Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne brems på midtbanen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 05 sep 06, 20:39

Mulig jeg hisser på meg en del folk her men jeg prøver allikevel. Jeg så treningskampen idag og synes at Brenne ofte blir en brems i angrep når han har ballen. Han spolerer en del overganger etter min mening. Synes også han har gjort det i tidligere kamper. Det jeg mener er at han går for mye rundt og rundt på midtbanen. Roter seg ofte vekk. ikke heng meg men jeg lurer på om noen andre har noen synspunkter på dette?

 

---------------------------

jorhan


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 sep 06, 20:43
En driblefant som tar en driblings for mye og mister ballen, han er også en driblings  for sen når han skal fyre av et skudd, er nå ganske enig i din analyse ja.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 sep 06, 20:43
Endret: 05 sep 06, 20:44

Jeg kan være enig i det noen ganger, men ikke i dag...i dag tok han som du sier et par piruetter men han måtte jo finne på noe, han hadde ikke no alternativ og spille på...synes brenne spilte offangsivt og godt i dag, spes.første 20-25 min...

 

Han virka hissig og lysten...

Når det er sagt....en ting er sikkert...stadheim er ikke kommet for og slite benk..

---------------------------

Heia FFK


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 05 sep 06, 20:51

Brenne gjør utrolig mye artig med ballen og det er til tider artig å se på men det fører til veldig liter desverre. Ballen går så mye fortere ( en touch) når han ikke er på midtbanen. Vi så det når Stadheim kom inn i kveld, raske avleveringer og mye større flyt i spillet. Stad heim virket som en solid og dyktig midtbanespiller. Glad jeg ikke skal ta ut midtbanen mot vålerenga...

---------------------------

jorhan


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 sep 06, 20:54

Jeg er enig, men det er artig med en artist når det funker...simen er veldig flink til en driblings for mye dessverre.

Stadheim er nødt til og få et innhopp, men har liksom ikke trua på at de nye starter , eller kommer inn i 1. omg..

Heldigvis er det heller ikke meg som tar ut midtbanen...

---------------------------

Heia FFK


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 05 sep 06, 21:18
Jeg så ikke kampen i dag, men jeg kjenner meg hvert fall ikke igjen den karakteristikken Brenne får i denne tråden. Tenker overhodet ikke på han som noen brems på midtbanen, snarere tvert i mot mener jeg han er den mest gjennombruddshissige midtbanespilleren vår som nesten hele tiden søker fort fremover på banen og har driv med ballen. De beskrivelsene som gis tidligere i denne tråden synes jeg minner mer om Roger Risholt, som likte å dvele litt vel mye med ballen slik at man misset en del overganger. Brenne er jo det stikk motsatte slik jeg ser det. Han er jo hele tiden på full fart fremover på banen. Problemet hans er at han ofte, kanskje for ofte, prøver å gjøre ting unødvendig vanskelig og spiller med høy risiko. Derfor gjør han også en del godt synlige feil som irriterer publikum. Men noen brems på midtbanen er han da absolutt ikke?!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 05 sep 06, 21:26

Som så ofte før, er jeg veldig enig med Constanza.

 

Er veldig spent på hvem som starter til helga. Med så mange gode midtbanespillere i form og en ikke altfor skremmende midtbane hos Enga (Grindheim ute med skade) har vi en god mulighet i denne kampen. Jeg mener Bjørkøy bør begynne på backen og Berg - Brenne - Stadheim på midten. Ser selvfølgelig poenget at det er dumt å fjerne en spiller i så god form fra midten, så med en annen v.back kan Bjørkøy - Brenne og Stadheim spille midtbane, med Bjørkøy mer defensivt. Det er viktig at noen tar den defensive rollen....


jorhan

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 159

Lagt til: 05 sep 06, 21:29
Jeg synes da vitterlig at midtbanen har fungert bedre når Brenne ikke er på banen. Det er fungerer bedre både offensivt og bakover på banen. Det kan vi jo se helt klart de siste kampene. At Brenne er en glimrende spiller er det ingen tvil om men det blir nå litt for omstendelig synes nå jeg. Brenne er veldig dyktig i å gå på løp, til tider plassere seg veldig riktig og til tider være veldig dyktig foran mål. Men jeg mener at når Brenne innvolveres tidlig i angrepet på egen midtbane så synes jeg han ofte bremser overgangen som er på gang.

