Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne åpner for andre Tippeligaklubber...

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 27 okt 06, 09:00
Opprinnelig postet av denialsander

Men, siden du bruker en slik argumentasjon, kan du være snill å nevne EN spiller som ALDRI har prestert dårlig i en kamp?  Det navnet på den fotballspilleren venter jeg på - men jeg skal love deg at jeg ikke holder pusten mens jeg venter. 

Frank Strandli!!!

Er litt nysgjerrig på hvilket nivå Simen Brenne holder internasjonalt. Han tilhører vel det øvre sjiktet av midtbanespillere i Norden vil jeg tro, noen som vil bety at han kunne spilt seg inn på flere av de beste lagene i de nordiske ligaene, med noen unntak. Noen som tror han kunne spilt seg inn på et Premier Leauge-lag? Tror han kunne passet den engelske ligaen egentlig, han er jo ikke redd for å bli litt møkkete han. Minner kanskje litt om Fredrik Ljungberg? Selvsagt på langt nær samme nivå, men de er begge lettere tekniske spillere som tar de dype løpene som skaper rom for både seg selv og andre, og som også kan score noen mål.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 27 okt 06, 09:28

Er også usikker på hvilket nivå egentlig Simen Brenne holder.

Slik han etter min mening har framstått og framstår på FFK, holder han ett midt nivå i norden når det gjelder midtbanespiller. En middels , noen ganger middels + andre ganger middels- midtbanemann.

Videre internsjonalt f.eks England kanskje C.L nivå, men pr.dato langt fra P.L.

Men, det er ett viktig men, mange dyktige spillere voksner med omgivelsene, kanskje er det slik også med Simen. Ett skifte til ett lag med høyere nivå, dersom ikke FFK makter å bli det, kan også bidra til Simens videreutvikling.

Hvilket nivå han da havner på er usikkert, han har potensiale, men må jobbe for å videreutvikle det.  Samtidig har vi også mange eksempler på spillere som hevder seg på middels/dårlige  lag, som faller totalt gjennom på høyere nivå.

Hva som skjer med Simen vil bare framtida vise, men pr.idag ingen toppspiller, men en god TL spillere etter min mening.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 27 okt 06, 10:31
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av denialsander

Men, siden du bruker en slik argumentasjon, kan du være snill å nevne EN spiller som ALDRI har prestert dårlig i en kamp?  Det navnet på den fotballspilleren venter jeg på - men jeg skal love deg at jeg ikke holder pusten mens jeg venter. 

Frank Strandli!!!

Var ikke Frank ganske så dårlig i Leeds, da?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til: 27 okt 06, 11:34

Sweet. Du er vel kanskje "litt" naiv her?  "En toppspiller presterer i hver eneste kamp"?  Alle spillere har formkurver. Det er mennesker vi snakker om, vet du - ikke viljeløse roboter som er preprogrammert til å yte 100% og være 100% dyktig og vellykket i hvert minutt av hver kamp.

Derfor mener jeg det blir grunnleggende dumt å bruke den type argumentasjon som du gjør her.

Simen Brenne har vært en "høst-spiller" de siste tre sesongene. Hva han har tilført laget i høst har vært enormt viktig. Det han tilførte i vårsesongen var vel... Ja, det var ikke så voldsomt mye å skryte av.  Og det var også fullt fortjent at han fikk noen kamper på benken.

[/quote]

hvis du tar deg tid til å lese innlegget mitt så ser du at jeg også mener at det holder ikke å prestere i bare vårsesongen og ikke at jeg mener at han skal prestere maks i hver eneste kamp, men er man en toppspiller må man hvertfall prestere noe jevnt. Helt enig at han har vært en fantastisk spiller i høstsesongen, men hadde vært fint om han presterte over hele året. Hadde han prestert hele året på høyt nivå hadde han vært landslagsspiller, og jeg tror det går mest på vilje, for talentet er jo der.

FFK tar hjem pokalen i år:)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 27 okt 06, 16:01

Har litt vanskelig for å tro på at Simen Brenne er så lat og overlegen i innstillingen at han i blant bare ikke gidder å yte noe på banen.

Jeg kan ikke forklare hvorfor selv gode spillere ikke er på topp til enhver tid, utover, som det sies, det er jo ingen som er det, men jeg tror forklaringen må være en annen enn at han er lat eller mangler vilje.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til: 27 okt 06, 17:10
Opprinnelig postet av Martin

Kommer du her og sier at simen ikke har prestert i år?

Vor mange ganger har ikke han bltt matchvinner, og hatt avgjørende skoringer til 1 poeng osv.

La meg presisere.. han har prestert, men ikke på ett nivå som er i øvre skiktet av tippeligaen. Igjen, hadde han vært så god så hadde vel kanskje Brann kjøpt han istedet for Gashi? Brenne har ikke den prislappen som Gashi har, Hadde han det, så hadde Brann kjøpt han istedet f eks. Til det er han for ustabil, og tar ofte en ekstra dragning på midten som resulterer i en overgangsmulighet for motstanderen men...

Det jeg først og fremst mener er at hadde han stått på mer, så hadde han vært det dere mener han er, i toppskiktet i Norden, men det er jo en helt vannvittig påstand da. Da hadde han vært på landslaget og allerede spilt i en annen klubb.

