Ahlsen ute av trener-teamet
---------------------------
Frekkheten lenge levæ!
Opprinnelig postet av ffkfmv
link?
Radio Fredrikstad 16.15
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av keiko99
Fikk ikke hørt det jeg... noen som kan skrive litt kort om hva som ble sagt ?
Morgan sa ikke så mye mer, nyheten var at han er nedgradert.
Opprinnelig postet av Patrioten
Fikk ikke hørt det jeg... noen som kan skrive litt kort om hva som ble sagt ?Morgan sa ikke så mye mer, nyheten var at han er nedgradert.
Sa de noe om at Tom Freddy evt er oppgradert da?
Opprinnelig postet av Plankekæll
Fikk ikke hørt det jeg... noen som kan skrive litt kort om hva som ble sagt ?Morgan sa ikke så mye mer, nyheten var at han er nedgradert.
Sa de noe om at Tom Freddy evt er oppgradert da?
Tom Frreddy og Haugen er oppgraderte midlertidig.
Er vel kanskje like greit, da jeg tror både Per Morten Haugen og Tom Freddy Aune (han vet jeg er flink) er bedre trenere enn Per Egil Ahlsen. Har hørt fra mange at Ahlsen ikke er noe hovedtreneremne.
Morsomt at FFK setter pris på Tom Freddy, en kommende trenerjuvel i Norge tror jeg.
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Det er nærmest sjokkerende lesning at man ikke har hatt dedikerte trenerkrefter for individuell utvikling av spillerene på A-laget, må jeg innrømme.
Jeg ville ansett det som helt avgjørende for at spillerene skulle kunne bruke sitt treningsfokus på rett måte at man hadde en trener som jobber med hver enkelt spiller, teknisk, konsentrert og dedikert.
Og jeg tror PEA kan gjøre en glimrende jobb i den posisjonen.
Dess mer jeg får høre om treningsmetodikken til toppklubber, dess mer blir jeg overbevist om at man har ting å lære fra nesten alle andre ball-idretter... Jeg synes det virker som om man i fotball er veldig konservative med hensyn til hvordan man trener.
Hvor er for eksempel styrkeprogrammet som legger treningsgrunnlaget for hele sesongen?
Og hva med det enorme potensialet for taktisk forståelse, analyse og idéer?
Da jeg spilte i FFK som gutt/junior (vakke god og leeenge sida) trente vi mye med Atlas .. Bryting er slitsomt
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av Asgeir
Det er nærmest sjokkerende lesning at man ikke har hatt dedikerte trenerkrefter for individuell utvikling av spillerene på A-laget, må jeg innrømme.
Jeg ville ansett det som helt avgjørende for at spillerene skulle kunne bruke sitt treningsfokus på rett måte at man hadde en trener som jobber med hver enkelt spiller, teknisk, konsentrert og dedikert.
Og jeg tror PEA kan gjøre en glimrende jobb i den posisjonen.
Dess mer jeg får høre om treningsmetodikken til toppklubber, dess mer blir jeg overbevist om at man har ting å lære fra nesten alle andre ball-idretter... Jeg synes det virker som om man i fotball er veldig konservative med hensyn til hvordan man trener.
Hvor er for eksempel styrkeprogrammet som legger treningsgrunnlaget for hele sesongen?
Og hva med det enorme potensialet for taktisk forståelse, analyse og idéer?
Er veldig enig med deg her Asgeir. Tror det er viktige ting du påpeker. Og selv om PEA ikke er noe hovedtrener-emne kan det godt tenkes at han har mye å bidra med i sin nye posisjon. Må bruke folks evner og kompetanse der den passer best.
OM det er slik at disse tinga du skriver ikke har blitt satset nok på, vitner det om at klubben har hatt tilgode å tenke litt "outside the box" når det gjelder trening. Det visste vi jo egentlig fra før. Men man skulle jo tru muligheten ligger åpen nå med nye lokaler og hvis spillerne skal være på plass hele dagen kan de jo bruke tiden til sånt.
Vin og blomster på bordet...
Er vel kanskje like greit, da jeg tror både Per Morten Haugen og Tom Freddy Aune (han vet jeg er flink) er bedre trenere enn Per Egil Ahlsen. Har hørt fra mange at Ahlsen ikke er noe hovedtreneremne.
Morsomt at FFK setter pris på Tom Freddy, en kommende trenerjuvel i Norge tror jeg.
er enig med deg der. virker som om han aune har mange bra kvaliteter. haugen vet jeg ikke noe om så han skal jeg heller ikke si noe om. hehe.
men håper han aune skal fortsette sitt arbeid med juniorspillerne inntil videre.
Da jeg fortsatt ikke vet så mye om hva Aune står for som trener, tar jeg gjerne i mot argumenter som taler for at han er så lovende som så mange plutselig skal ha det til. Det er tross alt mange som har trenerutdanninga i orden, så det må jo være mer enn som så...
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av BøgeJon
Da jeg fortsatt ikke vet så mye om hva Aune står for som trener, tar jeg gjerne i mot argumenter som taler for at han er så lovende som så mange plutselig skal ha det til. Det er tross alt mange som har trenerutdanninga i orden, så det må jo være mer enn som så...
Vet ikke helt om jeg er så objektiv da, men hadde han som lærer på idrettslinja og ble imponert over måten han ledet treningene på der. (Fotballtreningene altså). Krevde masse av hver enkelt, flink til å gi ros/ris, lett å forstå han osv... Bra kvaliteter synes jeg.
Folk jeg har pratet med som har kjennskap til juniorlaget har også masse bra å fortelle om han.
Men men, nå har jo ikke jeg hatt Haugen eller Ahlsen som trenere da, så det er vanskelig å sammenligne.
Opprinnelig postet av BøgeJon
Vet ikke helt om jeg er så objektiv da, men hadde han som lærer på idrettslinja og ble imponert over måten han ledet treningene på der. (Fotballtreningene altså). Krevde masse av hver enkelt, flink til å gi ros/ris, lett å forstå han osv... Bra kvaliteter synes jeg.
Folk jeg har pratet med som har kjennskap til juniorlaget har også masse bra å fortelle om han.
Men men, nå har jo ikke jeg hatt Haugen eller Ahlsen som trenere da, så det er vanskelig å sammenligne.
Det er jo positivt å høre. Gode menneskelig egenskaper, samt bra kommunikasjon er meeget viktige faktorer for å lykkes som trener. Å formidle et budskap kan mange gjøre, men å få mottagerne til å tro på det er en helt annen sak.
Et godt eksempel på en trener som IKKE hadde disse egenskapene var Ruud Gullit. Makan til kjøtthue...
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914