---------------------------

jorhan


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 05 sep 06, 21:46
Laget er jo bedre uten Brenne på banen. Han kan ikke spille fra seg ballen altså.

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 05 sep 06, 22:08

Nå så ikke jeg kampen idag, men jeg synes ikke Brenne har vært noen brems, men jeg forstår at det kan se ut som han sinker spillet. Hvis han får ballen høyt på bane, så er han såpass god med ballen at det kan være like effektivt om han forsøker på noen finter og dragninger, som det ville vært med en støttepasning bakover på banen.

Synes jo Brenne har mye å trene på når det gjelder risikovurdering. Han jo rett som det er ballen mens hele laget er på vei framover. Dessuten kunne han vel også lære seg å oftere vurdere ett skudd istedenfor å miste ballen ved motstanderens 16 meter etter en "umulig" finte.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 sep 06, 22:12

jeg så ikke kampen idag, men som jeg har sagt i andre tråder er jeg ikke veldi fornøyd med brenne`s innsats på banen, og jeg er i stor grad meget enig med trådstarters mening her! Synes f.eks. Bjørkøy har gjort en mye bedre jobb de to siste kampene (vif og start) en brenne har gjort tidligere i sesongen! Han blir ofte passiv og "gir opp litt for lett" når det gjelder å vinne tilbake balen, og han gjør ofte feil valg med tanke på det offansive spillet når det gjelder pasninger o.l. Når det er sagt, så synes jeg brenne er en mye bedre fotball spiller en ramberg, og kunne tenkt meg å sett brenne på ramberg sin plass, og bjørkøy i brenne sin plass.

 

tror forsåvidt ikke at stadheim er noe dårlig valg i forhold til brenne, tror fort brenne bør fine seg i å slite litt benk fremover når stadheim setter igang for fult!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 05 sep 06, 22:24

Vet ikke hva som er verst?  Å BREMSE som enkelte tror man gjør når man faktisk må stoppe og holde ballen litt for å få med dem, hvertfall idag, late og trege kantene, eller å slå mange stygge tversoverpasninger som aldri kommer fram og skaper kontringer imot.....

Idag måtte Simen snurre veldig mye rundt både seg selv og andre fordi han rett å slett ikke hadde noen pasningsalternativer! Raymond virka veldig uinteressert i å ta seg ut for mye, å da må man ofte vente lenge for å finne alternativer...

Håper Brenne starter sammen med Bjørkøy på midten og Ramberg som det defensive ankeret. Han passer nok bedre i den rollen, samtidig som jeg tror han er en bedre spiller enn Berg.

Synes Tamasz gjorde en bra figur på Venstre back og satser på at han kan klare seg bra mot Enga!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 06 sep 06, 01:09
Forøvrig er det feil slik noen sier tidligere i tråden at "det blir mye finter og piruetter, som det ikke blir noe med." Det er feil. Ja, Brenne har slitt i det siste kampene. Men det er kunnskapsløst å påstå at det ikke "blir noe" når han har ballen. Man trenger ikke ha veldig god hukommelse for å huske hvem som skapte de fleste farlighetene for FFK. Dessutten er det ikke nødvendigvis sånn at midtbanen nå fungerer fordi Simen Brenne ikke spiller. Jeg tror den hadde fungert enda bedre om Simen tok Rambergs plass.

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 06 sep 06, 05:51

Jeg er også helt uenig at Simen er en "brems". Heller tvert imot! Han løper og løper og løper! Kreativ til tusen! Alle lag trengere slike spillere! Og ja, han mister ballen noen ganger. Men hva gjør for eksempel Ramberg? Han slår en støttepasning. Simen prøver å drible, og får det til noen ganger, andre ganger misser han. Trenger ikke alle lag en spiller som har evnen til å dra av en spiller eller to? Eller gjøre noe uventet?

Dessuten synes jeg det er bra Simen tør og drible når han skal gjøre det. Har han muligheten til å spille gjennom folk, så gjør han alltid det. Så driblingene hans kommer for å sette seg, og LAGET, i en bedre posisjon! Alle gjør selvfølgelig taktiske dumme valg, men mener Simens driblinger er fine.

---------------------------

Ære være plankebyen!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 sep 06, 07:42
Opprinnelig postet av jorhan

Mulig jeg hisser på meg en del folk her men jeg prøver allikevel. Jeg så treningskampen idag og synes at Brenne ofte blir en brems i angrep når han har ballen. Han spolerer en del overganger etter min mening. Synes også han har gjort det i tidligere kamper. Det jeg mener er at han går for mye rundt og rundt på midtbanen. Roter seg ofte vekk. ikke heng meg men jeg lurer på om noen andre har noen synspunkter på dette?

