Dødballer
Ble medlem: 08 aug 04
Lagt til: 04 okt 06, 15:01
Hvorfor er FFK så dårlige på dødballer? Synes vi aldri scorer på frispark eller cornere.... Ofte blir helt håpløse varianter forsøkt... Trenes det for lite på det ?
---------------------------
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 04 okt 06, 15:27
Tror det handler litt om FFk sin spillestil og hvilke spillertyper Eggen foretrekker å bruke. Mange lag i TL, Hamkam, LSK, Sandefjord, Molde og Tromsø, satser veldig mye på å få dødballer og skape store sjanser ut av disse. Derfor velger de også gode duellspillere i sine startoppstillinger. Samtidig som dette er en vesentlig del av deres spillestil og sikkert prioriteres i trening deretter. Lag som FFK, Odd og Stabæk er mer spillende lag. Dermed har man også litt andre spillertyper. I FFK er det vel bare Piroja, Gerrbrand, Tamas, Toth, Bjørkøy og Brenne som er farlige hodespillere innenfor motstanderens 16 meter. Tarik, PAC, Ramberg og Kvisvik er det ikke. Kanskje ikke Berg heller. Defor er det ganske håpløst å slå cornere og frispark inn i klynga.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ble medlem: 08 aug 04
Lagt til: 04 okt 06, 15:30
men vi scorer ikke mye på frisparkskudd heller.... og det går jo an å ha innøvde varianter som ikke involverer headinger..
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Ble medlem: 06 apr 06
Lagt til: 04 okt 06, 15:32
En ting jeg mener gjøres feil ved dødballene er at Kvisvik slår altfor løst og høyt! Han må få litt fart på kula! Synes vi er lite farlig på corner og de fleste av de går over hele feltet. Her kan vi jo prøve å f.eks stenge keeper inne slik RBk gjorde så vellykket gjennom 90-tallet, litt sånn Molde gjorde mot oss. Hvis vi har både Hoås og Piiroja inne forran mål da må det bli farlig.
Og det virker som vi har én variant på dødballer utenfor 16 og det er å slå på Piiroja for at han skal heade videre inn i feltet. Synes heller vi skal prøve å slå hard inn og peise på med mange folk. Eller så kan jo Kvisvik for en gang skyld prøve å skyte på frispark!? Kan ikke huske sist vi prøvde et skikkelig skudd fra frispark utenfor 16. Bare lempe ballen inn i feltet er iallefall mindre vellykket...
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 04 okt 06, 15:36
Jeg er også forundret over at mange cornere og frispark fra sidene slås løst og høyt. Det er flere andre TL lag som også gjør det. Start gjorde det på alle sine dødballer i fjor, og det var jo en av deres suksess oppskrifter da.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 04 okt 06, 15:41
Er også forundret over de utallige "korte" cornere våre som det aldri blir noe ut av, ie vi får en kontring imot eller et innkast i stedet, samt alle de UTALLIGE forsøkene på å legge ballen til motsatt hjørne av sekstenmeteren for at en spiller skal klinke til på volley. Sannsynligheten for å lykkes med det er heller liten. Må da være uendelig mye større sjanse for at vi scorer ved å lempe ballen hardt inn i feltet, selv om FFK ikke er ekstremt gode på hodet?
Ansvarlig redaktør
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 04 okt 06, 16:40
Vil legge til at jeg synes Tarik kanskje bør ta cornere og frispark fra venstresiden slik at vi får skrudd de innover fra den siden også. Jeg så at Tarik tok omtrent alle frispark og cornere for U21-landslaget sist han spilte, og han hadde imponerende presisjon.
Savner også litt hardere og lavere innlegg og dødballer.
Ble medlem: 28 jul 06
Lagt til: 04 okt 06, 17:55
jeg syns det kommer ekstra godt frem hvor få hode/duellspillere vi har på corner i mot, livsfarlig hver gang.
Ble medlem: 25 mar 03
Lagt til: 04 okt 06, 19:38
Opprinnelig postet av Costanza
Vil legge til at jeg synes Tarik kanskje bør ta cornere og frispark fra venstresiden slik at vi får skrudd de innover fra den siden også. Jeg så at Tarik tok omtrent alle frispark og cornere for U21-landslaget sist han spilte, og han hadde imponerende presisjon.
Savner også litt hardere og lavere innlegg og dødballer.
Enig. Tarik bør også få ta frispark i skuddposisjon fra den siden. Raymond virker til å være blottet for selvtillit når det gjelder å skyte direkte på frispark.
Rød.... hvit... og patriot!
Ble medlem: 06 apr 06
Lagt til: 12 nov 06, 18:39
I dag fikk vi iallefall uttelling på dødball. Ser at Kvisvik slår hardere innlegg enn de lompene jeg har sett tidligere i sesongen og vips, tre dødballmål. Fortsette sånn neste år så kan det bli morro..
Ble medlem: 26 okt 04
Lagt til: 13 nov 06, 16:57
Jeg savner spillere med et godt og farlig skudd. Vi har jo ingen som har et farlig skuddbein ved frispark utenfor 16-meteren. Føler at det er helt ufarlig når vi får frispark der. Savner en Enery og Risholt på disse frisparkene. En god frisparkskytter er noe FFK bør ta sterkt med i vurderingen,når nye spillere skal hentes. Er vel enig,at Tarik har en brukbar innleggsfot som burde ha vært brukt oftere.
Benksliter`n
BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++
06/10/2024 22:02 | 2001f914