Husk meg
Brukernavn
Passord

Martin Wiig: FFK et kjøperlag

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 25 aug 06, 09:01
Endret: 25 aug 06, 09:06

I et nettmøte med www.sa.no/nettmote/article2250747.ecei går fikk Martin spørsmål om treningen i FFK og Sparta og om FFK er et kjøperlag og dette svarte han på de spørsmålene:

Enig i at FFK har blitt et kjøpelag, i fjor benyttet FFK over 30 forskjellige spillere i tippeligakamper i løpet av ses, det er selvfølgelig altfor mye. Jeg mener også de kan gjøre mye mer ut av de spillerne som allerede er der..

Forskjellen mellom eliteserien og 1 div har blitt mindre de siste årene.. Tror mange av lagene i 1 div trener like hardt som tippeligalagene. Fredrikstad har ikke noen kultur for å trene veldig hardt, så jeg tror ikke det blir lettere i Sparta, jeg ble iallefall sliten;)

Hinter han fram, at det trenes dårlig i FFK og ikke minst virker han bitter?

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 25 aug 06, 09:11
Jeg kan forstille meg at dette med "dårlig" og "god" trening kan ha noe med hva slags fokus man har. Ham-Kam har nok rimelig "gode" treninger, f.eks, men de spiller jo ikke noe bedre fotball av den grunn.

Det er spillerenes jobb å opprettholde intensitet på trening, for en trener kan ikke gape seg til høy intensitet, konsentrasjon og innsats på hver bidige trening.

Sånn sett kan man undres over grunnene til at Martin Wiig nå ender opp i en annen klubb...

30 forskjellige spillere på A-laget i fjor? Jeg skjønner ikke hvordan det kan bli så mange.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 25 aug 06, 09:35
Syns dette er en vane hos spillere som bytter klubb. "Vi trener hardere i denne klubben enn i min forrige", husker jeg ikke hetl feil sa Koskela det om FFK når han gikk til Hønefoss, mens Bjørkøy sa at dette ikke akkurat stemte da han gikk motsatt vei. Det kommer sikkert an på øyet som ser.

Det er vel ingen hemmelighet at FFK er et lite kjøpelag, men med to opprykk på like mange år, så måtte det bli sånn om vi skulle beholde plassen. Nå som vi forhåpentligvis har kommet til TL for å bli der, tror og håper jeg at utskiftningene blir færre, og at de som kommer inn er spillere som styrker laget i flere år fremover.

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til: 25 aug 06, 10:28
Martin Wiig bærer nag til FFK.... Han har blitt betegnet som ett talent de 4 siste åra.. Nå er han blitt så "gammel" at han ikke bør regnes som noe mer enn en middelmådig førstedivisjonspiller.... kommer ikke til å savne denne spilleren overhodet... Til neste år spiller han i annen divisjon mot Sprint anntakeligvis.. Kanskje han kan få ekstra jobb som politi sammen med Kai Andersen????

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 25 aug 06, 10:29
Opprinnelig postet av FFK1903
Syns dette er en vane hos spillere som bytter klubb. "Vi trener hardere i denne klubben enn i min forrige", husker jeg ikke hetl feil sa Koskela det om FFK når han gikk til Hønefoss, mens Bjørkøy sa at dette ikke akkurat stemte da han gikk motsatt vei. Det kommer sikkert an på øyet som ser.

Det Bjørkøy svarte, om jeg ikke husker feil, var vel at han nok trente mer i Hønefoss enn i FFK, men at han mente FFK trente mer riktig.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 25 aug 06, 10:39

det som jeg mener gjør ffk til et kjøpelag er at stallfyllet hele tiden skal utskiftes.

det siste eksempelet på dette er at vi kvittet oss med wiig for å hente inn han finnen. en ny backupspiller som kommer til å få begrenset, men allikevel en del spilletid. et annet eksempel er blixt-tronseth

på den ene siden er dette negativt, for det hindrer kontinuiteten i laget. på den andre siden er det jo selvfølgelig ikke særlig motiverende for spillere å spille i tredje divisjon i alt for mange sesonger heller. og backupspillere trengs i dagens fotball

med ffk til champions league!

