simen eller tarik?
---------------------------
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av Husgutt
ifølge Eggen blir en av disse benka... men hvem? lurer faktisk på om jeg ville benka tarik og brukt han som joker i 2.. ramberg er visst bankers.. hemm.. jaja.
Jeg tror Eggen vil satse på å slå Vålerenga med en sterk midtbane, og da velger han Simen og bruker Tarek som joker.
FFK på toppen i 2006
Vil nok velge Tarik!
Alle ville jo ha Bjørkøy på midtbanen, og vi bør bruke han der..
Tarik er en bedre høyrekant og skaper mere fra den plassen!
Og Bjørkøy har vist hvor iktig han er på midten!
Håper Brenne kommer inn for Ramberg utover i kampen!!
Siden jeg helst vil ha Bjørkøy på midtbanen, så ville jeg valgt Tarik fra start. Selv om jeg egentlig ville hatt Bjørkøy og Brenne som indreløpere og Tarik på kanten. Men da måtte i så fall Ramberg ut...
Så på dagens trening, og det er mye som tyder på at Tarik starter på benken mot Enga. Han spilte ikke på "førstelaget" i spillsekvensen..
Ære være Fredrikstad
(leste forresten på fxt at hornseth kun er på lån til Nybergsund, er dette riktig?)
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
Opprinnelig postet av Snæbbis
(leste forresten på fxt at hornseth kun er på lån til Nybergsund, er dette riktig?)
Det er godt mulig, men han er vel uansett ferdig i FFK siden kontrakta hans går ut etter denne sesongen.
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hornseth er ferdig i FFK. Tronseth og Wiig derimot er utlånt.
Er for øvrig enig i at det er tull å endre et lag som har fungert så godt i det siste. Ved å sette ut og rokkere om på plassene til Bjørkøy og Tarik risikerer man at flyten forsvinner. Jeg skjønner godt at det er trist at man ikke har plass til Brenne, men man kan da ikke flytte rundt på resten av laget for å få plass til ham. La ham erstatte Ramberg eller Bjørkøy, og la resten som ikke har spilt seg ut av laget få spille i posisjonen de er vant med.
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Husgutt
ifølge Eggen blir en av disse benka... men hvem? lurer faktisk på om jeg ville benka tarik og brukt han som joker i 2.. ramberg er visst bankers.. hemm.. jaja.
Jeg tror Eggen vil satse på å slå Vålerenga med en sterk midtbane, og da velger han Simen og bruker Tarek som joker.
Du har helt riktig
Agim i A-stallen, Simen spiller mot VIF
Agim Shabani blir fra mandag offisielt tatt opp i FFKs A-tropp. Mot Vålerenga i morgen starter Simen Brenne på midtbanen. Det betyr at Tarik Elyounoussi blir en joker på benken, dette i følge www.fredrikstadfk.no/default.asp
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
For øvrig enda mer artig at fredrikstadfk.no begynner å produsere noen interessante nyheter. Potensialet for den siden er enormt. Nyheter rundt klubben burde komme der først, og ikke på f-b.no, så jeg håper inderlig de fortsetter den gode trenden.
Om valget av midtbane og høyrekant er lurt eller ei får vi ikke svar på før etter kampen mot Vålerenga. Tydelig at eggen vil ha et løpsterkt lag, men jeg er skeptisk til å sette Tarik på benken.
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
Det har jo gått rykter om at Shabani var nærmere A-laget enn Magnusen, så dette kom ikke akkurat overraskende. Moro for ham, og moro at vi stadig får flere lokale, unggutter opp i A-stallen!
For øvrig enda mer artig at fredrikstadfk.no begynner å produsere noen interessante nyheter. Potensialet for den siden er enormt. Nyheter rundt klubben burde komme der først, og ikke på f-b.no, så jeg håper inderlig de fortsetter den gode trenden.
Om valget av midtbane og høyrekant er lurt eller ei får vi ikke svar på før etter kampen mot Vålerenga. Tydelig at eggen vil ha et løpsterkt lag, men jeg er skeptisk til å sette Tarik på benken.
Jeg er enig med deg Holters, siden begynner å ligne noe nå. Synes forrøvrig FB og Radio Fredrikstad har tapt seg i det siste med nyheter om FFK.
Skjønner heller ikke hvorfor Tarik er blitt vraket, lukter defensivt lang vei av denne starte 11.
Skulle bare ønske at de kunne oppdatere spillerstall-siden...
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Er ikke også Wiig ferdig i FFK på lik linje med hornseth?
Går ikke kontrakta hans ut etter denne sesongen?
jorhan
Men jeg vil ikke ha bjørkøy på høyrekanten.. skjønner ikke hvorfor han ikke benker ramberg i stedet... argh.
forresten, ang fxt, står at Steinardo gikk til byåsen, er han ikke i Lisleby a?
