Brenne åpner for andre Tippeligaklubber...
Opprinnelig postet av benksliter`n
Tror FFK må hente maks 1-2 kvalitetspillere pr. overgangsvindu. Isteden for kvantitet,også satse mer på juniorspillere.
Ikke meningen å gjøre dette til en diskusjon om spillerforsterkninger, men Knut Tørum har i dagens Dagsavisen noen interessante tanker om kjøp av nye spillere.
– Vi må jobbe med de spillerne vi har, heller enn å bytte ut en god spiller med en innkjøpt god spiller.
Absolutt verdt å lese.
---------------------------
Ære være Plankebyen
OK at Brenne kunne tenke seg å spille for en toppklubb og ikke i 1. divisjon, men om så skulle skje tror jeg også at FFK "kunne tenkte seg" noen kroner for han.
Da VIF viste interesse tidligere i sommer mente Morgan at Brenne var en bedre spiller en Gashi (som da forlot VIF) og således at prisen burde være høyere enn den Brann betalte for Gashi.
Så vi snakker vel om et beløp i størrelsesorden 10 mill før Brenne eventuelt kan få "ønsket" sitt oppfylt. Om det verste skulle skje....
Opprinnelig postet av Kent
OK at Brenne kunne tenke seg å spille for en toppklubb og ikke i 1. divisjon, men om så skulle skje tror jeg også at FFK "kunne tenkte seg" noen kroner for han.
Da VIF viste interesse tidligere i sommer mente Morgan at Brenne var en bedre spiller en Gashi (som da forlot VIF) og således at prisen burde være høyere enn den Brann betalte for Gashi.
Så vi snakker vel om et beløp i størrelsesorden 10 mill før Brenne eventuelt kan få "ønsket" sitt oppfylt. Om det verste skulle skje....
Om et år kan han uansett gå gratis (hvis han vil), og allerede til sommeren kan han forhandle med en annen klubb (uten tillatelse fra FFK). FFK må nok berge plassen og virkelig vise utover vinteren at de har ambisjoner for at Brenne skal forlenge kontrakten. Brenne er lojal og yter sitt beste for FFK, men hvis klubben ikke greier å ta et steg videre så må han se på andre alternativer. Simen er ambisiøs og det er slike spillere FFK trenger (ikke de spillerne som er "fornøyd" med å bare være i Tippeligaen). Vi trenger spillere som ikke bare vil delta, men også bidra!
Varme tanker til Dagfinn Enerly....
Brennes kontrakt varer bare ut 07 så vidt jeg vet, så han kan snakke med andre klubber midt i neste sesong, og han kan deretter gå gratis etter 07 sesongen. Det trekker prisen ned.
Men Brenne blir nok i FFK, at han ønsker at FFK skal satse er vel greit for oss alle- Helt enig med han som sa at vi ønsket ambisiøse spillere.
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Opprinnelig postet av fidq
Om et år kan han uansett gå gratis (hvis han vil), og allerede til sommeren kan han forhandle med en annen klubb (uten tillatelse fra FFK).
Men da har han jo allerede spilt ett år i 1. divisjon da jo som ikke var aktuelt!!! Skal han gå til vinteren blir det snakk om mange mill!!
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av fidq
Om et år kan han uansett gå gratis (hvis han vil), og allerede til sommeren kan han forhandle med en annen klubb (uten tillatelse fra FFK).
Men da har han jo allerede spilt ett år i 1. divisjon da jo som ikke var aktuelt!!! Skal han gå til vinteren blir det snakk om mange mill!!
Veldig så pessimist da.... Men du har nok rett i at han ikke kommer til å spille i 1.div og da vil vi evt få en del penger for han. Mer enn 4-7 mill tror jeg likevel er urealistisk, men er jo en del penger det da. Selvom vi ikke får kjøpt en tilsvarende spiller for den summen....
Varme tanker til Dagfinn Enerly....
Jeg synes Brenne har helt riktig innstilling. Hva gjelder timingen for utspillet kan man si det var dårlig valgt, men det var TV2 som gjorde det valget, ikke Brenne. Og TV2 har vel ingenitng i mot å kunne rapportere om uro blant spillere eller fans i noen annen klubb enn Brann. Så de om det. Svindal Larsen hadde et tilsvarende "utspill" for kort tid siden.
