Husk meg
Brukernavn
Passord

Inntekter fra TV-avtalen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 13 des 06, 11:48
Endret: 13 des 06, 11:53
En oversikt over hva Tippeliga-klubbene tjente av den nye TV-avtalen i år:

1. Rosenborg 15,0
2. Brann 13,0
3. Vålerenga 10,0
4. Lillestrøm 9,1
5. Lyn 8,9
6. Start 8,3
7. Viking 7,6
8. Stabæk 7,3
9. Tromsø 7,2
10. Fredrikstad 6,7
11. Molde 6,3
12. Sandefjord 6,3
13. HamKam 6,2
14. Odd Grenland 5,8

Summene baserer seg på hvor ofte lagene vært vist på TV som igjen baserer seg på antall seertall klubbene har når de vises på TV (pluss tabellplassering og en fast sum på 5.5 mill som alle klubbene er sikret). FFK er plassert i bunnsjiktet, med kjipe lag som Tromsø, Stabæk, Viking og Lyn foran som alle har tjent mer penger. Vi er nok fortsatt ikke så store og populære som enkelte her inne liker å tro... På en annen side var det vel 5-6 millioner FFK hadde kalkulert med, sånn sett er ikke dette så ille.

Les hele saken her.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 13 des 06, 12:06
Denne "tabellen" viser helt klart at vi har endel å jobbe mot på markeds siden. Det viktigste bidraget her er likevel å være offensive, gå ut i media og si at man skal være ett topplag. Selvfølgelig må rammebetingelsene tilsi at man kan nå målet, men rammebetingelser er ikke statiske de kan det gjøres noe med. Den vikitgste rammebetingelsen er spillerstallen, i dag er det for få topper og for mange "breddespillere", med det mener jeg spillere som er kapable til å gjøre en god jobb men ikke noe utover det. Få inn solide forsterkninger og merkevaren FFK blir mere verdt.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 13 des 06, 12:29
Endret: 13 des 06, 12:29
Fotball idag handler mye om penger. Tabellen under viser ikke bare fordeling for TV avtalen, den viser også klubbenes nåværende økonomi og er også svært lik tabellen for 2006. Egentlig synes jeg dette er urettferdig fordeling og den skaper ytterligere forskjeller. TV avtalen tilhører tippeligaen i sin helhet og RBK burde fått like mye som Odd Grenland. Dette vil heve produktet TL på sikt da alle klubber får mer penger til anlegg og utvikling av spillerstall. Hadde NRK hatt TL så hadde de garantert fordelt sendetiden mer rettferdig også. Når er det TV2 og Brann har store fordeler av det. At FFK ikke ligger høyere enn de gjør mht interesse er ikke overraskende. Dette har mye med Fredrikstad som by å gjøre. Jeg har bodd i Oslo i snart 15 år og har fått et mer reellt syn på Fredrikstad som jeg trodde var den store byen og at alle kjente til FFK og FFK`s historie. Men det er feil. Folk utenfor Østfold kjenner ikke Fredrikstad noe mer enn Molde. I Fredrikstad er det mye lokalpatriotisme som gir litt skylapper i forhold til realiteten. Faktum er jo at Fredrikstad på mange måter er litt akterutseilt mht utdanningsnivå (som er bland de laveste i landet) og utdanningsinstitusjoner, it og industri, mm. Fredrikstad er en søvnig småby preget av kjøpesenteret Torvbyen som våkner til liv om sommeren, men det er ikke mye mer enn det. Fredrikstad preger ikke idrettsnorge, turistnorge eller kjendisnorge. Fredrikstad som by kan mer sammenlignes med Tønsberg, Sandefjord, Moss, Halden, Sarpsborg, Ålesund, Molde og Drammen enn byer som Tromsø, Kristiansand og Stavanger. Men det skjer mye i Fredrikstad nå og det er mye som er bra. Fredrikstad må jobbe hardt for å få Høyskolen dit, for å utvikle spennende mediebedrifter mm på FMV.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 13 des 06, 12:40
Enig, selv om jeg bare har fem år på ræva i oslo foreløbig. Men må si du røsker vekk skylappene hardt og brutalt her

Allikevel er det mye på gang nå, og jeg vil tro at FFK i tl har en stor del av æren for den revitaliseringen som preger byen nå til dags. Vi må kjempe som faen for å få høyskolen hit, for den vil tilføre mye! I tillegg er det et enormt pluss med den nye stadionen, golfbanen som skal bygges, all moderniseringen i sentrum osv. Vi er kansje ikke på høyde med Kristiansand, Stavanger osv. enda, men vi kan raskt bli det!

