Husk meg
Brukernavn
Passord

Spenstig målsetting!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 04 jan 07, 16:01
Topp 4. Må si jeg liker friske målsettinger, sålenge dem er realistiske. Hvor realistisk denne målsettingen er vel litt vanskelig å plassere da vi ikke har fått på plass verken trener eller spillere som skal gjennomføre denne målsettingen. Det jeg stusser litt på er at målsettingen kommer på første treningsdag. Synes vel kanskje at en slik målsetting bør diskuteres med spillere, trener og støtteapparat. Frykter også at den kan skape unødig press på unge spillere og skape ett altfor stort forventningspress. Ett veldig kravstort og nødeløst publikum som vi er, kan også være ødeleggende i så måte............. Og vær så snill dette er ikke en Morgan vs Eggen diskusjon......... Men om den konkrete målsettingen, hvordan den er framlagt. Bra eller dårlig? urealistisk eller ikke?

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 04 jan 07, 16:11

jeg trur ffk kan komme på mellom 4-6 plass. men det sa jeg også ifjor. hehe. men håper de tar steget opp til å bli en av norges beste klubber igjen. håper vi får medalje i løpet av de neste 3 årene. det hadde vært morsomt. da tenker jeg på liga. ikke cup. selvom det er morsomt det å.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 04 jan 07, 16:11
jeg er enig med deg at slik målsetning bør en vente noe med. Det er som å tippe lotto enten klarer du det eller ikke. Vi har jo ikke styrket stallen på noen måte enda. Nei skal en tippe plassering bør en vente til nærmere serie start da hele laget er styrket med rett mannskap og som du sier: Snakke med spille gruppa om hva dem tror FFK har muligheten til.

---------------------------

http://keiko99.net

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 04 jan 07, 16:13

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Topp 4. Må si jeg liker friske målsettinger, sålenge dem er realistiske. Hvor realistisk denne målsettingen er vel litt vanskelig å plassere da vi ikke har fått på plass verken trener eller spillere som skal gjennomføre denne målsettingen. Det jeg stusser litt på er at målsettingen kommer på første treningsdag. Synes vel kanskje at en slik målsetting bør diskuteres med spillere, trener og støtteapparat. Frykter også at den kan skape unødig press på unge spillere og skape ett altfor stort forventningspress. Ett veldig kravstort og nødeløst publikum som vi er, kan også være ødeleggende i så måte............. Og vær så snill dette er ikke en Morgan vs Eggen diskusjon......... Men om den konkrete målsettingen, hvordan den er framlagt. Bra eller dårlig? urealistisk eller ikke?

Skjønner ikke hvorfor han uttaler dette, når det ikke finnes penger i systemet, utom pengene vi  fikk for Simen.

Kan vel ikke satse, når det ikke er penger til spillerforsterkninger, foresten lurer jeg på hvor det blir av Høili som skulle bidra tungt økonomisk?

.Bruker Simen-pengene

– Vi har helt enkelt for få forsvarsspillere, så det er der vi velger å sette inn støtet, fortsetter Morgan.
– Hvor mange penger har dere til rådighet?
– Som kjent var vi nærmest i "konk" i sommer. De pengene vi får for salget av Simen Brenne skal brukes til spillerkjøp. Andre midler har vi ikke til rådighet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 04 jan 07, 16:14
Dette virker som Morgan Andersens personlige målsetting her og nå (for å vise ambisjoner på klubbens vegne), og ikke en offisiell målsetting fra klubben og spillerne.

Jeg er uansett veldig lite opptatt av slike målsettinger klubbene flagger i januar/februar/mars.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 04 jan 07, 16:47

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hvor fikk du topp 4 fra?

Heia FFK

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 04 jan 07, 16:53
4. plass? Ja, hvorfor ikke. Er det noen grunn til at FFK skal sikte lavere? Dette er fullt mulig, det er jeg helt overbevist om.

Det er veldig bra at man ikke tar en Viking, som sesong etter sesong sikter mot seriegull, og sparker trenere i hytt og pine fordi ingen andre resultater er gode nok.

Bare man da ikke tar en LSK og sparker den nye treneren (hvem enn det blir) hvis man bare klarer en 5. plass...

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 04 jan 07, 17:11
Tviler på at vi kaprer en 4.plass i år, men på den annen side er det ikke noe vits å drive på å konkurere hvis man ikke setter seg litt høye mål å strekke seg etter.

Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.

EffEffKå!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 04 jan 07, 17:31
selvfølgelig skal man sette seg slike mål og hvem mener at vi ikke har forsterket stallen siden i fjor,har fått to ivorianere samt en islandsk spiss + at flere prøvespillere er på vei. vi har mistet kun brenne.mcdonald slet jo for  det meste med skader.så jeg vil si vi allerede er styrker siden i fjor samt at det nye trener teamet sikkert vil gi både stadheim og vourinen en mulighet

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 04 jan 07, 18:15

Opprinnelig postet av paco
selvfølgelig skal man sette seg slike mål og hvem mener at vi ikke har forsterket stallen siden i fjor,har fått to ivorianere samt en islandsk spiss + at flere prøvespillere er på vei. vi har mistet kun brenne.mcdonald slet jo for  det meste med skader.så jeg vil si vi allerede er styrker siden i fjor samt at det nye trener teamet sikkert vil gi både stadheim og vourinen en mulighet

Du er innpå noe der Paco, følger deg der.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 05 jan 07, 08:16

En plass blandt døm 4 beste er en fin målsetting som ikke er umulig å klare!!

