Husk meg
Brukernavn
Passord

Start får 60 millioner

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 sep 06, 11:41

http://www.dagbladet.no/sport/2006/09/16/476911.html

Sparebanken Sør har kjøpt rettighetene til stadionnavnet og har blitt Starts hovedsponsor ut 2009. For dette får Start hele 60 millioner kroner!

Det er 20 millioner per år for hovedsponsor og navn på stadion...

Hmm... Kommer FFK opp med noe tilsvarende, tru?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6581

Lagt til: 16 sep 06, 12:10
Synes dette er en uting.

Stadion i Fredrikstad skal hete Fredrikstad Stadion. Ikke alt kan kjøpes for penger.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 16 sep 06, 12:17

Dersom så store penger skulle komme på tale her, har neppe klubben råd til å si nei. Noe jeg kan forstå.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 sep 06, 12:23

Synes det er forferdelig kortsiktig og rett og slett æreløst å ta et et firmanavn inn i stadionnavnet. Klubben skal jo vare i 100-vis av år, og å selge en viktig bit av identiteten sin for penger er skikkelig lavmål.

Vil mye heller ha dårligere sportslige forutsetninger enn å se FFK spille på Europris Stadium of Light.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


puuH

Bedriftsspiller

Ble medlem: 20 jul 05
Innlegg: 7

Lagt til: 16 sep 06, 12:29

Det ser ut til at navnrettighetene til Stadion "kun" er for 10 år

 

http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=234468

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 16 sep 06, 12:35
Endret: 16 sep 06, 12:36
Hvor mange tilskuere den nye stadion til Start? Kristiansand er en by vi kan sammenligne oss med. Stadion deres ser stilig ut på bildet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 16 sep 06, 12:53
Endret: 16 sep 06, 12:55

Opprinnelig postet av Holters
Hvor mange tilskuere den nye stadion til Start? Kristiansand er en by vi kan sammenligne oss med. Stadion deres ser stilig ut på bildet.

Var vel snakk om 14 tusen sitteplassser,med mulighet for kapasitet på 17-18 tusen med ståplasser.

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 16 sep 06, 13:59

Enig med dere som mener dette er en uting!

Fredrikstad + Fotball = Tradisjoner

Lag som selger seg på denne måten eier ikke stolthet. Vi er, i mine øyne, Norges mest tradisjonsrike klubb, og da selger vi ikke "sjela" vår, samme hva det ville gitt i økonomisk gevinst.

Som det blir nevnt tidligere her; jeg vil heller ha dårligere sportslige forutsetninger enn å spille hjemmekampene på Europris Stadium of Light.

I mine øyne har vi allerede gått langt bare ved å flytte Stadion til FMV-området, men det er en annen sak.....

---------------------------

Pontus


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 16 sep 06, 17:44
Opprinnelig postet av solgaard

Enig med dere som mener dette er en uting!

Fredrikstad + Fotball = Tradisjoner

Lag som selger seg på denne måten eier ikke stolthet. Vi er, i mine øyne, Norges mest tradisjonsrike klubb, og da selger vi ikke "sjela" vår, samme hva det ville gitt i økonomisk gevinst.

Som det blir nevnt tidligere her; jeg vil heller ha dårligere sportslige forutsetninger enn å spille hjemmekampene på Europris Stadium of Light.

I mine øyne har vi allerede gått langt bare ved å flytte Stadion til FMV-området, men det er en annen sak.....

Så du vil heller spille i 2. divisjon på fredrikstad stadion, enn å spille champions league på Europris Stadium of Light??


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 sep 06, 18:47
Endret: 16 sep 06, 18:48
Opprinnelig postet av DeMeNteD
Så du vil heller spille i 2. divisjon på fredrikstad stadion, enn å spille champions league på Europris Stadium of Light??


Så du tror det er de to alternativene vi står foran? Langt i fra! Hovedsponsor ut 2009 og stadionnavnet til 2017, jeg hadde ikke villet at klubben skulle solgt stadionnavnet alene til 60 millioner for ti år engang. Nå vet jeg ikke fordelingen på hvor mye av dette som blir hovedsponsormidler og hva som faktisk blir betalingen for selve stadionnavnet, men en ting er sikkert, det ikke forskjellen på 2. divisjon og Champions League.

Hvor mye betaler Carnegie i året for å være hovedsponsor? Noen millioner må vel det være?

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 16 sep 06, 19:05
Opprinnelig postet av DeMeNteD

Så du vil heller spille i 2. divisjon på fredrikstad stadion, enn å spille champions league på Europris Stadium of Light??



Det er vel en drøy påstand at f.eks 40 mill (eks: 60 mill - 20 mill or "ordinære sponsorinntekter) er forskjellen mellom 2.div og CL? Jeg kan ikke huske å ha sett noen CL kamper på ColorLine Stadion? Rebook Stadium?

Jeg synes det er greit å holde sponsorene på passe avstand, så vi ikke ender opp med at erverdige klubber blir til bedriftidrettskjøpelag som heter Hyundai og Redbull og alt annet tull.