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 13 des 06, 13:03
Fordelingen av TV-inntektene skal vel også være en slags erstatning for tap av inntekter på kamp-arenaene da mange heller velger å se kampen på TV istedetfor å gå på stadion. Så sånn sett er det vel rimelig at de som blir mest vist på TV får mest igjen av TV inntektene. Men er også enig at FFK må bli bedre på å markedsføre seg selv (f.eks med sin underholdende fotballstil, klubb-profiler etc) slik at antall seere økes når de først vises på TV, og dermed igjen får større pott av TV-inntektene. Men det avhenger jo også av hvilken motstander man har på TV-kampene.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 13 des 06, 13:41
trist å se lag som Lyn, Start, Viking, Stabæk og Tromsø foran oss her. jeg nekter å tro at dette er mer populære lag enn fredrikstad.

Frihet for Ultras!

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 06, 13:49
Opprinnelig postet av Snæbbis
Enig, selv om jeg bare har fem år på ræva i oslo foreløbig. Men må si du røsker vekk skylappene hardt og brutalt her

Allikevel er det mye på gang nå, og jeg vil tro at FFK i tl har en stor del av æren for den revitaliseringen som preger byen nå til dags. Vi må kjempe som faen for å få høyskolen hit, for den vil tilføre mye! I tillegg er det et enormt pluss med den nye stadionen, golfbanen som skal bygges, all moderniseringen i sentrum osv. Vi er kansje ikke på høyde med Kristiansand, Stavanger osv. enda, men vi kan raskt bli det!
Må trå hardt til noen ganger :-) Det er jo et faktum at Fredrikstad ligger i bunnen mht høyere utdanning og det må man innse og gjøre noe med. Tromsø og Stavanger har universiteter. Det er jo et must om man skal kalle seg større by. Ja, jeg er enig, det er mye positivt å gripe tak i for Fredrikstad nå og Golfbanen er en ting som vil bidra til å ytterligere fremme Fredrikstad. Men jeg tror vi har langt frem til å skulle kunne sammenligne oss med Stavanger.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 13 des 06, 13:54

Jeg tror dette illustrerer det at det ikke er en enkelt bestående automatikk i at man ser de lagene man liker eller sympatiserer mest med.

1) vi ser gjerne lag man liker

2) vi ser gjerne lag som ligger høyt på tabellen eller lag som blir sett på som gode

3) Vi ser lag vi hater litt ekstra kanskje?

4) Vi drar gjerne på kamp på de kampene vi vet det vil komme mange (unntakket er ph som alltid kommer)

5) Vi ser gjerne til en viss grad lag som garranterer morsom fotball eller mange mål

Ut i fra dette tror jeg altså at det er litt mer sammensatt enn at vi er godt likt. Kommer prestasjonene over tid nå, så topper vi den tabellen.

DeKjök

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 06, 14:17
Endret: 13 des 06, 14:18
Lyn holder til i Oslo og selv om de har færre på kamp så har de nok minst like mange som følger laget som det FFK har. Det gjelder også Stabæk. Husk at dette er lag som holder til i områder som er store befolkningsmessig sett og at de har lang fartstid i Norsk Toppfotball.

Start holder til i Kristiansand hvor det også bor mye folk og det er langt til nærmeste konkurrent. Det samme gjelder Tromsø. Dette er også byer som har langt større turistappell en Fredrikstad og som er mye mer fremme i media enn Fredrikstad.

Viking holder til i Stavanger som er en mye støre by enn det Fredrikstad er. Se hva Stavanger fikk ut av Tall Ships Race kontra Fredrikstad. Stavanger har mye mer som trekker folk enn det Fredrikstad har. Viking har også lang fartstid i toppen. Jeg tror det er helt korrekt at alle disse lagene har større appell enn Fredrikstad.

Cupfinalen iår var en stor opplevelse for oss fra Fredrikstad og Sandefjord, men seertallene på tv var veldig lave. Lillestrøm og Molde ifjor var mer interessant for norge sett under ett, det er bare å stikke fingeren i jorda.

Det er mye spennende på gang i Fredrikstad. Først og fremst føler jeg at hele det lokket buskisfaktoren har lagt over kulturen i Fredrikstad er på vei til å lette noe. Månefestivalen, noen nye spennende band enn bare CCC, Mediasatsningen på FMV og Zwart mm er bra. Men får man 2-300 eksterne studenter til Fredrikstad hvert år så er det 2-300 som får et forhold til byen. Fredrikstad har en bra Kino, det er på tide å få en skikkelig scene for ny og spennende musikk, for å kunne sette opp seriøst teater, ikke bare 3 Kæll. Fredrikstad har mange kunstnere, men har langt igjen til den gallerikvaliteten man finner i Moss.

