Husk meg
Brukernavn
Passord

Grav i lommeboka til Høili, Morgan.. Brenne må bli....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 06 nov 06, 00:04
Skrev vel en lignende tråd for ett års tid siden. Men da hadde vi vel ikke så mange steder å grave. Denne eminente og elegante spilleren vi har her i Fredrikstad klarer vi ikke erstatte. Hører noen nevner Stadheim, det er bare til å fnyse av. Stadheim bør overhode ikke sammenlignes med Brenne da han ikke er samme type spiller. Det sies at vi brukte 7-8 mill på Heavy og Stadheim. Personlig hadde jeg mye heller sett 8 mill på kontoen til Brenne og ny 5 års kontrakt. Skal han gå bør det være til en klubb utenfor Skandinavia........ Få også på plass Bjørkøy dem neste åra. Det sammen med at Bertelsen og Tarek har lange kontrakter, ny stadion, E cup?, så ser dette bra ut. Nå må vi smi mens jernet er varmt.......

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 06 nov 06, 00:08
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Skrev vel en lignende tråd for ett års tid siden. Men da hadde vi vel ikke så mange steder å grave. Denne eminente og elegante spilleren vi har her i Fredrikstad klarer vi ikke erstatte. Hører noen nevner Stadheim, det er bare til å fnyse av. Stadheim bør overhode ikke sammenlignes med Brenne da han ikke er samme type spiller. Det sies at vi brukte 7-8 mill på Heavy og Stadheim. Personlig hadde jeg mye heller sett 8 mill på kontoen til Brenne og ny 5 års kontrakt. Skal han gå bør det være til en klubb utenfor Skandinavia........ Få også på plass Bjørkøy dem neste åra. Det sammen med at Bertelsen og Tarek har lange kontrakter, ny stadion, E cup?, så ser dette bra ut. Nå må vi smi mens jernet er varmt.......

Jeg kan bare føye meg til det som her blir sagt, og mener personlig at det er meningsløst for Brenne å gå til en annen TL-klubb, siden sannsynligheten for å få spille hver kamp OG samtidig heve fet lønn er liten.

Brenne skal spille i FFK til året, og jeg synes vi skal betale ham godt for å matche lønna som de store kan skilte med, for han er en av FFKs aller beste spillere, og han har lokal tilknytning.

Hvis Brenne får muligheten til å reise ut, derimot, så vil han forsvinne, og det vil jeg også forstå. Men spille i en annen tippeligaklubb? Nei, ikke rakkern om vi får se det.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 06 nov 06, 00:21
Jeg tror Brenne blir i FFK med mindre en klubb fra utlandet kommer på banen. Fornyet Tippeligakontrakt var viktig!

Brenne er en undervurdert fotballspiller og er fortsatt ung. Han har et lite stykke å gå for å bli en stabil, topp midtbanespiller og må legge av seg noen uvaner, men for all del: Denne gutten er mer enn god nok for FFK. Det er bare å forlenge med en eneste gang. En av våre tre beste spillere.

Shabaan
Bertelsen, Piiroja
Bjørkøy, Brenne
Tarik

Der har du kjernen som vi burde bygge laget rundt. Kvisvik synes jeg har underprestert i hele år og jeg håper noen andre tar dødballer til året. Han har scoret lite og har vanvittig lite målgivende, spesielt med tanke på at han tar ALT av dødballer. I tillegg har han jo kviet seg for å skyte i hele år. Merkelig.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 06 nov 06, 00:36
Opprinnelig postet av Holters
Kvisvik synes jeg har underprestert i hele år og jeg håper noen andre tar dødballer til året. Han har scoret lite og har vanvittig lite målgivende, spesielt med tanke på at han tar ALT av dødballer. I tillegg har han jo kviet seg for å skyte i hele år. Merkelig.

Hvis det skal være sånn at vi satser på Kvisvik som frispark-eksekutør så skal han drilles masse på akkurat det, og det synes jeg ikke det ser ut som om har skjedd. Han virker veldig usikker på frispark, spesielt når det skal skytes.

