Husk meg
Brukernavn
Passord

FFKs sjanser etter 24. runde

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 23 okt 06, 10:57
En litt merkelig runde, dette. Viking tapte (overraskende, synes jeg) hjemme, Molde klarte bare uavgjort, mens Sandefjord dessverre stakk av med full pott i Kristiansand. Samtidig er RBK i praksis seriemestere. Hva betyr alt dette for FFKs sjanser til å klare sikker plass?

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 23 okt 06, 11:18

Den har helt klart bedret seg, men ser helst at vi vinner på ullevål så vi er så godt som sikra mot rbk.

Jeg har på følelsen at Molde ryker borte mot stabæk og da slipper vi dem til neste års tippeliga! Skulle viling havne på kvalikk ser jeg faktisk at dem klarer seg. trenger publikumslag i eliteserien.

Tromsø er fortapt viss dem taper i dag.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 23 okt 06, 11:23
kvalik er bedre en nedrykk helt klart, men jeg har tro på at vi berger plassen uten kvalikk.. måtte ett under skje Lyn - FFK  1-2

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 23 okt 06, 12:43
Viking har to tøffe kamper forran seg. Først skal de til Lerkendal og spille mot gullfeirende trøndere, deretter skal de møte Brann som sannsynligvis må vinne for å sikre sølvmedaljene. Ser tøft ut. Men Viking klarer seg gjennom kvalikk mot lillebror Bryne.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til: 23 okt 06, 13:05

Opprinnelig postet av keiko99
kvalik er bedre en nedrykk helt klart, men jeg har tro på at vi berger plassen uten kvalikk.. måtte ett under skje Lyn - FFK  1-2

Det behøver ikke være et under at vi vinner 2-1 mot Lyn, selv om vi ikke har vunnet noen bortekamper i år Vi må jo få den ene borteseieren!! Og bra for oss at RBK vant mot start, så har de ingenting å spille for heller

FFK tar hjem pokalen i år:)

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til: 23 okt 06, 13:06
Opprinnelig postet av schpa84

Det behøver ikke være et under at vi vinner 2-1 mot Lyn, selv om vi ikke har vunnet noen bortekamper i år Vi må jo få den ene borteseieren!! Og bra for oss at RBK vant mot start, så har de ingenting å spille for heller

Rettelse at RBK vant mot Lyn, sovet dårlig i natt. Hehe...

FFK tar hjem pokalen i år:)

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 23 okt 06, 13:09
Endret: 23 okt 06, 13:10

Rettelse at RBK vant mot Lyn, sovet dårlig i natt. Hehe...

Tydeligvis. RBK vant mot Brann.

Ære være Plankebyen

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 23 okt 06, 13:19
Vi er nesten garantert på sikker plass med én seier til. For å gå forbi oss må Viking da vinne både mot RBK og Brann.

Men med f.eks. tap mot Lyn og bare uvgjort mot RBK hjemme vil Viking kunne gå forbi oss på bedre målforskjell med bare én seier (da vil både FFK og Viking havne på 29 poeng, men Viking har et måls bedre målforskjell for øyeblikket). Molde må nok vinne begge sine kamper for å gå forbi oss (de har -12 i målforskjell mot FFKs - 9, slik at seier og uavgjort vil gi Molde a poeng, men forhåpentlig fortsatt dårligere målforskjell).

Med tap i begge gjenstående kamper er sjansen fortsatt stor for kvalikplass, så fremt Molde ikke får mer enn 3 poeng på de to siste kampene, men vi kan også havne på direkte nedrykk hvis Molde klarer seier og uavgjort, og opphever den dårligere målfoskjellen de har nå (det skiller tre mål).

Komplingserte greier, om to uker vet vi mer...

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 23 okt 06, 13:26

Foran denne runden så hadde jeg mest tro på at vi skulle kunne ta poeng hjemme mot RBK i siste kamp.  Den sjangsen er nå definitivt større.  Lyn tok nå en sterk borteseier mot Viking som var avhengig av poeng i den kampen, men sterk og sterk, det var Edu.  Edu er nøkkelen til å slå Lyn, men man må ikke fokusere for mye på han heller, men tanken på den mannen inne i FFK`s borteforsvar gjør at denne uka blir slitsom.  Vi MÅ skape hjemmebane på Ullevål!  RBK sikrer gullet poengmessig i nste runde og da tar vi dem hjemme. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914