. Vi får se hva som skjer i morgen.

Aleksander jobber som guttetrener i VIF, og snakker jevnlig med Rostad. Ikke verre enn det.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 16 jan 07, 12:03
Endret: 16 jan 07, 12:14
Alt jeg gjorde var å stille spørsmålstegn ved denne tittelen og lurte på hva arbeidsoppgavene gikk ut på, ettersom vi ikke har hatt noen slik tittel før Ahlsen egentlig ble litt overflødig.

Jeg har da aldri sett på dette forumet noen som engang har antydet at Ahlsen er en tilbakestående skikkelse, du kan jo dra frem en god del eksempler ettersom du skriver at det er en del av "oss". Det jeg dog har lest her inne er at han til og med på oppvarming har visst trenersvakheter, og at Eggen gikk litt lei av at han ikke var dyktig nok i jobben sin, men det er langt sted fra det og til å kalle noen tilbakestående.

Jeg angrer på bruken av ordet tilbakestående, for det ble litt drøyt, og da blir selvfølgelig all fokus fra innlegget satt på det. Det jeg reagerer på er undervurderingen av Ahlsen, muligens på bakgrunn av hans svakhet i å ordlegge seg i intervjuer og i større grupper. Har flere ganger reagert på innlegg hvor jeg syns han blir omtalt med manglende respekt, og når du da skriver at du syns det høres ut som de har opprettet en fiktiv stilling for å være snill mot Ahlsen, ja da syns jeg det føyer seg inn i rekken av undervurderende og respektløse innlegg mot han. Bare det å tenke at man skal ha opprettet en egen stilling i en profesjonell fotballklubb bare for å være snill mot Ahlsen, mener jeg sier en del om din vurdering av han.

Jeg har ikke tid til å gå igjennom tidligere tråder for å grave opp dokumentasjon, men jeg mener å ha lest negative omtalelser av Ahlsen i innlegg flere ganger, gjerne med begrunnelse i intervjuer hvor han har svart ganske dårlig for seg. Jeg har ikke lagt meg på minnet hvem som har vært kritiske eller i hvilke tråder det har forekommet, og ut fra reaksjonen din så har det sikkert ikke forekommet så ofte som jeg har hatt inntrykk av, men mener å huske at han ble nevnt som hovedtrener av noen her på forumet, så er ikke utenkelig at det er rundt der jeg har lest noen negative og respektløse innlegg. Tror også det var en tråd hvor en annen gosse sa i fra til en forumdeltaker som han syns hadde skrevet repektløst om Ahlsen i et innlegg, husker ikke hvor, det kan for så vidt hende jeg blander med Jørn Andersen også, for han lider jo litt den samme skjebnen. Det kan være det samme. Poenget er, jeg overreagerte nok litt, men har inntrykk av at Ahlsen er undervurdert og at flere har skrevet innlegg av manglende respekt eller nedlatende karrakter av han. Det jeg spesielt reagerte på ved ditt innlegg var det med å opprette en fiktiv stilling for å være snill om Ahlsen, det syns jeg er av en nedlatende karrakter, som om han ikke klarer å ta vare på seg sjøl uten at klubben verner om han, litt sånn av medlidenhet fikk jeg en følelse av når jeg leste det du skrev der. Kan hende jeg totalt har feiltolket det du skrev og at du ikke mente det sånn i hele tatt, i så tilfelle beklager jeg.

Lenge leve "hjørnet"!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 16 jan 07, 12:17
Tror folk som ikke vet noe om Ahlsen ikke bør uttale seg i denne saken, det er en grunn til at han høres ut som han gjør i intervjuer etc både på tv og radio. Dette har selvfølgelig ikke noe med hans kunnskap som trener om. Jeg synes det er leit at han får et slikt stempel.

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06

Lagt til: 16 jan 07, 13:10
Endret: 16 jan 07, 13:14

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Jeg angrer på bruken av ordet tilbakestående, for det ble litt drøyt, og da blir selvfølgelig all fokus fra innlegget satt på det. Det jeg reagerer på er undervurderingen av Ahlsen, muligens på bakgrunn av hans svakhet i å ordlegge seg i intervjuer og i større grupper. Har flere ganger reagert på innlegg hvor jeg syns han blir omtalt med manglende respekt, og når du da skriver at du syns det høres ut som de har opprettet en fiktiv stilling for å være snill mot Ahlsen, ja da syns jeg det føyer seg inn i rekken av undervurderende og respektløse innlegg mot han. Bare det å tenke at man skal ha opprettet en egen stilling i en profesjonell fotballklubb bare for å være snill mot Ahlsen, mener jeg sier en del om din vurdering av han.

