Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan Andersen: Ingen ville hjelpe fra konkurs

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 02 jan 07, 07:46
Endret: 02 jan 07, 08:00

Ingen ville hjelpe FFK fra å gå konkurs, hadde det ikke vært for Terje Høili og investorgruppen ville vi vært i 1.divisjon i dag.

Til Kanal 24 sier han at han var ikke klar over hvor dårlig det sto til da han tok over som direktør i sommer, klubben ble norgesmester i høst, men holdt samtidig på å gå dundrende konkurs.

-Ja vi har teknisk konkurs, vi manglet 12. millioner og det var egentlig å gå til skifteretten, eller selge ut alle spillerne som hadde en verdi, for så å ende opp i 1.divisjon, jeg fikk et durablig sjokk etter endelig å begynt i ny jobb for å si det sånn i forhold til det jeg viste og ikke viste.

FFK ble i august reddet av en investorgruppe som tilførte 20.millioner friske kroner.

-For det var ingen som var interessert å gå inn som investor i klubben, så hadde vi vært et helt annet sted enn i dag og da hadde det ikke vært så veldig morsomt, eller mulig å flytte til en ny Stadion sier Morgan til  www.kanal24.no/  , klikk dere inn på nyhetspulss klokken 07.00. Saken er forrøvrig produsert av Tobben, som nå jobber i Kanal 24.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 02 jan 07, 08:55
Endret: 02 jan 07, 09:05

http://pub.tv2.no/kanal24/RadioShow/Podcast/Audio/Nyhetspuls-07.mp3

Fredrikstad Blad 17. august 2006:

Frode Kværneng trekker seg som styreleder.

Årsaken skal være at Kværnengs egne forretningsvirsomheter gjør det vanskelig å fungere som styreleder i FFK Sport ASA.

Kværneng vil trekke seg på den ekstraordinære generalforsamlingen.

Hadde sikkert ingen sammenheng med at han satt i førersetet da FFK Sport ASA hadde stø kurs mot skifteretten!

Så virkeligheten er ikke alltid slik den blir fremstilt. Noe å tenke på når det gjelder de den siste tids turbulens i klubben.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 02 jan 07, 09:34

Er ikke noe nytt i forhold til Kværneng dette. Rett etter han sluttet som direktør i Interkonsult/Cowi fant de nye eiere 50 mill i skjulte underskudd i regnskapene?

At FFK omtrent var klare til å gå til skifteretten er vel en liten "hva var det jeg sa" fra oss som var negative til det rosenrøde bildet som ble malt av de økonomiske forholdene av stadionen "som ikke skulle koste klubben en krone". For det virker som om styre og stell i klubben har trodd på hype`en sjøl og ikke budsjettert skikkelig med kostnadene som FFK måtte bære ved bygging.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 02 jan 07, 09:55

Hoverårsaken er ikke ny stadion, underskuddet som sørget for likviditetskrise startet i 2005

Årsaken var totalt udugelig ledelse, noe jeg har hevdet i lang tid og fått mye pepper for.

Men det er vanskelig å gjøre noe før en er nærme stupet, når inkompetansen sitter i alle ledd fra styreformann og ned.

DA  hjelper det ikke med en og annen dyktig person i FFK systemet.

Vi får håpe dette ikke skjer igjen , og at de som har rost ledelsen opp i skyene før dette skjedd begynner å får vekk skylappene og heller begynner å se på realiteter.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 02 jan 07, 10:18
Opprinnelig postet av tomroar

Hoverårsaken er ikke ny stadion, underskuddet som sørget for likviditetskrise startet i 2005

Kom ikke her å si at utgiftene FFK har hatt ifbm nye stadion ikke har bidratt til problemene. Jeg tror vel også at problemene med å få solgt den gamle stadioen, samt at kun halve salgssummen ble betalt ved kontraksunderskrivelse har bidratt til problemene.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 02 jan 07, 10:52
Endret: 02 jan 07, 10:55

inkompetanse var hovedproblemet  , fordi man ikke så likviditetsproblemene før det var for sent.

Vi kan takk Carnegie og Jensen for at de så dette, det skjedde ikke før FFK som klubb fikk kontroll på FFK Sport asa

I følge historien fra lledelsen ang ny stadion, skulle den ikke koste mer enn dagens nivå.

Det at ingen ville investere i  FFK sport med eksisterende ledelse var vel ikke så rart, det var vel flere enn mange av oss her inne som så hvor det bar, det få åersoner som ønsker å trekke sine penger ned i dass , med samme ledelse ville det vært resultatet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914