Brenne burde opplagt ha spilt idag.....
Greit at midtbanen fungerte perfekt på Ullevaal sist. Men idag blir det en helt annen kamp. Idag blir det en mye tettere midtbanekrig med små rom og tette dueller i motsetning til hva som var på Ullevaal. Den som da burde vike av taktiske årsaker burde vært Ramberg til tross for sin meget gode kamp sist. På stadion har stort sett Brenne levert bedre kamper enn Ramberg. Brenne har vært innvolvert i flest scoringer i år og er den midtbanespilleren som har kommet til flest avslutninger i hele serien. Brenne sine offensive løp vil vi garantert savne idag og spesielt når toav dem sentrale er ganske defensivt orienterte..............
Tenkte det var bedre å si min mening nå før kampen istedet for å ta det etter kampen. Etterpåkløke er vi jo alle sammen her.....
Støttepasning-Berg gjorde en god innsats mot både LSK og VIF, men Brenne har gjort så uendelig mange flere meget gode kamper - spesielt på hjemmebane - at jeg nesten synes det blir historieløst å vrake han fra denne typen kamp.
Men, hvis ikke jeg tar grundig feil, så spilte FFK med en "V" på midtbanen mot Vålerenga. Med Berg i den dype sentrale rollen, og Ramberg og Bjørkøy som mer offensive indreløpere. Tidligere har vi vel spilt med en omvendt "V" på midten, altså med Brenne høyt i banen sentralt og Ramberg og Bjørkøy mer defensive "indreløpere". Det funket jo utmerket å spille i V-formasjonen, og vi fikk bl.a. se at Bjørkøy også har et stort offensivt reportoar. Mot Vålerenga kom han mange ganger på dype løp og skapte situasjoner innenfor Engas 16-meter. Hans Erik Ramberg er faktisk også kanskje bedre i en slik rolle som han får når Berg spilte som defensivt anker. Det var vel også mer slik at han spilte i Moss, en mer offensiv rolle. Christian Berg tror jeg også er flinkere enn John Anders Bjørkøy i den defensive anker-rollen i forhold til ikke å bli fristet for høyt i banen. Han gjorde en meget god ryddejobb foran forsvarsfireren både mot LSK og VIF sentralt i banen. Men jeg registrerte også en god del feilvalg, spesielt hvor han var litt treg med ballen og ikke utnytttet gode overgangsmuligheter når sjansen var der.
Nå har jeg kanskje argumentert meg bort fra mitt poeng, men jeg mener altså at Simen Brenne bør spiller. Samtidig mener jeg at vi bør forstette med en "V" på midten som mot Vålerenga, og da naturligvis med Brenne i en indreløper-posisjon høyt i banen. Så er jeg mer usikker på resten. Ett alternativ er Ramberg og Brenne som indreløpere og Bjørkøy i den dype, defensive sentrale rollen. Et annet alternativ er Brenne og Bjørkøy som indreløpere og at Christian Berg fortsetter i rollen som han hadde mot VIF.
Uansett mener jeg Brenne både er en bedre fotballspiller enn Berg og Ramberg og så viktig for laget, spesielt på hjemmebane, at han bør spille fra start i denne kampen. Selv om både Berg og Ramberg leverte varene mot VIF. Nesten et luksusproblem dette...
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg er helt enig. Simen Brenne burde spille fra start. Han står bak veldig mye av det vi vanligvis skaper fremover på banen på Stadion. Tror også han står veldig bra mot Start sin midtbane.
Støttepasning-Berg gjorde en god innsats mot både LSK og VIF, men Brenne har gjort så uendelig mange flere meget gode kamper - spesielt på hjemmebane - at jeg nesten synes det blir historieløst å vrake han fra denne typen kamp.