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av JJunior
Er ikke også Wiig ferdig i FFK på lik linje med hornseth?
Går ikke kontrakta hans ut etter denne sesongen?
Ser ut som om at du har delvis rett ja, dvs at Wiig er lånt ut resten av sesongen samtidig som at kontrakten hans med FFK går ut. Hornseth og Blixt derimot er fristilt, så helt det samme blir det ikke.
Ansvarlig redaktør
Det har jo gått rykter om at Shabani var nærmere A-laget enn Magnusen, så dette kom ikke akkurat overraskende. Moro for ham, og moro at vi stadig får flere lokale, unggutter opp i A-stallen!
Jeg er ikke sikker på at dette betyr 4-3-3.
Eggen vil ha en sterk midtbane, og derfor tror jeg vi kommer til å spille slik vi gjorde mot Lillestrøm på Åråsen. Det vil si et 4-4-1-1, med Torh helt på topp og med Kvisvik litt bak ham.
Minst en av våre midtbanespillere kommer nok til å løpe seg tomme i løpet av kampen og da er det betryggende og ha en superreserve på benken i Anders Stadheim..
Tarek vil helt sikkert også komme inn som en joker i 2. omgang og først da kommer vi til å legge om til vårt normale 4-3-3 system, tror jeg.
FFK på toppen i 2006
Tror ikke vi kommer til å spille 4-4-1-1 med Toth på topp. Årsaken til den oppstillingen mot LSK på Åråsen var å bruke Kvisvik i rommet bak en rask spiss. Det var jo også derfor Hornseth og ikke Hoås eller Tóth ble byttet inn da Tarik skadet seg etter fem minutter. Med de spillerne som starter mot VIF i morgen, så er jeg ganske sikker på at det blir 4-3-3 som vi er vant til fra de siste par kampene, med en V på midtbanen, to kanter i angrepsrekka og en sentral spiss. Bjørkøy har jo også spilt litt kant tidligere og de siste kampene vist store kvaliteter offensivt, men jeg ville nok likevel ha brukt han som indreløper sammen med Brenne (eller Ramberg).
Synes det er tull at vi skal endre formasjon og spillestil på bortebane. 4 poeng viser vel også at vi burde prøve å spille litt mer likt det vi gjør på hjemmebane. Nå har vi allerede slått Enga to ganger, så hvorfor skal vi på død og live endre taktikken drastisk før det tredje oppgjøret?
Ansvarlig redaktør
Å la ikke-kanstspillere spille kant er omtrent det verste jeg vet. Det krever lang tilvenning å spille langs krittlinja og jeg kommer egentlig ikke på noen gode eksempler hvor det har gått særlig bra. Husker jo med skrekk Eggens genistrek å spille med risholt på høyrekant i bortekampen mot skeid....grusomt!
Nå må vel snart eggen skjønne at det er tull. Det er jo en lang rekke spillere som har måtte ta kant-roller uten å klarer det. Wiig fikk jo systemisk sjokk når han fikk se krittet, hoås blir en skygge av seg selv og West slet fryktelig ute på høyrekanten. Dette er alle spillere som blomster når de får spille sentralt.
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Å la ikke-kanstspillere spille kant er omtrent det verste jeg vet. Det krever lang tilvenning å spille langs krittlinja og jeg kommer egentlig ikke på noen gode eksempler hvor det har gått særlig bra. Husker jo med skrekk Eggens genistrek å spille med risholt på høyrekant i bortekampen mot skeid....grusomt!
Nå må vel snart eggen skjønne at det er tull. Det er jo en lang rekke spillere som har måtte ta kant-roller uten å klarer det. Wiig fikk jo systemisk sjokk når han fikk se krittet, hoås blir en skygge av seg selv og West slet fryktelig ute på høyrekanten. Dette er alle spillere som blomster når de får spille sentralt.
Strømstad på landslaget?
Rød.... hvit... og patriot!
Opprinnelig postet av djpete
I motsetning til de fleste andre her inne mener jeg at Tarik har tapt seg litt formmessig siden vårsesongen, på tross av at han har begynt å score jevnt og trutt. Han har ikke spillt seg til like mange sjanser som tidligere og har kanskje godt av å få roet seg ned en liten periode, for så å ta et nytt steg mot himmelen, spillemessig. Husk at gutten er ung, og tross alt har god tid på seg.
Høres fornuftig ut. :)
Og Strømstad må da være et godt eksempel, som det nevnes ovenfor, på en sentral midtbanespiller som har gjort det godt i en kantrolle.