Spillere av hans format vil kunne treffe stengene både titt og ofte når vi har frispark innafor 25 meter, forutsatt at han får helt spesiell drill på akkurat det.

Den eneste måten å bli god på skudd fra frispark er gjentakelse, og sånn sett skulle jeg gjerne sett at dette er trening som blir prioritert siden effekten er så udiskutabel. Vi trenger dessuten to, så kan det bli litt konkurranse på denne posten også.

Ingen på laget kan matche tilslaget til Dagfinn, dessuten. Du kan høre det på lyden. Når Dagfinn fikk klem på`n så sa det ikke bare "smekk", det sa "gekk".

Uansett, vi må definere to eller tre spillere som kan prioriteres mht dødball og skudd. Brenne, for eksempel, kunne med fordel blitt brukt i en sånn rolle fordi han er best i bevegelse, og er ikke all verden på hodet. Han har ikke dårlig tilslag heller.

Jeg mener å huske at Thorstvedt mens han vår på landslaget mente at  landets beste skytter var Arne Larsen Økland, den tidas keepertrener på landslaget. Mange år etter at han la opp. Ikke fordi han var naturtalent, men fordi han hadde så sinnsykt mange repetisjoner på treninger. Og det var ikke bare presisjon, det var hastighet også.

Så: Sett igang treninga. Noen hundre frispark om dagen gjør underverker, hehe.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 06 nov 06, 02:00

Tror det er to ting som må til for at Brenne skal bli. Det ene er en god kontrakt, selvsagt, men det er det minst viktige. Brenne vil spille for en klubb med store ambisjoner. Hvis FFK skal beholde ham må de legge ambisjonene på et nivå Brenne finner interessant, og spillere som ikke henger med på det nivået må byttes ut med forsterkninger. Ikke at jeg skal peke ut hvilke spillere det er, det er andres oppgave. Men FFK må vise at ambisjonene ligger høyt, det er hva det handler om i forhold til Brenne.

Personlig er jeg vilt begeistret over at FFK har spillere som Brenne som sier klart fra om at han ikke vil spille for en klubb uten seriøse ambisjoner.

Hva gjelder Kvisvik synes jeg mye av kritikken mot ham har en tendens til å gå på tomgang. Det er jo ikke måte på som han er "lat" hver gang han sliter med en skade. Av det jeg har i år sett er Kvisvik en av lagets definitivt sterkeste arbeidsmaskiner, både offensivt og defensivt. Han står opp og tar ansvar når laget sliter og spillerne begynner å miste troen. Flere ganger har jeg tenkt underveis i en tung kamp at "ja endelig en skikkelig takling, hvem er det der igjen?" og så oppdaget at det var Kvisvik som hadde tatt en tur ned til eget cornerflagg når det trengtes som mest. To trekk etter er det samme Kvisvik som spiller gjennom lagets første offensiv pasning på lang tid.  

Forhåpentligvis holder Kvisvik formen i ennå tre-fire år. Han er en av lagets viktigste spillere, selv om det heldigvis er andre som kan ta ansvar også. Med bedre spillere rundt seg hadde Kvisvik fått mye mer igjen for alle de geniale småpasningene han stadig vekk slår, og som bare unntaksvis utnyttes av medspillere.

Det er mulig jeg er alene om det, men hvis jeg hadde måttet velge, ville jeg for neste sesong heller beholde Kvisvik enn Brenne. Selv om jeg selvsagt foretrekker å ha begge!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 06 nov 06, 07:52
Å si at Kvisvik har underprestert i hele år synes jeg var drøy kost. Snarere tvertimot er jeg faktisk overrasket over hvor stabilt høyt nivå han har hatt spesielt på hjemmekampene. Han har også slått mange bra dødballer, men har ikke fått dreis på skuddene fra 16-22 meter.........

