Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skjer med midtbanen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 nov 06, 17:10
Lista over de som kan spille midtbane i FFK begynner å bli lang, i allefall om vi tar med de som er linket hit. Det sier seg selv at noen er på vei ut hvis lista bli så lang som dette:

Simen Brenne, Hans-Erik Ramberg, Christian Berg, Michael Røn, Martin Elvestad, Anders Stadheim, Koaudio, Joel Lindpere og Pierre Gallo.

(Har sett bort i fra Kvisvik, Hoås, wiig og Gherland selv om de har spilt midtbane tidligere, ser disse som angripere. Setter et spørsmålstegn veg posisjonen til Stadheim)

Konkurranse er flott det, men spørs nok ikke om den blir litt for tøff med så mange. Jeg må innrømme at jeg lurer veldig på dette om dagen, og hvordan jeg skal tolke dette med alle som kommer på prøvespill. Er det slik at vi forsøker å være i forkant av situasjonen hvis Bjørkøy/Brenne ikke signerer nye kontrakter, eller er vi i gang med å finne nye fordi vi vet at de, eller en av dem forsvinner?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 15 nov 06, 18:29
Endret: 15 nov 06, 18:54
De fleste har vel sett på Brenne som den første spilleren som kommer til å forlate Fredrikstad. Han har riktig alder, er en bra spiller og bør være attraktiv for en rekke større klubber. Tror Brenne hadde hatt godt av å ta steget videre for sin egen utvikling, men personlig håper jeg at han blir i Fredrikstad. Sistnevnte er heller ikke usannsynlig, da han tross alt er en Fredrikstadgutt.

Bjørkøy har fått mange fantastiske forhandlingskort på hånden siden han kom til Fredrikstad. Han er spilleren som har prestert jevnest i år sammen med Piiroja, han har blitt kaptein og nå nylig også blitt tatt ut på landslaget. Bjørkøy har ingen tilknytning til Fredrikstad utover det 1.5 året han nå har vært her, så han har nok lettere for å flytte på seg enn andre mer lokale spillere.

Personlig mener jeg at vi ikke har råd til å miste begge. Vi kan klare å erstatte en av de, men å miste begge to ville vært krise for laget.

Ramberg, Berg og Stadheim har langtidskontrakter med klubben og blir nok værende minst et år til. Ramberg signerte nylig en treårskontrakt og kommer ikke til å flytte på seg. Berg har slitt med skader og tildels lite spilletid, men er nok ikke akkurat et attraktivt salgsobjekt. Stadheim sliter også med en kneskade, er et evig talent og det gjenstår å se om han vil bli noe annet enn backup i FFK.

Michael Røn tror jeg er ferdig i klubben. Han har vært her siden vi spilte i 1. divisjon og har ikke gjort noe annet enn sporadiske innhopp for A-laget siden den gang. Bør for egen del finne seg en ny klubb.

Martin Elvestad er fortsatt veldig ung og den yngste spilleren som er tatt opp i A-stallen. En sentral midtbanespiller, beskrevet som en playmaker og passer nok best i 4-4-2. Jeg tror fort at Elvestad kan bli et offer for formasjonen vår, da jeg ikke helt ser for meg ham verken som en indreløpertype i 4-3-3, ving eller defensiv midtbanespiller. Tror uansett han blir i klubben. Gutten var tross alt kaptein (?) på U16-landslaget.

Lindpere og Gallo vet jeg for lite om per i dag. Gallo var god under tiden hans i Bryne, men blir nok overflødig i FFK. Både han og Lindpere er nok mest i FFK for å gjøre en kamerattjeneste for Piiroja og Shabaan. Gallo tviler jeg på får kontrakt. Han er 31 år og sikkert over middagshøyden. Lindpere kan selvfølgelig bli aktuell med sine 25 år, men jeg tviler på det også. Vi har tross alt allerede Kvisvik, Mackie og Tarik, samt en av gutta fra Afrika, som kan spille på venstre ving og Lindpere ser ut til å være en hurtig venstre kantspiller.

Jeg tror vi ser følgende spillere i FFK til året:
Brenne, Bjørkøy, Ramberg, Berg, Elvestad, Stadheim.

(Brenne og Bjørkøy blir usikkerhetsmomentene)

I tillegg håper jeg vi får inn en til nå ukjent, men av beste kvalitet, defensiv midtbanespiller.

II bakhånd har vi gutta fra Elfenbenkysten, men jeg er litt usikker på hvor de er tiltenkt en rolle. Han ene virker å være mest aktuell på venstre kant, mens han andre er jeg mer usikker på.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 nov 06, 19:39
Opprinnelig postet av Holters
Martin Elvestad er fortsatt veldig ung og den yngste spilleren som er tatt opp i A-stallen. En sentral midtbanespiller, beskrevet som en playmaker og passer nok best i 4-4-2. Jeg tror fort at Elvestad kan bli et offer for formasjonen vår, da jeg ikke helt ser for meg ham verken som en indreløpertype i 4-3-3, ving eller defensiv midtbanespiller. Tror uansett han blir i klubben. Gutten var tross alt kaptein (?) på U16-landslaget.

Han er et offer for spillestilen muligens et år til (Før Eggen stikker til Real Madrid), hvis han er tolmodig dukker sjansen opp kanskje.. Personlig tror jeg Bjørkøy drar før Simen Brenne (sammenlagt inntrykk fra aviser og tv), men det vet du kanskje mer om enn meg, som ikke er like nærme klubbmiljøet som deg.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 15 nov 06, 19:43
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Holters

Han er et offer for spillestilen muligens et år til (Før Eggen stikker til Real Madrid), hvis han er tolmodig dukker sjansen opp kanskje.. Personlig tror jeg Bjørkøy drar før Simen Brenne (sammenlagt inntrykk fra aviser og tv), men det vet du kanskje mer om enn meg, som ikke er like nærme klubbmiljøet som deg.

Det blir som å snakke om epler og bananer.

Men Brenne er den FFK-spilleren som jevnt over har fått mest medieoppmerksomhet over lengre tid nå, mens Bjørkøy har vært i ilden den sist 1-2 ukene. Blir uansett umulig å si hvem som drar først eller ikke drar.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914