FFK2 vant 4-3
Viktig seier i underholdende kamp
Den første halvtimen av oppgjøret mellom FFK 2 og KFUM på Stadion var av høy kvalitet. To gode lag skapte en rekke målsjanser. Det dabbet av etter pause, men FFK vant toppoppgjøret 4-3
www.fredrikstadfk.no/default.asp
---------------------------
"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta
Lenge leve "hjørnet"!
Trondsen kan rykke opp til neste år. I år er det vår tur .
En annen ting, en sa her at hvis a-laget rykker ned så kan ikke 2 laget rykke opp. Hvorfor det ?
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...
Fredd
Opprinnelig postet av Fredd
Hvis 1.laget spiller i 1.divisjon kan ikke 2.laget spille i 2. div. Regler fra NFF. Samme gjelder med TL og 1.div. F.eks Rosenborg har et meget godt 2.lag som har vunnet sin avdeling i 2.div men de får ikke rykke opp pga denne regelen. Om jeg ikke husker feil så skjedde dette da Alta rykket opp i 2002. Tror RBK2 vant serien mens Alta kom på 2.plass.Mulig hukommelsen spiller meg et puss (vil ikke være første gang), men det har da forekommet at lag i 1. divisjon har hatt andrelaget sitt i 2. divisjon? Mener altså å huske det. Men jeg tror det har vært i tilfeller der andrelaget allerede var i 2. divisjon før førstelaget rykka ned fra tippeligaen. Skal prøve å sjekke opp dette når jeg får tid.
Bjørn Jervell Hansen
Ble veldig usikker. Måtte sjekke det opp og her er hva jeg fant:
"§ 2-8 Flere lag i samme aldersklasse
(1) En klubb kan stille med flere lag i samme aldersklasse. I seniorklassen skal lagene spille i forskjellig divisjon 5), med unntak for i kretsens laveste divisjon der en klubb kan ha flere lag. De lavere rangerte lagene deltar i seriesystemet på lik linje med førstelagene, med følgende begrensninger:
a) Andrelag og lavere rangert lag kan ikke rykke høyere opp enn til divisjonen under høyere rangert lag.
b) Andrelag til klubb i 0. divisjon menn kan ikke rykke høyere opp enn 2. divisjon. Andrelag til klubb i 1. divisjon menn kan ikke rykke høyere opp enn til 3. divisjon.
c) I kvinneklassene kan andrelag ikke rykke høyere opp enn til 2. divisjon." http://www.fotball.no/t2.aspx?p=800&cat=51832
Dvs at et TL-lag ikke kan ha rekruttlag i 1.divisjon. Og det samme gjelder for 1-2 div. Men Rosenborg2 vant ikke i 2002. Da vant Alta mens RBK2 kom på 3.plass. Der var ikke min hukommelse helt bra...
Fredd
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914