Husk meg
Brukernavn
Passord

Topp fire ved å gå i de samme fellene angående spillerkjøp?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 11 jan 07, 09:51
Opprinnelig postet av Tango
Opprinnelig postet av torkr
var det ikke etter tips av siem den gang vålerenga som raio ble hentet ?

Kan sikkert hende. Hvorfor Siem ville kvitte seg med Piiroja er i såfall et mysterium...var kanskje for stor konkurranse i Vif?

Vålerenga og Kjetil Rekdal ønsket å beholde Piiroja. Men som Rekdal selv sa til vpn.no i januar 2004:

- Hva som skjer med Raio er helt i det blå. Han har dratt til Estland fordi kontrakten hans gikk ut 30. november og vår opsjon på kjøp er også ute, sier Kjetil Rekdal til VPN.

Rekdal legger ikke skjul på at han kvalitetsmessig er god nok for Vålerenga, men det er for øyeblikket ingen dialog med Flora Tallin om Raio.

Det virker i hvert fall ikke som om Siem ønsket å kvitte seg med Raio.

---------------------------

Ære være Plankebyen

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 11 jan 07, 13:35
Endret: 11 jan 07, 13:36
Nei ordla meg kanskje litt feil, men det nevnes at Siem kanskje anbefalte Piiroja for FFK...litt merkelig til en konkurrent..

Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 11 jan 07, 13:50
Endret: 12 jan 07, 15:19

Synes det er positivt at Terje Jensen og Raymond Kvisvik slår fast at FFK trenger forsterkninger i alle ledd, dersom de seriøst vil sase på topp fire. At nå også Jonna kan tolkes dithen , må også settes på denne kontoen.

Ellers er det ikke noe rart at en fortsatt kan ha vansker med å skille kvantitet og kvalitet,  slik  FB i det siste har hauset opp Jonna og Toth. Begge gode arbeidshester og grov arbeider, men jeg hevder fortsatt ingen toppspillere eller kvalitetsspillere.

Mod: Slettet innlegget med rettelsen og rettet dette, ettersom du ikke kunne det selv.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 11 jan 07, 14:00
Opprinnelig postet av dracula

Synes det er positivt at Terje Jensen og Raymond Kvisvik slår fast at FFK trenger forsterkninger i alle ledd, dersom de seriøst vil sase på topp fire. At nå også Jonna kan tolkes dithen , må også settes på denne kontoen.

Ellers er det ikke noe rart at en fortsatt kan ha vansker med å skille kvantitet og kvalitet,  slik  i det siste har hauset opp Jonna og Toth. Begge gode arbeidshester og grov arbeider, men jeg hevder fortsatt ingen toppspillere eller kvalitetsspillere.

Selv om mange synes f.eks Simen, Jonna og Raijo er/var stjerner i laget vårt så er ikke jeg av samme mening. Etter min mening har vi ikke noen stjerner å snakke om i det hele tatt. Hvis det er en som har noenlunde et navn så er det Kvisvik.
Og på meg så virker det som han er på nedtur. Jonna er som dracula sier gode arbeishester og grovarbeider, gjør sjelden en dårlig jobb på banen. Men at han er en stjerne i norsk fotball, langt derifra. Toth gjør også bare på det jevne, denne spilleren er i hvertfall langt ifra å få tittelen stjerne. Leter man litt rundt i Adecco så finner man flere spillere som går uten på han.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 11 jan 07, 17:08
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av dracula

Ellers er det ikke noe rart at en fortsatt kan ha vansker med å skille kvantitet og kvalitet,  slik  i det siste har hauset opp Jonna og Toth. Begge gode arbeidshester og grov arbeider, men jeg hevder fortsatt ingen toppspillere eller kvalitetsspillere.

Selv om mange synes f.eks Simen, Jonna og Raijo er/var stjerner i laget vårt så er ikke jeg av samme mening. Etter min mening har vi ikke noen stjerner å snakke om i det hele tatt. Hvis det er en som har noenlunde et navn så er det Kvisvik.
Og på meg så virker det som han er på nedtur. Jonna er som dracula sier gode arbeishester og grovarbeider, gjør sjelden en dårlig jobb på banen. Men at han er en stjerne i norsk fotball, langt derifra. Toth gjør også bare på det jevne, denne spilleren er i hvertfall langt ifra å få tittelen stjerne. Leter man litt rundt i Adecco så finner man flere spillere som går uten på han.

