Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva med Høgmo som ny adm. direktør?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 31 okt 06, 19:28

Det hadde vel vært noe. Over 30 års erfaring som spiller, trener og leder. Hus i Moss og ønsker seg en leder stilling.

Morgan og Høgmo det hadde vel vært dynamitt?

Meninger om dette folkens?

---------------------------

jorhan

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 31 okt 06, 19:32
Opprinnelig postet av jorhan

Det hadde vel vært noe. Over 30 års erfaring som spiller, trener og leder. Hus i Moss og ønsker seg en leder stilling.

Tja, hvis han er motivert for oppgaven, så kunne det sikkert fungert greit, men det finnes så mange dyktige, ukjente adm. dir. der ute, så man må ikke akkurat plukke blant de mest kjente medienavna. Om det noensinne blir aktuelt med en adm.dir. så kan Morgan Andersen steppe ned i Manager-rollen han "egentlig var tiltenkt". Tror selv det er vås. Mokkelbost var nok på vei ut av systemet allerede ved ansettelsen av Morgan.

Ansvarlig redaktør

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 31 okt 06, 19:37
Det hadde absolutt vært spennende. Men blir det ikke litt mange store navn, som alle skal si sitt, samlet på et sted? Det er snakk om 2 vidt forskjellige typer mennesker her, men potensialet er der så absolutt.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 31 okt 06, 19:41
ja det er mere riktig

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 31 okt 06, 19:49

Høres spennende ut det også.

Og by the way Bob Page, ikke be oss som faktisk bare spekulerer litt rundt neste år, holde kjeft. Alt det våset du kommer med, er ikke mye bedre, men ber ikke deg holde kjeft av den grunn!

I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!

jorhan

Juniorspiller

Lagt til: 31 okt 06, 20:03
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av jorhan

Tja, hvis han er motivert for oppgaven, så kunne det sikkert fungert greit, men det finnes så mange dyktige, ukjente adm. dir. der ute, så man må ikke akkurat plukke blant de mest kjente medienavna. Om det noensinne blir aktuelt med en adm.dir. så kan Morgan Andersen steppe ned i Manager-rollen han "egentlig var tiltenkt". Tror selv det er vås. Mokkelbost var nok på vei ut av systemet allerede ved ansettelsen av Morgan.

Jeg synes at Morgan bør være sportslig direktør og ikke bekle 2 roller som han gjør idag. Hvis FFK skal heve seg så må det være struktur og klare lederroller i administrasjonen. Det er ikke sikkert at Høgmo er rette mann eller vil men det er en veldig interesant tanke.

Eggen har jo også etterlyst større profesjonalitet i adm. så jeg tror det er en suksessfaktor at det er en adm. direktør totalt sett for hele FFK og en sportslig adm. direktør.

jorhan

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 31 okt 06, 20:10
Det er Eggen som er sportslig ansvarlig - ikke Morgan. Dette var et av kravene Eggen stilte når han gikk fra Moss til FFK - han ville ikke la seg overstyre av andre, slik han til tider følte han hadde blitt i Moss.

Men bortsett fra det, så er jeg enig med deg. Jeg ser helst vi får en administrerende direktør og en manager/sportslig ansvarlig/sjef for talentspeidingen, frem til vi har råd til å ansette en egen talentspeider på heltid.

Ansvarlig redaktør

jorhan

Juniorspiller

Lagt til: 31 okt 06, 20:12

Opprinnelig postet av Holters
Det er Eggen som er sportslig ansvarlig - ikke Morgan. Dette var et av kravene Eggen stilte når han gikk fra Moss til FFK - han ville ikke la seg overstyre av andre, slik han til tider følte han hadde blitt i Moss.

Men bortsett fra det, så er jeg enig med deg. Jeg ser helst vi får en administrerende direktør og en manager/sportslig ansvarlig/sjef for talentspeidingen, frem til vi har råd til å ansette en egen talentspeider på heltid.

Da er jeg jaggu helt enig med deg

jorhan

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 31 okt 06, 21:40
på tv2 sporten når høgmo satt å pratet så rullet det en tekst.. jeg fikk ikke helt med meg alt med det handlet om østlandet.. kansje det er ett håp om at han kan bli adm.dir

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 31 okt 06, 23:48
Stod at han mest sannsynlig tar en lederstilling på Østlandet!

I år skal vi slå klart ned på holding for å få bort problemet en gang for alle!! HAHA!!! TIDENES APRILSPØK!!! UT med norske dommere!! For FAEN!!!

Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03

Lagt til: 01 nov 06, 01:11

Hva skal vi egnetlig med han? Kunne sikkert vært en bra person å hatt... men jeg ser ikke noe poeng idet... vi har morgan...

og hvor skulle Fredrikstad Fotballklubb fått penger ifra? FFK ASA har vel ikke akkurat vært no gullgruve de siste åra;-)

tror vi skal være lykkelig som har en person som er så dyktig som mr. andersen :-)

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 01 nov 06, 13:12

Håper vi slipper denne patetiske mannen.

Bare det at han gikk ut i sykemelding og ikke sa opp når han ikke mestret presset som trener i RBK, er nok til å konkludere med at han ikke er dyktig nok på vurderinger generellt.