Men, hvis ikke jeg tar grundig feil, så spilte FFK med en "V" på midtbanen mot Vålerenga. Med Berg i den dype sentrale rollen, og Ramberg og Bjørkøy som mer offensive indreløpere. Tidligere har vi vel spilt med en omvendt "V" på midten, altså med Brenne høyt i banen sentralt og Ramberg og Bjørkøy mer defensive "indreløpere". Det funket jo utmerket å spille i V-formasjonen, og vi fikk bl.a. se at Bjørkøy også har et stort offensivt reportoar. Mot Vålerenga kom han mange ganger på dype løp og skapte situasjoner innenfor Engas 16-meter. Hans Erik Ramberg er faktisk også kanskje bedre i en slik rolle som han får når Berg spilte som defensivt anker. Det var vel også mer slik at han spilte i Moss, en mer offensiv rolle. Christian Berg tror jeg også er flinkere enn John Anders Bjørkøy i den defensive anker-rollen i forhold til ikke å bli fristet for høyt i banen. Han gjorde en meget god ryddejobb foran forsvarsfireren både mot LSK og VIF sentralt i banen. Men jeg registrerte også en god del feilvalg, spesielt hvor han var litt treg med ballen og ikke utnytttet gode overgangsmuligheter når sjansen var der.
Nå har jeg kanskje argumentert meg bort fra mitt poeng, men jeg mener altså at Simen Brenne bør spiller. Samtidig mener jeg at vi bør forstette med en "V" på midten som mot Vålerenga, og da naturligvis med Brenne i en indreløper-posisjon høyt i banen. Så er jeg mer usikker på resten. Ett alternativ er Ramberg og Brenne som indreløpere og Bjørkøy i den dype, defensive sentrale rollen. Et annet alternativ er Brenne og Bjørkøy som indreløpere og at Christian Berg fortsetter i rollen som han hadde mot VIF.
Uansett mener jeg Brenne både er en bedre fotballspiller enn Berg og Ramberg og så viktig for laget, spesielt på hjemmebane, at han bør spille fra start i denne kampen. Selv om både Berg og Ramberg leverte varene mot VIF. Nesten et luksusproblem dette...
Det at Ramberg går før Brenne regner jeg med er på grunn av bedre fotballforståelse. Ramberg kan træ pasninger fram til spissene. Det er nok derfor KTE heller foretrekker Ramberg. Men for min del så er det hipp som happ hvem av de 2 han bruker. Men hovedsaken nå er at vi har en som går inn og rydder opp foran forsvaret. Og da er Berg den beste vi har til denne rollen pr.dags dato. Jeg foretrekker at det er tett bakover enn at det spilles hals over hode forover, selv på hjemmebane.
Jeg er ikke så enig i at Brenne burde ha spilt idag. Greit nok at han er en veldig god fotballspiller og viktig for ffk, men laget har kommet inn i en god flyt med et fornuftig spillemønster de siste to kampene.
Jeg har etterlyst en rendyrka defensiv midtbanespiller hele sesongen, noe Eggen har ignorert :-). For Brenne er ikke akkuratt noe noen stor førsteforsvarer og heller ikke flink nok til å velge enkle løsninger i situasjoner hvor et balltap vil få store konsekvenser. På den måten ser det ut som Ramberg og Bjørkøy "binder" seg litt for å gå på overganger, og da ender det ofte med at Brenne farer framover uten støtte fra annet enn en spiss. Det ser jo da ut som om Brenne gjør heltemodig innsats, mens det som egentlig skjer er at han ofte gjør seg selv god, istedenfor å gjøre andre gode.
Men det er vel egentlig hipp som happ om Brenne eller Ramberg starter, men Eggen har vel sett ting på trening som bikker i Rambergs favør. Vi få se lyst på det: Nå har vi ihvertfall en skikkelig joker å sette innpå når Start begynner å bli slitne!