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 06 nov 06, 09:03

Simen Brenne er og blir en klassespiller i Tippeligasammenheng. Har sagt det så mange ganger nå at jeg nesten blir lei. I perioder i går  er han nesten hele angrepet vårt aleine, og holder til tider lekestue med RBK-forsvaret. Bare målet mangla. Om han skal gå fra FFK så er det skikkelig ut i Europa, ikke til en såkalt norsk "storklubb" eller jalla svenske og danske lag. Og se å få den mannen på landslaget. Martin Andresen? Hvem er det? Forøvrig herlig å se FFKs etter pausa. De fleste har bytta til reine og tørre drakter. Men ikke Simen (heller ikke Toth forresten): Kortarma møkkete drakt fra førsteomgang. En mann som gir alt for drakta, og Simen-disserne fra tidligere i sesongen kan bare gå å grave seg ned i et hull, gjerne på gamle stadion ;)

math

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 06 nov 06, 09:12

Når både yngre og mer profilerte spillere som Kristoffer Hestad og Fredrik Strømstad fortsatt spillere i Norge er jeg usikker på om Brenne er veldig attraktiv for klubber i bedre ligaer en tippeligaen.

Brann har nettopp kjøpt Gashi og Bakke og trenger vel minst av alt en midtbanespiller til.

Kan heller ikke se hvorfor RBK skal være veldig interessert i Brenne. Tror de har en fin miks av midtbanespillere i stallen i dag som de ønsker å satse på videre.

Å spille for halvfulle tribuner på LSK burde ikke tiltale Brenne mer enn å spille for FFK. Selv om jeg tror LSK er den klubben som potensielt kan ha størst interesse av å hente Brenne, om Koreen forsvinner.

Når det gjelder VIF har jo Brenne allerede avslått en forespørsel.

Og viking er et bunnlag, og ikke noe storlag fortiden.

Så etter det jeg kan se er er det ikke mange bedre alternativer enn FFK for Brenne om et nytt kontraktsforslag fra FFK er i samsvar med hva andre tippeligaklubber kan tilby.

math

A-lagspiller

Lagt til: 06 nov 06, 09:18

Både Hæstad (som forøvrig er svært oppskrytt) og Strømstad er vel blitt holdt bevisst i Start av ledelsen for at laget ikke skal bli så svekka ... Mener forøvrig, sjøl om de er litt forskjellige spillertyper, at Brenne er en bedre spiller enn disse. Hæstad er vel forresten ikke så ung lengre. 23-24?

math

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 06 nov 06, 09:45
Jeg synes det hadde vært kjempefint om vi kunne klart å beholde Brenne i klubben. Jeg synes det forøvrig det er bedre å gi Brenne et par mill i året i stadet for å kjøpe en spiller til 10 mill som ikke er like god engang. Dessuten hever det nivået på tippeligaen når flere som Brenne og Strømstad blir i tippeligaen. Hæstad kan ikke sammenlignes.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 06 nov 06, 10:58
Opprinnelig postet av math

Både Hæstad (som forøvrig er svært oppskrytt) og Strømstad er vel blitt holdt bevisst i Start av ledelsen for at laget ikke skal bli så svekka ... Mener forøvrig, sjøl om de er litt forskjellige spillertyper, at Brenne er en bedre spiller enn disse. Hæstad er vel forresten ikke så ung lengre. 23-24?

Hæstad er 22.

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 06 nov 06, 21:51
Endret: 06 nov 06, 21:52
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tror det er to ting som må til for at Brenne skal bli. Det ene er en god kontrakt, selvsagt, men det er det minst viktige. Brenne vil spille for en klubb med store ambisjoner. Hvis FFK skal beholde ham må de legge ambisjonene på et nivå Brenne finner interessant, og spillere som ikke henger med på det nivået må byttes ut med forsterkninger. Ikke at jeg skal peke ut hvilke spillere det er, det er andres oppgave. Men FFK må vise at ambisjonene ligger høyt, det er hva det handler om i forhold til Brenne.

Personlig er jeg vilt begeistret over at FFK har spillere som Brenne som sier klart fra om at han ikke vil spille for en klubb uten seriøse ambisjoner.