Fredrikstad mangler nesten alt hva matkultur gjelder. Vi forbindes utelukkende med Pølse og Vaffel, grilldress og gatekjøkkenmat. Det gjelder forsåvidt hele Østfold, Østfold som var herregårdsfylket nummer en med hva det medførte av matkultur (Henry Notaker - Ganens Makt/Gastronomi mm. / Hellstrøm - Herregårdsmat). Vi har ikke tatt vare på noen ting mens lille Lom har profilert seg skikkelig på dette. Fredrikstad har flere skjulte skatter, men det når ikke ut.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 13 des 06, 19:18
Det er bare å si seg enig i det meste her DeKjök!

Et godt eksempel er "Pizza-byen Moss"... Moss har hele 26 (!) pizzarestauranter.  I en by som Fredrikstad er det ikke mange spisesteder som fortjener å bli kalt en restaurant, og det samme gjelder for Halden og Sarpsborg.

Mattilbudet er under enhver kritikk - og det er trist. For det er faktisk mye lokal kultur i Østfold som vi bør være stolte av - ikke minst Moss har vært dyktige til å jobbe frem et kunstmiljø som er landskjent (Galleri F15, Brandstrup, osv).

Det er et enormt, uforløst, potensiale i Østfold. Jobben må være å sikre at bilturistene ikke bare kjører igjennom, men faktisk stopper... 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 13 des 06, 19:39

Opprinnelig postet av ajg
trist å se lag som Lyn, Start, Viking, Stabæk og Tromsø foran oss her. jeg nekter å tro at dette er mer populære lag enn fredrikstad.

De har flere attraktive profiler enn det vi har.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 13 des 06, 22:19
Endret: 13 des 06, 22:25

Av og til skriver du faktisk særdeles fornuftige ting, DeKjök... 

FFK and Wisla Krakow forever...

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 13 des 06, 23:36

Opprinnelig postet av DeKjök
Lyn holder til i Oslo og selv om de har færre på kamp så har de nok minst like mange som følger laget som det FFK har. Det gjelder også Stabæk. Husk at dette er lag som holder til i områder som er store befolkningsmessig sett og at de har lang fartstid i Norsk Toppfotball.

Start holder til i Kristiansand hvor det også bor mye folk og det er langt til nærmeste konkurrent. Det samme gjelder Tromsø. Dette er også byer som har langt større turistappell en Fredrikstad og som er mye mer fremme i media enn Fredrikstad.

Viking holder til i Stavanger som er en mye støre by enn det Fredrikstad er. Se hva Stavanger fikk ut av Tall Ships Race kontra Fredrikstad. Stavanger har mye mer som trekker folk enn det Fredrikstad har. Viking har også lang fartstid i toppen. Jeg tror det er helt korrekt at alle disse lagene har større appell enn Fredrikstad.

Cupfinalen iår var en stor opplevelse for oss fra Fredrikstad og Sandefjord, men seertallene på tv var veldig lave. Lillestrøm og Molde ifjor var mer interessant for norge sett under ett, det er bare å stikke fingeren i jorda.

Det er mye spennende på gang i Fredrikstad. Først og fremst føler jeg at hele det lokket buskisfaktoren har lagt over kulturen i Fredrikstad er på vei til å lette noe. Månefestivalen, noen nye spennende band enn bare CCC, Mediasatsningen på FMV og Zwart mm er bra. Men får man 2-300 eksterne studenter til Fredrikstad hvert år så er det 2-300 som får et forhold til byen. Fredrikstad har en bra Kino, det er på tide å få en skikkelig scene for ny og spennende musikk, for å kunne sette opp seriøst teater, ikke bare 3 Kæll. Fredrikstad har mange kunstnere, men har langt igjen til den gallerikvaliteten man finner i Moss.

Fredrikstad mangler nesten alt hva matkultur gjelder. Vi forbindes utelukkende med Pølse og Vaffel, grilldress og gatekjøkkenmat. Det gjelder forsåvidt hele Østfold, Østfold som var herregårdsfylket nummer en med hva det medførte av matkultur (Henry Notaker - Ganens Makt/Gastronomi mm. / Hellstrøm - Herregårdsmat). Vi har ikke tatt vare på noen ting mens lille Lom har profilert seg skikkelig på dette. Fredrikstad har flere skjulte skatter, men det når ikke ut.

Gastronomi og ....gallerier i Moss? Pølser og vafler  er fotballmat. Hva de serverer på golfbaner får være deres problem;)

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914