---------------------------
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
at brenne blir benka idag synes jeg er helt greit, han har ikke vært i 100% form i det siste, og i kampen mot enga så var bjørkøy outstanding på den plassen og fortjener virkelig en sjanse til i samme plass! brenne har vært litt for giddaløs etter min smak iår, virker som han gir opp for lett når han ikke får til ting, derimot er bjørkøy en terrier som ikke gir seg før det er over, kjemper om ballen helt til han vinner den eller det blir avblåst!
derimot synes jeg hansi kan sitte på benken idag, og noen kamper fremover, har han klippekort utpå der? kanskje brenne inn for han???
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Personlig skulle jeg nok også ønske Brenne fremfor Ramberg i dag. Når det er sagt, er jeg glad for at Eggen har puttet inn Berg som et defensivt anker, med andre ord at han har snudd V´en på midtbanen. Som andre her har påpekt kan det bidra til mer defensiv trygghet, samt at de to andre midtbanespillerne kommer mer til sin rett ut fra sin spillestil.
Kanskje det også er greit at Brenne benkes nå, slik at han ikke får følelsen av klippekort. Vi trenger at alle kjemper om plassen. Dessuten har Brenne hatt en lei tendens til ¨å gå seg "fast" denne sesongen.... istedet for å skyte eller legge en forløsende pasning til en av kantene eller gjennom til spissene, har han en tendens til å prøve å ta med seg ballen gjennom "mølja" i midten foran 16 meteren... noe som ofte fører til at motsstanderen får kontringsmuligheter.
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -
www.holygans.com / www.nettpuben.blogspot.com
Det var derfor tarik kom innpå mot enga, simen var i oppvarming men hadde strekk, måtte derfor sette innpå tarik...
Heia FFK
og ja, brenne er god til å dra på offensive løp. men alle vet jo at det er bakover vi sliter... la brenne sitte på benken i et par kamper og han vil være revansjesugen og spille som en djevel når han først kommer utpå
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Enig i at Brenne bør sjekke ut benken litt nå.
Men hva skjer her, mine inlegg blir jo vekk i denne tråden.?
Sitter forresten Mackie på benken i dag?
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Hei
Hva og hvilke og hvem er det som er moderator her. Hva skjer spørr jeg igjen.
Og for at denne skal ha noe og gjøre i denne tråden så mener jeg Brenne bør starte på benken i neste kamp igjen også
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Hei
Hva og hvilke og hvem er det som er moderator her. Hva skjer spørr jeg igjen.
Står nederst på hovedsidene på forumet:
Forumet er moderert av: Costanza, Holters, marle, morten og Planken
Jeg mener han har godt av å havne på benken, har hatt klippekort litt for lenge nå. At han er en god fotballspiller er det ingen tvil om, men det er en veldig viktig ting han mangler litt for ofte og det er innsats, oppfører seg til tider som en drittunge på banen når ting ikke går hans vei (f.eks at hælsparkene ikke sitter...)
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
når brenne kom inpå idag så forsvant en god del av det offensive spillet, mannen er jo giddaløs!
Enig, etter at Multe og Brenne kom inn så dalte laget mange hakk. Og ikke kom å si at det var på grunn at laget la seg bakpå. Ligge bakpå når man leder 3-0 ?? Jeg ser enkelte medier skriver dette, og det er jeg ikke enig i.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
når brenne kom inpå idag så forsvant en god del av det offensive spillet, mannen er jo giddaløs!
Enig, etter at Multe og Brenne kom inn så dalte laget mange hakk. Og ikke kom å si at det var på grunn at laget la seg bakpå. Ligge bakpå når man leder 3-0 ?? Jeg ser enkelte medier skriver dette, og det er jeg ikke enig i.
FFK mista store deler av trøkket etter 1-0, og var ikke veldig angrepsvillige på 3-0, kampen var da blitt et pliktløp som bare måtte overstås så fort som mulig. Jeg fulgte med på Brenne, han gikk i angrep som han alltid gjør, men hadde nesten aldri alternativer framover på banen, og da er det tungt i angrep.
