Folk som går før kampen er slutt...
Da FFK lå under 4-1 på Ullevål om søndan la jeg merke til at det var en del folk som gikk fra kampen. Hva slags oppførsel er det ? Selv om laget ditt ligger under uten mulighet til å utligne eller vinne så går man vel ikke for det ? Da burde man heller prøve å skape litt liv på tribunen ved å synge istedet.
Ja, jeg vet at det ikke er lett når man ligger under 3-4 mål, men er man supporter så er man supporter og da støtter man laget sitt 100% i motgang og i medgang. En annen ting hva slags effekt får dette på spillerene tro ? At de ser at folk går ? Tror du de blir motiverte ? Nei, tvert om. De blir da bare enda mer frustrerte og spiller enda dårligere... Det er også 3dde gang jeg ser det denne sesongen, både på bortekampen mot Kamma og hjemmekampen mot Lyn, strømmet det folk mot utgangen før kampen var slutt. Skjerp dere!!!!
---------------------------
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...
Vel, det er vel også en måte å si at man ikke er fornøyd med innsatsen.
Men, er egentlig enig med deg...har aldri gått før kampen er ferdig.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Altså, jeg mener at man kan vær supporter, selvom man kanskje ikke er medlem av PH og møter opp fem timer før kamp for å syng osv(satt veeeeeeldig på spissen ja..). Og når man ser et lag som rakner helt og som har gitt opp, så kan ikke tilskuerne gi opp..? Når spillerne ikke gidder, hvorfor skal vi gidde? Er ikke alle som er like ivirige på kamp, men som er like stolt over og glad i klubben i sitt hjerte. Mener nå jeg....
Heia Heia..
For å si som Rekdal sa det: "Jeg gidder ikke å reise rundt i Norge for å bli pissa på"
Tror nok det er flere som føler det på denne måten, og samtidig bruker mye tid på FFK. Når vi ligger under 5-1 tenker nok mange at de kan heller bruke tiden på noe annet....
Selv måtte jeg sitte hjemme og se kampen, men etter 4-1 slo jeg av Tv`n og gikk ut i sola......det var mer givendes....
Opprinnelig postet av Bob Page
Da FFK lå under 4-1 på Ullevål om søndan la jeg merke til at det var en del folk som gikk fra kampen. Hva slags oppførsel er det ? Selv om laget ditt ligger under uten mulighet til å utligne eller vinne så går man vel ikke for det ? Da burde man heller prøve å skape litt liv på tribunen ved å synge istedet.
Ja, jeg vet at det ikke er lett når man ligger under 3-4 mål, men er man supporter så er man supporter og da støtter man laget sitt 100% i motgang og i medgang. En annen ting hva slags effekt får dette på spillerene tro ? At de ser at folk går ? Tror du de blir motiverte ? Nei, tvert om. De blir da bare enda mer frustrerte og spiller enda dårligere... Det er også 3dde gang jeg ser det denne sesongen, både på bortekampen mot Kamma og hjemmekampen mot Lyn, strømmet det folk mot utgangen før kampen var slutt. Skjerp dere!!!!
Denne diskusjonen har etter det jeg kan huske blitt ført flere ganger før de siste årene og vil tro at det er de samme som går "nesten" hver gang.
Poenget er vel at ikke alle er supportere, det store flertall er faktisk tilskuere som betaler for å bli underholdt. Slik er det bare enten vi liker det eller ikke. Selv går jeg aldri før dommeren blåder da FFK er min store fotball lidenskap. Alikevel har jeg ingen problemer med å skjønne at noen velger å gå når produktet er helt elendig. Personlig ville jeg aldri sett ferdig en tragisk dårlig film som jeg hadde leid hvis jeg holdt på å kjede meg ihjel. For oss supportere er denne sammenligningen ganske så teit egentlig men for de som er tilskuere passer den godt.
Hadde det vært folk fra plankehaugen feltet som gikk så hadde det vært mer kritikk verdig. Man må huske på at når vi er på bortebane står/sitter de vanlige tilskuerne sammen med supporterene/plankehaugen slik at det kan se litt verre ut i de tilfellene.
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
Er i utgangspunktet svært enig i at å gå før kampen er over er en uting.
Synes dette er spesielt irritende på Stadio`n, har flere ganger observert at folk går hjem selv om det er spenning i matchen (jfr. 1-1, 1-2 e.l).
Synes ikke det er så "alvorlig" at folk går tidligere på bortekamper, gjorde det selv mot VIF (på 1-4) og ikke minst i Skien for et par år siden. Dette har som oftest noe med lang kjøretur hjem å gjøre og ikke minst trafikk, det er ikke alle som kjører buss. En forutsetning er dog at vi ligger 3- 4 mål bak 5 min før slutt.
Opprinnelig postet av Jello B
Er i utgangspunktet svært enig i at å gå før kampen er over er en uting.
Synes dette er spesielt irritende på Stadio`n, har flere ganger observert at folk går hjem selv om det er spenning i matchen (jfr. 1-1, 1-2 e.l).
Synes ikke det er så "alvorlig" at folk går tidligere på bortekamper, gjorde det selv mot VIF (på 1-4) og ikke minst i Skien for et par år siden. Dette har som oftest noe med lang kjøretur hjem å gjøre og ikke minst trafikk, det er ikke alle som kjører buss. En forutsetning er dog at vi ligger 3- 4 mål bak 5 min før slutt.
