Husk meg
Brukernavn
Passord

Er dette deler av et tilbakeslag?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 28 des 06, 21:50

Viser til artikkel i FB

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061228/FFK/112280052/1009/AKTUELT

Synes forøvrig det er rart at ikke dette er diskutert her inne, beklager hvis jeg har oversett det i motsatt fall.

Slik jeg tolker denne artikkelen, er styret lei av at Eggen kaster penger ut av vinduet. Dette brukes da som et slag tilbake til sutringen som Eggen beklageligvis har kommet med. Personlig skjønner jeg meget godt at overhodet i en bedrift vil ha det siste ordet i situasjoner hvor det skal brukes store pengesummer, spesielt hvis bruken av disse har resultert så sørgelig dårlig som de nevnte spillerne har gjort. Mulig flere av dem er glimrende spillere, men faktum er at de i praksis ikke ble brukt. Hvordan kan da en trener innstille disse kjøpene? Synes denne artikkelen nyanserte det hele på en fin måte, selv om den ganske sannsynlig er farget av FB, som alt annet de skriver.

---------------------------

-Det er min forbannede rett å skrike når jeg har kjøpt billett-

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 28 des 06, 21:56
Det er jo ikke Eggens feil at klubben er i minus, husk at det har skjedd mye med FFK de siste årene, for og bruke den floskelen. FFK har brukt MYE penger på og utvikle seg. Underskudd er en del av værdagen hos alle fotballklubber i utvikling. Eggen har jo også tidligere vært flink til og hente inn spillere som ikke koster noe i overgangsum. Men mangelen på resultater, som tabellplasering og ellers svake resultater er kanskje en del av problemet mtp sponsorer og slikt. FFK er i en posisjon der de  m å prestere og dette ser man resultater av i hele FFK huset nå.

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 28 des 06, 22:00
Endret: 28 des 06, 22:00
Enig i mye, men Eggen er faktisk en stor bidragsyter til dette minuset i kraft av at han har innstilt til kjøp av spillere som ikke har slått til, eller enda verre, ikke blitt brukt. Mulig han fikk vel frie tøyler på bakgrunn av den hypen som kom ved hans ankomst til klubben, men tiden for innstramming er altså nå - og dette tolererte han ikke. Greit nok det, han er i sin fulle rett til å selv vurdere sin egen stilling, men føler han tier liv i ryktene. Hvorfor går ikke han, som angivelig er den svake part, ut og dementerer eller bekrefter disse ryktene? Akkurat slik holdt han på i Ringbergsaken også, hadde han snakket ut, ville saken vært død.

-Det er min forbannede rett å skrike når jeg har kjøpt billett-

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 28 des 06, 22:48
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Enig i mye, men Eggen er faktisk en stor bidragsyter til dette minuset i kraft av at han har innstilt til kjøp av spillere som ikke har slått til, eller enda verre, ikke blitt brukt. Mulig han fikk vel frie tøyler på bakgrunn av den hypen som kom ved hans ankomst til klubben, men tiden for innstramming er altså nå - og dette tolererte han ikke. Greit nok det, han er i sin fulle rett til å selv vurdere sin egen stilling, men føler han tier liv i ryktene. Hvorfor går ikke han, som angivelig er den svake part, ut og dementerer eller bekrefter disse ryktene? Akkurat slik holdt han på i Ringbergsaken også, hadde han snakket ut, ville saken vært død.

Å anklage Eggen for saftige rød regnskapstall er vel noe useriøst, vel.

Vi må huske at Eggen satt med A-laget i tillegg til spillermarkedet, og at klubben i realiteten ikke hadde noen direktør (i og med at Myklebost var sjuk). Videre var apparatet rundt dette med speiding ekstremt tynt besatt, og det å sitte alene med ansvaret å investere mye penger i nye spillere, og samtidig ha ansvaret for at overgangen funka, det er nok for mye forlangt av en enkelt-person i systemet.

Nei, denne saken er nok ikke så svart/hvit som mange vil ha det til her inne.

Eggen kan nok være "høy på pæra", men jeg kommer på i hvertfall en 4-5 konkrete ting som ledelsen kunne ha forhandla med (hvem som skal ha dobbelstemme i sportsutvalget, hvor mange repr. fra klubben osv osv), som hadde forårsaka at Eggen hadde blitt.

Det er ikke her snakk om hvilken styringsmodell som vil fungere eller ikke, eller hvilke personer som fungerer i modellen, det er snakk om hva som er den rette modellen for FFK på lang sikt, og jeg er absolutt ikke sikker på at modellen man falt ned på er den rette for FFK på lang sikt. At en person med fotball-personlighet velger å bryte kontrakten på bakgrunnen av endringene er jo et signal i seg sjøl.

Det er greit at vi nå skal forsøke å være positive til endringene for å gjøre det beste ut av ting, men sunn skepsis og fornuft har aldri sendt en fotballklubb på dunken.

Sverting av Eggen er jo helt absurd, siden han nå faktisk er ute av systemet.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 29 des 06, 17:04

Synes det er viktig å få med seg dette, tydeligvis har ikke alle det.

Det er fakta, at i sommer var FFK Sport ASA tilnærmet teknisk konkurs. Aksjekapitalen var brukt opp og underskuddet var stort. Det ble utlyst en emisjon, som ikke brakte inn på langt nær de beløp selskapet hadde behov for. Vår hovedsponsor Carnegie v/ Tom Kristoffersen fikk i oppgave av styret å bidra til å gjennomføre emisjonen alternativt etablere et spillerinvesteringsselskap for å unngå konkurs samtidig som styrene ikke ønsket å selge de mest verdifulle spillerne. Dette ville med stor sikkerhet ha medført nedrykk og dermed enda større økonomiske utfordringer. Planen som ble fremlagt for styret var å selge ut 50 % av spillerstallen til bokført verdi pålydende NOK 20 000 000 til Fredrikstad Spillerinvest hvor Terje Høili var initiativtaker og den mest sentrale bidragsyter . Uten denne avtalen er det stor sannsynlighet for at FFK ville gått mange tøffe år i møte. I tillegg til investeringen på NOK 20 000 000 ble FFK Sport ASA tilført ytterligere NOK 2 000 000 til spillerkjøp i 2006.

www.fredrikstadfk.no/default.asp

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 29 des 06, 17:37

Emisjonen som ble forsøkt gjennomført hadde en målsetning om 6,7 millioner kroner, hvis jeg husker rett. Det ble visstnok samlet inn mindre enn halvparten...

FFK hadde et kapitalbehov på omtrent 12 millioner kroner.

Det hadde nok vært starten på et nytt 2. divisjonseventyr uten disse 20 millionene...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914