Jeg vet at Brennes innhopp styrker trua til de som synes han kan benkes litt, men jeg mener at hans innhopp ikke viste noen verdens ting, i og med at samhandlinga i angrep på dette punktet var borte.
Jeg synes det er merkelig at folk ikke skjønner at vi snakker om en lagsport hvis appell er fundamentert i det faktum at et samspilt lag overspiller et lag som er bedre post for post, men ikke samspilt.
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
Opprinnelig postet av Tango
Har sittet og koset meg med FFK-Start for 2. gang på TV2 zebra nå. Min mening er at Berg var dårlig som møkk, og totalt fraværende i hele kampen. Vant ingen dueller eller taklinger, og skaper nada fremover. Den store forskjellen fra før i sesongen er Gerrbrand som har skapt mye større trygghet i forsvarsspillet. Jeg syntes det passer bedre å snakke om en Gerrbrand-effekt enn en Berg-effekt. OG: De som omtaler Brennes innhopp må enten være totalt ribbet for fotballforståelse, eller ha noe imot Simen. Kom inn og gjorde en rekke suverene taklinger som førte til FFK-overganger de siste minuttene. Ja han påtok seg en mer defensiv rolle enn vanlig, men det tyder vel heller på at gutten klarer å ta føringer fra benken! Syntes dessuten han var mye mer involvert og engasjert de 30. han spilte, enn Berg var hele kampen.
Hmm... Vi har nok ikke de samme fotballfaglige brillene, nei. Jeg synes ikke på noen måte at Berg spilte sinnsykt bra, men han gjorde en god jobb i går.
Når Simen kom inn var i realiteten kampen over, og, som det ble påpekt tidligere her, samhandlinga offensivt var rimelig dårlig.
Min evaluering av Berg vs. Brenne i forhold til neste kamp er enkelt og greit: Never change a winning team... Med mindre Berg spiller seg helt ut - eller Brenne briljerer (som vi vet han kan) hele uka, bør ikke laget endres.
Men det er nå engang mitt syn, med mine fussballbriller - min helt subjektive oppfatning.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Har sittet og koset meg med FFK-Start for 2. gang på TV2 zebra nå. Min mening er at Berg var dårlig som møkk, og totalt fraværende i hele kampen. Vant ingen dueller eller taklinger, og skaper nada fremover. Den store forskjellen fra før i sesongen er Gerrbrand som har skapt mye større trygghet i forsvarsspillet. Jeg syntes det passer bedre å snakke om en Gerrbrand-effekt enn en Berg-effekt. OG: De som omtaler Brennes innhopp må enten være totalt ribbet for fotballforståelse, eller ha noe imot Simen. Kom inn og gjorde en rekke suverene taklinger som førte til FFK-overganger de siste minuttene. Ja han påtok seg en mer defensiv rolle enn vanlig, men det tyder vel heller på at gutten klarer å ta føringer fra benken! Syntes dessuten han var mye mer involvert og engasjert de 30. han spilte, enn Berg var hele kampen.
Utrolig at du greier å komme med slikt svada som du gjør. Jeg å har sett kampen på TV2 Zebra. Tydelig at du ikke fulgte godt nok med på Berg. Berg ligger akkurat der han skal gjøre i de fleste situasjonene. Bør ikke være borte i ballen i eninga se, sånn som Kvisvik var. Berg lå ikke noe tilbake hverken for Ramberg eller Jonna i denne kampen, det er bare det at det virker sånn når spillerne glimter til når vi får slike overganger som vi hadde. Berg er en grovjobber av rang spør du meg ( og gjorde sine saker meget godt i denne kampen også ). Og at Berg ikke skaper nada fremover, hallo, han skal ikke være med fremover heller !!!
