Husk meg
Brukernavn
Passord

Og vi tok Fair-Play-prisen au...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 12 nov 06, 17:18
Joda, dette var en pris vi virkelig fortjente, etter en hel sesong med pent spill (men ufortjent  få poeng), ren spillestil, og eksemplariske supportere.

At forbundet klarte å surre med rankinga helt fram til sluttstrek er jo en annen sak, det virker som om forbundet endra rankingen etter at FFK gikk til finalen. Akkurat som om det har noe å bety i en fair-play-pris. Men vi fikk den til slutt uansett.

Jeg må innrømme at jeg faktisk setter pris på denne prisen, for den betyr noe for mine fotball-verdier. Jeg er stolt over å følge med landets renest-spillende lag.

Nå er jeg helt tom, og det er forferdelig trist å ikke bli med til Fr.stad for å gå i fakkeltog...

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 14 nov 06, 10:08

FFK fikk Fair Play prisen av Norges  Fotballforbund og som kunne gitt E-cup plass dersom vi ikke vant Cupfinalen. Uansett en respektabel pris å motta for å hedre de gode verdiene som ligger bak.

Men så leser jeg at Odd Grenland også har vunnet Fair Play prisen. Må si jeg stusset litt der. Vinnie Jones (!) delte ut denne prisen - som ble gitt av Norsk Toppfotball /Norsk Tipping. Synes det blir å utvanne konseptet når det blir flere slike priser på det samme temaet. Og når begge har det samme navn. Sikkert mange i Odd som tror at dette også kan medføre E-cupspill også, men det er det kun NFF prisen som kan gi. Dersom Norge blir kvalifisert til å få tildelt plass på dette grunnlaget.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 14 nov 06, 10:41

Fatter ikke hvordan Odd kan få en sånn pris. Med Tommy Svindal Larsen og Jarstein. Skjønner ikke helt hva NFF holder på med. Synes det er utallige priser innenfor de samme temaene. Unge spiller, Fair Play, Midtbanespiller, Keeper.....osv.

---------------------------

Fredd

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 06, 14:07
Opprinnelig postet av aavdst

FFK fikk Fair Play prisen av Norges  Fotballforbund og som kunne gitt E-cup plass dersom vi ikke vant Cupfinalen. Uansett en respektabel pris å motta for å hedre de gode verdiene som ligger bak.

Men så leser jeg at Odd Grenland også har vunnet Fair Play prisen. Må si jeg stusset litt der. Vinnie Jones (!) delte ut denne prisen - som ble gitt av Norsk Toppfotball /Norsk Tipping. Synes det blir å utvanne konseptet når det blir flere slike priser på det samme temaet. Og når begge har det samme navn. Sikkert mange i Odd som tror at dette også kan medføre E-cupspill også, men det er det kun NFF prisen som kan gi. Dersom Norge blir kvalifisert til å få tildelt plass på dette grunnlaget.

Jeg vet virkelig ikke hva slags kriterier Norsk Toppfotball har for sin fair play-pris, og derfor så driter jeg vel egentlig en lang marsj i denne prisen, siden krieriene ikke er kjent.

NFF sin pris derimot,  har helt konkrete kriterier, og utregningsformler, og da blir det mer hold og tyngde i/bak prisen også. Men når de er sagt, så har jo NFF nesten klart å føkke opp prisen gjennom sesongen. Det var jo lenge LSK som lå på topp!!!! Og RBK! Finnes ikke fair-play i de gamle ringrevene oppe i Trondheim!

Min gjetning er at FFK IKKE hadde vunnet denne prisen hvis vi ikke hadde vunnet cupfinalen! Det er det som er mitt problem med NFF: Det virker som om de lar seg påvirke/styre av lag som har suksess. Det er heller ikke tilfeldig at jeg nevner disse to klubbene, for de samme klubbene har vært med på NFFs toppklubb-opplegg i mange, mange år, for at norge skal få klubber som kan hevde seg i Europa. Denne formen for elitesatsing har jeg absolutt ikke sansen, og det er jo også svært tvilsomt om alle de millionene som NFF har brukt opp igjennom mange år har hatt noen effekt i det hele tatt. Det er helt andre grunner til at RBK har blitt en klubb som hevder seg i Europa.

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 06, 14:09
Endret: 19 nov 06, 14:09
Opprinnelig postet av Fredd

Fatter ikke hvordan Odd kan få en sånn pris. Med Tommy Svindal Larsen og Jarstein. Skjønner ikke helt hva NFF holder på med. Synes det er utallige priser innenfor de samme temaene. Unge spiller, Fair Play, Midtbanespiller, Keeper.....osv.

Rett skal være rett: NFF har ikke noenting med den aktuelle Fair-play-prisen å gjøre, det er Norsk Toppfotball og Norsk Tipping som sto for den. Og den sier vel også hvilke klubber som står sterkt i samme organisasjon, kanskje? Ikke vet jeg, men det høres jo direkte ulogisk ut at Odd skulle få den... Mystisk.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 19 nov 06, 14:28
vi fikk jo fairplayprisen i pausa da, så jeg forstår ikke hvordan NFF kunne vite at vi kom til å vinne finalen..hehe

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914