Husk meg
Brukernavn
Passord

simen eller tarik?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 09 sep 06, 15:47

Tror ikke vi kommer til å spille 4-4-1-1 med Toth på topp. Årsaken til den oppstillingen mot LSK på Åråsen var å bruke Kvisvik i rommet bak en rask spiss. Det var jo også derfor Hornseth og ikke Hoås eller Tóth ble byttet inn da Tarik skadet seg etter fem minutter. Med de spillerne som starter mot VIF i morgen, så er jeg ganske sikker på at det blir 4-3-3 som vi er vant til fra de siste par kampene, med en V på midtbanen, to kanter i angrepsrekka og en sentral spiss. Bjørkøy har jo også spilt litt kant tidligere og de siste kampene vist store kvaliteter offensivt, men jeg ville nok likevel ha brukt han som indreløper sammen med Brenne (eller Ramberg).

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 09 sep 06, 15:47
Det kan hende jeg husker dårlig, men det var vel ikke akkurat noen suksess? Dessuten lå vel Tarik på topp den gangen, ble skadet og Hornseth erstattet ham, og det må da sies å være en horibel feilvurdering fra Eggens side? Kan sikkert forsvares med at Eggen ville holde seg til den planlagte taktikken, men det gikk langt fra som planlagt.

Synes det er tull at vi skal endre formasjon og spillestil på bortebane. 4 poeng viser vel også at vi burde prøve å spille litt mer likt det vi gjør på hjemmebane. Nå har vi allerede slått Enga to ganger, så hvorfor skal vi på død og live endre taktikken drastisk før det tredje oppgjøret?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 09 sep 06, 17:14
Dumt å sette ut Tarik nå! Han har virkelig kommet i form og har skapt veldig mye for oss! Syns også det er rart å bruke Jonna på kant når han har vært så god sentralt i det siste!! Men bra at Brenne kommer inn da, skulle bare ønske han tok plassen til Ramberg istedenfor Tarik

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 09 sep 06, 17:52

Å la ikke-kanstspillere  spille kant er omtrent det verste jeg vet. Det krever lang tilvenning å spille langs krittlinja og jeg kommer egentlig ikke på noen gode eksempler hvor det har gått særlig bra. Husker jo med skrekk Eggens genistrek å spille med risholt på høyrekant i bortekampen mot skeid....grusomt!

Nå må vel snart eggen skjønne at det er tull.  Det er jo en lang rekke spillere som har måtte ta kant-roller uten å klarer det. Wiig fikk jo systemisk sjokk når han fikk se krittet, hoås blir en skygge av seg selv og West slet fryktelig ute på høyrekanten. Dette er alle spillere som blomster når de får spille sentralt.

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 09 sep 06, 18:13
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Å la ikke-kanstspillere  spille kant er omtrent det verste jeg vet. Det krever lang tilvenning å spille langs krittlinja og jeg kommer egentlig ikke på noen gode eksempler hvor det har gått særlig bra. Husker jo med skrekk Eggens genistrek å spille med risholt på høyrekant i bortekampen mot skeid....grusomt!

Nå må vel snart eggen skjønne at det er tull.  Det er jo en lang rekke spillere som har måtte ta kant-roller uten å klarer det. Wiig fikk jo systemisk sjokk når han fikk se krittet, hoås blir en skygge av seg selv og West slet fryktelig ute på høyrekanten. Dette er alle spillere som blomster når de får spille sentralt.

Strømstad på landslaget?

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 09 sep 06, 18:25
I motsetning til de fleste andre her inne mener jeg at Tarik har tapt seg litt formmessig siden vårsesongen, på tross av at han har begynt å score jevnt og trutt. Han har ikke spillt seg til like mange sjanser som tidligere og har kanskje godt av å få roet seg ned en liten periode, for så å ta et nytt steg mot himmelen, spillemessig. Husk at gutten er ung, og tross alt har god tid på seg.

Rød.... hvit... og patriot!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 09 sep 06, 18:40

Opprinnelig postet av djpete
I motsetning til de fleste andre her inne mener jeg at Tarik har tapt seg litt formmessig siden vårsesongen, på tross av at han har begynt å score jevnt og trutt. Han har ikke spillt seg til like mange sjanser som tidligere og har kanskje godt av å få roet seg ned en liten periode, for så å ta et nytt steg mot himmelen, spillemessig. Husk at gutten er ung, og tross alt har god tid på seg.

Høres fornuftig ut. :)

Og Strømstad må da være et godt eksempel, som det nevnes ovenfor, på en sentral midtbanespiller som har gjort det godt  i en kantrolle.

