Husk meg
Brukernavn
Passord

Elitetoppen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 07 okt 06, 15:03
Endret: 07 okt 06, 15:04

Ut i fra innbyggertall/publikumspotensial og talentspeiding/antall høvelige klubber i distriktene skal kunne være med på å kjempe på lik linje med Enga, Start, Viking og Lyn. Jeg tror Brann og Rosenborg i fremtiden vil ha det største favoritt-stempelene før sesongstart. Rosenborg har et stort publikum som kan kompensere for dårligere talent-klubber. Det er litt lysere i Brann med tanke på gode klubber i omegn. Oslo-Østfold regionen bor det mange folk, men er fordelt på mange større klubber. Det vi kan kompensere med er talentutvikling. Jeg ser ingen grunn til at FFK om et par år vil bli sett på som en "bedre" klubb enn Lsk, som i år kjemper i toppen.

Isolert sett er i Fredrikstad blant de aller største byene her til lands, men vi har et stort omegne som kan innebære Særp og Moss hvis klubben fremstår riktig og er dyktige på markedsføringen. Dette i tillegg til det store postensialet i talentarbeid, kan føre klubben helt til topps en og annen sjelden gang i tett kamp med de andre nevnte lagene.

I cupen er FFK alltid gode, og det er her vi kanskje tar våre nærmeste gull de neste årene.

Hvordan ser dere på FFK i forhold til de andre?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 okt 06, 15:15
Endret: 07 okt 06, 15:17
Rosenborg, Vålerenga, Brann og Viking vil nok alltid ligge foran oss med tanke på ressurser og potensiale. Dette er klubber knyttet til byer som er mye større enn Fredrikstad med større økonomisk; publikum-, spiller/talent og sponsorgrunnlag. Lillestrøm burde ikke være utenfor rekkevidde, men har dessverre fått mange års forsprang på det meste slik at de nok er langt foran oss en stund til. De har etablert seg på høyt sportslig og administrativt nivå og gjort LSK til en kjent merkevare. Også ganske stabil og god oppslutning rundt klubben til tross for at Lillestrøm i seg selv er et veldig lite geografisk avgrenset område.

Like bak disse klubbene kan vi isteden ta opp kampen med Start. Kristiansand som by er en del større enn Fr.stad, men jeg tror FFK har større tiltrekningskraft på folk utenfor bykjernen enn Start har i Kr.sand. Kommunene er også ganske jevnstore. Start har imidlertid vært i Tippeligaen (noen få sesonger i 1. div) i mange, mange år mens FFK har ligget i 2. div. Vil derfor tro at Start på de fleste områder fortsatt ligger litt foran FFK. Men over et lenger perspektiv så mener jeg Start og FFK er sammenlignbare klubber som begge har muligheter til å hevde seg bra i TL.

Like bak her igjen finner vi Strømsgodset og Lyn. Deretter klubber som Aalesund, Molde, Odd, Ham-Kam, Sandefjord, Stabæk, Tromsø, Bodø/Glimt, Bryne........ og Moss.

Konklusjon: Vi må erkjenne at avstanden opp til de aller mest ressurssterke klubbene er forholdsvis stor, men FFK kommer ikke veldig langt ned på listen. Og klubben bør definitivt ha muligheten til å etablere seg som en stabil norsk toppklubb som av og til hevder seg helt i toppen! Det bør være målet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 08 okt 06, 10:43

Jeg er enig det du sier om at RBK, Enga, Brann og viking er foran oss med tanke på Ressurser. Men jeg er ikke enig i at for eksempel RBK, Viking og Brann har bedre spiller/talent-grunnlag.

Østfold er så flatt og frodig at hele fylket kunne vært en fotballbane. I tillegg bor det mange folk her+stor tilflytning. Talentutvikling bør ingen kunne konkurere med oss og lyn (som har skolen sin). 

Det er masse byggaktivitet og generelt mye som skjer i fylket. Sponsorgrunnlaget vokser og med den geografiske fordelen FFK har i forhold til for eksempel RBK vil vi kunne ha mulighet til å spise igjen forspranget. Jeg snakker selvfølgelig en del år fremover i tid, men dog.

Den jeg ser som den klareste favoritten i årene fremover er i skrivende stund Brann, selv om de ikke skulle vinne i år.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 08 okt 06, 13:08

For at no slik skal skje, ( som sagt over) er det utrolig viktig å tenke litt langsiktig Droppe å tenke kun en sesong for sesong. Skal man bygge opp noe som varer på man bygge sakte men sikkert. Er enig med mange som sier dem er lei av å ligge i nedrykkstriden igjen, men det er da fortsatt bedre enn 1. div.

Gi klubben, sjefa, og resten tid til å bygge seg oppover.

Undertegnede tror Eggen er en mann for dette, ikke alene seff. men fortsatt en viktig brikke!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914