At Simen, Raijo og jonna var/er stjernene i laget vårt er udiskutabelt. Om dem er norske, europeiske eller verdensstjerner er en annen diskusjon. Etter min mening var dem ihvertfall blant dem 15-20 beste spillerene i den norske serien ifjor....

Tango

A-lagspiller

Lagt til: 11 jan 07, 18:33
Endret: 11 jan 07, 18:36
Alt er relativt. Satt på spissen: Hvis vi skal ta en 4. plass i tippeligaen, må hver posisjon være besatt av spillere det bare er 3 andre i Norge som er bedre enn. Keeper: Rami er blant de 4 beste keeperne i Norge!, Forsvar: Raio og Bertie er definitivt også i toppsjiktet. De andre er langt i fra på samme nivå.. Midtbane: Kvisvik er en av stjernene i  norsk fotball når han "leker" og har dagen, men er en tragedie på dårlige dager. (Disse føler jeg det ble flest av i fjor, unntaket var cupen) Brenne er toppscoreren for FFK de to siste åra, et enormt hull å fylle. Redd for at han kommer til å få muligheten på landslaget hvis LSK gjør det bra... Bjørkøy trivdes til tider offensivt på midtbanen, og tror han kommer til å putte mange mål om han får sjansen. Teller ikke mer en maks 3 som er bedre enn Jonna, av den type spiller. Capt`n med stor pondus. Viktig! Tarik takker nei til Portsmouth, det sier vel sitt...største talentet i Norge kanskje. Stadheim kjenner jeg for dårlig. Spiss: Det er her vi faller igjennom!!!. Nesten alle andre klubber har goalgettere. Selv nyopprykka Stabæk og Sandefjord hadde spisser som herja... spillere som Årst og Rushfeldt redda Tromsø... Toth er en spiller man er nødt til å digge, men scorer altfor få mål. West går utapå alle spisser i Norge, ekstremferdigheter, men er jo skada 90% av sesongen. Hoås har floppa, og Vuorinen er jeg usikker på. OG ikke minst: vi har ingen trener... Ja vi har 6-7 spillere som er "stjerner" , hvis vi tenker på at Norge ligger som nr. 50 på fifa-rankingen eller no. Det har vi faen meg... problemet er at mange av de andre klubbene har flere av spillere som ligger over midtsjiktet, altså stabile folk. Stallfyllet vårt er totalt ubrukelig......kanskje det dukker opp flere gode nå med et B lag i 2 div....

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 jan 07, 19:08
Det der problemet har vært hele tiden, vi har noen gode spillere og en hel del som er mindre gode, for å være snill.

Når Morgan Andersen nå går ut å sier vi ikke skal hente etablerte "stjerner" men skal lage de, så kommer det ikke til å bli noen forandring fra tidligere år, feilprosenten på slikt er stor.

Innerst inne håper jeg han sier sånt kun fordi vi er blakke (som vanlig).
Sverger på hver gang jeg ser noen fra FFK uttaler seg i media så skviser de inn at de ikke har penger.

Hvor er du Høili ?

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 12 jan 07, 15:10

Opprinnelig postet av bjorn
Det der problemet har vært hele tiden, vi har noen gode spillere og en hel del som er mindre gode, for å være snill.

Når Morgan Andersen nå går ut å sier vi ikke skal hente etablerte "stjerner" men skal lage de, så kommer det ikke til å bli noen forandring fra tidligere år, feilprosenten på slikt er stor.

Innerst inne håper jeg han sier sånt kun fordi vi er blakke (som vanlig).
Sverger på hver gang jeg ser noen fra FFK uttaler seg i media så skviser de inn at de ikke har penger.

Hvor er du Høili ?

Hvorfor tror du at det kommer klausuler fra FIFA om at man etterhvert må ha egenproduserte spillere i A-lags-stallen?

