Husk meg
Brukernavn
Passord

Topp fire ved å gå i de samme fellene angående spillerkjøp?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 jan 07, 22:59

Liker ikke denne uttalelsen

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1120

Hva skjer med spillerforsterkninger? "Vi har ikke noen navn på blokka"

Venter de på å signere en trener, før de jakter spillere? Kanskje vi har en trener rett rundt hjørnet nå?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 15 jan 07, 23:28
Har også tro på at det som trengs er en stabiliserende, defensiv midtbanespiller, en som både er en sterk ballvinner og en dyktig tilrettelegger. Kan ikke se at laget i fjor var helt på høyden på den plassen, og mitt intrykk er at mange mål og målsjanser feil vei oppsto etter usikkert spill på midtbanen. Med Bjørkøy på Berties plass fungerte backrekka bra, ser ikke helt at det er der det trengs forsterkninger - men det hadde gjort seg med et par spillere til på det nivået som er der. Piiroja holder mål, om han fortsetter der han slapp. Gerrbrand har spilt seg bra inn, synes jeg, og vil nok vokse seg enda større i år. Det tar gjerne litt tid å finne rollen sin i laget, og jeg tror svensken holder mål. Men skader gjør at det trengs flere spillere på (minst) samme nivå. Bjørkøy bør bli på midten, etter min mening, angrep er det beste forsvar.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 16 jan 07, 07:27

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Har også tro på at det som trengs er en stabiliserende, defensiv midtbanespiller, en som både er en sterk ballvinner og en dyktig tilrettelegger. Kan ikke se at laget i fjor var helt på høyden på den plassen, og mitt intrykk er at mange mål og målsjanser feil vei oppsto etter usikkert spill på midtbanen. Med Bjørkøy på Berties plass fungerte backrekka bra, ser ikke helt at det er der det trengs forsterkninger - men det hadde gjort seg med et par spillere til på det nivået som er der. Piiroja holder mål, om han fortsetter der han slapp. Gerrbrand har spilt seg bra inn, synes jeg, og vil nok vokse seg enda større i år. Det tar gjerne litt tid å finne rollen sin i laget, og jeg tror svensken holder mål. Men skader gjør at det trengs flere spillere på (minst) samme nivå. Bjørkøy bør bli på midten, etter min mening, angrep er det beste forsvar.

Er ikke dette litt selvmotsigende?  Først sier du at Bjørkøy på backplass var med på å stabilisere forsvaret (og da mener du at vi ikke behøver forsterkninger) for deretter å si at Bjørkøy bør bli på midten...  Bertie er jo tross alt ute en stund.

Angrep er det beste forsvar, det så vi ifjor - på hjemmebane.

På bortebane sugde vi elefant helt til den SISTE kampen, som reddet oss fra nedryksspøkelset.

På bortebane er ikke angrep det beste forsvar - iallefall ikke for FFK slik laget var organisert ifjor.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 jan 07, 00:08
Endret: 17 jan 07, 00:12

Ja det ble visst det.

Backrekka som sådan fungerte rimelig godt når Bjørkøy spilte back. Og midtbanen fungerte rimelig bra når Bjørkøy spilte der. Bjørkøy er en god offensiv kraft, og det er klart gunstig å ha ham på midtbanen. Men hvis man ikke får på plass en akseptabel erstatter for Bertie, er det greit å bruke Bjørkøy der. Han kan være offensiv fra backplass også, og det er aldri galt å ha en back som er enda klokere enn han er rask.

Så det var litt selvmotsigende. Konklusjonen blir at vi skulle hatt to stk. Bjørkøy.

Kanskje du pekte på nøkkelen til bortebanesyndromet der? Det er som jeg ser det ikke forsvarsspillerne, men hele (resten av) laget som svikter defensivt borte. En sterkere midtbane tror jeg ville ha betydd mer enn flere Piirojaer i så måte.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 17 jan 07, 09:29

Kanskje du pekte på nøkkelen til bortebanesyndromet der? Det er som jeg ser det ikke forsvarsspillerne, men hele (resten av) laget som svikter defensivt borte. En sterkere midtbane tror jeg ville ha betydd mer enn flere Piirojaer i så måte.

Absolutt. Organiseringa av midtbanen er nøkkelen til suksess på bortebane.  Det betyr at

a) de samme midtbanespillerne må beherske minst to organiseringer

, eller

b) vi kan bytte litt mannskap på midten avhengig av hvem vi møter (Brann og Rosenborg borte er ikke helt sammenlignbart med Odd og Sandefjord).

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 17 jan 07, 14:19
vi begynner å slite nå. er to uker til overgangsvinduet stenger. vi må ha inn noen spillerre i forsvar før det. det begynner å bli dårlig tid nå.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 17 jan 07, 14:21

Opprinnelig postet av scheien
vi begynner å slite nå. er to uker til overgangsvinduet stenger. vi må ha inn noen spillerre i forsvar før det. det begynner å bli dårlig tid nå.

Norske klubber kan kjøpe og selge spillere fram til 31. mars.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 17 jan 07, 14:25
greit da. jeg hadde lest at det var 31 januar i martin andresen saken. men der sto det at det var den internasjonale å ikke den norke overgangs vindu. da ser det litt lysere ut.

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 17 jan 07, 21:08
Opprinnelig postet av denialsander

Godt poeng, men det er likevel en fabelaktig evne du etterlyser. Jeg tror de fleste trenere vil være enig i at det å hente inn en spiller man håper/tror skal lykkes, beror på en del flaks, uansett hvor god research man gjør. Det er ikke noe uvanlig i at spillere som har vært veldig gode i én klubb svikter fullstendig etter et klubbskifte. Og omvendt. Ett eksempel, fra øverste hylle; kom opp med en forklaring på hvorfor Shevschenko har floppet i Chelsea, eller enda bedre - forutse hvilken klubb han vil lykkes for neste gang. Hvis du kan det så har du gode muligheter til å tjene store penger. Men hvis du ikke kan, så må du kanskje være enig i at spådommer av denne typen ikke bare handler om evner. Det er mange faktorer inne i blidet, blant dem ren og skjær flaks/uflaks.  

Enig med deg, FlightOfTheRat.

Vi har tilsvarende eksempel fra norsk serie, der LSK betalte 7 mill (tror jeg) for Occean, som skulle bøtte inn mål for kanariburfugla. Det gikk vel ikke helt etter boka...   Flo skulle lempe inn mål for VIF, Ødegaard for Viking, Helstad for Brann, osv.

he he eller når vålerenga betalte 10 mill for late,fete Pascal Simpson !!!!

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914