Hva gjelder Kvisvik synes jeg mye av kritikken mot ham har en tendens til å gå på tomgang. Det er jo ikke måte på som han er "lat" hver gang han sliter med en skade. Av det jeg har i år sett er Kvisvik en av lagets definitivt sterkeste arbeidsmaskiner, både offensivt og defensivt. Han står opp og tar ansvar når laget sliter og spillerne begynner å miste troen. Flere ganger har jeg tenkt underveis i en tung kamp at "ja endelig en skikkelig takling, hvem er det der igjen?" og så oppdaget at det var Kvisvik som hadde tatt en tur ned til eget cornerflagg når det trengtes som mest. To trekk etter er det samme Kvisvik som spiller gjennom lagets første offensiv pasning på lang tid.  

Forhåpentligvis holder Kvisvik formen i ennå tre-fire år. Han er en av lagets viktigste spillere, selv om det heldigvis er andre som kan ta ansvar også. Med bedre spillere rundt seg hadde Kvisvik fått mye mer igjen for alle de geniale småpasningene han stadig vekk slår, og som bare unntaksvis utnyttes av medspillere.

Det er mulig jeg er alene om det, men hvis jeg hadde måttet velge, ville jeg for neste sesong heller beholde Kvisvik enn Brenne. Selv om jeg selvsagt foretrekker å ha begge!

Kritikken mot kvisvik har til tider vært overdrevet, men stort sett vært berettiget.

De taklingene du snakker om har jeg mange eksempler på.. Kvisvik lunter rundt på midtbanen. Og idet en motspiller står med ryggen til litt stille tar Kvisvik rennafart og feller ham stygt bakfra. Kvisvik har fortjent 2 røde og en liten flokk gule på disse taklingene, noe han merkelig nok ikke har fått. Innimellom er han flink til å jobbe hjemover, sant nok, men det hjelper ikke ta noen 5minutters-skippertak hver 3 kamp. Sett mannen i hardtrening og benk ham en stund. Så tror jeg han blir sulten igjen. 

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06

Lagt til: 06 nov 06, 22:00

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Å si at Kvisvik har underprestert i hele år synes jeg var drøy kost. Snarere tvertimot er jeg faktisk overrasket over hvor stabilt høyt nivå han har hatt spesielt på hjemmekampene. Han har også slått mange bra dødballer, men har ikke fått dreis på skuddene fra 16-22 meter.........

Jeg syns det har vært sånn: Når laget spiller bra er Kvisvik den beste, men når laget spiller dårlig er Kvisvik den dårligste.. For ujevnt..

Ære være Fredrikstad

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 06 nov 06, 22:19

Gi Simen en 3-4 års kontrakt - med basis i at han

- blir en av FFK`s best betalte spillere

- har en klausul om at han kan gå til en utenlandsk klubb, mot et minimumsbeløp

- har en klausul om at han kan gå ved nedrykk.

Da skulle vel både Simen og FFK være happytenker jeg

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 07 nov 06, 19:20
Endret: 07 nov 06, 19:23

Opprinnelig postet av sklitakling
    idet en motspiller står med ryggen til litt stille tar Kvisvik rennafart og feller ham stygt bakfra. Kvisvik har fortjent 2 røde og en liten flokk gule på disse taklingene, noe han merkelig nok ikke har fått. 

Du får mene det er merkelig, hvis du vil. Jeg tar det som et tegn på at du overdriver. Kvisvik har fått hvert eneste gule og røde kort han har gjort seg fortjent til.  

Jeg tror Kvisvik har mye fotball i seg som han ville fått bedre uttelling for hvis han hadde hatt enda bedre spillere rundt seg. Spillere som Czwartek og Ramberg henger stort sett ikke med på pasningsspillet til Kvisvik, selv om de har utvilsomme kvaliteter og høy arbeidsmoral.