Jeg vil heller ha et lag som gjør meg stolt av byen jeg bor enn av bilen jeg kjører.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 16 sep 06, 20:04
Endret: 16 sep 06, 20:05
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Opprinnelig postet av DeMeNteD

Så du vil heller spille i 2. divisjon på fredrikstad stadion, enn å spille champions league på Europris Stadium of Light??



Det er vel en drøy påstand at f.eks 40 mill (eks: 60 mill - 20 mill or "ordinære sponsorinntekter) er forskjellen mellom 2.div og CL? Jeg kan ikke huske å ha sett noen CL kamper på ColorLine Stadion? Rebook Stadium?

Jeg synes det er greit å holde sponsorene på passe avstand, så vi ikke ender opp med at erverdige klubber blir til bedriftidrettskjøpelag som heter Hyundai og Redbull og alt annet tull.

Jeg vil heller ha et lag som gjør meg stolt av byen jeg bor enn av bilen jeg kjører.

 

jeg satt det kanskje litt vel mye på spissen der., men penger er alt i fotball! får vi 60mill for stadion nvanet så syns jeg man skal ta imot det! hadde vi hatt såpass mye penger i år hadde vi ikke kjempet mot nedrykk! klart vi kommer oss ikke til CL for 60mill., men vi kunne lettere etablert oss i toppen av TL!


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 16 sep 06, 20:10
Opprinnelig postet av DeMeNteD

hadde vi hatt såpass mye penger i år hadde vi ikke kjempet mot nedrykk! klart vi kommer oss ikke til CL for 60mill., men vi kunne lettere etablert oss i toppen av TL!




Muligens, men for hvor lenge?
60 millioner varer ikke evig og når de er brukt opp står vi igjen med et solgt Stadion navn.. Håper stadionnavnet aldri blir kjøpt av en sponsor.

Vi kom til tippeligaen uten å selge stadionnavnet og da kan vi også kommer oppover tabellen.

---------------------------

Ære være Eggen jr.
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 sep 06, 20:41
Endret: 16 sep 06, 20:44

Opprinnelig postet av DeMeNteD
jeg satt det kanskje litt vel mye på spissen der., men penger er alt i fotball! får vi 60mill for stadion nvanet så syns jeg man skal ta imot det! hadde vi hatt såpass mye penger i år hadde vi ikke kjempet mot nedrykk! klart vi kommer oss ikke til CL for 60mill., men vi kunne lettere etablert oss i toppen av TL!

Hvis vi sier at 20 av disse millionene egentlig er hovedsponsorpenger, så står vi igjen 40 millioner for selve stadionnavnet over ti år. Det vil si fire millioner hvert år (ja, du trodde kanskje at Start fikk seksti millioner rett i lomma allerede nå?). Er egentlig fire millioner så forbanna mye?

 

Så jeg lurer egentlig på hvilken spiller vi skulle ha fått inn som kostet fire millioner (en liten del av summen forsvinner til sign-on-fee) og som reddet oss fra situasjonen vi er i nå. Stadheim kostet vel omtrent den summen vi snakker om. Du mener altså at en spiller av Stadheims kaliber skulle ha reddet oss fra situasjonen om vi hadde fått han hele sesongen? Alternativt kunne jo disse fire ekstra millionene blitt brukt sammen med resten av investorpool, men likevel, du får ikke all verden av en spiller likevel. Nå har vi en god grunnstamme i laget, en stamme som hvert år nå vil bli fylt på med en kvalitetsspiller eller to, og det tror jeg klubben får råd til uansett.

 

Se på Viking, klubben tjener godt med penger på nye stadion, hadde et overskudd på 12 millioner før skatt første halvdel i år, og det etter spillerkjøp på spillerkjøp. Og helt uten å selge sjela si til den med størst pengesekk.


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 17 sep 06, 12:27
Opprinnelig postet av DeMeNteD
Opprinnelig postet av solgaard

Enig med dere som mener dette er en uting!

Fredrikstad + Fotball = Tradisjoner

Lag som selger seg på denne måten eier ikke stolthet. Vi er, i mine øyne, Norges mest tradisjonsrike klubb, og da selger vi ikke "sjela" vår, samme hva det ville gitt i økonomisk gevinst.

Som det blir nevnt tidligere her; jeg vil heller ha dårligere sportslige forutsetninger enn å spille hjemmekampene på Europris Stadium of Light.

I mine øyne har vi allerede gått langt bare ved å flytte Stadion til FMV-området, men det er en annen sak.....

Så du vil heller spille i 2. divisjon på fredrikstad stadion, enn å spille champions league på Europris Stadium of Light??

Enig at det ikke høres rasjonelt ut, men svaret er et ubetinget JA.

---------------------------

Pontus


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 sep 06, 14:30
europris stadium of light? da hadde jeg holdt meg laaaangt unna

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 sep 06, 21:34
Konservativ Konservativersen?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340