Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen anser ikke ivorianerne som Tippeliga-spillere

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 14 des 06, 13:10
Endret: 14 des 06, 13:23

ser eggen har gått ut å sagt at han tviler på at de to nye fra elfenbenskysten kan gå inn på laget til året.

trudde det var sånn at de måtte spille 50 % av kampene eller noe for å få arbeidstillatelse i norge jeg.

men uansett så hadde jeg håpet at ihvertfall en av de kunne være gode nok til å gå rett inn på laget til året.

de har jo fått mye skryt av eggen tidligere i høst/vinter.så jeg regnet med at de var gode nok til å kjempe om en plass på laget.hva trudde dere om dette.

Mod: Endret til en mer beskrivende overskrift

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05

Lagt til: 14 des 06, 13:14
Eggen forsvinner og de gutta får spille, det tror jeg da:-)

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 14 des 06, 13:17
Endret: 14 des 06, 13:21
Opprinnelig postet av scheien

ser eggen har gått ut å sagt at han tviler på at de to nye fra elfenbenskysten kan gå inn på laget til året.

trudde det var sånn at de måtte spille 50 % av kampene eller noe for å få arbeidstillatelse i norge jeg.

men uansett så hadde jeg håpet at ihvertfall en av de kunne være gode nok til å gå rett inn på laget til året.

de har jo fått mye skryt av eggen tidligere i høst/vinter.så jeg regnet med at de var gode nok til å kjempe om en plass på laget.hva trudde dere om dette.

hehe tror nok fofana går rett inn på laget,spillerne er ihvertfall kjempe begeistret etter hva han har vist

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 15:00

får da håpe dere har rett.men skjønner ikke at eggen går ut å sier det.det vil jo nesten si at han ikke er villig til å satse på de.

å jeg håper at de blir satset på.hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe vits å hente dem hit.som så mange andre som ikke har fått vise seg frem før klubben skal selge dem igjen.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 14 des 06, 15:15
Hvis de gutta er så gode som ryktene sier, er det skandale om de ikke blir satset på.. Tror Eggen de blir bedre av å spille på benken? Greit nok at de kanskje trenger tid til å bli kjent med fotballen her i Norge og avklimatisere seg. Eggen er ikke flink til å utvikle talenter og frykter det verste..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 des 06, 15:22
Eggen sier jo det bare som det er: Ved å hente to unge spillere til en helt annet miljø og kultur, så er det mye som skal klaffe. Selv om de er store talenter, så er det mye annet som spiller inn, og det er ingen automatikk i at de går inn på laget og blir de profilene alle håper de skal bli. Eggen forholder seg bare til en realitet. Det er veldig mange svært gode fotballspillere som ikke klarer å slå gjennom i en liga i et land med helt annen kultur enn de er vant til. At disse spillerne skal være godt forberedt for en slik omstilling teller selvsat positivt, men heller ikke det er noen garanti for umiddelbar suksess. Husk at vi har å gjøre med veldig unge spillere!

Jeg tenker hvert fall som Eggen. Om en eller begge av disse slår gjennom i 2007, så tar jeg det nesten som en bonus. Men for all del, jeg synes det er riktig å ta sjansen. Men alle må være klar over at det er en kalkulert risiko å hente slike spillere (fra Afrika) til norsk fotball.

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 15:26
Opprinnelig postet av Costanza
Eggen sier jo det bare som det er: Ved å hente to unge spillere til en helt annet miljø og kultur, så er det mye som skal klaffe. Selv om de er store talenter, så er det mye annet som spiller inn, og det er ingen automatikk i at de går inn på laget og blir de profilene alle håper de skal bli. Eggen forholder seg bare til en realitet. Det er veldig mange svært gode fotballspillere som ikke klarer å slå gjennom i en liga i et land med helt annen kultur enn de er vant til. At disse spillerne skal være godt forberedt for en slik omstilling teller selvsat positivt, men heller ikke det er noen garanti for umiddelbar suksess. Husk at vi har å gjøre med veldig unge spillere!

