Husk meg
Brukernavn
Passord

Ahlsen ute av trener-teamet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 03 jan 07, 16:39
Endret: 03 jan 07, 16:43
Han skal nå være en slags resurstrener for a-laget og junior laget. Mens han tid som hjelpetrener i FFK er forbi. Men, i går ønsket Morgan, Ahlsen med i trener-teamet, men ikke i dag, hmmm?

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04

Lagt til: 03 jan 07, 16:51
link?

---------------------------

Frekkheten lenge levæ!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 03 jan 07, 17:03
Opprinnelig postet av ffkfmv
link?

Radio Fredrikstad 16.15

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 jan 07, 17:26
Dette kom vel ikke som noen overraskelse...?

Har du lest forumets retningslinjer?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 03 jan 07, 17:33
Fikk ikke hørt det jeg... noen som kan skrive litt kort om hva som ble sagt ?

http://keiko99.net

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 07, 18:17

Opprinnelig postet av keiko99

Morgan sa ikke så mye mer, nyheten var at han er nedgradert.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 03 jan 07, 18:19
Opprinnelig postet av Patrioten

Sa de noe om at Tom Freddy evt er oppgradert da?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 03 jan 07, 18:23
Opprinnelig postet av Plankekæll

Sa de noe om at Tom Freddy evt er oppgradert da?

Tom Frreddy og Haugen er oppgraderte midlertidig.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 07, 18:37

Er vel kanskje like greit, da jeg tror både Per Morten Haugen og Tom Freddy Aune (han vet jeg er flink) er bedre trenere enn Per Egil Ahlsen. Har hørt fra mange at Ahlsen ikke er noe hovedtreneremne.

Morsomt at FFK setter pris på Tom Freddy, en kommende trenerjuvel i Norge tror jeg.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 07, 18:46

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 03 jan 07, 18:58
jaggu blir ikke spøkelsesladden oppgradert:-D Må vi finne et annet kallenavn nå?

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 04 jan 07, 11:24

www.fredrikstadfk.no/default.asp

Det er nærmest sjokkerende lesning at man ikke har hatt dedikerte trenerkrefter for individuell utvikling av spillerene på A-laget, må jeg innrømme.

Jeg ville ansett det som helt avgjørende for at spillerene skulle kunne bruke sitt treningsfokus på rett måte at man hadde en trener som jobber med hver enkelt spiller, teknisk, konsentrert og dedikert.

Og jeg tror PEA kan gjøre en glimrende jobb i den posisjonen.

Dess mer jeg får høre om treningsmetodikken til toppklubber, dess mer blir jeg overbevist om at man har ting å lære fra nesten alle andre ball-idretter... Jeg synes det virker som om man i fotball er veldig konservative med hensyn til hvordan man trener.

Hvor er for eksempel styrkeprogrammet som legger treningsgrunnlaget for hele sesongen?

Og hva med det enorme potensialet for taktisk forståelse, analyse og idéer?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 04 jan 07, 12:31

Da jeg spilte i FFK som gutt/junior (vakke god og leeenge sida) trente vi mye med Atlas .. Bryting er slitsomt

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06

Lagt til: 04 jan 07, 14:15
Opprinnelig postet av Asgeir

www.fredrikstadfk.no/default.asp

Det er nærmest sjokkerende lesning at man ikke har hatt dedikerte trenerkrefter for individuell utvikling av spillerene på A-laget, må jeg innrømme.

Jeg ville ansett det som helt avgjørende for at spillerene skulle kunne bruke sitt treningsfokus på rett måte at man hadde en trener som jobber med hver enkelt spiller, teknisk, konsentrert og dedikert.

Og jeg tror PEA kan gjøre en glimrende jobb i den posisjonen.

Dess mer jeg får høre om treningsmetodikken til toppklubber, dess mer blir jeg overbevist om at man har ting å lære fra nesten alle andre ball-idretter... Jeg synes det virker som om man i fotball er veldig konservative med hensyn til hvordan man trener.