Utviklingen har stoppet opp. Han er ikke noe bedre nå enn han var for 2 år siden. Det er det jeg skal frem til. Og det er for dårlig for en spiller med hans talent. Men det er ikke bare hans feil, det er treningskulturens feil også, men spillerene har ett indivuduelt ansvar. Hvordan ble ellers f eks Solskjær så bra av å spille på Clausenengen og deretter Molde. Jo fordi han har en tvers igjennom proffesjonell innstilling ihht egentrening, kosthold og livsførsel. Han skjønner at også hardt arbeid hele året må til for å bli best, ikke bare talent.

Nå er jo Solskjær ett unikum når det gjelder treningsvilje og talent, men Simen var/er også ett utrolig talent.

Håper han våkner og tar seg selv i nakken, like mye som han ber klubben om å gjøre det. Klubben/resten av gutta, bør jo og gjøre det. Fredrikstadpublikum fortjener mer enn nedrykksstrid hvert år.

Men er ganske sikker på at vi sikrer tippeligakontrakt og cup trofeet, for nå tror jeg de våkner og "kjenner kaffelukta" (fritt oversatt fra engelsk)

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 28 okt 06, 13:03
Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Opprinnelig postet av Martin

Kommer du her og sier at simen ikke har prestert i år?

Vor mange ganger har ikke han bltt matchvinner, og hatt avgjørende skoringer til 1 poeng osv.

La meg presisere.. han har prestert, men ikke på ett nivå som er i øvre skiktet av tippeligaen. Igjen, hadde han vært så god så hadde vel kanskje Brann kjøpt han istedet for Gashi? Brenne har ikke den prislappen som Gashi har, Hadde han det, så hadde Brann kjøpt han istedet f eks. Til det er han for ustabil, og tar ofte en ekstra dragning på midten som resulterer i en overgangsmulighet for motstanderen men...

Det jeg først og fremst mener er at hadde han stått på mer, så hadde han vært det dere mener han er, i toppskiktet i Norden, men det er jo en helt vannvittig påstand da. Da hadde han vært på landslaget og allerede spilt i en annen klubb.

Utviklingen har stoppet opp. Han er ikke noe bedre nå enn han var for 2 år siden. Det er det jeg skal frem til. Og det er for dårlig for en spiller med hans talent. Men det er ikke bare hans feil, det er treningskulturens feil også, men spillerene har ett indivuduelt ansvar. Hvordan ble ellers f eks Solskjær så bra av å spille på Clausenengen og deretter Molde. Jo fordi han har en tvers igjennom proffesjonell innstilling ihht egentrening, kosthold og livsførsel. Han skjønner at også hardt arbeid hele året må til for å bli best, ikke bare talent.

Nå er jo Solskjær ett unikum når det gjelder treningsvilje og talent, men Simen var/er også ett utrolig talent.

Håper han våkner og tar seg selv i nakken, like mye som han ber klubben om å gjøre det. Klubben/resten av gutta, bør jo og gjøre det. Fredrikstadpublikum fortjener mer enn nedrykksstrid hvert år.

Men er ganske sikker på at vi sikrer tippeligakontrakt og cup trofeet, for nå tror jeg de våkner og "kjenner kaffelukta" (fritt oversatt fra engelsk)

Du velger å sammenlikne Brenne med en av de mest ustabile spillerne i tippeligaen, nemlig Gashi. Etter min mening ligger ikke Brenne på noe lavere nivå enn Gashi. At Brann valgte å betale 7 mill for han, er helt uforståelig, og forteller mer om prisutviklingen i norsk fotball, enn det forteller om Gashi sine kvaliteter som fotballspiller. Gashi har heller ikke utmerket seg på annet enn antall gule kort,  i løpet av sitt korte opphold i Brann

Rød.... hvit... og patriot!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 28 okt 06, 14:03
brenne kan gå fra og være i særklasse til og drite på leggen,dette holder ikke i en høyere liga,heller ikke det å snakke om og gå til evt en annen klubb rett før sesongslutt

ecupeventyrsnart

A-lagspiller

Lagt til: 28 okt 06, 20:43
Endret: 28 okt 06, 20:44

[/quote]

Du velger å sammenlikne Brenne med en av de mest ustabile spillerne i tippeligaen, nemlig Gashi. Etter min mening ligger ikke Brenne på noe lavere nivå enn Gashi. At Brann valgte å betale 7 mill for han, er helt uforståelig, og forteller mer om prisutviklingen i norsk fotball, enn det forteller om Gashi sine kvaliteter som fotballspiller. Gashi har heller ikke utmerket seg på annet enn antall gule kort,  i løpet av sitt korte opphold i Brann[/quote]

Brenne er jo MINST like ustabil, greitt nok at Brenne har scoret en del mål, men han har også skapt flere overganger ved å være for fancy. Noe som har resultert i at motstanderen har fått mål. Han er for ustabil, det er det som er problemet, ikke om han er god når han presterer på sitt beste, for da er han en av norges beste det er jeg enig om. Men han er det ikke hver gang. Det er det som kjennetegner en stor spiller. Se på Roar Strand f eks, har du noen gang sett han levere mindre enn 100%. Det er derfor han enda spiller fletta av Simen Brenne som er 10 år yngre. Innsats er halve dealen.

Jeg er enig med Paco under her jeg da..

ecupeventyrsnart

A-lagspiller

Lagt til: 28 okt 06, 20:46

Roar Strand

Rajo Piroja

for å nevne noen fra norge

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914