Jeg tenker hvert fall som Eggen. Om en eller begge av disse slår gjennom i 2007, så tar jeg det nesten som en bonus. Men for all del, jeg synes det er riktig å ta sjansen. Men alle må være klar over at det er en kalkulert risiko å hente slike spillere (fra Afrika) til norsk fotball.
hehe det er veldig uvanlig at spillere briljerer på første trening slik disse har gjort da,det sier vel bare litt om nivået på disse og er de i nærheten av mikel-edu klasse så er det to klare førstevalg,ihvertfall ikke spillere for andre laget

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 des 06, 15:40
Hvor mange kamper spilt Edu den første sesongen i Lyn. Han var gammel nok fra seriestart(spilte deler av serieåpningen mot FFK)

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 14 des 06, 15:40

Ingen ting er sikkert her,nei.

Tror alikevel vi får se minst en av dem i fra start i Tippeligaen. Fofana har f.eks. spilt champions leauge finale i Afrika + han er kaptein på U20 landslaget. Tror han har hodet på rett plass. En fordel at de er 2 stk. også. Værre for Lillestrøm som har hentet Ivorianeren Diomande.Han kommer alene. Han spiller på samme landslag som våres spillere.

Lillestrøm har jo også en egen lærer for de utenlanske spillerene sine. Håper FFK ordner en egen lærer til disse også.

Rart at Morgan sa at vi har Ivorianerene til å fylle tomrommet etter Brenne???

Tror Eggen vil bare dempe forventningene til folk, så er det opp til dem å overraske oss

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 des 06, 16:04
Endret: 14 des 06, 16:07
Opprinnelig postet av benksliter`n

At de KAN ja... Dersom alt klaffer. Det betyr ikke at de allerede er like gode som Brenne eller umiddelbart kan fylle tomrommet. Dessuten er det ikke sikkert at Morgan vil braute ut i media om hvilke forsterkninger man ønsker. Han påpeker bare at dette ikke er noen krise, da vi har flere kompetente spillere i stallen. Det er opp til Eggen å hele tiden ønske seg spillere som kan forsterke laget. Salget av Brenne svekket laget og selvfølgelig vil han ha inn erstattere som kan kompensere for tapet av en toppspiller som Brenne. Det er Morgans oppgave å se på mulighetene for å finne en erstattere eller andre forsterkninger.

Når det  gjelder våre Eggen og våre ivorianere, så bør vel en del her inne stikke finger`n i jorda og se litt utover sin egen nesetipp? Det er jo ikke måte på hvilke konspirasjonsteorier som dukker opp for tida! Eggen er bare fornuftig her.

Dersom han bare uttaler dette for å dempe forventningene, så er uttalelsene helt på sin plass. Folk har tatt helt av her på forumet når det gjelder disse to ungguttene. Det virker som om at de to egenhendig skal føre FFK til kamp om medaljer. Ikke glem at dette tross alt er utrolig unge gutter og vi har ingen garantier for at de slår igjennom allerede til året.

Jeg minner om to costaricanere som burde ligge friskt i minnet hos de fleste.

Edu og Mikel kom til Lyn i siste halvdel av 2004 en eller annen gang. Mikel var 17 den gang og alt maset startet jo først når han ble gammelt nok til å skrive kontrakt. Selv om de kanskje var gode nok til å spille før de fylte 18, så var de lenge i Norge og fikk inn norske spillevaner og mange treninger før de endelig spilte seg til fast plass på laget.

Mikel slo igjennom i 2005, men dominerte ikke så mye som all opphausingen skulle tilsi. Edu derimot, som slo igjennom først i 2006, dominerte langt mer, men hadde to år i Norge bak seg.

Omtrent ingen av oss har sett Ivorianerne i aksjon engang, og da blir det litt dumt å hause de så til de grader opp i skyene. Ja, de dominerte på trening, men ut fra klippet på f-b (som er hva de aller fleste baserer sin informasjon på), så spilte man tilnærmet five-a-side. Det blir noe helt annet å fungere som en del av et lag mot norske, hardtarbeidende og fysisk sterke motspillere.