På vårt beste er vi like gode som døm beste i Norge, men problemet vårt har vært at vi har vært for ustabile! Klarer vi å bli mer stabile og tette mer igjen bakover kan vi fint klare å bli blant døm 4 beste!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 05 jan 07, 09:58

At Morgan uttaler dette betyr at det ikke lengre er hovedtreneren som er i førersetet for å sette målsettingen men klubben med sportsutvalget og de som sitter med pengene i spissen.

Vi så vel nettopp det samme i LSK. Uwe fikk sparken fordi eierne ville ha et veldig bra fotballag, ikke bare et bra fotballag. Eierne satt målsettingen med andre ord.

Tar det som et meget godt tegn for FFK at de som sitter med pengene sikter helt mot toppen!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 05 jan 07, 11:38

Om stallen er styrket fra i fjor, er vel usikkert.

Håper virkelig at guttafra Elfenbensskysten, slår til. De er da enforsterkning. Iallefall på sikt.

Det kan også hende at Vuorinnen & Stadheim viser takter i 2007 som de ikke fikk vise/ klarte å vise i 2006.

Kan være forsterkninger.

Gardar J fra island, om han er en FFK flopp eller en forsterkning er  vel usikkert. En fhv ukjent spiller på Island som kun krefter i FFK var  interessert i. Usikkert, trolig tvilsomt en forsterkning.

Simen Brenne forsvant, klart negativ, dersom ikke Stadheim f.eks slår til.

Bertie blir nå operert en klar svekkelse, han mister da oppkjøringa til sesongen.

På denne bakgrunn er jeg faktisk ikke sikker på om stallen til FFK er styrket kvalitetsmessig i sesongen 2007.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 05 jan 07, 11:48
Endret: 05 jan 07, 11:49
Opprinnelig postet av dracula

Om stallen er styrket fra i fjor, er vel usikkert.

Håper virkelig at guttafra Elfenbensskysten, slår til. De er da enforsterkning. Iallefall på sikt.

Det kan også hende at Vuorinnen & Stadheim viser takter i 2007 som de ikke fikk vise/ klarte å vise i 2006.

Kan være forsterkninger.

Gardar J fra island, om han er en FFK flopp eller en forsterkning er  vel usikkert. En fhv ukjent spiller på Island som kun krefter i FFK var  interessert i. Usikkert, trolig tvilsomt en forsterkning.

Simen Brenne forsvant, klart negativ, dersom ikke Stadheim f.eks slår til.

Bertie blir nå operert en klar svekkelse, han mister da oppkjøringa til sesongen.

På denne bakgrunn er jeg faktisk ikke sikker på om stallen til FFK er styrket kvalitetsmessig i sesongen 2007.

Stallen for 2007 er på ingen måte klar så det er ingen vits å diskutere målsetning på bakgrunn av stallen slik den er per i dag.

Morgans uttalelse må tolkes som at målsetningen til klubb og investorer er å få på plass et trenerteam og en spillerstall før sesongstart som skal gjøre FFK til ett av de 4 beste lagene i tippeligaen 2007.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 05 jan 07, 11:56
Endret: 05 jan 07, 12:28

til Dracula. lyn var en av flere klubber som var ute etter Gardar johansson i fjor,en spiller som skal ha imponert både eggen og morgan under det ukelange treningsoppholdet han hadde her

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 05 jan 07, 12:02

FFK satt mål om opprykk til TL mens de var i 2 div.  FFK satt mål om europacup i 2007 mens de lå i 1 div.  Dette fikk vi mye pepper for fra MFK og div supportere.  Eggen ble jo kritisert for å sette mål om topp 8 ifjor fordi vi kjempet i bunnen.  Skulle han satt mål om topp 14?  Disse målene ble nådd, det er viktig å ha noe å strekke seg etter. 

At FFK nå vil bli topp 4 er et mål, ikke status for hva FFK er idag.  Det er et godt mål, selv om FFK ikke skulle nå det.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 05 jan 07, 13:24
Opprinnelig postet av DeKjök

FFK satt mål om opprykk til TL mens de var i 2 div.  FFK satt mål om europacup i 2007 mens de lå i 1 div.  Dette fikk vi mye pepper for fra MFK og div supportere.  Eggen ble jo kritisert for å sette mål om topp 8 ifjor fordi vi kjempet i bunnen.  Skulle han satt mål om topp 14?  Disse målene ble nådd, det er viktig å ha noe å strekke seg etter. 

At FFK nå vil bli topp 4 er et mål, ikke status for hva FFK er idag.  Det er et godt mål, selv om FFK ikke skulle nå det.

Når vi ser på budsjettet som FFK skal ha i 2007(nærmere 100 mill.),og det faktum at FFK havnet på 8 plass + at de ble Norgesmester. Da synes jeg at en målsttning å komme blandt de 4 beste er naturlig. Jeg tror ikke FFK har mere enn de pengene som de fikk fra salget av Simen. Vi har i tillegg et investorpool med Høyli i spissen,som sikkert ønsker å satse mere penger denne sesongen. De har jo fått større innflytelse å makt over spillerkjøp og salg. Tror vi vil se profilerte spillere og ev. trener bli hentet til klubben i løpet av sesongen,for å nå denne målsetningen. Dette vet vel Morgan også....derfor er han så offansiv folkens

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914