Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK College

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 13 des 06, 10:48
Endret: 13 des 06, 10:49
Fredrikstad skal håndplukke 13-åringer

Fredrikstad skal håndplukke byens beste 13-åringer for å trene med klubben. - Vi må tilpasse oss Europa, sier Morgan Andersen.

Sammen med skoleetaten, grunnskolene i Fredrikstad og byens toppklubber i håndball og ishockey starter Fredrikstad opp «FFK College». Her skal de beste talentene i åttenedeklassene på ungdomsskolene i byen få trene sammen i skoletiden flere ganger i uken.

Målet er å få frem en ny eliteseriespiller hver sesong. Allerede neste år skal «colleget» ha 180 elever. Rundt 20 av disse vil bli plukket ut til å trene under ekstrak oppsikt fra FFKs trenere.

- Vi skal konkurrere med blant andre Lyn, som har sin egen ungdomsskole. Nå kan vi styre deres treningsmengde og fritid mer. Det vil være en viktig arena for å få frem gode utøvere, sier Arne Morten Johannessen i FFK til VG.

Også klubbdirektør Morgan Andersen ser positivt på det nye tilbudet.

- Vi må tilpasse oss forholdene ellers i Europa. Jeg ser på dette som en måte å heve kompetansen på, både på skolen og på fotballbanen, sier han til avisen.

---------------------------

Ære være Plankebyen

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 13 des 06, 12:08
Sikkert en tilpasning til det kommende regelverket. Ikke dumt i og med at byprosjektet-spillere ikke teller som FFK-spillere før de taes opp i troppen. Kan sikkert finne noen bra spillere med dette, men tror ikke forskjellen fra byprosjektet blir spesielt stor.

Norgesmester

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 13 des 06, 13:09

Et meget gledelig tiltak og et bevis på at organisasjonen FFK er i ferd med å profesjonaliseres og samtidig kunne tenke langsiktig. For en gang skyld er vi kanskje "føre var" med henhold til de fremtidige regler UEFA er i ferd med å implementere.

Dette er et godt tiltak for å produsere nye generasjoner fotballspillere i distriktet, men det er også et godt markedsførings-tiltak med tanke på at vi "indoktrinerer" unger/ ungdom fra tidlig alder - dette er med å skape fremtidig interesse for klubben.

Pontus

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 13 des 06, 13:30
Helt enig, glimrende tiltak. Har 2 sønner jeg gladlig bidrar med om 10-12 år....hehe

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 13 des 06, 14:20
Dette høres veldig bra ut!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 13 des 06, 14:50
Flott tiltak. Får håpe det blir i en av hallene på værste, av de som står igjen bak kortsidetribunen.

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til: 13 des 06, 14:52
[quote=Frode]Helt enig, glimrende tiltak. Har 2 sønner jeg gladlig bidrar med om 10-12 år....hehe[/quote

Jeg får komme med min 12 år jeg da...har allerede syv fotballer...hehe...

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914