Hvis Simen er i form har vi et formidabelt angrepsvåpen i ham - så lenge han har medspillere som beveger seg. :)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Var ikke Tarik stort sett spilt midtspiss tidligere da, men ble omskolert til kantspiller av Eggen før denne sesongen? Har jo funket greit det...
Jeg var nok litt utydlig. Jeg mente kantspiller som i rendyrkede kanspillere, a`la Valencia, Sørenesen i lyn og rbk, mini og Enerly.
Strømstad har jo imponert på landslaget og har også hatt den rollen i start når valencia har vært skadet, men både han og Tarik har jo vært av typen som ofte går inn i banen. Ingen av de to er utpregede kantspillere som legger mange gode innlegg fra kanten. Jeg tror ikke vi vil se en Brenne som legger mange innlegg fra kantlinja, men mer som en spiller som trekker enda mer innover i banen en det Tarik har gjort.
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
som| jeg har nevnt tidligere har eggen valgt å vrake/hvile tarik:
www.fredrikstadfk.no/default.asp
da har vi en benk med solide offensive kvaliteter.
med ffk til champions league!
brenne viser at han ikke har noe på laget og gjøre,disse fintene hans passer bedre på sirkus,stopper opp hele tiden.stadheim og vuorinen må starte neste gang,vuorinen behøver ikke bevise noen ting først for det er trist og se toth,er ingen tippeliga spiss dessverre.vi har kjøpt to forsterkninger så da er det en selvfølge at de starter neste kamp
Opprinnelig postet av Patrioten
Toth er nok historie når sesongen er ferdig, han fikk denne sesongen til å bevise at han duger, noe han ikke gjør. Tre mål, beviser at han er et bomkjøp.
En dag er han bra og nå er han ett bomkjøp! Dette er for Dumt altså!
Å Simen eller Tarik handler dette om!
FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN
Jeg sier tarik.... eggen burde ikke forandret pålaget som feide vif ut av cupèn, og banka start 4-0..
Simen går og er morsom og se på, dribler og flikker, men det blir altid en driblings for mye...faen...
Dermed tarik inn, simen benk...
Heia FFK
vanskelig valg mellom de to. brenne syntes jeg har skuffet noen kamper nå, samtidig syntes jeg også tarik har tapt seg.
kanskje brenne er det mest forutsigbare å starte med, nå som sesongen drar seg til..
jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n
Selv synes jeg både Brenne og Tarik burde startet kampen. Tarik på kanten og Brenne som indreløper sammen med Bjørkøy. Dermed måtte Ramberg vært satt ut.
jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n
Opprinnelig postet av Costanza
Registrerer at det omtrent hersker en anti-Brenne kampanje for tiden, hvert fall på dette forumet. Tenk om det fantastiske skuddet hans tidlig i kampen hadde gått 2 centimeter lenger til høyre...
Selv synes jeg både Brenne og Tarik burde startet kampen. Tarik på kanten og Brenne som indreløper sammen med Bjørkøy. Dermed måtte Ramberg vært satt ut.
ikke no anti brenne her...men på valget mellom brenne og tarik velger jeg tarik... lag som vinner og er i form bør ikke forandres på...
det om ramberg kan du lage en annen tråd på...
Heia FFK
Helt enig! Brenne eller Tarik skulle aldri vært et spørsmål. Ramberg burde benkes.
Christian Berg har spilt konge på midten i de siste kampene! Utrolig viktig defensivt
We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen
God bedring Dagfinn Enerly
Idag var da Simen en av de som prøvde og skapte en god del?? Presterte han dårlig i forhold til andre idag??? Stakkars dere som synes det Nei, ut med Ramberg å inn med Tarik, eller kjør Ramberg ned på plassen til Berg og Tarik inn for ham!
Å dere som mener Brenne bremser og tar mange snurringer, mista tellinga til Berg på 20 idag trur jeg, enda han hadde kantspillere med ufattelig mange ganger som han ikke brukte! Rev nesten av meg håret
Tarik på siden framme. Bjørkøy istenfor Berg.
Dersom Bjørkøy også klarer venstrebacken bør han ta den neste kamp.
Berg ut , Ramberg , Stadheim Og Brenne på midtbanen.
Håper "Heavy" inn ut med Toth.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
math
Ære være Plankebyen
math
Opprinnelig postet av math
Mulig, problemet er uansett backen som Tamas ikke fikser at all.
Det er jeg helt enig med deg i.
