Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagbladet: Molde, Sandefjord og FFK rykker ned

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 28 okt 06, 02:27
Endret: 28 okt 06, 02:28

http://www.dagbladet.no/sport/2006/10/27/481087.html

Statestikk kan brukes til så mangt, og her har de brukt statestikken flott må jeg si. De tipper at FFK spiller uavgjort mot Lyn borte og taper mot RBK hjemme og ender på 29 poeng, med ni minus i baklengsmål. Godt gjort egentlig, når vi har ni minus i baklengs nå. Det samme gjelder Sandefjord, de har også minus 9 i målforskjell nå, men Dagbladet tipper at de taper begge de to siste kampene. Man må slippe inn et mål mer enn man scorer for å tape en kamp, ergo, så må vel Sandefjord ha minst 11 minus i målforskjell ved sesongslutt?

11. Viking               29 (-8)
12. Sandefjord      29 (-9)
13. Fredrikstad     29 (-9)
14. Molde               29 (-12) 

Slik tror altså Dagbladet at tabellen ender, lagene har samme +/- i målforskjellen som nå, men faktum er at hvis FFK taper mot RBK med et mål, og Sandefjord taper sine to kamper som foreslått av Dagbladet, så vil FFK gå forbi Sandefjord på bedre målforskjell.

Og når de først drar frem statestikken... De skriver at de tre siste lagene rykker ned, har de i det hele tatt sett på statestikken for kvalifiseringskampene? Tippeligalagene vinner vel omtrent kvalifiseringskampene mot 1.divisjonslag hvert år, så hvordan de får til at laget som blir nummer 12 i Tippeligaen i år rykker ned, vet ikke jeg...

EDIT: Mulig jeg har blingset veldig så halv tre på natta, men noe skurrer her.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 28 okt 06, 02:44

De har vel ikke noe annet å skrive om da vel. En artikkel ihvertfall jeg forkastet ganske fort. Nei, seier til oss på sønndan sier nå jeg...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 28 okt 06, 11:19
Typisk Dagbladet

Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06

Lagt til: 28 okt 06, 11:21

Skjønner ikke poenget med å skrive sånt i det hele tatt,men de har vel ikke no annet å skrive om vel.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 28 okt 06, 11:32

Jeg synes det er greit at avisene spekulerer i slikt men da må man forvente at de er profesionelle nok til å forstå at målforskjellen endres hvis et lag taper eller vinner og at det er noe som heter kvallik. Synes det er utrolig at ingen i Dagbladet forsto dette og fikk stoppet makkverket før det kom på trykk, men igjen typisk Dagbladet

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 28 okt 06, 12:45
Tja, blir ikke overrasket så lenge vi snakker om Dagbladet.

Det har vel skjedd en gang at underdogsen har slått til i kvaliken, Sogndal sendte ned Enga om ikke jeg husker feil, og det er slik jeg ser det bare en sjanse at det skjer igjen i år; Viking havner på 12.plass i TL og Bryne holder 3.plassen i 1.divisjon.

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 04 nov 06, 07:48
Molde vil i hvertfall gå ut for å vinne www.rbnett.no/apps/pbcs.dll/article

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 04 nov 06, 08:32

VG er som alltid bedre enn Dagbladet. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136372

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 06 nov 06, 04:25
Nja, en av tre er vel ikke så værst..

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Å TROFEET LØFTAS HØYT PÅ ULLEVÅL!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914