 


De gangene Brenne er en brems skyldes dårlig bevegelse hos resten av Guttæne. Som regel. Og hver regel har sine unntak.

Selv har jeg tatt til orde for å benke Brenne tidligere, når det har vært tydelig at han ikke har vært helt i toppform.  Brenne har i de siste kampene vært litt svakere enn slik vi kjenner han fra hans beste nivå. Det er lov, og det er helt normalt over en sesong at man svinger litt i prestasjonene.

Brenne er FFKs topp når det gjelder poeng (mål/assists), men har altså ikke briljert - det sier vel litt om hvor viktig Brenne er.  Det som har skuffet meg mest med Brenne i år er mangelen på avslutninger på distanse. Det har ofte blitt en dragning for mye rundt sekstenmeteren og vi har mistet ballen.

Brenne er ikke den eneste som har slitt med manglende avslutninger på avstand... Ramberg synes å ha fått en permanent vaksine mot langskudd (selv om jeg synes å se forbedringer mot Start...).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 06 sep 06, 08:02

Jeg har ikke statistiske bevis for det jeg sier nå, men er ganske sikker på at det er belegg for det.

Om du slår en pasning på første ballberøring så er sjansen større for at du skal lykkes enn om du gjør det etter 3-4 berøringer. Jo flere berøringer en spiller har, jo større er sjansen for at han mister ballen. Hvis spilleren i tillegg beveger seg sideveis eller bakover på banen, er sjansen stor for kontring i mot.

Jeg Tror Brenne er ute av førsteelveren for denne sesongen om det ikke blir noen skader.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 06 sep 06, 09:07

Nå må denne "hetsen" mot Brenne slutte. Det virker som om enkelte har satt seg som mål å finne ting "å ta" Brenne på, og det skinner så åpenbart gjennom argumententene etterhvert at det nesten blir litt for dumt. Faktum er at Brenne er blant de fem-seks beste midtbanespilerne i Norge, og det burde ihvertfall FFKs egne innse. Jeg sier ikke Brenne aldri spiller en svak kamp eller at han aldri skal benkes, men han har per dato statistikken på sin side når det gjelder det offensive. Han er ikke verdens beste når det gjelder å tette igjen bakover, men det har da aldri vært blant hans egenskaper. Hvor mye terrierjobb ser man hos en spiller som Koren f.eks? Simen er en offensiv anlagt spiller som er både god og farlig med ballen i beina, på vei mot mål, og en spilleopplegger for det offensive. Som noen helt korrekt påpeker så kunne han nok skutt mer, men det gjelder hele FFK. Saken er imidlertid den at ofte når Simen mister ballen/spillet ender opp i ingenting, så er det pga dårlig bevegelse hos medspillere, og han må evt. prøve på driblerier på egenhånd. En av de som beveger ser rett i forhold til Brenne er Tarik, og han får da også baller å jobbe med.

Så slutt med denne tullekritikken, minner meg om når supportere av min engelske klubb kommer med dritt om klassespillere som Garcia og Kewell, fordi de ikke alltid får til de de prøver på. Det blir for dumt.

---------------------------

math


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 06 sep 06, 09:16
Endret: 06 sep 06, 09:16

Enig i at Brenne er en av norges beste midtbanespillere. Når jeg mener han er i ferd med å spille seg ut av førsteelveren så handler ikke det om Brennes evner som fotballspiller. Det handler mer om de valgene han tar på banen. Når han ofte gjør feil valg, så blir ikke resultatet optimalt.

Personlig ønsker jeg Bjørkøy, Berg og Stadheim sentralt på midtbanen mot VIF.

Jeg synes du skyter spurv med kanoner når du kaller dette hets mot Brenne.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 06 sep 06, 09:20

Derfor anførselstegnene ...

---------------------------

math


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 06 sep 06, 10:30

Hva har Berg gjort som gjør at han fotjener plassen? Greit at vi har holdt nullen de siste kampene, men jeg synes ikke Berg har vært direkte god... Da vil jeg heller prøve Bjørkøy i den rolen og Stadheim å Simen litt lenger framme.. Ramberg bør definitvt få noen kamper på benken...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340