Å være trener i toppserien skal medføre press, å tro at det er mindre press som admdir , er det samme som å tro på juelnissen.

Høgmo vil sannsynligvis lide samme skjebne som vår tidligere landslagstrener

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 01 nov 06, 14:21
Opprinnelig postet av tomroar

Bare det at han gikk ut i sykemelding og ikke sa opp når han ikke mestret presset som trener i RBK, er nok til å konkludere med at han ikke er dyktig nok på vurderinger generellt.

Å være trener i toppserien skal medføre press, å tro at det er mindre press som admdir , er det samme som å tro på juelnissen.

Det er det dummeste jeg har hørt. Hva slags grunnlag er det du har for å komme med så krasse anklager. Høgmo hadde passet perfekt i en slik rolle. Hvor han kan sitte styre og gradvis profesjonalisere klubben fra adm. og ned til byprosjekt. Man ser jo hva han gjort i RBK rent struktursmessig. Resultatene til Tørum er ikke helt upåvirket av Høgmos grunnlag. Tørum var flink til trening/kamp ledelse. Men Høgmo kunne struktur, klubbygging, rutiner, arb-oppgaver. det er dette FFK trenger for å komme opp på nivå.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 01 nov 06, 14:28

Hadde Høgmo vært en guru på dette området hadde de bedt han bistå videre i RBK, han fikk ingen mulighet til en annen stilling.

OM du mener at han gjorde så mye bra, så har han i hvertfall misforstått sine arbeidoppgaver, det var å være trener og levere resultater, dette gjorde han ikke.

KOnklusjonen fra RBK ledelsen, var at de fikk gullet pga. grep som ble gjort ute på matta i kamp og treningsarbeide.

Der var det ikke Høgmo  som forsto og gjorde. Konklusjonen de gikk ut med i media , var det samme som å si at Høgmo ikke var bra nok. For meg så er det ganskek tydelig at han indirekte eller direkte ble presset ut til kubbens beste.

Så kan man kanskje si at personen over nok en gang ikke gjorde jobben sin, når Høgmo ble ansatt. Man skal ikke se bort i fra at neste man ut er Bratsethi RBK

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 01 nov 06, 14:35
Men i Tromsø gjorde han en veldig bra jobb og den klubben kan vel større grad enn Rosenborg sammenlignes med FFK. Videre fikk Tørum så stor suksess at de neppe ville beholdt han som annet enn hovedtrener, en konflikt Høgmo ville løse på en lojal måte mot sin arbeidsgiver.

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06

Lagt til: 01 nov 06, 16:44
Endret: 01 nov 06, 17:15
Opprinnelig postet av Gofoten

Det er det dummeste jeg har hørt. Hva slags grunnlag er det du har for å komme med så krasse anklager. Høgmo hadde passet perfekt i en slik rolle. Hvor han kan sitte styre og gradvis profesjonalisere klubben fra adm. og ned til byprosjekt. Man ser jo hva han gjort i RBK rent struktursmessig. Resultatene til Tørum er ikke helt upåvirket av Høgmos grunnlag. Tørum var flink til trening/kamp ledelse. Men Høgmo kunne struktur, klubbygging, rutiner, arb-oppgaver. det er dette FFK trenger for å komme opp på nivå.

Her på forumet er det få som kjenner til hva sykemelding er...

Når utgangspunktet er så dårlig, ville det aldri forekomme meg å tro at de samme noensinne kommer til å anerkjenne utbrenthet som en reell sykdom.

Det handler om generell folkeopplysning, og det er vel ingen tvil om at den har dårligere kår i enkelte miljøer enn andre...

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 01 nov 06, 18:46
har aldrig hatt trua på høgmo og har det ikke nå heller.Har ikke noe med sykemeldingen å gjøre. ønsket ikke Grillo,ønsker ikke semb,ønsker ikke høgmo

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 01 nov 06, 20:41
For å si det slik. Når "Fomlemost" kunne bli Adm-Dir i FFK - så er jeg sikker på at Høgmo kan gjøre 100% bedre.

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 01 nov 06, 21:39

100 % bedre enn ikke noe er jo ikke mye å skryte av.

Høgmo fikk liten annerkjenelse av sine trener kolleger i sin sykdomsperiode.

Den som gikk hardest ut var Røsler, syntes han traff spikeren på hodet.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til: 01 nov 06, 23:07
Endret: 01 nov 06, 23:08

100 % bedre enn ikke noe er jo ikke mye å skryte av.

Høgmo fikk liten annerkjenelse av sine trener kolleger i sin sykdomsperiode.

Den som gikk hardest ut var Røsler, syntes han traff spikeren på hodet.

men han førte nesten Trømsø til guld, når han forsvant begynte de å tape kamper.Han har kanskje ikke hjerte for Rosenborg, han bor jo i Østfold og kjenner Eggen godt

FFK tar hjem pokalen i år:)

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 02 nov 06, 09:31
Er det ikke slik at Høgmo er fotballtrener? Hva er det som kvalifiserer han til jobben som adm.dir(om FFK har behov for en slik stilling)?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914