Enhver klubb som skal kjempe i toppen av Tippeligaen må bestå utelukkende av spillere som deler det ambisjonsnivået. Det er ingen hemmelighet at Brenne har slike ambisjoner. Spillere på hans nivå kan ikke bli i noen klubb av ren veldedighet.
Det er ingen grunn til at FFK skal ha lavere ambisjoner enn å reetablere ny storhet i toppen av norsk fotball. Alt ligger til rette for det, og jeg synes så langt jeg kan se at det jobbes mot et slikt mål også. Men det er ikke gjort i en håndvending å omstille en klubb fra å kjempe om opprykk til 1. divisjon og til å kjempe om toppen i Tippeligaen.
Rykker FFK ned nå, vil ikke Brenne være den eneste spilleren som forsvinner. Klarer klubben seg, så starter en helt ny sesong neste år. Da vil det vise seg om Brenne representerer FFKs holdning, eller om han hører hjemme i en annen klubb. I så fall kan jeg ikke kritisere ham for det. Tvert i mot vil jeg rose ham for at han gjør det tydelig at i alle fall noen i FFK har ambisjoner om å vinne serien, og at det ikke er plass for usikkerhet innad i klubben det spørsmålet.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hva gjelder timingen for utspillet kan man si det var dårlig valgt, men det var TV2 som gjorde det valget, ikke Brenne.
Det *er* faktisk mulig å si "Nei takk, jeg ønsker ikke å bli intervjuet nå - snakk med meg etter sesongavslutningen"...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Dette burde han ha tenkt på tidligere i sommer da innsatsen ikke var helt på topp. Det er de ute på banen som avgjør om de er i TL eller ikke.
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
TV2 har jo satt igang dette her hos Tromsø også. TV2 er og blir en møkkakanal med lettvektere hele veien som prøver å virke seriøse.
At Simen Brenne har ambisjoner om å spille i TL er utelukkende bra! Og dersom vi ikke rykker ned vil jeg at alle spillerne våre skal ha ambisjoner om spill i Premier League el. For en spiller som bare har som mål å komme seg med på laget gir ikke nok! Men for å komme sålangt må en spiller være proff og første bud må snart være å nekte å snakke med TV2 og Fredrikstad Blad!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Opprinnelig postet av DeKjök
TV2 har jo satt igang dette her hos Tromsø også. TV2 er og blir en møkkakanal med lettvektere hele veien som prøver å virke seriøse.
At Simen Brenne har ambisjoner om å spille i TL er utelukkende bra! Og dersom vi ikke rykker ned vil jeg at alle spillerne våre skal ha ambisjoner om spill i Premier League el. For en spiller som bare har som mål å komme seg med på laget gir ikke nok! Men for å komme sålangt må en spiller være proff og første bud må snart være å nekte å snakke med TV2 og Fredrikstad Blad!
Helt enig, hadde kanskje vært en idè og ikke komme med sånt på tampen av sesongen, da er det bedre å konsentrere seg om å klare seg sammen så får man ta sånne intervjuer senere. Håper FFK klarer å holde fokus!!
FFK tar hjem pokalen i år:)
Dette er jeg helt enig med deg i DeKjøk ...... Det er meget godt skrevet..
Jonek i Holygans.
Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----
www.holygans.com
Men for å komme sålangt må en spiller være proff og første bud må snart være å nekte å snakke med TV2 og Fredrikstad Blad!
Skulle ikke forundre meg at i følge den nye (og dyre) fotball-avtalen som TV 2 og Canal Digital forhandlet seg frem, så forplikter klubbene seg til å stille spillere og trenere til et visst antall intervjuer etc. Så det er kanskje ikke så frivillig disse intervjuene likevel? (kun spekulasjon selvfølgelig)
Opprinnelig postet av aavdst
Skulle ikke forundre meg at i følge den nye (og dyre) fotball-avtalen som TV 2 og Canal Digital forhandlet seg frem, så forplikter klubbene seg til å stille spillere og trenere til et visst antall intervjuer etc. Så det er kanskje ikke så frivillig disse intervjuene likevel? (kun spekulasjon selvfølgelig)
Slik er det helt sikkert. Men vi ser jo også hvor oppsøkende TV2 er her. Det er jo en selvfølge at spillere som Årst og Rushfeldt som konkurrerer om plass på landslaget vil spille i minimum TL. Allikevel lager TV2 ett slags scoop ut av dette, stiller noen ledende spørsmål og vips så har de en sak de kan presentere tabloid i innledningen, under den dramatiske musikken, til sporten. Watne gaper litt når han leser og dagen etterpå kan tv2 intervju sinte Tromsøværinger. Drar de skikkelig til så har de en debatt rundt dette rett etter sporten også.