Jeg er enig med Costanza og dere andre som er stumme av beundring for at to så store talenter valgte FFK, men at det blir en ren bonus dersom de slår igjennom til året. Selvfølgelig kan vi håpe på dette, men vi snakker tross alt ikke om Wayne Rooney og Christiano Ronaldo. I alle fall ikke enda.

Og til Paco: Du skriver over alt nå at Eggen ikke vil bruke spillere som Morgan har hentet, og konstruerer konspirasjonsteorier som skaper uro. Jeg tror dette bare er tull, da Eggen helt sikkert har hatt sitt å si når det gjelder forsterkningene som har blitt hentet inn. Samtidig vil jeg påpeke at du er like ille som du selv beskriver Eggen. Absolutt alt Morgan har hatt fingerene i skryter du opp i skyene. Alle andre som var i klubben før han kom, ser du ned på og "det er ikke så farlig" dersom noen av de blir solgt eller satt på benken. De er ikke gode nok i dine øyne - selv om de har bevist langt mer enn forsterkningene som Morgan har vært med på å hente.

Det oser så utrolig tydelig igjennom at du har personlige relasjoner til Morgan og ikke evner å se forbi dem.

Jeg har også skyhøye forventninger til begge ivorianerne (spesielt Fofana), men vi trenger ikke å glemme alle de andre spillerne i stallen for det.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 16:19
Endret: 14 des 06, 16:19

Opprinnelig postet av Holters

At de KAN ja... Dersom alt klaffer. Det betyr ikke at de allerede er like gode som Brenne eller umiddelbart kan fylle tomrommet. Dessuten er det ikke sikkert at Morgan vil braute ut i media om hvilke forsterkninger man ønsker. Han påpeker bare at dette ikke er noen krise, da vi har flere kompetente spillere i stallen. Det er opp til Eggen å hele tiden ønske seg spillere som kan forsterke laget. Salget av Brenne svekket laget og selvfølgelig vil han ha inn erstattere som kan kompensere for tapet av en toppspiller som Brenne. Det er Morgans oppgave å se på mulighetene for å finne en erstattere eller andre forsterkninger.

Når det  gjelder våre Eggen og våre ivorianere, så bør vel en del her inne stikke finger`n i jorda og se litt utover sin egen nesetipp? Det er jo ikke måte på hvilke konspirasjonsteorier som dukker opp for tida! Eggen er bare fornuftig her.

Dersom han bare uttaler dette for å dempe forventningene, så er uttalelsene helt på sin plass. Folk har tatt helt av her på forumet når det gjelder disse to ungguttene. Det virker som om at de to egenhendig skal føre FFK til kamp om medaljer. Ikke glem at dette tross alt er utrolig unge gutter og vi har ingen garantier for at de slår igjennom allerede til året.

Jeg minner om to costaricanere som burde ligge friskt i minnet hos de fleste.

Edu og Mikel kom til Lyn i siste halvdel av 2004 en eller annen gang. Mikel var 17 den gang og alt maset startet jo først når han ble gammelt nok til å skrive kontrakt. Selv om de kanskje var gode nok til å spille før de fylte 18, så var de lenge i Norge og fikk inn norske spillevaner og mange treninger før de endelig spilte seg til fast plass på laget.

Mikel slo igjennom i 2005, men dominerte ikke så mye som all opphausingen skulle tilsi. Edu derimot, som slo igjennom først i 2006, dominerte langt mer, men hadde to år i Norge bak seg.

Omtrent ingen av oss har sett Ivorianerne i aksjon engang, og da blir det litt dumt å hause de så til de grader opp i skyene. Ja, de dominerte på trening, men ut fra klippet på f-b (som er hva de aller fleste baserer sin informasjon på), så spilte man tilnærmet five-a-side. Det blir noe helt annet å fungere som en del av et lag mot norske, hardtarbeidende og fysisk sterke motspillere.