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 25 aug 06, 10:42

Lykke til videre Martin. Får håpe at du en gang klarer å vise noe mer på banen enn du klarte i FFK. Ung og lovende varer ikke evig, og det som ble vist hos oss er det mange som klarer bedre. 13 på dusinet er et ord som passer her.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 25 aug 06, 10:49
Er det ikke vanlig da at spillere som forsvinner fra FFK til en annen klubb bare må ut i pressen. Enten griner dem som unger for at dem ikke kan være i klubben ellers så klager dem på at dem for skylda for alt som er.  Jeg hører jo at han ikke har vært god nok for 2 laget til FFK en gang så da spørs det hvor lange sparta er glad for å ha han der...

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 aug 06, 10:54
Jeg er dessverre fullstendig enig med Martin Wiig i at FFK er blitt et "kjøpelag". Det er inn med spillere det ene året og ut med de samme året etter. Det er jo ingen tvil om at akkurat det er Eggens store svakhet. Jeg savner ro og forutsigbarhet. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at vi ikke klarer å etablere oss på øvre del av Tippeligaen.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 25 aug 06, 11:00
Opprinnelig postet av knut

det som jeg mener gjør ffk til et kjøpelag er at stallfyllet hele tiden skal utskiftes.

det siste eksempelet på dette er at vi kvittet oss med wiig for å hente inn han finnen. en ny backupspiller som kommer til å få begrenset, men allikevel en del spilletid. et annet eksempel er blixt-tronseth

på den ene siden er dette negativt, for det hindrer kontinuiteten i laget. på den andre siden er det jo selvfølgelig ikke særlig motiverende for spillere å spille i tredje divisjon i alt for mange sesonger heller. og backupspillere trengs i dagens fotball

Veldig enig i det her.
Når det gjelder han nye finnen (og islendingen også) så er det vel litt tidlig å felle noen dom, men Tronseth og Tamas ble vel definitivt hentet for å være stallfyll.

matkri

Juniorspiller

Lagt til: 25 aug 06, 11:20
Vi må finne spillere som kan bidra med noe positivt i klubben da.. Spillere som passer inn, og som kan bidra for at vi skal komme høyere opp på tabellen.... Kan være derfor vi bytter ut spillere ofte... Heller den nye finnen, enn Martin Wiig.. Det lille vi har sett av han, er mye bedre enn det vi har sett av "talentet" Martin Wiig.... Hadde han vært like opptatt av å prestere på banen som han er av å kle seg riktig på fritiden... Ja, da hadde han vært ett talent.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 aug 06, 12:14

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg er dessverre fullstendig enig med Martin Wiig i at FFK er blitt et "kjøpelag". Det er inn med spillere det ene året og ut med de samme året etter. Det er jo ingen tvil om at akkurat det er Eggens store svakhet. Jeg savner ro og forutsigbarhet. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at vi ikke klarer å etablere oss på øvre del av Tippeligaen.
Er den klubben han går til noe bedre da ?

Så er det veldig enkelt å si slikt når en ikke er godt nok for 2 laget til FFK..

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 25 aug 06, 12:18

Martin Wiig sa det samme i fjor når debatten raste om spillerne var godt nok trent, han mente det var mer å gå på.

Selv synes jeg at han alltid har vært oppofrende når han har spilt (husker dere bildet av 1-1 reduseringen mot Molde ifjor, det skulle det vært laget en poster av bildet som burde hengt i FFK-garderoben som eksempel på hva det er å " blø for drakta"). Tror han kommer til å lykkes bedre i Sparta, dessverre.

