Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsvaret og Eggen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 25 sep 06, 07:57

Eggens mangel på taktiske egenskaper og dårlig forsvar blir nok vår bane .

Tror vi må forberede oss på 1.div neste sesong.

Folk stiller spørsmålstegn til Swarteck og Szekeres,  syntes Gerbrand ligner mer og mer på et dårlig kjøp.

Hadde personlig store forventninger til han, men det begynner å bli opplagt at han ikke blir noen stor forsterkning for oss.

Måla renner inn like fullt, på det siste målet fra islendingen så han ut som en juniorspiller.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 25 sep 06, 08:09
Endret: 25 sep 06, 08:09
At du kan hudflette PG. Tamas er en ok reserve og mot stabæk er det ikke bare hans feil for at vi er der vi er. PAC kom inn og gjordet en bra kamp.. ser du TL i sin helt het er ikke PG en dårlig mittstopper..

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 25 sep 06, 09:11

Jeg sier ikke at han er dårlig,  men jeg trodde vi hadde fått tak i en midtstopper som ville være en av norges beste.

Slik jeg ser det hittil, så er han mer en middels midtstopper, hadde vi fått innsyn i hva han koster så tror jeg det er lite valuta for pengene.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 25 sep 06, 09:31
Endret: 25 sep 06, 09:34
Opprinnelig postet av tomroar

Jeg sier ikke at han er dårlig,  men jeg trodde vi hadde fått tak i en midtstopper som ville være en av norges beste.

Slik jeg ser det hittil, så er han mer en middels midtstopper, hadde vi fått innsyn i hva han koster så tror jeg det er lite valuta for pengene.

Det vel vanskelig å tolke det annerledes enn at du mener han er dårlig når du karaktiserer en spiller som omtrent kom gratis som et dårlig kjøp? Han fikk neppe et par millioner i sign-on-fee...

Jeg tror som sagt ikke det er spillerne det er noe feil med, men Eggen. Vi savner nok Bertelsen en hel del, men selv med han slapp vi inn mye mål. Vi har altså den svenske landslagskeeperen i mål, vi har Nord-Europas beste hodespiller i Piiroja, som jeg vil si er en av de beste midtstopperne i ligaen. Vi har en venstreback som snuser på landslaget. Det alene skulle være nok til å ikke slippe inn så mye mål.

Lyn har hatt store skadeproblemer i midtforsvaret, og har benyttet tenåringer i posisjonen i flere kamper. De har sluppet inn hele ti mål mindre enn oss. Jeg vil ikke tro nivåforskjellen mellom Gerrbrand og Marcus Andreasson i Molde er så stor, og da vil jeg tro at vi stiller med mye bedre spillere i resten av de bakre fireren enn dem. Trond Strande er vel 50 år snart? Likevel har de sluppet inn syv mål mindre enn oss, selv med to tap mer.

Vi har lenge savnet en storscorer, men ser vi på tabellen så har vi scoret like mange mål som Rosenborg på sølvplass, men, vi har sluppet inn hele 21 mål mer enn de. Hvordan er det mulig? De har jo til tider vært rufsete i forsvaret selv. Hva er det for eksempel Start har som vi ikke har? Atle Roar Håland og Piiroja er vel jevngode, det samme er Marius Johnsen med Bertelsen. Borgersen er kanskje et hakk bedre og mer rutinert enn Gerrbrand, og de har vel Paulsen på høyreback, som muligens er bedre enn Czwartek, selv om sistnevnte har fått plass på rundens lag noen ganger. Men vi har en mye bedre keeper i Shaaban. Nilssen er vel en av de svakere keeperne i ligaen. Summen av dette er at Start har sluppet inn 15 mål mindre enn oss! Kan det ha noe med at Hæstad og Strømstad jager motstandernes midtbanespillere som vepser slik at de ikke kan slå pasninger i hytt og pine uten press, som skaper sjanser for resten av angrepsrekka? For forsvarsfireren de har skal ikke alene tilsi at de skal være 14 mål bedre enn oss i antall baklengs.