FIFA mener at fotball, globalt sett, vil tape på sikt på at man kjøper hele lag, uten å gi talenter sjansen i det hele tatt. Alle som har litt vett i skallen, og erfaring med idrett på høyt nivå vet at det ikke er noen pengehaug i verden som kan erstatte femti tusen overivrige talenter. Og hvis vi kjøper et helt lag, så vil de overivrige talentene ikke bli fullt så ivrige, og vi vil potensielt kaste bort talenter.

Greit nok at vi må kjøpe spillere på veien opp i toppen, men at det bare er snakk om å kjøpe seg til suksess er bare bullshit, og jeg vet med sikkerhet med meg sjøl at det ikke ville være like stas å følge FFK med 11 kæll fra andre land og steder.

Det er merkelig at det å lage et topplag er så "lett" som noen virker som om de tror her inne. Det er jo bare å kjøpe et godt lag! Bla opp! Kom igjen Høili, kjøp en topp-plassering til FFK iår!

Er det noe jeg vet, så er det at idrettslig suksess ikke kan budsjetteres! Man kan ikke regne med å vinne noe som helst innen idrett. Man kan øke oddsen, joa, men ikke regne med noe. Sånn sett skal man bruke de pengene på spillere som man har råd til å tape, akkurat som man skal gjøre innen all form for gambling.

Jeg mener at den linja man har lagt seg opp til nå mht spillerkjøp er meeeget fornuftig i dagens økonomiske situasjon, og det er den type ledelse som kan gjøre at FFK vil være å regne med i mange, mange år framover. "Næring framfor tæring" heter det fra gamle dager. Funker idag og, den.  

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 07, 16:39
Jeg mente selvsagt ikke at Høili skulle kjøpe ett lag da, det finnes en mellomting her i verden skjønner du.

De har gått ut og sagt at FFK skal havne langt oppe på tabellen i år, hvem skal dra det lasset?
Det samme laget som holdt på å rykke ned igjen sist år ?

Klart det trengs etablerte gode spillere om noe sånt skal være realistisk.
Men ikke kun det, sånn jeg ser det er det best å ha en fin blanding av unge gutter på vei opp og de nevnte spillerne.

Pr. dags dato syns jeg vi har 2-3 virkelige gode erfarne spillere i troppen, det holder ikke.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 12 jan 07, 16:42

De har gått ut og sagt at FFK skal havne langt oppe på tabellen i år, hvem skal dra det lasset?

Mener du dette angående 2007-sesongen? Hvem har sagt dette? Det er vel ikke kommet noen målsetning enda...?

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 07, 16:45
Opprinnelig postet av Olavesen

Mener du dette angående 2007-sesongen? Hvem har sagt dette? Det er vel ikke kommet noen målsetning enda...?

Det var kanskje bare noe Morgan Andersen sleiva om i media, men uansett, skal vi opp og fram må det kvalitet inn i start 11`ern!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 07, 18:05
Opprinnelig postet av Olavesen

Joda, årets målsetting er topp 4. Dette kom Morgan med på årets første trening. Med fare for å såre alle Morgan elskere synes jeg dette er feil. Først og fremst pga at vi vet  åssen puplikum og media kan være her i byen, og det vil kanskje skape ett for høyt forventningspress for tidlig. Gjerne på langt sikt, men på kort sikt ett for ambisiøst mål som kan være ødeleggende. For det andre bør vi ha fått på plass trener og forsterket laget. Til nå har vi ikke erstattet Brenne og er svakere stilt. Det håper og tror jeg det vil bli en forandring på. Men trenere og spillere bør være med å diskutere kortsiktige mål..... Ifjor husker jeg godt spillere og trenere/ledere hadde ett eget møte hvor målsetting ble diskutert, da kom man fram til øvre halvdel og Cupfinale...........

Tango

A-lagspiller

Lagt til: 12 jan 07, 18:36
Opprinnelig postet av Asgeir

Hvorfor tror du at det kommer klausuler fra FIFA om at man etterhvert må ha egenproduserte spillere i A-lags-stallen?