Det bør være mulig for folk å ha respekt for det faktum at det kan være gode grunner til å gå tidligere. Jeg har selv vært nødt til å gjøre det ved et par anledninger - senest når vi grusa Start 4-0 hjemme.
Men "masseflukt" fra Stadion 5 minutter før slutt når vi ligger under 1-2 blir patetisk. Selv om de fleste som har kommet har kommet for "underholdningen" - og ikke fordi de er beinharde fans....
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Men "masseflukt" fra Stadion 5 minutter før slutt når vi ligger under 1-2 blir patetisk. Selv om de fleste som har kommet har kommet for "underholdningen" - og ikke fordi de er beinharde fans....
De får skylde seg sjøl den gangen vi allikevel drar seieren i land med et par kjappe nettkjenninger rett før slutt. ;-)
En fryktelig god grunn til å gå noen minutter tidlig, enten vi ligger under eller "over", er jo å slippe en halvtimes saktegående kø på vei hjem. Men jeg har vel aldri gjort det sjøl... :-)
Handler ikke om at de som går er dårlige supportere, de får velge som de vil. Selv kommer jeg rett før kamp, sitter på hovedtribuna eller sitter andre steder. Er med på røde-hvite er de beste osv og hiver meg opp ved mål eller stygge taklinger på våre spillerere mm. Jeg så masse kamper på 70 tallet, noe under 80 tallet og også under nittitallet bla borte mot Selbak :-), ikke for å være trofast, men fordi jeg likte å se kampene med FFK.
Så jeg er ingen blodsupporter full av effekter som synger og er på pub før kampen mm., mange andre i støtter opp rundt FFK i mye større grad enn meg. Boende i Oslo blir det verre og verre og de siste 3 sesongene har jeg sett 3-5 kamper live. Barn mm. Men hører på radio, ser web tv, ser kamper på pub i Oslo, leser og debatterer. Etterhvert når min sønn blir eldre skal jeg se mer kamper og han skal være med.
Men jeg går aldri før kampen er ferdig, jeg vil se ferdig elendigheten. Derfor er jeg blant dem som sitter og ser strie flommer med medfans gå som fex på søndag og da blir alt som er ille verre fordi VIF folk som satt rundt meg får mer å kose seg med og ler og peker på dem. Det er mine egne som gjør det hele verre for meg.
Hvorfor skal man se ferdig elendigheten? Fordi det å kjenne skikkelig på bunnen gjør at toppene blir så mye bedre!
Jeg husker godt hvordan folk stakk fra Stjernehallen 4-5 min før slutt tidlig på nittitallet hvor Stjernen lå under 1-3 mot Sparta og Stjernen hadde en utvist. Jeg ble og Stjernen vant 4-3.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg husker godt hvordan folk stakk fra Stjernehallen 4-5 min før slutt tidlig på nittitallet hvor Stjernen lå under 1-3 mot Sparta og Stjernen hadde en utvist. Jeg ble og Stjernen vant 4-3.
Den husker jeg og!!
Det er et klasseeksempel på at det lønner seg å bli værende til kampen er slutt.
Tror faktisk det var semifinale i sluttspillet den gangen. Det tok helt av :)
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av DeKjök
Jeg husker godt hvordan folk stakk fra Stjernehallen 4-5 min før slutt tidlig på nittitallet hvor Stjernen lå under 1-3 mot Sparta og Stjernen hadde en utvist. Jeg ble og Stjernen vant 4-3.Den husker jeg og!!
Det er et klasseeksempel på at det lønner seg å bli værende til kampen er slutt.
Tror faktisk det var semifinale i sluttspillet den gangen. Det tok helt av :)
Det var den nest siste kampen før sluttspillet skulle begynne. Sparta MÅTTE VINNE for å komme til semifinalen, mens Stjernen hadde en ekstra sjanse mot VIF borte i siste runde.
Det gjensto 1.58 av kampen og stillinga var 1-3. Folk gikk, og sarpingene sang seier`n er vår. Da putta først Valek, og så putta Morten Finstad. I sudden Death bare noen sekunder før slutt skyter Trond Magnussen (gittergutt dengang) og pucken går inn!
DEILIG var det...
#18™
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg stakk 2 min før slutt mot Vålerenga sist. Orket ikke tanken på å stå sammen med hele Klanen på t-banen fra Ullevaal til Jernbanetorget. Har overhodet ikke dårlig samvittighet.
Det fine med klanen og VIF-supportere i sin alminnelighet er at det er så sinnsykt enkelt å heve seg over dem i og med at de befinner seg i samfunnets absolutt nedre soner, hehehehe.
Det finnes mange virkelig hyggelig VIF-supportere, supportere som ikke er interessert i å håne motstandere etter en kamp man har vunnet 5-1, men det finnes en helt usannsynlig stor mengde VIF-supportere som elsker å hate, og det der naturligvis disse det er lett å heve seg over.
Jeg husker ikke hvem som sa det: "Klanen står for den oppblåste folkeligheten, den typen folkelighet som alltid ender opp i Fremskrittspartiet." ;-)
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg husker ikke hvem som sa det: "Klanen står for den oppblåste folkeligheten, den typen folkelighet som alltid ender opp i Fremskrittspartiet." ;-)
Godt sagt!
Opprinnelig postet av Asgeir
Hva slags folkelighet står Plankehaugen for?
Ære være Plankebyen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914