Inntekter fra TV-avtalen
1. Rosenborg 15,0
2. Brann 13,0
3. Vålerenga 10,0
4. Lillestrøm 9,1
5. Lyn 8,9
6. Start 8,3
7. Viking 7,6
8. Stabæk 7,3
9. Tromsø 7,2
10. Fredrikstad 6,7
11. Molde 6,3
12. Sandefjord 6,3
13. HamKam 6,2
14. Odd Grenland 5,8
Summene baserer seg på hvor ofte lagene vært vist på TV som igjen baserer seg på antall seertall klubbene har når de vises på TV (pluss tabellplassering og en fast sum på 5.5 mill som alle klubbene er sikret). FFK er plassert i bunnsjiktet, med kjipe lag som Tromsø, Stabæk, Viking og Lyn foran som alle har tjent mer penger. Vi er nok fortsatt ikke så store og populære som enkelte her inne liker å tro... På en annen side var det vel 5-6 millioner FFK hadde kalkulert med, sånn sett er ikke dette så ille.
Les hele saken her.
---------------------------
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Allikevel er det mye på gang nå, og jeg vil tro at FFK i tl har en stor del av æren for den revitaliseringen som preger byen nå til dags. Vi må kjempe som faen for å få høyskolen hit, for den vil tilføre mye! I tillegg er det et enormt pluss med den nye stadionen, golfbanen som skal bygges, all moderniseringen i sentrum osv. Vi er kansje ikke på høyde med Kristiansand, Stavanger osv. enda, men vi kan raskt bli det!
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
Frihet for Ultras!
Opprinnelig postet av Snæbbis
Enig, selv om jeg bare har fem år på ræva i oslo foreløbig. Men må si du røsker vekk skylappene hardt og brutalt herMå trå hardt til noen ganger :-) Det er jo et faktum at Fredrikstad ligger i bunnen mht høyere utdanning og det må man innse og gjøre noe med. Tromsø og Stavanger har universiteter. Det er jo et must om man skal kalle seg større by. Ja, jeg er enig, det er mye positivt å gripe tak i for Fredrikstad nå og Golfbanen er en ting som vil bidra til å ytterligere fremme Fredrikstad. Men jeg tror vi har langt frem til å skulle kunne sammenligne oss med Stavanger.
Allikevel er det mye på gang nå, og jeg vil tro at FFK i tl har en stor del av æren for den revitaliseringen som preger byen nå til dags. Vi må kjempe som faen for å få høyskolen hit, for den vil tilføre mye! I tillegg er det et enormt pluss med den nye stadionen, golfbanen som skal bygges, all moderniseringen i sentrum osv. Vi er kansje ikke på høyde med Kristiansand, Stavanger osv. enda, men vi kan raskt bli det!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Jeg tror dette illustrerer det at det ikke er en enkelt bestående automatikk i at man ser de lagene man liker eller sympatiserer mest med.
1) vi ser gjerne lag man liker
2) vi ser gjerne lag som ligger høyt på tabellen eller lag som blir sett på som gode
3) Vi ser lag vi hater litt ekstra kanskje?
4) Vi drar gjerne på kamp på de kampene vi vet det vil komme mange (unntakket er ph som alltid kommer)
5) Vi ser gjerne til en viss grad lag som garranterer morsom fotball eller mange mål
Ut i fra dette tror jeg altså at det er litt mer sammensatt enn at vi er godt likt. Kommer prestasjonene over tid nå, så topper vi den tabellen.
Start holder til i Kristiansand hvor det også bor mye folk og det er langt til nærmeste konkurrent. Det samme gjelder Tromsø. Dette er også byer som har langt større turistappell en Fredrikstad og som er mye mer fremme i media enn Fredrikstad.
Viking holder til i Stavanger som er en mye støre by enn det Fredrikstad er. Se hva Stavanger fikk ut av Tall Ships Race kontra Fredrikstad. Stavanger har mye mer som trekker folk enn det Fredrikstad har. Viking har også lang fartstid i toppen. Jeg tror det er helt korrekt at alle disse lagene har større appell enn Fredrikstad.
Cupfinalen iår var en stor opplevelse for oss fra Fredrikstad og Sandefjord, men seertallene på tv var veldig lave. Lillestrøm og Molde ifjor var mer interessant for norge sett under ett, det er bare å stikke fingeren i jorda.