Men igjen, hvor lett er det å bli god under Eggen som unggutt. Nå glemmer vi Tarik litt som har et usedvanlig talent, og ser på Hoås,Wiig,magnussen og Jørgen Pettersen. En kamp så er det ut, til fordel for en annen. Så et nytt innhopp, gjerne på en annen plass, 45 minutter var det det ble i dag. Jeg mener at Wiig aldri har fått den reelle sjansen til å komme videre, han kom til feil klubb (trener) for dette. Og at SA ønsker et intervju med sammenligning mot storebror, det må vi påregne. Wiig er en ærlig fyr og svarer det han mener, om han er bitter så har han kanskje også lov til å være det.

matkri

Juniorspiller

Lagt til: 25 aug 06, 12:41
pissprek at Eggen ødelegger unge gutter....... Wiig har ikke vært god nok.. det var han ikke i Odd grenland heller... det var en grunn til at han ble solgt.... man kan ikke sette inn på urutinerte ungutter når laget ikke leder klart... I en kamp som mot Vålerenga.. Ja, kanskje man kunne satt inn på Magnussel eller noe når det er ett kvarter igjen.. men det er faktisk første gang i år, at vi har ledet med 2 mål på slutten av en kamp.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 aug 06, 12:58
Når det gjelder Martin Wiig så fikk han vel knapt en eneste kamp i sin favorittposisjon. Som midtspiss i 4-4-2. Til tross for at han ikke er noen typisk kantspiller, så plasserte både Drillo og Eggen han på både venstre og høyre kant, både i 4-3-3 og 4-4-2, kamp etter kamp. Der fikk han ikke utnyttet sine beste egenskaper. Wiig er best innenfor 16-meteren og har gode avslutningsegenskaper, men fikk altfor sjeldent muligheten til å vise den siden av seg selv i FFK. Det klandrer jeg først og fremst klubben for. Man hentet rett og slett inn feil spilletype. På bakgrunn av hvordan han er blitt brukt, skjønner jeg ikke hvorfor han i det hele tatt ble hentet til klubben.

Og det er nettopp dette som også fører til at det blir altfor mye kjøp og salg i FFK. Man har vært for dårlige til å hente de rette spillertypene. Når Wiig ikke innfrir i en posisjon som ikke er hans mest naturlige, så er det mer FFK enn Wiig sin skyld, og FFK må på nytt ut på markedet og hente en erstatter. Ja, jeg forstår Wiig sin kritikk.

Keiko: Jeg skjønte ikke hva du mente med svaret ditt til mitt forrige innlegg.

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 25 aug 06, 13:06

Opprinnelig postet av matkri
pissprek at Eggen ødelegger unge gutter....... Wiig har ikke vært god nok.. det var han ikke i Odd grenland heller... det var en grunn til at han ble solgt.... man kan ikke sette inn på urutinerte ungutter når laget ikke leder klart... I en kamp som mot Vålerenga.. Ja, kanskje man kunne satt inn på Magnussel eller noe når det er ett kvarter igjen.. men det er faktisk første gang i år, at vi har ledet med 2 mål på slutten av en kamp.

Det var vel en grunn til at han ble solgt skriver du. Ja da var det vel en grunn til at Eggen også kjøpte ham da ? Det var Eggen som hentet ham, hvorfor ble han kjøpt hvis han ikke var god nok, for det ble vel evaluert?. Og var han ikke god nok så må det jo eventuelt være for at Eggen så et potensiale i ham som måtte dyrkes frem?  "Eggen ødelegger unge gutter" siterer du meg på,??????? ikke mine ord, men han har ikke statistikken med seg verken i Moss eller Fredrikstad i å dyrke frem unge spillere. Kom med navn, og ikke la det være Tarik !

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 25 aug 06, 13:17

Dette er den gamle diskusjonen på ny.

Det er stor uenighet om KTEs dyktighet når det gjelder å utvikle spillere.

Personlig mener jeg at KTE ikke har vært heldig/dyktig med å videreutvikle spillere.

Når det gjelder "lovende" spillere han har hentet inn i klubben de seinere år, har han vel ikke bidratt til videreutvikling på en eneste.