FIFA mener at fotball, globalt sett, vil tape på sikt på at man kjøper hele lag, uten å gi talenter sjansen i det hele tatt. Alle som har litt vett i skallen, og erfaring med idrett på høyt nivå vet at det ikke er noen pengehaug i verden som kan erstatte femti tusen overivrige talenter. Og hvis vi kjøper et helt lag, så vil de overivrige talentene ikke bli fullt så ivrige, og vi vil potensielt kaste bort talenter.

Greit nok at vi må kjøpe spillere på veien opp i toppen, men at det bare er snakk om å kjøpe seg til suksess er bare bullshit, og jeg vet med sikkerhet med meg sjøl at det ikke ville være like stas å følge FFK med 11 kæll fra andre land og steder.

Det er merkelig at det å lage et topplag er så "lett" som noen virker som om de tror her inne. Det er jo bare å kjøpe et godt lag! Bla opp! Kom igjen Høili, kjøp en topp-plassering til FFK iår!

Er det noe jeg vet, så er det at idrettslig suksess ikke kan budsjetteres! Man kan ikke regne med å vinne noe som helst innen idrett. Man kan øke oddsen, joa, men ikke regne med noe. Sånn sett skal man bruke de pengene på spillere som man har råd til å tape, akkurat som man skal gjøre innen all form for gambling.

Jeg mener at den linja man har lagt seg opp til nå mht spillerkjøp er meeeget fornuftig i dagens økonomiske situasjon, og det er den type ledelse som kan gjøre at FFK vil være å regne med i mange, mange år framover. "Næring framfor tæring" heter det fra gamle dager. Funker idag og, den.  

Er helt enig i en del av det du sier Asgeir. Jeg er også svært ivrig etter å se lokale talenter få sjansen. Sikkert veldig mange som hadde gjort en strålende jobb. Men skjønner ikke helt avslutningen din? dagens ledelse hentet jo nettopp inn 4 spillere på prøve.. blant annet unggutten Palmi..(21?) ser ikke helt hvordan dette kan være fornuftig i forhold til det andre du skriver. (Bra at Aune sa nei takk!) Og når man skal gamble med spillerkjøp som du sier, så er det vel bedre å satse på en som har prestert over lengre tid, enn en som man ikke kjenner til og som får prøve seg på noen få treninger?  I Norge er det dessuten ganske hard oppkjøring med mye kondisjonstrening i denne perioden av året....skjønner liksom ikke helt hvordan en spiller skal få vist seg frem nå....
1. Få på plass en trener som har klare målsetninger og erfaring.
2. Sats på talentene våre. Så i romjulscupen at vi har en juniorstall som er bedre enn på mange år. med B-lag i 2. div vil  talenter fra fylket flokke til FFK. La disse få sjansen!
3. Bruk de stusselige kronene som er på spillere vi vet vil prestere, og som har gjort det i flere sesonger. (Hent spillere slik vi gjorde det da vi lå i 2. og 1. div.!!!)

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 12 jan 07, 19:56

enig med deg der. vil heller ha en eller to spillere som vi vet kan forsterke laget enn 6 stk som sitter på benken. vi har et ålreit lag på papiret nå. bør gi dem vi har en sjangse. å få inn et par solide forsterkninger i forsvar. da trur jeg sesongen kommer til å gå bra.

kanskje vi får inn noen nye solide navn til neste år som vi kanskje har litt mer penger å rutte med.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 12 jan 07, 19:58
Opprinnelig postet av scheien

enig med deg der. vil heller ha en eller to spillere som vi vet kan forsterke laget enn 6 stk som sitter på benken. vi har et ålreit lag på papiret nå. bør gi dem vi har en sjangse. å få inn et par solide forsterkninger i forsvar. da trur jeg sesongen kommer til å gå bra.

kanskje vi får inn noen nye solide navn til neste år som vi kanskje har litt mer penger å rutte med.

Vi har budsjett på 100. millioner, så vi burde vel ha penger?

Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04

Lagt til: 12 jan 07, 20:09
Endret: 12 jan 07, 20:12

Alt er relativt. Satt på spissen: Hvis vi skal ta en 4. plass i tippeligaen, må hver posisjon være besatt av spillere det bare er 3 andre i Norge som er bedre enn. Keeper: Rami er blant de 4 beste keeperne i Norge!, Forsvar: Raio og Bertie er definitivt også i toppsjiktet. De andre er langt i fra på samme nivå.. Midtbane: Kvisvik er en av stjernene i  norsk fotball når han "leker" og har dagen, men er en tragedie på dårlige dager. (Disse føler jeg det ble flest av i fjor, unntaket var cupen) Brenne er toppscoreren for FFK de to siste åra, et enormt hull å fylle. Redd for at han kommer til å få muligheten på landslaget hvis LSK gjør det bra... Bjørkøy trivdes til tider offensivt på midtbanen, og tror han kommer til å putte mange mål om han får sjansen. Teller ikke mer en maks 3 som er bedre enn Jonna, av den type spiller. Capt`n med stor pondus. Viktig! Tarik takker nei til Portsmouth, det sier vel sitt...største talentet i Norge kanskje. Stadheim kjenner jeg for dårlig. Spiss: Det er her vi faller igjennom!!!. Nesten alle andre klubber har goalgettere. Selv nyopprykka Stabæk og Sandefjord hadde spisser som herja... spillere som Årst og Rushfeldt redda Tromsø... Toth er en spiller man er nødt til å digge, men scorer altfor få mål. West går utapå alle spisser i Norge, ekstremferdigheter, men er jo skada 90% av sesongen. Hoås har floppa, og Vuorinen er jeg usikker på. OG ikke minst: vi har ingen trener... Ja vi har 6-7 spillere som er "stjerner" , hvis vi tenker på at Norge ligger som nr. 50 på fifa-rankingen eller no. Det har vi faen meg... problemet er at mange av de andre klubbene har flere av spillere som ligger over midtsjiktet, altså stabile folk. Stallfyllet vårt er totalt ubrukelig......kanskje det dukker opp flere gode nå med et B lag i 2 div....

Ikke for å være vanskelig, men dere endte på 8.plass, scoret 6. mest, men bare 2 lag slapp in flere mål. Hvordan kan du da konkludere med at spissene er hovedproblemet, og at flere av de bakerste spillerne deres er blant de beste i Tippeligaen ? Ser du i tillegg på hjemme/borte tabellene, så var også FFK Tippeligaens dårligste bortelag i 2006, mye pga av at målene rant inn bakover. 13-30 (bare Molde slapp in flere. Kan ta med i betrakningen at de fikk 8 i trynet når de kollapset fullstendig mot Stabæk) i målforskjell på bortebane. Til sammenlikning hadde Brann også 13 mål på bortebane, og var 6. beste bortelag. Med andre ord, det er mer å gå på defensivt, for det kan vel se ut som det defensive overhodet ikke holder mål når motstanderen har initiativet og presser.

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jan 07, 20:25
Kan vel hende at det har litt med at kant og midtbanespillerene er vel offensive. Med Tarek og Kvisvik som gjør lite av seg bakover. Brenne som hele tiden var på offensive løp. Ramberg som er lur, men lite duellsterk som lå i dypet. Tror nok den største utfordringen for FFK ligger i å få en mer balansert midtbane.......

Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04

Lagt til: 12 jan 07, 21:19
Endret: 12 jan 07, 21:20

Det er klart, det defensive består ikke bare av 4 forsvarsspillere og keeper. Skal heller ikke påstå at FFK ikke kunne ha godt av en goalgetter. Betaler seg ofte det å ha en spiss med det lille ekstra, som putter på den ene sjansen han får i kampen. Det naturligvis ikke noe minus at man har en spiss som scorer over 20 mål, så lenge det ikke blir fullt så ekstremt som Stabæk var i fjor, hvor 2 spillere står for 80-90% av målene. Det resulterer fort i problemer for laget om disse må stå over kamper pga skader/karantener.

Jeg skal forøvrig ikke påberope meg noen FFK ekspertise, da de eneste kampene jeg så med de i fjor var 2 seriekamper mot RBK og deler av cupfinalen, men statistikken viser jo rimelig tydelig at det primært er bortekamper FFK sliter med, og da spesielt defensivt siden de slapp inn veldig mange mål.