Det er mye spennende på gang i Fredrikstad. Først og fremst føler jeg at hele det lokket buskisfaktoren har lagt over kulturen i Fredrikstad er på vei til å lette noe. Månefestivalen, noen nye spennende band enn bare CCC, Mediasatsningen på FMV og Zwart mm er bra. Men får man 2-300 eksterne studenter til Fredrikstad hvert år så er det 2-300 som får et forhold til byen. Fredrikstad har en bra Kino, det er på tide å få en skikkelig scene for ny og spennende musikk, for å kunne sette opp seriøst teater, ikke bare 3 Kæll. Fredrikstad har mange kunstnere, men har langt igjen til den gallerikvaliteten man finner i Moss.
Fredrikstad mangler nesten alt hva matkultur gjelder. Vi forbindes utelukkende med Pølse og Vaffel, grilldress og gatekjøkkenmat. Det gjelder forsåvidt hele Østfold, Østfold som var herregårdsfylket nummer en med hva det medførte av matkultur (Henry Notaker - Ganens Makt/Gastronomi mm. / Hellstrøm - Herregårdsmat). Vi har ikke tatt vare på noen ting mens lille Lom har profilert seg skikkelig på dette. Fredrikstad har flere skjulte skatter, men det når ikke ut.
Et godt eksempel er "Pizza-byen Moss"... Moss har hele 26 (!) pizzarestauranter. I en by som Fredrikstad er det ikke mange spisesteder som fortjener å bli kalt en restaurant, og det samme gjelder for Halden og Sarpsborg.
Mattilbudet er under enhver kritikk - og det er trist. For det er faktisk mye lokal kultur i Østfold som vi bør være stolte av - ikke minst Moss har vært dyktige til å jobbe frem et kunstmiljø som er landskjent (Galleri F15, Brandstrup, osv).
Det er et enormt, uforløst, potensiale i Østfold. Jobben må være å sikre at bilturistene ikke bare kjører igjennom, men faktisk stopper...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av ajg
trist å se lag som Lyn, Start, Viking, Stabæk og Tromsø foran oss her. jeg nekter å tro at dette er mer populære lag enn fredrikstad.
De har flere attraktive profiler enn det vi har.
Av og til skriver du faktisk særdeles fornuftige ting, DeKjök...
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av DeKjök
Lyn holder til i Oslo og selv om de har færre på kamp så har de nok minst like mange som følger laget som det FFK har. Det gjelder også Stabæk. Husk at dette er lag som holder til i områder som er store befolkningsmessig sett og at de har lang fartstid i Norsk Toppfotball.
Start holder til i Kristiansand hvor det også bor mye folk og det er langt til nærmeste konkurrent. Det samme gjelder Tromsø. Dette er også byer som har langt større turistappell en Fredrikstad og som er mye mer fremme i media enn Fredrikstad.
Viking holder til i Stavanger som er en mye støre by enn det Fredrikstad er. Se hva Stavanger fikk ut av Tall Ships Race kontra Fredrikstad. Stavanger har mye mer som trekker folk enn det Fredrikstad har. Viking har også lang fartstid i toppen. Jeg tror det er helt korrekt at alle disse lagene har større appell enn Fredrikstad.
Cupfinalen iår var en stor opplevelse for oss fra Fredrikstad og Sandefjord, men seertallene på tv var veldig lave. Lillestrøm og Molde ifjor var mer interessant for norge sett under ett, det er bare å stikke fingeren i jorda.
Det er mye spennende på gang i Fredrikstad. Først og fremst føler jeg at hele det lokket buskisfaktoren har lagt over kulturen i Fredrikstad er på vei til å lette noe. Månefestivalen, noen nye spennende band enn bare CCC, Mediasatsningen på FMV og Zwart mm er bra. Men får man 2-300 eksterne studenter til Fredrikstad hvert år så er det 2-300 som får et forhold til byen. Fredrikstad har en bra Kino, det er på tide å få en skikkelig scene for ny og spennende musikk, for å kunne sette opp seriøst teater, ikke bare 3 Kæll. Fredrikstad har mange kunstnere, men har langt igjen til den gallerikvaliteten man finner i Moss.
Fredrikstad mangler nesten alt hva matkultur gjelder. Vi forbindes utelukkende med Pølse og Vaffel, grilldress og gatekjøkkenmat. Det gjelder forsåvidt hele Østfold, Østfold som var herregårdsfylket nummer en med hva det medførte av matkultur (Henry Notaker - Ganens Makt/Gastronomi mm. / Hellstrøm - Herregårdsmat). Vi har ikke tatt vare på noen ting mens lille Lom har profilert seg skikkelig på dette. Fredrikstad har flere skjulte skatter, men det når ikke ut.
Gastronomi og ....gallerier i Moss? Pølser og vafler er fotballmat. Hva de serverer på golfbaner får være deres problem;)
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914