Salg av navnet på stadion
Vi som går på stadion kan jo bidra.....?
Tar vi 35 mill og deler på antall seter 12500 så får du 2800 pr plass. Del så det med 13 hjemmekamper (tror jeg) så får du 215,40 pr plass som det vil koste ekstra for å se en hjemmekamp det første året.
Da beholder vi navnet på stadion.
Vil du/dere det ?
Opprinnelig postet av oleberg
Opprinnelig postet av MadMax
Opprinnelig postet av DrDRE
Nei, Fredrikstad stadion skal hete Fredrikstad stadion spør du meg. Sikkert mange som ikke spør meg, men... Pengene vi får inn på salg av navnet får heller sponsorene spytte inn på andre måter.Fra hvor?
Ja det sier jeg også. Fra hvor kan vi få 30-40 milioner????
---------------------------
Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !
Opprinnelig postet av oleberg
Opprinnelig postet av MadMax
Opprinnelig postet av DrDRE
Nei, Fredrikstad stadion skal hete Fredrikstad stadion spør du meg. Sikkert mange som ikke spør meg, men... Pengene vi får inn på salg av navnet får heller sponsorene spytte inn på andre måter.Fra hvor?
Ja det sier jeg også. Fra hvor kan vi få 30-40 milioner????
Terje Høili, vel.
2006: CL, RL, "the double"...
Opprinnelig postet av tomroar
og du syntes 215,4 pr kamp er greit for folk flest ?
Nei, men noen her inne tydlig vis siden de på død og liv ikke vil selg stadion navnet og FFK skal få 35 mill !
Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det er da ikke navnet som gjør Anfield til det det er.
Neida, i høyeste grad ikke.
MEN: Anfield Road, er et geografisk sted, i gaten Anfield Road. Dette er et sted folk har etablert sterk tilknytning til på bakgrunn av tradisjon, resulatater o.s.v. Kort sagt, Anfield er og har vært en identitetsskaper og bærer for alle supportere av Liverpool FC. På samme måte har Fredrikstad Stadion vært det for FFK, Lerkendal for Rosenborg og Åråsen for Lillestrøm.
Fotballsupportere mener mye om mange og slike geografiske navn er både politisk, religiøst, ideolistisk, øknomimisk og materialistisk nøytrale. For de klubbene som er opptatt av identiteten tror jeg slike stadion-navn vil gjøre det lettere. Til tross for at lag som Ålesund opplever et voldsomt engasjement, tror jeg ikke folk over tid vil føle den samme tilknytinging til noe som er oppkalt etter et foretningsforetak ala Color Line, Europris, Carlsberg, Reebook eller hva det nå måtte være.
Egentlig ganske interessant å se denne debatten. Jeg synes det skiller mellom de som ser fotballen fra en markedsmessig synsvinkel og de som ser fotballen fra en idealistisk synsvinkel. For noen er penger viktigst, for andre er tradisjon og identitet viktigere. Jeg tror uansett at for stor vekt på den ene siden vil være skadelig for klubben, være seg idealisme eller markedsinteresser. Det handler om å finne en balansegang.
Personlig skjønner jeg argumentene for å selge stadion-navnet, men for meg er de ikke gode nok til å ofre såpass mye av klubbens identitet (for det er nettopp det et stadion er).
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914