Jeg er enig med Costanza og dere andre som er stumme av beundring for at to så store talenter valgte FFK, men at det blir en ren bonus dersom de slår igjennom til året. Selvfølgelig kan vi håpe på dette, men vi snakker tross alt ikke om Wayne Rooney og Christiano Ronaldo. I alle fall ikke enda.

Og til Paco: Du skriver over alt nå at Eggen ikke vil bruke spillere som Morgan har hentet, og konstruerer konspirasjonsteorier som skaper uro. Jeg tror dette bare er tull, da Eggen helt sikkert har hatt sitt å si når det gjelder forsterkningene som har blitt hentet inn. Samtidig vil jeg påpeke at du er like ille som du selv beskriver Eggen. Absolutt alt Morgan har hatt fingerene i skryter du opp i skyene. Alle andre som var i klubben før han kom, ser du ned på og "det er ikke så farlig" dersom noen av de blir solgt eller satt på benken. De er ikke gode nok i dine øyne - selv om de har bevist langt mer enn forsterkningene som Morgan har vært med på å hente.

Det oser så utrolig tydelig igjennom at du har personlige relasjoner til Morgan og ikke evner å se forbi dem.

Jeg har også skyhøye forventninger til begge ivorianerne (spesielt Fofana), men vi trenger ikke å glemme alle de andre spillerne i stallen for det.

Har høye forventninger til disse spillerene også. Har snakket med 2 forskjellige personer,som har vært på to forskjellige treninger med dem. De var fra seg av beundring for disse spillerene.

Nakkehårene mine slo bust,når jeg hørte deres referat fra treningene

Men,det er klokt å prøve å helle kaldt vann i årene her he he he.....

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 des 06, 16:30
Har høye forventninger til disse spillerene også. Har snakket med 2 forskjellige personer,som har vært på to forskjellige treninger med dem. De var fra seg av beundring for disse spillerene.

Spennende. Jeg kunne tenke meg å høre mer om Kuoadio. Når kommer forresten disse spillerne tilbake til Fredrikstad? Jeg mener å ha lest at de først kommer i januar/februar? Ideelt sett skal stallen være ferdig slanket og forsterket når FFK drar til La Manga, så jeg regner med at de skal være med dit, men kommer de før den tid?

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 16:49
Holters du som omtrent bor her på forumet burde se at det ikke er jeg som har startet denne tråden mellom morgan/eggen og konspirasjons teorier,jeg bare slang meg på diskusjonen da jeg håper på en ny trener og har troa mer enn noen gang  etter at morgan kom inn,ser jo hva han har gjort i lyn og den heltestatusen han fikk ifra bastionen.når det gjelder eggen så liker jeg ikke de valgene han gjør på banen og mener han har gjort sitt for ffk

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 14 des 06, 16:52
Opprinnelig postet av paco
Holters du som omtrent bor her på forumet burde se at det ikke er jeg som har startet denne tråden mellom morgan/eggen og konspirasjons teorier,jeg bare slang meg på diskusjonen da jeg håper på en ny trener og har troa mer enn noen gang  etter at morgan kom inn,ser jo hva han har gjort i lyn og den heltestatusen han fikk ifra bastionen.når det gjelder eggen så liker jeg ikke de valgene han gjør på banen og mener han har gjort sitt for ffk

Det er lov å mene det, men det er flere andre ting og diskusjoner som tyder på at du har sterke relasjoner! Jeg har også troa på Morgan, men han også kan hente inn spillere som ikke slår an i FFK eller gjøre andre feil. Han er ikke ufeilbarlig.

Men det er lov å mene at Eggen ikke lenger er rett mann for FFK. Det begynner å bli en del i den gruppa. Jeg tror ikke Fredrikstad takler en ny sesong i bunnstriden.

paco

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 17:09
Opprinnelig postet av paco

Det er lov å mene det, men det er flere andre ting og diskusjoner som tyder på at du har sterke relasjoner! Jeg har også troa på Morgan, men han også kan hente inn spillere som ikke slår an i FFK eller gjøre andre feil. Han er ikke ufeilbarlig.