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall

Tango

A-lagspiller

Lagt til: 13 jan 07, 00:42
Helt enig Cosmic! Forsvaret vårt er nok det største problemet. Nevte vel bare to spillere som "gode nok", Piiroja og Bertie.
PAC syntes jeg vokste veldig utover i sesongen, og var fantastisk i Cupen. Gerrbrand  føler jeg lå rundt pari slik at vi kunne klare en plass midt på tabellen, helt OK, men skal vi klare 4. plass tror jeg vi må ha en bedre erstatning. Rev meg i håret når Bertie ble erstattet med Tzekeres. Å la han spille, er en av grunnene til at jeg syntes det er greit med ny trener. Helt klart viktig å forsterke forsvaret. Alikevel er det som flere nevner først og fremst midtbanen vår som putter måla, Brenne, Tarik, Bjørkøy. Vi trenger altså også en spiss som scorer.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 13 jan 07, 19:17

Er helt enig i en del av det du sier Asgeir. Jeg er også svært ivrig etter å se lokale talenter få sjansen. Sikkert veldig mange som hadde gjort en strålende jobb. Men skjønner ikke helt avslutningen din? dagens ledelse hentet jo nettopp inn 4 spillere på prøve.. blant annet unggutten Palmi..(21?) ser ikke helt hvordan dette kan være fornuftig i forhold til det andre du skriver. (Bra at Aune sa nei takk!) Og når man skal gamble med spillerkjøp som du sier, så er det vel bedre å satse på en som har prestert over lengre tid, enn en som man ikke kjenner til og som får prøve seg på noen få treninger?  I Norge er det dessuten ganske hard oppkjøring med mye kondisjonstrening i denne perioden av året....skjønner liksom ikke helt hvordan en spiller skal få vist seg frem nå....

Det å invitere spillere til prøvespill er vel fornuftig helt generelt, for en får et annet inntrykk av en spiller når man står på treningsfeltet enn på DVD, for å si det sånn... Det er også flott at disse fire blir sendt hjem, for det er åpenbart at man er ute etter en enkeltspiller eller to med store ferdigheter "rett ut av boksen" framfor det folk her kaller "stallfyll". Og dette er etter mitt syn meget fornuftig.

1. Få på plass en trener som har klare målsetninger og erfaring.
2. Sats på talentene våre. Så i romjulscupen at vi har en juniorstall som er bedre enn på mange år. med B-lag i 2. div vil  talenter fra fylket flokke til FFK. La disse få sjansen!
3. Bruk de stusselige kronene som er på spillere vi vet vil prestere, og som har gjort det i flere sesonger. (Hent spillere slik vi gjorde det da vi lå i 2. og 1. div.!!!)

Det virker som om man arbeider med tre innkjøpsprosjekter:
1) Forsterke bekkplassene. Ønskespilleren er vel rask, god på hodet, og like god med begge ben. For en sånn spiller vil kunne brukes i hele den bakre firer, og det er jo "ønskelig", for å si det mildt med bakgrunn i fjorårets sesong...
2) En midtstopper av meget solid klasse, god på hodet, men trenger ikke all verdens fart
3) Få tak i en "bombe" på midtbanen, som kan erstatte Brenne, og kanskje tilføre enda litt. Her kan man gå for en "ren" offensiv midtbanespiller, siden rollen vedkommende skal inn i er klart definert

Det er klart man hadde hatt bruk for en goalgetter, men  en goalgetter er dyr, og en svært usikker investering. Vi har mange spillere med glimrende offensive kvaliteter, og vil klare oss helt fint med de vi har, faktisk. Når laget får flyt, og presterer i fellesskap vil det komme masse mål, også av den billige, ufortjente sorten som lager poeng på løpende bånd.

Hvis vi klarer å fylle disse tre rollene mener jeg neste sesong vil bli morsom, og med gode resultater. Flere enn tre spillere i første-oppstilling fra en sesong til en annen vil ødelegge gruppeprestasjon.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914