Jeg savner tenning og taklinger!!
Hvorfor skal vi absolutt være så jævlig snille utpå banen?? Det må da for svarte gå an å TRØKKE til litt for å sette seg i respekt!!
Idag spiller dem til tider bra fotball, men dem spiller jo så forbanna snillt! Det er ikke nok tenning! Jeg vil se en kynisk takling som fører til gult kort når enga setter igang et hurtig angrep, jeg vil se en etterslenger i ny å ne for å vise dem at ikke dem skal få gjøre hva dem vil mot oss! Jeg vil se det gule kortet vifte foran trynet på Brenne, Bjørkøy, Ramberg å Co!
Se på Enga idag, dem takler å takler og etter hvert ser det ut som om dette faktisk stresser FFK til å prøve å spille hurtigere, noe som ofte ender med tap av ball! To spillere på Kamma har flere gule kort enn hele laget vårt!! Ikke det at vi skal spille så jævlig grisete å stygg fotball som kamma, men det må gå an å få til en mellomting mellom den barbariske fotballen dems og den frøkenfotballen vi som oftest spiller...
Neste kamp vil jeg se det gule kortet i været minst 3 ganger på FFK spillere! De viser hvertfall innsats, tæl og at man ikke lar seg bli hersa med!!
Tja, nå kommer vel FFK til å få noen fordeler av snill-spillinga utover høsten, når vi slipper å ha halve laget ut med karantene i viktige kamper, slik som molde må når de kommer på besøk til oss.
Men jeg skal være enig i at det må finnes en mellomting.
---------------------------
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
Jeg er helt uenig! VIF dro på seg flere veldig unødvendige kort igår. Fellingen av Brenne var helt nødvendig (det ble ikke kort, men dog). Ellers så får de kort for bla holding på midtbanen hvor de har mange folk bak ballen. Helt unødvendig! HamKam spiller stygg fotball og får derfor kort. Jeg vil se lekne FFK spillere som spiller ball og hopper unna grisetaklinger og heller er i balanse slik at vi slipper slikt spill.
Lillestrøm, Brann og Stabæk er de nærmeste FFK på gule kort statistikken. I andre enden ligger Molde, Lyn, HamKam og VIF. Brann, RBK og Start har null røde, HamKam og Tromsø har 3. Røde kort, som ofte følger av to gule, medfører ofte tap av poeng. Effekten av mange gule kort vil vise seg nå og utover idet spillere må stå over kamper eller legge om spillestilen.
Under kampen igår synes jeg også FFK var vel så bra som VIF på å stresse og jage ballfører og får også et mål på det.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Opprinnelig postet av frekkrik
Hvorfor skal vi absolutt være så jævlig snille utpå banen?? Det må da for svarte gå an å TRØKKE til litt for å sette seg i respekt!!
Idag spiller dem til tider bra fotball, men dem spiller jo så forbanna snillt! Det er ikke nok tenning! Jeg vil se en kynisk takling som fører til gult kort når enga setter igang et hurtig angrep, jeg vil se en etterslenger i ny å ne for å vise dem at ikke dem skal få gjøre hva dem vil mot oss! Jeg vil se det gule kortet vifte foran trynet på Brenne, Bjørkøy, Ramberg å Co!
Se på Enga idag, dem takler å takler og etter hvert ser det ut som om dette faktisk stresser FFK til å prøve å spille hurtigere, noe som ofte ender med tap av ball! To spillere på Kamma har flere gule kort enn hele laget vårt!! Ikke det at vi skal spille så jævlig grisete å stygg fotball som kamma, men det må gå an å få til en mellomting mellom den barbariske fotballen dems og den frøkenfotballen vi som oftest spiller...
Neste kamp vil jeg se det gule kortet i været minst 3 ganger på FFK spillere! De viser hvertfall innsats, tæl og at man ikke lar seg bli hersa med!!
Jeg er totalt uenig i at vi skal velge gule kort framfor å la motstander kjøre et angrep. Totalt uenig!
Vi vet alle her at noen flere gule kort ikke ville ha vunnet kampen for FFK, fordi det rett og slett var noe galt med oppstillinga! Vi hadde ikke den formasjonen som kunne ha gitt oss seier, og dermed ville ikke noen gule kort og saftige taklinger gjort noen som helst forskjell. Dommern dømte dessuten frispark noe inntil det mest absurde jeg har sett, han dømte frispark på helt rene ting, og lot være når det var armbruk og faenskap.
Linjedommern ved VG var dessuten noe av det mest VIF-vennlige jeg har sett, og det var opptil flere stygge offsider som han lot være å blåse på, heldigvis uten utslagsgivende resultat...
Jeg er ikke helt enig i at dette med at vi rygget for mye, ikke satt inn taklinger etc preget kampen sett under ett heller da. Jeg synes tvert imot at VIF faktisk kom til få sjangser frem til etter 3-1. Daniel Fredheim Holm utgjorde en stor forskjell og fikk inn flere farlige innlegg fra kanten, men frem til da så synes jeg vi var kontante og stoppet VIF bra før egen 16.
Mht til dommeren skal vi vel ikke klage for mye. Det gule kortet til Berre etter det som var en klokkaklar ren takling var jo særdeles merkelig. Og VIF fikk mange gule kort, de fleste fullt ut fortjente.
Alt i alt så var ikke dette en katastrofekamp, men vi skulle ikke tapt så mye som 5-1. Etter spille og sjangser var dette en 2-1 kamp. Hva som skjedde på de to siste målene var en kollaps. FFK`s forsvar stoppet jobbinga, ikke bra.
Mye hadde vært gjort med Bertelsen (men han var jo ikke tilgjengelig), Tamas hadde for mange stygge oppspill. Toth ble usynliggjort ved markering, men kom allikevel til et par store muligheter. Sterkt av Toth, men han ble for godt tatt vare på og skulle vært byttet ut. Vi skulle gjort noe på topp tidligere. Synes flere på FFK gjorde en god kamp til tross for 5-1. Shaaban hadde ikke dagen, Kvisvik forsvant etterhvert.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Han hadde dårlige avgjørelser som direkte innvirka resultatet. Brennes sklitakling er noe av det reneste jeg har sett på lang tid, og det er jo bare trist at sånne dommere får dømme på øverste nivå. Jeg mener å huske at en rumensk dommer dømte en eller to kamper for et par år siden, og siden har vel ingen fått 8 på VGs dommerskala.
Norske dommere er påvirka av hjemmebane, suksess, medieblest osv, og det er grusomt og trist å se hvor store fordeler klubber som Rosenborg og Vålerenga får av dette.
Den andre scoringa til VIF er jo et frispark for keeper, og det er bare på Ullevål mot VIF med grusom dommer man ikke får frispark i den situasjonen. Shaaban har ballen i hendene og den blir støtt ut av hendene hans via skulder (det var vel Hovi) mot Shaabans brystkasse. Etter dette er vel Shaaban skada, og kan intet gjøre med den neste scoringa.
Med dette som utgangspunkt er det ikke rart vi taper kampen, for å si det sånn.
Problemer med dommere eksisterer ikke i NFF sine hoder, og det er intet annet enn fallende publikumsoppslutning og TV-inntekter som kan "motivere" NFF til å gjøre noe med saken. Det er bare regnskapene som kan presse fram en faktisk løsning på reelle problemer, desverre. Fotballforbundet forvalter ikke idretten de burde elske, de driver en business som skal tjene penger.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914