Og vi har fått servert hva da? Ingenting!
Stuntet til Kvisvik var derfor ikke bare morsomt, men viktig. Flere burde vært som Christer Falk. Han lyver så det renner når han blir intervjuet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Siemen er utrolig talentfull spiller, men lat. Men det er fordi Eggen har tillatt han å bli lat og gitt han klippekort. Han har ikke prestert så bra i år. Og det er derfor det ikke har kommet noen konkrete tilbud heller. Kun lodding av stemning og prisleie. Hadde han vært så god som mange av dere skal ha det til så hadde han vært forsøkt kjøpt. Det har han ikke.
Han er litt for opptatt av hvordan han tar seg ut på banen, ganske likt som Peters gjorde i sin tid, og som du ser Mcdonald er og. Hadde Siemen kjempet hardere og spilt bare litt enklere så hadde han etter min mening vært ett toppspiller i Tippeligaen. Men nå er han litt over middels god. Men det holder jo i massevis på FFK, for lets face it, laget er ikke bedre enn hva tabellen sier. Dvs jeg tror vi kunne vært bedre med full tenning og innsats i hver kamp.
Virker som gutta trenger at Eggen står frem som mer autoritær og krevende. Han setter litt for stor lit til at gutta er 100% professjonelle, og det er de ikke desverre, for til det varierer innsatsen for mye. Man burde kunne kreve at de gav 100% på hver kamp, det er ikke mer enn 1 kamp i uka de må kjempe.
Kommer du her og sier at simen ikke har prestert i år?
Vor mange ganger har ikke han bltt matchvinner, og hatt avgjørende skoringer til 1 poeng osv.
Simen har da absolutt prestert i år han!
Men kan si meg enig i at han har hatt en par dårlige kamper å, men hvem har vel ikke det??
Opprinnelig postet av Martin
Vor mange ganger har ikke han bltt matchvinner, og hatt avgjørende skoringer til 1 poeng osv.
Det er et faktum at Simen ikke har prestert like bra i år som han har gjort før, det begynner å komme seg nå på tampen av sesongen, men det virker ikke som om han har hatt nok vilje. Da hjelper det ikke å våkne i slutten av sesongen. En toppspiller presterer i hver eneste kamp og blør alltid for drakta!!!
FFK tar hjem pokalen i år:)
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av Martin
Det er et faktum at Simen ikke har prestert like bra i år som han har gjort før, det begynner å komme seg nå på tampen av sesongen, men det virker ikke som om han har hatt nok vilje. Da hjelper det ikke å våkne i slutten av sesongen. En toppspiller presterer i hver eneste kamp og blør alltid for drakta!!!
Sweet. Du er vel kanskje "litt" naiv her? "En toppspiller presterer i hver eneste kamp"? Alle spillere har formkurver. Det er mennesker vi snakker om, vet du - ikke viljeløse roboter som er preprogrammert til å yte 100% og være 100% dyktig og vellykket i hvert minutt av hver kamp.
Derfor mener jeg det blir grunnleggende dumt å bruke den type argumentasjon som du gjør her.
Men, siden du bruker en slik argumentasjon, kan du være snill å nevne EN spiller som ALDRI har prestert dårlig i en kamp? Det navnet på den fotballspilleren venter jeg på - men jeg skal love deg at jeg ikke holder pusten mens jeg venter.
Simen Brenne har vært en "høst-spiller" de siste tre sesongene. Hva han har tilført laget i høst har vært enormt viktig. Det han tilførte i vårsesongen var vel... Ja, det var ikke så voldsomt mye å skryte av. Og det var også fullt fortjent at han fikk noen kamper på benken.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914