Salg av navnet på stadion
Start har solgt navnet på stadion for 35 mill. !!! Hva med FFK? Fredrikstad stadion blir det vel ikke mange kronene av?
http://www.nrk.no/sport/fotball/tippeligaen2006/5775999.html
Flere klubber vil i fremtiden selge navnet på hjemmearenaen. Det spår eksperter etter at Start i helgen solgte navnet på sin nye stadion for flere titalls millioner.
---------------------------
Benksliter`n
BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Benksliter`n
15 000 +++++
benksliter`n
Ble medlem: 26 okt 04
Lagt til: 18 sep 06, 22:46
Endret: 18 sep 06, 22:51
F.eks. EUROPRIS STADION. Svinger av det he he he...... ;-)
Når jeg tenker godt etter,så hadde vel CHESS Stadion vært et ganske klingende navn ;-)
Benksliter`n
15 000 +++++
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
2006: CL, RL, "the double"...
Opprinnelig postet av DrDRE
Nei, Fredrikstad stadion skal hete Fredrikstad stadion spør du meg. Sikkert mange som ikke spør meg, men... Pengene vi får inn på salg av navnet får heller sponsorene spytte inn på andre måter.
Fra hvor?
Heia Mihaly Toth!
vi får håpe den nye ledelsen tar til fornuft og får solgt stadion navnet så fort som mulig.
Å være så naiv at man tror spnsorer bare kan spytte inn midlerslik at man kan la være å selge, er å tro på julenissen.
Folk glemmer fort, vi var noen timer fra den store avgrunnen tidligere i sommer og ble reddet i siste sekund. Vi var rimelig nære å måtte starte på nytt i 2.div ( 2 divisjoner ned) på ny stadion
Det kunne være smart å bygge seg opp litt kapital slik at man slipper slikt engang til , slag av stadion navnet bør være et av virkemidlene for å oppnå en langsiktig trygghet.
Opprinnelig postet av tomroar
vi får håpe den nye ledelsen tar til fornuft og får solgt stadion navnet så fort som mulig.
Å være så naiv at man tror spnsorer bare kan spytte inn midlerslik at man kan la være å selge, er å tro på julenissen.
Folk glemmer fort, vi var noen timer fra den store avgrunnen tidligere i sommer og ble reddet i siste sekund. Vi var rimelig nære å måtte starte på nytt i 2.div ( 2 divisjoner ned) på ny stadion
Det kunne være smart å bygge seg opp litt kapital slik at man slipper slikt engang til , slag av stadion navnet bør være et av virkemidlene for å oppnå en langsiktig trygghet.
Enig. Får man 10 mill eller mer kan godt stadion hete Bjarne for min del.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
FFK har en identitet ikke sant??? Den er ikke til salgs.
Manchester United spiller på Old Trafford, Milan på San Siro, Arsenal på Emirates stadium, Chelsea på Stamford Bridge, Liverpool på Anfield, Leeds på Elland Road.
Dette er noen eksempler på de største klubbene i Europa. Av en eller annen merkelig grunn bærer ingen av disse stadionene navnet på klubben. Har ikke disse klubbene identitet?
Opprinnelig postet av MadMax
Opprinnelig postet av DrDRE
Nei, Fredrikstad stadion skal hete Fredrikstad stadion spør du meg. Sikkert mange som ikke spør meg, men... Pengene vi får inn på salg av navnet får heller sponsorene spytte inn på andre måter.Fra hvor?
Ja det sier jeg også. Fra hvor kan vi få 30-40 milioner????
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Manchester United spiller på Old Trafford, Milan på San Siro, Arsenal på Emirates stadium, Chelsea på Stamford Bridge, Liverpool på Anfield, Leeds på Elland Road.
Dette er noen eksempler på de største klubbene i Europa. Av en eller annen merkelig grunn bærer ingen av disse stadionene navnet på klubben. Har ikke disse klubbene identitet?
Dette er tradisjonelle navn ikke sant???? Old Trafford og Stamford Bridge heter ikke Glazer eller Abramovich Mafiabuisniss Stadium.... Anfield skifter ikke navn til Carlsberg Stadium...
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Du må da se forskjell på kommersielle stadionnavn alá Emirates Stadium (som ja er helt uten sjel og identitet) og stedsnavn som har vært navn på stadion for alltid, slik som f.eks. Anfield (som har mer enn nok sjel og identitet).
Personlig vil jeg uansett for alltid si "Stadion" selv om FFK skulle finne på å selge stadionnavnet til høyestbydende kommersielle aktør.
Opprinnelig postet av Tango
Da kan vi jo like godt kalle laget for Bjarne IL også. Og spille med brune og rosa drakter.
FFK har en identitet ikke sant??? Den er ikke til salgs.
Navnet på stadion har jo ingenting med laget å gjøre egentlig da - så dette blir feil å si. Ser vi på stadioner i Norge av størrelse, så heter de: Lerkendal Stadion(RBK), Ullevål Stadion(VIF & Lyn), Brann Stadion(Brann), Åråsen Stadion(LSK), Kristiansand Stadion(Start), Nadderud Stadion (Stabæk), Briskeby Stadion(Ham-Kam), Fredrikstad Stadion(FFK), Storstadion(Sandefjord), Aker Stadion(Molde), Viking Stadion(Viking), Alfheim Stadion(Tromsø), Color Line Stadion(Ålesund), Marienlyst Stadion(Strømsgodset), Aspmyra Stadion(Bodø Glimt), Bryne Stadion(Bryne), Fosshaugane Stadion(Sogndal), Gjemselund Stadion(Kongsvinger), Hønefoss Idrettspark(Hønefoss), Melløs Stadion(Moss), Krohnsminde Stadion(Løv-Ham), Pors Stadion(Pors), Haugesund Stadion(Haugesund), Sarpsborg Stadion(Sparta Sarpsborg), Tromsdalen Kunstgress(Tromsdalen), Bislett Stadion(Manglerud Star), Ski Stadion(Follo) og Høddevoll(Hødd).
Av 14 Eliteserielag har kun 3 lag samme navn på stadion som laget (Brann, Fredrikstad og Viking).
Av 16 1 divisjonslag har kun 5 lag samme navn på stadion som laget ( Bryne, Hønefoss, Pors, Haugesund og Tromsdalen).
Sånn sett er det 8 av 30 lag som har samme navn på stadion de spiller på som laget de representerer. Da er det vel ingenting som sier at det må være sånn????
Jeg ser gjerne at Fredrikstad selger navnet på stadion og kammer inn 30-40 mill på dette. Carnegie Hall var ikke så dumt
Opprinnelig postet av Costanza
Du må da se forskjell på kommersielle stadionnavn alá Emirates Stadium (som ja er helt uten sjel og identitet) og stedsnavn som har vært navn på stadion for alltid, slik som f.eks. Anfield (som har mer enn nok sjel og identitet).
Personlig vil jeg uansett for alltid si "Stadion" selv om FFK skulle finne på å selge stadionnavnet til høyestbydende kommersielle aktør.
Det er da ikke navnet som gjør Anfield til det det er.
Hører at Sparebanken-sør spytter inn 55 mill. som hovedsponsor over 10 års periode. 35 mill av disse for stadionnavnet?
Sparebanken-sør arrangerer konkurranse for supporterene for å finne et navn på Starts nye stadion!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=130979
Benksliter`n
15 000 +++++
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914