Hvis Simen er i form har vi et formidabelt angrepsvåpen i ham - så lenge han har medspillere som beveger seg. :)

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 09 sep 06, 20:34
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Var ikke Tarik stort sett spilt midtspiss tidligere da, men ble omskolert til kantspiller av Eggen før denne sesongen? Har jo funket greit det...

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 10 sep 06, 02:48

Jeg var nok litt utydlig. Jeg mente kantspiller som i rendyrkede kanspillere, a`la Valencia, Sørenesen i lyn og rbk, mini og Enerly.

Strømstad har jo imponert på landslaget og har også hatt den rollen i start når valencia har vært skadet, men både han og Tarik har jo vært av typen som ofte går inn i banen. Ingen av de to er utpregede kantspillere som legger mange gode innlegg fra kanten. Jeg tror ikke vi vil se en Brenne som legger mange innlegg fra kantlinja, men mer som en spiller som trekker enda mer innover i banen en det Tarik har gjort.

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 10 sep 06, 14:04

som| jeg har nevnt tidligere har eggen valgt å vrake/hvile tarik:

www.fredrikstadfk.no/default.asp

da har vi en benk med solide offensive kvaliteter.

med ffk til champions league!

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til: 10 sep 06, 21:15

brenne viser at han ikke har noe på laget og gjøre,disse fintene hans passer bedre på sirkus,stopper opp hele tiden.stadheim og vuorinen må starte neste gang,vuorinen behøver ikke bevise noen ting først for det er trist og se toth,er ingen tippeliga spiss dessverre.vi har kjøpt to forsterkninger så da er det en selvfølge at de starter neste kamp

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 10 sep 06, 21:21
Toth er nok historie når sesongen er ferdig, han fikk denne sesongen til å bevise at han duger, noe han ikke gjør. Tre mål, beviser at han er et bomkjøp.

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 10 sep 06, 21:58

Opprinnelig postet av Patrioten
Toth er nok historie når sesongen er ferdig, han fikk denne sesongen til å bevise at han duger, noe han ikke gjør. Tre mål, beviser at han er et bomkjøp.

En dag er han bra og nå er han ett bomkjøp! Dette er for Dumt altså!

Å Simen eller Tarik handler dette om!

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 10 sep 06, 22:01

Jeg sier tarik.... eggen burde ikke forandret pålaget som feide vif ut av cupèn, og banka start 4-0..

Simen går og er morsom og se på, dribler og flikker, men det blir altid en driblings for mye...faen...

Dermed tarik inn, simen benk...

Heia FFK

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 10 sep 06, 22:02
Endret: 10 sep 06, 22:03

vanskelig valg mellom de to. brenne syntes jeg har skuffet noen kamper nå, samtidig syntes jeg også tarik har tapt seg.

kanskje brenne er det mest forutsigbare å starte med, nå som sesongen drar seg til..

jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 10 sep 06, 22:04
Registrerer at det omtrent hersker en anti-Brenne kampanje for tiden, hvert fall på dette forumet. Tenk om det fantastiske skuddet hans tidlig i kampen hadde gått 2 centimeter lenger til høyre...

Selv synes jeg både Brenne og Tarik burde startet kampen. Tarik på kanten og Brenne som indreløper sammen med Bjørkøy. Dermed måtte Ramberg vært satt ut.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 10 sep 06, 22:06
vel, har sagt tidligere at ramberg bør vike plassen på midtbanen. men i valget mellom tarik og brenne, som tråden omhandler, går jeg for brenne, under tvil...

jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 10 sep 06, 22:45

Opprinnelig postet av Costanza
Registrerer at det omtrent hersker en anti-Brenne kampanje for tiden, hvert fall på dette forumet. Tenk om det fantastiske skuddet hans tidlig i kampen hadde gått 2 centimeter lenger til høyre...

Selv synes jeg både Brenne og Tarik burde startet kampen. Tarik på kanten og Brenne som indreløper sammen med Bjørkøy. Dermed måtte Ramberg vært satt ut.

ikke no anti brenne her...men på valget mellom brenne og tarik velger jeg tarik... lag som vinner og er i form bør ikke forandres på...

det om ramberg kan du lage en annen tråd på...

Heia FFK

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 10 sep 06, 22:47

Helt enig! Brenne eller Tarik skulle aldri vært et spørsmål. Ramberg burde benkes.

Christian Berg har spilt konge på midten i de siste kampene! Utrolig viktig defensivt

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 10 sep 06, 22:51
For å si min mening, så mener jeg at HELE laget skal støttes, vi kan gjerne diskutere spillere lissom, men syntes de trenger støtte jeg, samma om de vinner eller taper...

God bedring Dagfinn Enerly

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914