Det er noe som skurrer her, det er noe som skurrer her for tredje året på rad...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 25 sep 06, 09:46
når dere klager på forsvaret så regner jeg med at det er inkludert keeper,er ikke mange keepere i tippeligaen som slipper inn dritt mål i tre kamper på rad,et lag med en keeper i toppklasse slipper ikke inn flest mål i serien enkelt og greit

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 25 sep 06, 09:50
Det som er mest skremmende er at i fjor vant vi tre kamper på bortebane: RBK, Glimt og Start. Nå er det 5 kamper igjen og vi står bokført med kun 4 uavgjort utenfor Fredrikstad. Men som jeg sa i fjor, og året før: ingenting er nok avgjort før helt i siste serierunde. (Dessverre!)

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 25 sep 06, 10:07
Opprinnelig postet av paco
når dere klager på forsvaret så regner jeg med at det er inkludert keeper,er ikke mange keepere i tippeligaen som slipper inn dritt mål i tre kamper på rad,et lag med en keeper i toppklasse slipper ikke inn flest mål i serien enkelt og greit

Du har tydeligvis tatt deg mer nær av kommentarene til Shaaban enn det du hevdet spillerne gjorde, for etter de uttalelsene der har du benyttet omtrent hvert innlegg til å slenge dritt om Shaaban. Som sagt tidligere, han har da også gjort en rekke kjemperedninger i løpet av sesongen også, senest i går gjorde han to fenomenale benparader i følge ekspertene (jeg har ikke sett de selv). Så kan jo jeg også igjen nevne at vi med Myhre i målet slapp inn fire mål på tre kamper.

Selvfølgelig er også keeperen medberegnet i forsvaret, men som sagt, jeg tror ikke det er enkeltspillerne det står på, det er de taktiske kunnskapene til Eggen.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 25 sep 06, 10:27

shaban er ingen dårlig keeper, han har sluppet inn mange mål, ja, men ikke skyld kun på han, tror mye hviler på en ustabil midtbane jeg, trenger mer trygghet på midten, og bak, f.eks, pål andre synes jeg ikke er god nok!¨

Enig i at gerbrandt hadde en dårlig dag på jobben når det gjelder seiers målet til stabæk i går, men bortsett fra det synes jeg han har vært ganske så trygg og stabil!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 25 sep 06, 11:43
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

shaban er ingen dårlig keeper, han har sluppet inn mange mål, ja, men ikke skyld kun på han, tror mye hviler på en ustabil midtbane jeg, trenger mer trygghet på midten, og bak, f.eks, pål andre synes jeg ikke er god nok!¨

Enig i at gerbrandt hadde en dårlig dag på jobben når det gjelder seiers målet til stabæk i går, men bortsett fra det synes jeg han har vært ganske så trygg og stabil!

Fakta er at Shaban skulle tatt minst 2 av de 3 målene han slapp inn mot VIF. Han burde også tatt 0-1 målet til Start. Det første målet til Stabæk går inn i hjørnet hans (i keeper høyde) og på det andre målet til Stabæk kager han straffe.

Mulig at forsvaret har vært rufsete men Shaban har jammen vært rufsete han også. Dett er rett og slett ikke keeperspill i landslagsklasse som vi burde kunne forvente oss av en som tross alt er Svensk landslagskeeper fortiden.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 25 sep 06, 11:58
Det man burde se mer på er hvordan treningene blit gjennomført. Det du viser på trening viser du på kamp. Her tror jeg noe av problemet ligger. Det er for dårlig treningskultur i klubben. Du kan ikke stå og spille firkant i 40 min for så å kalle det trening.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 sep 06, 13:29
Endret: 26 sep 06, 13:30
Opprinnelig postet av Topscorer
Det man burde se mer på er hvordan treningene blit gjennomført. Det du viser på trening viser du på kamp. Her tror jeg noe av problemet ligger. Det er for dårlig treningskultur i klubben. Du kan ikke stå og spille firkant i 40 min for så å kalle det trening.

Dette her tror også jeg på er essensen for hvorfor vi gjør det så dårlig. Jeg tror på at de har bra treninger før Jul ( se turneringseire ), og så bare dabber det mer og mer av.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 25 sep 06, 12:03
Synes du er litt urettferdig her.  Det andre målet til VIF er kontroversielt i og med at Shaaban blir taklet av Hovi før han går opp. Målet mot Start blir han mildt sagt distrahert av Jonnson(eller hva han heter).  Han kunne tatt frisparket fra Stenersen, men det sitter helt inne ved stanga og er hardt. At han lagde straffe er jo slik dommeren vurderte det, men den er jo i beste fall(for dommeren sin del) tvilsom.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 25 sep 06, 12:18
Straffen isolert sett er helt grei, det er det bred enighet om overalt ellers enn i FFK-miljøet. Det skulle derimot vært vinket offside i forkant.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til: 25 sep 06, 12:48

Opprinnelig postet av Tom!
Straffen isolert sett er helt grei, det er det bred enighet om overalt ellers enn i FFK-miljøet. Det skulle derimot vært vinket offside i forkant.