Jeg har ikke tid til å gå igjennom tidligere tråder for å grave opp dokumentasjon, men jeg mener å ha lest negative omtalelser av Ahlsen i innlegg flere ganger, gjerne med begrunnelse i intervjuer hvor han har svart ganske dårlig for seg. Jeg har ikke lagt meg på minnet hvem som har vært kritiske eller i hvilke tråder det har forekommet, og ut fra reaksjonen din så har det sikkert ikke forekommet så ofte som jeg har hatt inntrykk av, men mener å huske at han ble nevnt som hovedtrener av noen her på forumet, så er ikke utenkelig at det er rundt der jeg har lest noen negative og respektløse innlegg. Tror også det var en tråd hvor en annen gosse sa i fra til en forumdeltaker som han syns hadde skrevet repektløst om Ahlsen i et innlegg, husker ikke hvor, det kan for så vidt hende jeg blander med Jørn Andersen også, for han lider jo litt den samme skjebnen. Det kan være det samme. Poenget er, jeg overreagerte nok litt, men har inntrykk av at Ahlsen er undervurdert og at flere har skrevet innlegg av manglende respekt eller nedlatende karrakter av han. Det jeg spesielt reagerte på ved ditt innlegg var det med å opprette en fiktiv stilling for å være snill om Ahlsen, det syns jeg er av en nedlatende karrakter, som om han ikke klarer å ta vare på seg sjøl uten at klubben verner om han, litt sånn av medlidenhet fikk jeg en følelse av når jeg leste det du skrev der. Kan hende jeg totalt har feiltolket det du skrev og at du ikke mente det sånn i hele tatt, i så tilfelle beklager jeg.

Noe av det du sikter til Snæbbus-aristokrat#78 er vel det som ble skrevet nedover på denne siden www.ffksupporter.net/forum/emne.php  

Viktig å få med seg at dette ble beklaget av vedkommende som skrev det.

Næmmen staaakaar han er fra Moss jo...

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Lagt til: 16 jan 07, 13:20
Opprinnelig postet av Slabbedasken

Noe av det du sikter til Snæbbus-aristokrat#78 er vel det som ble skrevet nedover på denne siden www.ffksupporter.net/forum/emne.php  

Viktig å få med seg at dette ble beklaget av vedkommende som skrev det.

Jepp, det var det ene tilfellet jeg tenkte på ja. Mener også å ha lest flere innlegg av lignende karrakter, men kan ikke huske hvor, så her kan jeg selvfølgelig ta feil.

Lenge leve "hjørnet"!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 jan 07, 17:04
Grunnen til at jeg stilte spørsmålstegn ved ansettelsen var at vi ikke hadde hatt en slik stilling før, og jeg lurte dermed på hvilke arbeidsoppgaver som denne tittelen medførte. Verre er det egentlig ikke.

Men nok om det, jeg har i grunn fått svar på hvilke arbeidsoppgaver han skal utfylle og dermed så kan vi kanskje la akkurat den diskusjonen ligge død da det er Glenn Rostad tråden handler om.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 16 jan 07, 23:47

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Tror folk som ikke vet noe om Ahlsen ikke bør uttale seg i denne saken, det er en grunn til at han høres ut som han gjør i intervjuer etc både på tv og radio. Dette har selvfølgelig ikke noe med hans kunnskap som trener om. Jeg synes det er leit at han får et slikt stempel.

I mine ører høres han ut som Per Egil Ahlsen når han intervjues, verken mer eller mindre. Hvis det er noe galt med ham er det noe galt med meg også, for jeg har ikke merket noe til det. Han er kanskje ikke så flink til å snakke for seg i slike situasjoner, men det er ikke jeg heller. Og akkurat det er vi mange om.

Ellers er jeg bare helt enig i det du sier.

Samtidig hører det til hovedtrenerens oppgaver å være lagets fremste ansikt utad, og det har en viss betydning at treneren behersker den rollen. Forsto det som at det var her Høgmo møtte veggen, i all pressepågangen. Forståelig.

Det er vel også derfor det er attraktivt med et kjent navn i trenerrollen, en man vet at kan å snakke med journalister.

På samme måte er det klart gunstig for FFK at Morgan A er strålende dyktig til akkurat det, selv om det vel er det minst viktige han gjør.

Hvis FFK i all hemmelighet planlegger å gi hovedtreneransvaret til Aune og/eller Haugen, så forstår jeg at de venter i det lengste med å si det høyt.

Og så lar man klokelig nok Ahlsen og andre ressurspersoner få bidra med det de er gode til, og kun det.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914