Brenne er en veldig god spiller, men jeg synes han mangler en del hva gjelder overblikk og smarte pasninger. Han er litt mye typen som rusher mot mål uten å se for mye etter medspillere på veien.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 07 nov 06, 23:59
La oss innrømme en gang for alle at FFK er et bedre lag med Brenne og Bjørkøy på laget enn uten. Jeg lurer på om FFK klarer det Start greide, å beholde Strømstad & Hæstad, og som Lsk forsøker på nå, å beholde Koren & Mifsud.
I forbindelse med at norske klubber har blitt flinkere til å holde på stjernene sine, i tillegg til å kjøpe inn nye, kommer standaren til å heve seg. Jeg tror FFK blir avhengig av å beholde disse nøkkelspillerne neste sesong. Odd har tviholdt på Pelle Nilsson, lsk på koren & Mifsud, Stabæk på Nannskog, Tromsø på Bernier, tippeligaen på Iversen, mens spillere som Sapara, Rushfeldt og Ijeh har kommet til.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 08 nov 06, 08:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av sklitakling
    idet en motspiller står med ryggen til litt stille tar Kvisvik rennafart og feller ham stygt bakfra. Kvisvik har fortjent 2 røde og en liten flokk gule på disse taklingene, noe han merkelig nok ikke har fått. 

Du får mene det er merkelig, hvis du vil. Jeg tar det som et tegn på at du overdriver. Kvisvik har fått hvert eneste gule og røde kort han har gjort seg fortjent til.  

Jeg tror Kvisvik har mye fotball i seg som han ville fått bedre uttelling for hvis han hadde hatt enda bedre spillere rundt seg. Spillere som Czwartek og Ramberg henger stort sett ikke med på pasningsspillet til Kvisvik, selv om de har utvilsomme kvaliteter og høy arbeidsmoral.

Brenne er en veldig god spiller, men jeg synes han mangler en del hva gjelder overblikk og smarte pasninger. Han er litt mye typen som rusher mot mål uten å se for mye etter medspillere på veien.

Uenig i at Ramberg ikke henger med på pasningene til Kvisvik. Synes Ramberg er den som kombinerer best med Kvisvik. Svakheten til Ramberg er at han er alt for lite farlig foran mål.

Enig i at vi sjelden ser de geniale pasningene fra Brenne. Er nok her han har størst forbedringspotensiale og hvor han må bli bedre om han skal bli landslagsspiller og en enda større profil i tippeligaen ala Koren.

math

A-lagspiller

Lagt til: 08 nov 06, 10:12
Vel, mange av de gangene Brenne "rusher på mål" istedet for å finne lure pasninger, som enkelte påpeker, så er det faktisk fordi det ikke finnes alternativ. Mot RBK f.eks, så kom Brenne i fint driv inn mot 16 en rekke ganger, men måtte finne på noe sjøl, fordi medspillere ikke var med. Den som er mest med på Brenne sine løp er Tarik, og de har derfor faktisk hatt en del godt samspill i år. Det at Brenne faktisk greier å skape farligheter de gangene han bortimot er "aleine mot røkk" sier litt om hvilke kvaliteter han besitter som fotballspiller.

math

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 nov 06, 12:04

Opprinnelig postet av math
Vel, mange av de gangene Brenne "rusher på mål" istedet for å finne lure pasninger, som enkelte påpeker, så er det faktisk fordi det ikke finnes alternativ. Mot RBK f.eks, så kom Brenne i fint driv inn mot 16 en rekke ganger, men måtte finne på noe sjøl, fordi medspillere ikke var med. Den som er mest med på Brenne sine løp er Tarik, og de har derfor faktisk hatt en del godt samspill i år. Det at Brenne faktisk greier å skape farligheter de gangene han bortimot er "aleine mot røkk" sier litt om hvilke kvaliteter han besitter som fotballspiller.

Helt uenig. Han hadde mange å spille ballen til tidlig. De sjansene blir borte etter at han har gjort 3-4 thouch på ballen. jeg synes Brenne er en glimrende spiller, men han fører ballen for mye.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 06, 12:04
Gi ham et tilbud om1,5 millioner i året for å bli. Kan dra hvis vi rykker ned.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914