Men det er lov å mene at Eggen ikke lenger er rett mann for FFK. Det begynner å bli en del i den gruppa. Jeg tror ikke Fredrikstad takler en ny sesong i bunnstriden.
ja jeg har fulgt morgan både som spiller i stjernen,fulgt stjernen tett i alle år og det året han kom tilbake for og avslutte karrieren i stjernen var stort.ørjan plukket han ut på stjernens beste lag gjennom tidene og spesielt gjennom niso der jeg selv har hatt en sak,er vel ingen som har stått på for idrettsutøvernes rettigheter som han har gjort. lyn har tatt flere steg opp på den tiden morgan var der og han er den eneste normann som har blitt valgt ut i fifpro og det sier vel litt,mannen har kontakter over alt og det vil vise seg

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 14 des 06, 17:18

Opprinnelig postet av becks723
Eggen forsvinner og de gutta får spille, det tror jeg da:-)

Er nok ikke lenge til du får rett i dine antagelser, kanskje i år alt?

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 17:22

Spennende. Jeg kunne tenke meg å høre mer om Kuoadio. Når kommer forresten disse spillerne tilbake til Fredrikstad? Jeg mener å ha lest at de først kommer i januar/februar? Ideelt sett skal stallen være ferdig slanket og forsterket når FFK drar til La Manga, så jeg regner med at de skal være med dit, men kommer de før den tid?

Jeg har også hørt fra andre at de skal være gode.

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 19:17

Jeg har også hørt fra andre at de skal være gode

får håpe du har rett der patrioten.gleder meg til treningskampene.

noen som vet om det blir bautas cup i østfoldhallen i år også?syns spillerne ga mer tilbake til publikum i den cupen enn i vanlige trøtte treningskamper hvor de bare daffer rundt utpå banen.

benksliter`n

Landslagsspiller

Lagt til: 14 des 06, 20:59

Kuoadio har vel ikke imponert noe mindre enn Fofana på treningene. Så det kan jo hende det er nettopp han som erstatter Brenne  

De skal være på plass i månedskiftet Januar/februar.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 17 des 06, 00:35

Folk har tatt helt av her på forumet når det gjelder disse to ungguttene. Det virker som om at de to egenhendig skal føre FFK til kamp om medaljer. Ikke glem at dette tross alt er utrolig unge gutter og vi har ingen garantier for at de slår igjennom allerede til året.

Det er lov å håpe. Og drømme. Men sant nok, det er lov å være realist også. Det er riktig at de er unge, og de må venne seg til norsk spillestil, og FFKs spillestil, før de kan være med å løfte laget. Men samtidig, nettopp det at de kommer med en litt annen stil kan bidra til at de gjør FFK til en joker neste år. Det mest lovende som er sagt om dem handler ikke om teknikk og hurtighet, men om stor spilleforståelse. Kombinèr det med ungdommelig pågangsmot og freidighet (som eksTarik viser masser av) så smaker det fort fugl av dette.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 18 des 06, 19:50

De spiller afrikamesterskapet fra 20 januar og fremover, så det kommer an på hvor bra de gjør det der, før vi vet når de kan spille treningskamper.

Kanskje de rekker Mossekampen 28. januar?

scheien

Landslagsspiller

Lagt til: 18 des 06, 22:02
Opprinnelig postet av Patrioten

De spiller afrikamesterskapet fra 20 januar og fremover, så det kommer an på hvor bra de gjør det der, før vi vet når de kan spille treningskamper.

Kanskje de rekker Mossekampen 28. januar?

hehe.med flaksa våres så blir de vel skadet i afrikamesterskapet da-hadde vært typisk det.vært ute resten av sesongen eller noe.

får håpe de overrasker oss alle å går rett inn å styrker laget.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914