NFF, bryter loven
Nå vil lillestrøm klage NFF inn for likestillings og diskriminerings utvalget for at det skalkomme en lov endring ang utenfor EØS kvota. Det vil si at hvis dette går igjennom, så kan norske TL klubber (og andre) ha lov til å ha flere en 2 utenfor EØS spillere i troppen til kamper. LSK får bred støtte fra de andre TL klubbene står det å lese.
Dette er jo et fremskridt! JEg synes det er positivt, hva synes dere?
---------------------------
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Det kan jo vanskelig benektes at utenlandske spillere hever nivået på norsk fotball. Og det er jo positivt, med tøffere motstand blir også lokale talenter bedre.
Men det er kanskje en idé å holde litt tilbake også. Tenker på hvordan Erik Solér nylig forklarte hvorfor England har et så elendig landslag selv om de har en sterk serie, ved å vise til at Arsenal hadde vunnet dne dagen uten én eneste brite på laget. Det er vel ikke dit vi vil heller.
Men ellers er det et bra tegn at Norge til en viss grad er i ferd med å bli et attraktivt land for ambisiøse spillere å komme til. Selv om de "bare" anser Norge å være et springbrett mot England er vel det bare bra for norsk fotball likevel.
Poenget er jo ikke at man tillater flere utlendinger inn ved å endre på dette, for FFK kan jo gjerne stille med 11 franskmenn på banen, men det er diskrimineringen mellom nasjonalitetene som er gæli.
"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta
om ma har lyst til å holde ligaen norsk
Opprinnelig postet av JipJap
kan jo sette en kvote på minimun antall norske spillere f.eks.
om ma har lyst til å holde ligaen norsk
Helt enig! Dette med fri flyt av utlendinger har ødelagt Norsk hockey og kommer også til å skade Norsk fotball enda mer en hva tilfellet allerede er om det ikke blir gjort noe snart!
Om utlendingene er fra EØS eller andre steder har i prinsippet ingenting å si for fotballen...
Opprinnelig postet av Planken
FFK kan jo gjerne stille med 11 franskmenn på banen
Jeg skjønner hva du (egentlig) mener. Bare for å skli ut litt, jeg synes IKKE det ville være greit om FFK stilte med 11 franskmenn på banen. Uansett hvor mye de vant, det ville ikke lenger være FFK i mine øyne.
Det er vrient å sette en klar grense for hvor mange utlendinger det bør være plass til, men som en tommelregel synes jeg flertallet av spillerne på norske lag bør være norske. Det har ikke bare med identitet og tilhørighet å gjøre, men at norske fotballspillere bør ha en mulighet til å spille seg inn på norske tippeligalag.
Ellers er det vel lite å gjøre med EU/EØS reglene om fri flyt av personer (varer, kapital og tjenester) over landegrensene. Kommer man fra Europa har man fordeler i Europa.
Jeg mener at dagens regler er uretferdige ihvertfall! kan i praksis si at FFK kan stille med 11 svensker, men kun 2 amerikanere, det er jo nesten rasistisk! NFF vil vel få vekk rasismen vil de ikke?da må regelen vekk! er da faktisk bere å si at Norske klubber får max ha 4 utlendinger! blir jo ihvertfall ikke urettferdig
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Forresten noen som klarer å finne statistikk på hvor mange ikke norske spillere det i snitt har vært i tippelialagenes 16-manns tropper til nå?
Ville vel tippet at snittet er 6-7 av 16.
For FFK sin del snakker vi vel om 7 av 16 ikke norske de siste kampene:
Shaban
Gerbrandt
Piroia
Tamas Z
Toth
Heavy (benken)
Macky (benken)
Det bør kanskje ikke bli fler.....
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
er da faktisk bere å si at Norske klubber får max ha 4 utlendinger!
Fullt så enkelt er det kanskje ikke. Norge er en del av Europa, uansett om vi vil det eller ikke. De regler som EU vedtar er Norge 100% bundet av å følge, som om vi var EU-medlemmer. Vi har bare ingen anledning til å mene noe om reglene vi pålegges å følge, ettersom vi foretrekker å innbille oss at vi er selvstendige.
Ikke meningen å skli ut i politikk her, men det er så vidt jeg kan se ingenting Norge kan gjøre med at europeere har en fordel i Europa, også når det gjelder fotball.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Norge er en del av Europa, uansett om vi vil det eller ikke. De regler som EU vedtar er Norge 100% bundet av å følge, som om vi var EU-medlemmer. Vi har bare ingen anledning til å mene noe om reglene vi pålegges å følge, ettersom vi foretrekker å innbille oss at vi er selvstendige.
Norge er med i EØS. Som deltaker i EØS er vi ikke forpliktet til å følge alt som blir vedtatt i EU, siden vi har en veto-rett.
EØS (Wikipedia)
Jeg mener bestemt å ha lest at det er nye regler på vei (eller innført?) som skal regulere og hjelpe lokale talenter i internasjonal fotball - altså at de store laga er forpliktet til å ha x antall spillere som de selv har "fostret" i ungdomsavdelingene sine.
Er det noen som har sett noe om dette?
En slik ordning vil være mye, mye, mye mer viktig enn om vi skal forsøke å regulere spillerne utfra om de er svenske, tyske, franske, afrikanske, osv.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Uansett hvordan man snur og vender på det så er dagens regler sterkt diskriminerende og burde derfor være ulovlig. Andre motiver kan ikke veie opp mot dette.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914