Husk meg
Brukernavn
Passord

Ressurstoppen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 30 okt 06, 10:29
Lyn fikk ca 50 mill ++ for Mikel. De har også planer for Bala, samt at de mest sannsynlig kommer til å selge Edu for over 50 mill. Jeg vet ikke sikkert, men nå må de da nærme seg Rosenborg i tilgjengelige midler til spillekjøp, eller så har de jo snart råd til å bygge sin egen stadion. Tror lyn blir skikkelig gode om et par år. Regner med at de trenger neste sesong til å spille inn laget med eventuelt nyinnkjøpte spillere som skal erstatte Edu, Mikel, Bala, Eriksen, og eventuelt Tessem/Powel hvis det finnes en "best før"-dato på disse. Lyn får dessuten stadig flere folk på kampene sine, mens Vif-fansen sakte faller fra litt. Tror Vif skal få konkuranse også i årene fremover om å være best i by`n i Oslo.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 30 okt 06, 10:31
Lyn har jo en stadion!? Ullevål har "alltid" vært deres hjemmebane. At klubben ikke eier arenaen er vel ikke så spesielt. Lyns eiere har gjort store investeringer de siste årene. Det er ikke sikkert at all inntekt av spillersalg går til spillerkjøp.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 30 okt 06, 10:53
Jeg vet at ullevoll er deres arena, men den deler de jo inntil videre. Snakker rent hypotetisk her. Men altså, av kanskje over 100 mill er det vel naturlig å tro at noe tilfaller spillekjøp? Eller går de rett i lomma på brynestad?

Christoffer

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06

Lagt til: 30 okt 06, 12:29

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg vet at ullevoll er deres arena, men den deler de jo inntil videre. Snakker rent hypotetisk her. Men altså, av kanskje over 100 mill er det vel naturlig å tro at noe tilfaller spillekjøp? Eller går de rett i lomma på brynestad?

Lyn eier kun 13 % av Ullevaal Stadion. Resten eier NFF.

Ullevaal for FAEN!!

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 30 okt 06, 11:17

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Lyn har jo en stadion!? Ullevål har "alltid" vært deres hjemmebane. At klubben ikke eier arenaen er vel ikke så spesielt. Lyns eiere har gjort store investeringer de siste årene. Det er ikke sikkert at all inntekt av spillersalg går til spillerkjøp.

Nå spilte vel Lyn før i tiden på Bislett da og ikke Ullevål

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 30 okt 06, 23:01
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Når var dette evt? Trudde de hadde spilt på Ullevaal siden den ble bygget.

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 30 okt 06, 23:07
Samme dette med stadion deres. Tenkte bare å skissere hva afrikapengene deres kunne bli til.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Lagt til: 30 okt 06, 23:14
Opprinnelig postet av Røvern

Når var dette evt? Trudde de hadde spilt på Ullevaal siden den ble bygget.

Her kan dere lese om bislett, faktisk så har VIF hatt Bislett som hjemmearena før også.

http://no.wikipedia.org/wiki/Bislett_stadion

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 31 okt 06, 08:38
Endret: 31 okt 06, 08:39
Her kan dere lese om bislett, faktisk så har VIF hatt Bislett som hjemmearena før også.

Basert på den artikkelen, og på http://no.wikipedia.org/wiki/FC_Lyn_Oslo, ser det da ut til at Lyn alltid har spilt på Ullevaal: "Lyn spiller sine hjemmekamper på Ullevaal stadion, Norges nasjonalstadion. Lyn tok initiativ til et stadion på Ullevål i 1924, og i 1926 ble den nye hjemmearenaen innviet med Kronprins Olav tilstede som «igangsparker»."

Derimot vurderte Lyn spill på Bislett: "Dette (...) bidro til at hovedstadens andre eliteserielag, Lyn, i 2005 valgte bort Bislett til fordel for fortsatt spill på Ullevaal."

Om Lyn eventuelt har vært innom Bislett en periode, vet jeg ingenting om, men disse artiklene tyder i hvert fall ikke på det.