Evt. Uttak Bertie, diskuteres og Ramberg også diskuteres.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til: 25 aug 06, 13:33

jeg blir litt forvirret av disse anførselstegne. mener du at spillerne som er hentet inn som lovende, ikke er lovende?

på vinger over europa

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 aug 06, 13:56
Opprinnelig postet av hiawata

jeg blir litt forvirret av disse anførselstegne. mener du at spillerne som er hentet inn som lovende, ikke er lovende?

Du har oppfatta det riktig nå ja.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 aug 06, 14:18

Til Costanza: FFK er ett kjøpe lag..vel er sparta noe bedre ?

Du kritiserer FFK for lett han duger ikke en gang på FFK2 lag. Han er ikke den vi husker da han skåret i Hamar for noen år siden.. 

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 aug 06, 14:58
Opprinnelig postet av keiko99

Til Costanza: FFK er ett kjøpe lag..vel er sparta noe bedre ?

Du kritiserer FFK for lett han duger ikke en gang på FFK2 lag. Han er ikke den vi husker da han skåret i Hamar for noen år siden.. 

Alle laga er bortimot kjøpelag. Men noen selvfølgelig verre enn andre. Hvor mange lokale spillere er det på de andre laga ??

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 25 aug 06, 17:46

Spillere er blitt henta under betegnelse lovende eller meget lovende av FFK og KTE.  Det er vel da kanskje ikke for mye forlangt at spillere som blir henta inn under denne merkelappen, blir  vidreutvikla av de som har satt merkelappen på de.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 aug 06, 17:57
Opprinnelig postet av dracula

Spillere er blitt henta under betegnelse lovende eller meget lovende av FFK og KTE.  Det er vel da kanskje ikke for mye forlangt at spillere som blir henta inn under denne merkelappen, blir  vidreutvikla av de som har satt merkelappen på de.

Godt poeng.  Enkelte av kjøpa i høst har vel blitt karakterisert som backup (et penere ord enn  "stallfyll") - følgelig må det være lov å forvente mer av de lovende spillerne vi har kjøpt inn.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 25 aug 06, 20:42

For egen del syns jeg martin aldrig slo særlig. For ruskete i ballmottaket og pinglete i dueller. Synd for ham.

Lykke til videre og hva han mener nå i etterkant bryr jeg meg svært lite om

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 25 aug 06, 23:48

Så i SA at treneren i Sparta var stolt over å ha 7 lokale spillere på 1. elveren. Nå har de hentet inn ihvertfall 2 spillere uten for Sarpsborg/Fredrikstad-området, om ikke annet på lån..

Jeg synses at det er altfor mye penger involvert i fotballen i dag. I dag kan en klubb med god råd, feks RBK, gå til topps i norsk fotball ved å kjøpe seg de beste spillerene. Dvs de kjøper seriegullet, de kjøper opprykk etc. Vet det er vanskelig, for å si ikke umulig, å endre på dette nå. Derfor syns jeg Byprosjektet i Fredrikstad er helt topp, dvs satse på å utvikle lokale spillere til toppfotballen.

Husker forresten da jeg som 11-åring så cupfinalen mellom FFK og Viking, da en av Viking-spillerene hette Gary og lurte på hvorfor en engelskmann kunne spille for et norsk lag...

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 26 aug 06, 13:07
Endret: 26 aug 06, 13:09
Javel, kan vi ikke satse kun på egne spillere og spille på nedre halvdel i adeccoligaen i stedet......... Og hvilket lag i tippeligaen er ikke kjøpelag? Og en av grunnene til at vi har vært nødt til å kjøpe endel er jo selvfølgelig fordi vi har gått fra breddefotball til toppfotball og kanskje Europacup neste år i løpet av 4 år.........

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 26 aug 06, 13:30
Vi kan ikke det fordi systemet ligger der, at det kjøpes og selges over hele fjøla. Selv om jeg er imot systemet som er i dag, så går det ikke ann å endre på dette, ihvertfal ikke på kort sikt..

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 26 aug 06, 14:06
Det var selvfølgelig ironisk fra meg......

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914