2007-budsjettet
Dagbladet skriver i dag om samtlige klubbers budsjetter for 2007. Her er lista (alle tall i millioner og omtrentlige):
Rosenborg 160 (+25 for konsern - 185 samlet)
Brann 105
FFK 100
Start 100
Vålerenga 90-100
Lillestrøm 60-100
Viking 75-90
Aalesund 63-65
Lyn 50
Strømsgodset 50
Tromsø 50
Stabæk 45
Odd Grenland 35-40
Sandefjord 30
Dersom dette stemmer har FFK nå inntatt (delt) bronseplass i budsjettsammenheng. Selvsagt har dette i vesentlig grad med nytt stadionanlegg å gjøre, men dette betyr også at vi satser mer enn noensinne...
Det gjenstår selvsagt å se om den økonomiske budsjettøkning vil få en langsiktig innvirkning på FFK som fotball-lag.Men det er iallefall et steg i riktig retning. Nå vil tiden vise om dette er en kortsiktig krampetrekning eller om vi er i stand til å forvalte disse midlene på en fornuftig måte.
Med unntak av Stabæk (høyere) og FFK og Start (begge noe lenger ned) tror jeg fort dette kan bli tabellen til neste år... Odd og Sandefjord klarte seg ifjor - i år blir det tøffere. Jeg tror både Godset og Aalesund klarer seg. Godset har forsterket bra - Aalesund har en voldsom trøkk på hjemmebane med mange tilskuere.
Rosenborg 160 (+25 for konsern - 185 samlet)
Brann 105
FFK 100
Start 100
Vålerenga 90-100
Lillestrøm 60-100
Viking 75-90
Aalesund 63-65
Lyn 50
Strømsgodset 50
Tromsø 50
Stabæk 45
Odd Grenland 35-40
Sandefjord 30
Dersom dette stemmer har FFK nå inntatt (delt) bronseplass i budsjettsammenheng. Selvsagt har dette i vesentlig grad med nytt stadionanlegg å gjøre, men dette betyr også at vi satser mer enn noensinne...
Det gjenstår selvsagt å se om den økonomiske budsjettøkning vil få en langsiktig innvirkning på FFK som fotball-lag.Men det er iallefall et steg i riktig retning. Nå vil tiden vise om dette er en kortsiktig krampetrekning eller om vi er i stand til å forvalte disse midlene på en fornuftig måte.
Med unntak av Stabæk (høyere) og FFK og Start (begge noe lenger ned) tror jeg fort dette kan bli tabellen til neste år... Odd og Sandefjord klarte seg ifjor - i år blir det tøffere. Jeg tror både Godset og Aalesund klarer seg. Godset har forsterket bra - Aalesund har en voldsom trøkk på hjemmebane med mange tilskuere.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
trodde budsjettet var rundt 80 mill,100 høres mye ut
Opprinnelig postet av paco
trodde budsjettet var rundt 80 mill,100 høres mye ut
I underkant av 100 millioner var det Bjørn Jensen sa til meg sist jeg snakket med ham, men budsjetter er jo ikke endelig spikret.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
ja er hvist over det dobbelte fra i fjorOpprinnelig postet av paco
trodde budsjettet var rundt 80 mill,100 høres mye utI underkant av 100 millioner var det Bjørn Jensen sa til meg sist jeg snakket med ham, men budsjetter er jo ikke endelig spikret.
Kommer vel litt an på hvor mye av drifting av stadio osv som blir lagt inn i budsjettet til klubben, og hvor mye Værste skal betale av dette. Dette er jo egentlig bare tall, i sluttstykket er det viktigste hvor mye penger som er til overs til nye spillere, og hvor godt man forvalter de summene man rår over, uansett om det er 50, eller 100 mill.
Rød.... hvit... og patriot!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914