Enerly får yrkesskadeerstatning
Bra for Enerly, og ikke minst alle andre som kan ende opp med samme skjebne.
---------------------------
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!
Opprinnelig postet av Røvern
Bra for Enerly, og ikke minst alle andre som kan ende opp med samme skjebne.
det var på tide at de ordnet opp i dette.hvis det ikke hadde gått igjennom så skulle vel heller ikke spillerne trengt å betale skatt.siden de ikke hadde fått noe igjen ved ulykker å lignende.er jo noe av grunnen til at vi betaler skatt her i norge.
er glad for enerly sin del at det ordnet seg.noen som har hørt om det går fremover med han eller om det står på stedet hvil.lenge siden jeg har hørt noe nå.
FlightOfTheRat
Ble medlem: 24 sep 06
Lagt til: 26 des 06, 06:54
Endret: 26 des 06, 06:57
Ikke behøvd å betale skatt? Det synes jeg vel blir å putte fotballspillere og prostituerte vel mye i samme bås...
En god og riktig dom Høyesterett har avsagt om fotballspilleres rett til yrkesskadeerstatning. Men det er momenter som veier begge veier her, ellers ville ikke spørsmålet ha kommet helt til Høyesterett. Er det noen som har hørt om en profesjonell fotballspiller på seniornivå som aldri har vært skadet? Jeg har ikke. Tviler på at noe slikt finnes. Skaderisikoen i fotball er enormt stor, og det er noe alle spillere vet (om de ikke har innsett det før de begynner så vet de det innen de blir proffer). Og det er en risiko man et stykke på vei velger å ta. Vil man være med på leken osv.
Så spørsmålet må vel være hvor alvorlige fotballskader må være før en har krav på erstatning. Skulle fotballspillere kreve penger hver gang de vrikket ankelen eller fikk et skrubbsår så ville det hele bli meningsløst og dessuten umulig dyrt. Jeg vet ikke hvor langt dommen gikk i å si noe om dette, og våre heltemodige norske medier har selvsagt ikke gått såpass i dybden i saken. Så langt jeg har sett har det hele blitt fremstilt som et enten/eller-spørsmål overfor fotballskader som sådan. Er det noen som har kikket nærmere på dommen, eller vet noe mer om hvor lista ligger?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914