Når det gjelder VIF, så husker jeg fortsatt Nordre Svings gamle låt "Vi er klar til kamp igjen i Vål`enga" hvor de blant annet synger "Bislett er blitt kalt for lekegrinda vår". :-)

ffk-4ever

Landslagsspiller

Lagt til: 31 okt 06, 11:39
Opprinnelig postet av Magnum

Basert på den artikkelen, og på http://no.wikipedia.org/wiki/FC_Lyn_Oslo, ser det da ut til at Lyn alltid har spilt på Ullevaal: "Lyn spiller sine hjemmekamper på Ullevaal stadion, Norges nasjonalstadion. Lyn tok initiativ til et stadion på Ullevål i 1924, og i 1926 ble den nye hjemmearenaen innviet med Kronprins Olav tilstede som «igangsparker»."

Derimot vurderte Lyn spill på Bislett: "Dette (...) bidro til at hovedstadens andre eliteserielag, Lyn, i 2005 valgte bort Bislett til fordel for fortsatt spill på Ullevaal."

Om Lyn eventuelt har vært innom Bislett en periode, vet jeg ingenting om, men disse artiklene tyder i hvert fall ikke på det.

Når det gjelder VIF, så husker jeg fortsatt Nordre Svings gamle låt "Vi er klar til kamp igjen i Vål`enga" hvor de blant annet synger "Bislett er blitt kalt for lekegrinda vår". :-)

Som sagt les mitt inlegg og min link så ser du at Lyn har hatt Bislett som hjemmebane før.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 31 okt 06, 11:50

Som sagt les mitt inlegg og min link så ser du at Lyn har hatt Bislett som hjemmebane før.

Jeg leser og leser, men er ikke i stand til å finne annet enn dette:

"Etter at Nye Bislett stadion sto ferdig i 2005 har det vært varierende grad av interesse for å spille toppfotball der. ... Dette, samt mangelen på tak over hovedtribunen, bidro til at hovedstadens andre eliteserielag, Lyn, i 2005 valgte bort Bislett til fordel for fortsatt spill på Ullevaal."

Det sier meg ikke annet enn at Lyn VURDERTE å spille på Bislett, men droppet det og fortsatte på Ullevål.

Mulig jeg er tett i fletta, men...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til: 31 okt 06, 12:35
Endret: 31 okt 06, 12:36
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg leser og leser, men er ikke i stand til å finne annet enn dette:

"Etter at Nye Bislett stadion sto ferdig i 2005 har det vært varierende grad av interesse for å spille toppfotball der. ... Dette, samt mangelen på tak over hovedtribunen, bidro til at hovedstadens andre eliteserielag, Lyn, i 2005 valgte bort Bislett til fordel for fortsatt spill på Ullevaal."

Det sier meg ikke annet enn at Lyn VURDERTE å spille på Bislett, men droppet det og fortsatte på Ullevål.

Mulig jeg er tett i fletta, men...

Jeg ser ikke mer, jeg... Lyn er nevnt to ganger i artikkelen - sitatet over, pluss: "Selv om Bislett ikke lenger er hjemmearena for noen av Oslos beste fotballkllubber har både Lyn og Vålerenga vist interesse for å spille der på vinterstid, da i den skandinaviske turneringen Royal League."

Et dypdykk i Google fant heller ingen bevis for at Lyn noen gang har spilt på Bislett - snarere tvert imot, som f.eks. denne artikkelen fra Aftenposten 1.12.04 (som omhandlet evt. flytting til Bislett - som det altså ikke ble noe av):

"16. desember skal styret i Lyn avgjøre om klubben skal bryte sin historiske tradisjon med Ullevaal som hjemmebane siden 1926." (min utheving).

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 30 okt 06, 12:27

ehh.. Lyn spilte da på bislet før de......

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 30 okt 06, 13:25
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

ehh.. Lyn spilte da på bislet før de......

Har de spilt på Bislet? Når var det? Trodde de alltid har spilt på Ullevaal, jeg ...

Bjørn Jervell Hansen

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 30 okt 06, 13:30
Endret: 30 okt 06, 13:30
Lyn var en stor pådriver for byggingen av Ullevål. Les her for mer info om Ullevål..

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 30 okt 06, 14:45

Av de 60 mill de tjente på Mikel skal mesteparten gå til et nytt treningsanlegg om jeg ikke husker feil. Var en reportasje om dette i en sport sending for en god stund siden....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914