Ære være Plankebyen
Jeg er enig, men uenig i påstandene om Brenne. Ja, han er god på sitt beste. Og ja, han gjorde mye bra i går med tanke på straffe og skudd. MEN situasjonen anngående Brenne går vel på det deffensive arbeidet, ikke på hva han gjør offensivt. Derfor mener jeg det ville vært bedre med en spiller med større deffensiv drivkraft på midten, og tarik forran. Stadheim overrasket meg voldsomt i går, og bør også være en plass verdig! Morsomt med konkuransse så det holder
Som MacDonald fan likte jeg også å leke med tanken med han på topp sammen med Vuorinen
Any given sunday
Greit at Brenne var ok i går , det syntes også jeg. Men man så med en gang at det ikke var samme driv over midtbanen.
Det kollektive spillet var ikke det samme, jeg er enig med de som sier at det var dumt å endre på en formasjon og midtbane. Det hjelper ikke da at Brenne er bedre enn de fleste når totaliteten blir dårligere.
Det er jo bevist for lenge siden at vi ikke har den mest taktiske smarte treneren. Hvorfor endre på et lag som er i flytsonen når man ikke må, helt totalt uforståelig.
Hvorfor ikke bære målmannen ut av banen umiddelbart etter skaden??????????, er det noen annet enn hodet de bruker til å tenke med på benken.
Når Tarik kom inn fikk vi en helt annen dimensjon i angrepet .
I neste kamp vil jeg se følgende startoppstilling:
Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Szekeres (dessvere, vi har ikke noe annet)
Brenne - Berg - Bjørkøy
Tarik - Toth/Vourinen - Kvisvik
eller en midtbane bestående av:
Stadheim - Bjørkøy - Brenne
Ramberg bør smake benken, og Stadheim har allerede vist at han ikke har kommet for å slite benken. Jeg har snakket med en Glimt-supportere og han har ALDRI tidligere sett Berg spille så dypt på banen som mot Vålerenga. Det sier vel sitt, når Berg har 200 (?) kamper for Glimt i Tippeligaen.
Et annet ankepunkt mot Ramberg er at han trolig har den dårligste avslutningsteknikken og skuddfoten i hele Tippligaen. Synes vi generelt mangler spillere med gode skuddføtter - selv spissene viser sjeldent noen gode langskudd. Her kan Brenne være viktig. Noen skudd går i hytt og pine, men andre ganger treffer han ekstremt godt. Vi trenger spillere som tør avslutte angrep. Det er viktig. Skudd er ikke akkurat styrken til Bjørkøy heller, ei heller Berg. Tror ikke Stadheim har rare skuddfoten heller...?
Ansvarlig redaktør
Spørsmålet bør da jaggu ikke være "Simen eller Tarik". Sett ut Ramberg. Han er den som varierer mest i prestasjonene og generelt presterer han litt under pari. Jeg er heller ikke så overbevist om at Berg er så vanvittig god i den defensive midtbaneposisjonen heller. Tror det faktumet at vi har snudd V`en på midtbanen og faktisk fått en spiller i den posisjonen er viktigere, samt at vi har fått Gerrbrand i de bakre rekker.
I neste kamp vil jeg se følgende startoppstilling:
Czwartek - Piiroja - Gerrbrand - Szekeres (dessvere, vi har ikke noe annet)
Brenne - Berg - Bjørkøy
Tarik - Toth/Vourinen - Kvisvik
eller en midtbane bestående av:
Stadheim - Bjørkøy - Brenne
Ramberg bør smake benken, og Stadheim har allerede vist at han ikke har kommet for å slite benken. Jeg har snakket med en Glimt-supportere og han har ALDRI tidligere sett Berg spille så dypt på banen som mot Vålerenga. Det sier vel sitt, når Berg har 200 (?) kamper for Glimt i Tippeligaen.
Et annet ankepunkt mot Ramberg er at han trolig har den dårligste avslutningsteknikken og skuddfoten i hele Tippligaen. Synes vi generelt mangler spillere med gode skuddføtter - selv spissene viser sjeldent noen gode langskudd. Her kan Brenne være viktig. Noen skudd går i hytt og pine, men andre ganger treffer han ekstremt godt. Vi trenger spillere som tør avslutte angrep. Det er viktig. Skudd er ikke akkurat styrken til Bjørkøy heller, ei heller Berg. Tror ikke Stadheim har rare skuddfoten heller...?
Shabaan
Czwartek
Piiroja
Gerrebrand
Bjørkøy eller Multaharjo
Brenne
Stadheim
Ramberg eller Bjørkøy
Tarik
Vuorinen
Kvisvik
Tviler sterkt på at Multuharju er noe godt alternativ. Han er og forblir en høyre kant. Fatter ikke hvordan Eggen kan hente ham og i første kamp plassere ham på høyrebacken. Over alt hvor jeg har søkt på nettet, så har jeg funnet at han har spilt kant. Typisk Eggen å hente spillere for å omskolere de.
Ansvarlig redaktør
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914