Jeg er svært langt på vei enig her, gett. Jeg synes det er litt merkelig at Berg har blitt eksponenten for de gode tider, spesielt i lys av at Gärrbrand nå begynner å samarbeide skikkelig bra med Piiroja, OG at Start faktisk fikk mye gratis foran vår seksten-meter. Jeg mener at folk nesten ikke klarer å se gjennom 4-0 som står der og lyser vårs i øya, men etter å ha sett kampen i reprise på TV blir jeg enda sikrere i min sak: Grunnene til at FFK vinner såpass klart:
1) Bakre firer spiller bunnsolid, og gjorde bare et par tabber i løpet av kampen
2) Vi har en sinnsyk flyt i angrep som gjør at vi er effektive til tusen
3) Dommern gir oss to straffer, en av dem kan sies å være av det tvilsomme slaget
4) Start er helt utafor i angrep, sannsynligvis delvis pga punkt 1.
Jeg tror vi ville ha vunnet kampen også med Ramberg i defensiv rolle og Bjørkøy/Brenne i offensive roller. Gärrbrand/Piiroja/Bertel/PAC er de som gjør det mulig å slå Start 4-0
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg er svært langt på vei enig her, gett. Jeg synes det er litt merkelig at Berg har blitt eksponenten for de gode tider, spesielt i lys av at Gärrbrand nå begynner å samarbeide skikkelig bra med Piiroja, OG at Start faktisk fikk mye gratis foran vår seksten-meter. Jeg mener at folk nesten ikke klarer å se gjennom 4-0 som står der og lyser vårs i øya, men etter å ha sett kampen i reprise på TV blir jeg enda sikrere i min sak: Grunnene til at FFK vinner såpass klart:
1) Bakre firer spiller bunnsolid, og gjorde bare et par tabber i løpet av kampen
3) Dommern gir oss to straffer, en av dem kan sies å være av det tvilsomme slaget
Jeg tror vi ville ha vunnet kampen også med Ramberg i defensiv rolle og Bjørkøy/Brenne i offensive roller. Gärrbrand/Piiroja/Bertel/PAC er de som gjør det mulig å slå Start 4-0
Hvis ikke vi hadde spilt med defensivt anker så hadde vi tapa. Tidligere i sesongen så har det sett ut som vi spiller uten. Så at vi har fått inn et anker er nøkkelen etter midt skjønn. Om det er Berg, Ramberg eller Jonna som tar denne er meg revnende likegyldig. Hovedsaken er at vi har en som tar den jobben.
Hvis ikke vi hadde spilt med defensivt anker så hadde vi tapa. Tidligere i sesongen så har det sett ut som vi spiller uten. Så at vi har fått inn et anker er nøkkelen etter midt skjønn. Om det er Berg, Ramberg eller Jonna som tar denne er meg revnende likegyldig. Hovedsaken er at vi har en som tar den jobben.
Det blir for enkelt å si at vi hadde tapa uten defensivt anker. Christian Berg har gjort en god jobb i den rollen, han bidrar ikke mye offensivt, det skal han heller ikke gjøre, men er veldig flink til å nøytralisere rommet mellom midtbanen og forsvaret. Mot Start slet han riktignok litt, noe som skyldes at Start er veldig flinke i angrepsmønsteret og har hele tiden mange spillere som gjør seg spillbare. Likevel syns jeg det blir feil å tilskrive Berg all ære for at vi har holdt nullen i to kamper på rad og kun slapp inn ett mål mot LSK. Som Asgeir sier har den bakre fireren fungert meget godt, Gerrbrand og Piroja har blitt ordentlig samspilte og de utfyller hverandre perfekt. I tillegg har Czwartek hevet seg betraktelig etter Ham-Kam kampen, mens Berthelsen har prestert jevnt meget godt i den senere tid. Shaaban har også vært meget god, mot Start var han praktfull! Jeg syns disse gutta fortjener mye av æren for at vi har sluppet inn få mål i det siste, men jeg kan også være enig i at vi har fått stabilisert midtbanen mer etter at Berg kom inn og at det har vært med å gjøre FFK til et vanskeligere lag å skape sjanser på.