Men da er vel ikke straffen grei vel? Eller ?

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 25 sep 06, 12:54
Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av Tom!

Men da er vel ikke straffen grei vel? Eller ?

Han skriver jo `straffen isolert sett`. Det ble jo aldri dømt for offside, dermed må vi jo bedømme straffen isolert. Jeg syntes den så billig ut, men alt står og faller på om Stabæk-spilleren er på ballen før Rami er i veien. Må nesten se den i reprise igjen for å bedømme om den så riktig ut eller ei...

Bjørn Jervell Hansen

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 25 sep 06, 13:10
Reprisene gir inntrykk av at straffen var grei nok, men det bør legges til at det ikke hadde vært overraskende om dommeren hadde latt være å blåse i en slik situasjon.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 26 sep 06, 08:56
Endret: 26 sep 06, 08:57

Til ffk1903

det er fordi jeg synes shaban kansje er det svakeste leddet i forsvaret,med godt spill så kunne han reddet 3 kansje 4 mål på de 3 siste kampene,så det at jeg synes han er en svak keeper og at keepern utgjør nesten 50% av forsvaret må du bare respektere. ny trener og keeper håper jeg på neste år uansett hvor vi spiller er og selv om det ikke er din mening så respekter andres takk

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06

Lagt til: 26 sep 06, 09:14

Til ffk1903

det er fordi jeg synes shaban kansje er det svakeste leddet i forsvaret,med godt spill så kunne han reddet 3 kansje 4 mål på de 3 siste kampene,så det at jeg synes han er en svak keeper og at keepern utgjør nesten 50% av forsvaret må du bare respektere. ny trener og keeper håper jeg på neste år uansett hvor vi spiller er og selv om det ikke er din mening så respekter andres takk

Vi er Fredrikstad Fotballklubb, bunnlag i tippeligaen i lille Norge. Nå har vi Sveriges nest beste keeper, hva mer kan vi håpe på?!? Greit at han ikke har vært like solid hele tiden, men vi kan ikke akkurat velge og vrake i toppkeepere. Tror nok Shabann er noe av det best vi kan sette kloa i, hvis vi ikke skyter gullfulgen i en ukjent talent e.l.

Og paco, ikke vær så positiv a....

FFK1903

Moderator

Lagt til: 26 sep 06, 13:04

Til ffk1903

Så hvilken keeper vil du ha da? Du vil ha en keeper som redder absolutt alt tydeligvis. Hadde vi hatt en annen keeper er det meget mulig han hadde reddet de målene du refererer til, men samtidig hadde vedkommende kanskje også sluppet inn de målene hvor Shaaban har gjort praktredninger, og da er vi vel like langt, er vi ikke? Sjanser til motstanderlaget skapes sjeldent av keepere, de skapes av resten av forsvaret.

Så, hvilken keeper mener du det er realistisk å få og som vil være bedre enn Shaaban? Det kan jo ikke være Myhre ettersom han slapp inn fire mål på tre kamper for oss?

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 26 sep 06, 13:54

Til ffk1903

jeg er ikke ffk1903, men føler at jeg må svare her, dette blir jo bare tull! Hva slags keeper vil du ha da paco? En som aldri i karieren slipper inn mål? og det at du kan mene at rami er FFK`s svakeste ledd i forsvaret beviser jo bare at du ikke eier fotball kunskaper! Greit, han har sluppet inn ett mål eller to som han kanskje skulle ha tatt, men hvem har ikke det? Jeg er sikker på at du finner det samme på keeper statistikker på hvilken som helst keeper, ingen er 100% feilfrie vet du!

Jeg mener også det, at hvis midtbanen hadde spilt bra, deffansivt og offansivt gjennom hele sesongen, så hadde ikke FK sluppet inn like mange mål som de nå gjør! Hadde forsvaret også fungert bra igjennom hele sesongen, så hadde jo ikke måla rent inn like mye!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914