Hvor er for eksempel styrkeprogrammet som legger treningsgrunnlaget for hele sesongen?

Og hva med det enorme potensialet for taktisk forståelse, analyse og idéer?

Er veldig enig med deg her Asgeir. Tror det er viktige ting du påpeker.  Og selv om PEA ikke er noe hovedtrener-emne kan det godt tenkes at han har mye å bidra med i sin nye posisjon. Må bruke folks evner og kompetanse der den passer best.

OM det er slik at disse tinga du skriver ikke har blitt satset nok på, vitner det om at klubben har hatt tilgode å tenke litt "outside the box" når det gjelder trening. Det visste vi jo egentlig fra før.  Men man skulle jo tru muligheten ligger åpen nå med nye lokaler og hvis spillerne skal være på plass hele dagen kan de jo bruke tiden til sånt.  

Vin og blomster på bordet...

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 03 jan 07, 18:55

Er vel kanskje like greit, da jeg tror både Per Morten Haugen og Tom Freddy Aune (han vet jeg er flink) er bedre trenere enn Per Egil Ahlsen. Har hørt fra mange at Ahlsen ikke er noe hovedtreneremne.

Morsomt at FFK setter pris på Tom Freddy, en kommende trenerjuvel i Norge tror jeg.

er enig med deg der. virker som om han aune har mange bra kvaliteter. haugen vet jeg ikke noe om så han skal jeg heller ikke si noe om. hehe.

men håper han aune skal fortsette sitt arbeid med juniorspillerne inntil videre.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 03 jan 07, 18:57

Da jeg fortsatt ikke vet så mye om hva Aune står for som trener, tar jeg gjerne i mot argumenter som taler for at han er så lovende som så mange plutselig skal ha det til.  Det er tross alt mange som har trenerutdanninga i orden, så det må jo være mer enn som så...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 07, 19:01
Endret: 03 jan 07, 19:02
Opprinnelig postet av BøgeJon

Da jeg fortsatt ikke vet så mye om hva Aune står for som trener, tar jeg gjerne i mot argumenter som taler for at han er så lovende som så mange plutselig skal ha det til.  Det er tross alt mange som har trenerutdanninga i orden, så det må jo være mer enn som så...

Vet ikke helt om jeg er så objektiv da, men hadde han som lærer på idrettslinja og ble imponert over måten han ledet treningene på der. (Fotballtreningene altså). Krevde masse av hver enkelt, flink til å gi ros/ris, lett å forstå han osv... Bra kvaliteter synes jeg.

Folk jeg har pratet med som har kjennskap til juniorlaget har også masse bra å fortelle om han.

Men men, nå har jo ikke jeg hatt Haugen eller Ahlsen som trenere da, så det er vanskelig å sammenligne.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 03 jan 07, 19:10
Opprinnelig postet av BøgeJon

Vet ikke helt om jeg er så objektiv da, men hadde han som lærer på idrettslinja og ble imponert over måten han ledet treningene på der. (Fotballtreningene altså). Krevde masse av hver enkelt, flink til å gi ros/ris, lett å forstå han osv... Bra kvaliteter synes jeg.

Folk jeg har pratet med som har kjennskap til juniorlaget har også masse bra å fortelle om han.

Men men, nå har jo ikke jeg hatt Haugen eller Ahlsen som trenere da, så det er vanskelig å sammenligne.

Det er jo positivt å høre. Gode menneskelig egenskaper, samt bra kommunikasjon er meeget viktige faktorer for å lykkes som trener. Å formidle et budskap kan mange gjøre, men å få mottagerne til å tro på det er en helt annen sak.

Et godt eksempel på en trener som IKKE hadde disse egenskapene var Ruud Gullit. Makan til kjøtthue...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jan 07, 19:12
Hehe. Var du på treningsfelter sammen med Gullit? Men ting kan nok tyde på det ja.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914