Glenn Rostad tar over junior- og rekruttlaget
---------------------------
Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR
Endret for øvrig til en mer beskrivende overskrift.
Har litt sansen for Rostad, selv om han ikke gjorde det veldig bra som hovedtrener da han var hos oss sist.
Tilbake til tema, Glenn hadde jeg vel noen timer som vikar, fin fyr.
Stolt Oslo Aristokrat
Opprinnelig postet av Kristian B
Tar visst over jr.laget og rekrutt. Bra ressurs det!
Hvor har du det fra, Kristian?
Har du lest forumets retningslinjer?
Sir Aleksander Olsen hevdet dette!
Så vi får ta trynet på`n om det ikke skulle stemme.
Opprinnelig postet av Holters
Aleksander Olsen var med å starte Plankehaugen i sin tid hvis jeg ikke husker feil. Så det er nok en god kamerat av Kristian B.
Opprinnelig postet av Svupzz
Rikheim må vært en utrolig god trener trener... Er det ikke mulig å gå rett til kilde da.... Rikheim på sidelinja. Beste gymlærenen jeg har hatt, spilte bare fotball og kanonball.
He, he...
Hadde han selv som gymlærer i en periode.
Likte definitivt hans noe autoritære lederstil,
...en litt "light" versjon av Nordlie.
Dette er en egenskap som undertegnede dessverre savner hos Glenn Rostad.
"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av Costanza
Hm, hvis dette stemmer (og det gjør det sikkert) - hva betyr dette for Tom Freddy Aune? Hvis FFK ansetter en ny hovedtrener, ville jeg tro Aune gikk tilbake til trenerjobben for juniorlaget, men da skjer altså ikke det. Blir både Aune og Haugen assistent-trenere for den nye hovedtreren, pluss Rostad på rekruttlaget/juniorlaget og Ahlsen som ressurstrener? Begynner i hvert fall å bli et stort trenerapparat. Forutsatt at Aune/Haugen ikke får hovedtreneransvaret, da.
Har litt sansen for Rostad, selv om han ikke gjorde det veldig bra som hovedtrener da han var hos oss sist.
I tillegg så er det vel mer enn normalt at en ny hovedtrener selv velger hvem han vil ha som assistenter? Som regel blir jo assistenten sparket sammen med hovedtreneren, men ettersom Eggen gikk frivillig så stiller det seg jo noe annerledes. Og hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen... Men har denne stillingen sportslige oppgaver, så minsker jo dette arbeidsoppgaver som Aune/Haugen kan ta. Og å løse dem fra kontrakten ville jo egentlig vært både synd og sikkert ikke helt gratis heller.
Man kan jo kanskje tolke dette som at Aune blir hovedtrener...
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Aleksander Olsen var med å starte Plankehaugen i sin tid hvis jeg ikke husker feil. Så det er nok en god kamerat av Kristian B.
Joa, jeg vet hvem Aleksander Olsen er. Både han og Kristian B er jevngamle med meg og vi gikk på Frederik II samtidig, men at Aleksander Olsen sier dette i seg selv betyr jo ikke så mye. Det som er interessant er hvor han har fått vite det.
Ingen av de jeg kontaktet i FFK svarte på SMS rundt 2220, men det er forståelige nok. Vi får se hva som skjer i morgen.
Opprinnelig postet av FFK1903
Og hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen... Men har denne stillingen sportslige oppgaver, så minsker jo dette arbeidsoppgaver som Aune/Haugen kan ta. Og å løse dem fra kontrakten ville jo egentlig vært både synd og sikkert ikke helt gratis heller.
Ahlsen skal jobbe med spillerne individuelt og for å utvikle deres tekniske ferdigheter (?). I mine øyne høres det ut som en degradering fra assistenttrenerrollen og jeg har vel en viss fornemmelse av at dette kun varer ut Ahlsens nåværende arbeidskontrakt.
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 16 jan 07, 00:58
Endret: 16 jan 07, 00:59
Opprinnelig postet av FFK1903
hva ligger egentlig i ressurstrener, hørtes ut som en fiktiv tittel som kun var for å være snill mot Ahlsen...
Være snill mot Ahlsen? Virker som en del avskriver Ahlsen som en hjelpeløs og tilbakestående skikkelse som kun er i klubben fordi han ble en legende etter drømmetreffen i 84. Har du vært og sett Ahlsen jobbe på treningsfeltet? Etter min mening er dette en perfekt jobb for han. Etter hva jeg har sett på trening så virker han veldig dyktig med spillerne individuelt, spesielt på tekniske detaljer og det taktiske aspekte ved duellspill(hvordan man tar ut en motstander, skjerming etc.). Derimot er jeg enig i at han ikke er noe hovedtrenertype, men det er ikke pga. det fotballfaglige.
Etter hva jeg har hørt så er ikke Ahlsen helt i form. Vet ikke om han er i så dårlig form at han ikke hadde tålt den belastningen det er å være assistent-trener, men det kan jo ha vært en medvirkende årsak. Uansett er jeg sikker på at han vil gjøre en veldig god jobb i å ta seg av detaljer ved den enkelte spillers utvikling,
Lenge leve "hjørnet"!
Jeg har da aldri sett på dette forumet noen som engang har antydet at Ahlsen er en tilbakestående skikkelse, du kan jo dra frem en god del eksempler ettersom du skriver at det er en del av "oss". Det jeg dog har lest her inne er at han til og med på oppvarming har visst trenersvakheter, og at Eggen gikk litt lei av at han ikke var dyktig nok i jobben sin, men det er langt sted fra det og til å kalle noen tilbakestående.
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 16 jan 07, 01:40
Endret: 16 jan 07, 01:41
Det eneste negative jeg kan huske å ha lest om Ahlsen på dette forumet (eller noe sted for den sakens skyld) er at han visstnok ikke skal være den flinkeste til å kommunisere med spillerne. Det gjelder visst ikke på tomannshånd, skjønner jeg.
Forøvrig overrasker det slett ikke. Det å være i stand til å prestere godt selv krever helt andre egenskaper enn det å kunne instruere, korrigere og oppmuntre andre. Det er ingen som helst grunn til at den som er god til den ene også skal være god til det andre, selv om man trenger solid fotballforståelse i begge roller.
Men i den grad Ahlsen har ressurser å bidra med er det selvsagt bare glimrende at klubben vet å utnytte det - selv om det skulle medføre at man må opprette en stilling man ikke har hatt noen til å fylle før. Det er knappest noe argument mot Ahlsens verdi for FFK at man ikke har hatt noen med nettopp hans kompetanse tidligere.
Ahlsens stilling kommer vel på lik linje med Harry Hansens? Ingen som sier at de to ikke er ressurspersoner, men stillingene deres kommer vel som følge av litt snillisme i systemet?
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1121
Spurte Tom Freddy Aune via SMS og fikk svaret "Ikke rekrutt, men jr trener".
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Joa, jeg vet hvem Aleksander Olsen er. Både han og Kristian B er jevngamle med meg og vi gikk på Frederik II samtidig, men at Aleksander Olsen sier dette i seg selv betyr jo ikke så mye. Det som er interessant er hvor han har fått vite det.
Ingen av de jeg kontaktet i FFK svarte på SMS rundt 2220, men det er forståelige nok. Vi får se hva som skjer i morgen.
Aleksander jobber som guttetrener i VIF, og snakker jevnlig med Rostad. Ikke verre enn det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914