Konklusjon: Fotball er en lagidrett og det gjør det veldig vanskelig å tilskrive all ære til en enkelt person eller en enkelt rolle i laget, men suksess må sees i lys av hvordan spillerne og rollene i laget utfyller hverandre og hvordan lagdelene fungerer sammen. Som Bjørkøy har sagt flere ganger, så har FFK gjort små grep som har gitt store resultater. Det kan være små grep som gjør at laget som helhet fungerer bedre, bedre samhandling og et mer utfyllende rollemønster. Det kan godt være at den endringen han snakker om er den rollen Berg har hatt i de siste kampene, som helt sikkert har hatt betydning for den defensive tryggheten, men vi må likevel ikke glemme de endringene som har skjedd ved Gerrbrands inntreden i laget og det faktum at den bakre femmern(innkl. Shaaban) har hevet seg og spilt meget godt i det siste.
Lenge leve "hjørnet"!
Det blir for enkelt å si at vi hadde tapa uten defensivt anker. Christian Berg har gjort en god jobb i den rollen, han bidrar ikke mye offensivt, det skal han heller ikke gjøre, men er veldig flink til å nøytralisere rommet mellom midtbanen og forsvaret. Mot Start slet han riktignok litt, noe som skyldes at Start er veldig flinke i angrepsmønsteret og har hele tiden mange spillere som gjør seg spillbare. Likevel syns jeg det blir feil å tilskrive Berg all ære for at vi har holdt nullen i to kamper på rad og kun slapp inn ett mål mot LSK. Som Asgeir sier har den bakre fireren fungert meget godt, Gerrbrand og Piroja har blitt ordentlig samspilte og de utfyller hverandre perfekt. I tillegg har Czwartek hevet seg betraktelig etter Ham-Kam kampen, mens Berthelsen har prestert jevnt meget godt i den senere tid. Shaaban har også vært meget god, mot Start var han praktfull! Jeg syns disse gutta fortjener mye av æren for at vi har sluppet inn få mål i det siste, men jeg kan også være enig i at vi har fått stabilisert midtbanen mer etter at Berg kom inn og at det har vært med å gjøre FFK til et vanskeligere lag å skape sjanser på.
Konklusjon: Fotball er en lagidrett og det gjør det veldig vanskelig å tilskrive all ære til en enkelt person eller en enkelt rolle i laget, men suksess må sees i lys av hvordan spillerne og rollene i laget utfyller hverandre og hvordan lagdelene fungerer sammen. Som Bjørkøy har sagt flere ganger, så har FFK gjort små grep som har gitt store resultater. Det kan være små grep som gjør at laget som helhet fungerer bedre, bedre samhandling og et mer utfyllende rollemønster. Det kan godt være at den endringen han snakker om er den rollen Berg har hatt i de siste kampene, som helt sikkert har hatt betydning for den defensive tryggheten, men vi må likevel ikke glemme de endringene som har skjedd ved Gerrbrands inntreden i laget og det faktum at den bakre femmern(innkl. Shaaban) har hevet seg og spilt meget godt i det siste.[/quote]
Enig i alt du skriver. Jeg er enig at det ble for enkelt å si at vi hadde tapa uten def. anker, for det kan jeg jo ikke vite.
Enig i alt du skriver. Jeg er enig at det ble for enkelt å si at vi hadde tapa uten def. anker, for det kan jeg jo ikke vite.
Tihi! Her går vi fra full uenighet til full enighet i løpet av sekunder!
Tihi! Her går vi fra full uenighet til full enighet i løpet av sekunder!
Jeg har ikke vært uenig med deg ang. Gerrbrand, men påpekt at det defensive ankeret har hatt mer å si, og det er visst der uenigheten ligger. Hvem som tar dette ansvaret bak der er det samme for meg. Men pr.dags dato er det Berg som gjør det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914