Martin Wiig: FFK et kjøperlag
I et nettmøte med www.sa.no/nettmote/article2250747.ecei går fikk Martin spørsmål om treningen i FFK og Sparta og om FFK er et kjøperlag og dette svarte han på de spørsmålene:
Enig i at FFK har blitt et kjøpelag, i fjor benyttet FFK over 30 forskjellige spillere i tippeligakamper i løpet av ses, det er selvfølgelig altfor mye. Jeg mener også de kan gjøre mye mer ut av de spillerne som allerede er der..
Forskjellen mellom eliteserien og 1 div har blitt mindre de siste årene.. Tror mange av lagene i 1 div trener like hardt som tippeligalagene. Fredrikstad har ikke noen kultur for å trene veldig hardt, så jeg tror ikke det blir lettere i Sparta, jeg ble iallefall sliten;)
Hinter han fram, at det trenes dårlig i FFK og ikke minst virker han bitter?
Det er spillerenes jobb å opprettholde intensitet på trening, for en trener kan ikke gape seg til høy intensitet, konsentrasjon og innsats på hver bidige trening.
Sånn sett kan man undres over grunnene til at Martin Wiig nå ender opp i en annen klubb...
30 forskjellige spillere på A-laget i fjor? Jeg skjønner ikke hvordan det kan bli så mange.
Det er vel ingen hemmelighet at FFK er et lite kjøpelag, men med to opprykk på like mange år, så måtte det bli sånn om vi skulle beholde plassen. Nå som vi forhåpentligvis har kommet til TL for å bli der, tror og håper jeg at utskiftningene blir færre, og at de som kommer inn er spillere som styrker laget i flere år fremover.
Opprinnelig postet av FFK1903
Syns dette er en vane hos spillere som bytter klubb. "Vi trener hardere i denne klubben enn i min forrige", husker jeg ikke hetl feil sa Koskela det om FFK når han gikk til Hønefoss, mens Bjørkøy sa at dette ikke akkurat stemte da han gikk motsatt vei. Det kommer sikkert an på øyet som ser.Det Bjørkøy svarte, om jeg ikke husker feil, var vel at han nok trente mer i Hønefoss enn i FFK, men at han mente FFK trente mer riktig.
---------------------------
Bjørn Jervell Hansen
det som jeg mener gjør ffk til et kjøpelag er at stallfyllet hele tiden skal utskiftes.
det siste eksempelet på dette er at vi kvittet oss med wiig for å hente inn han finnen. en ny backupspiller som kommer til å få begrenset, men allikevel en del spilletid. et annet eksempel er blixt-tronseth
på den ene siden er dette negativt, for det hindrer kontinuiteten i laget. på den andre siden er det jo selvfølgelig ikke særlig motiverende for spillere å spille i tredje divisjon i alt for mange sesonger heller. og backupspillere trengs i dagens fotball
med ffk til champions league!
Lykke til videre Martin. Får håpe at du en gang klarer å vise noe mer på banen enn du klarte i FFK. Ung og lovende varer ikke evig, og det som ble vist hos oss er det mange som klarer bedre. 13 på dusinet er et ord som passer her.
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
http://keiko99.net
Opprinnelig postet av knut
det som jeg mener gjør ffk til et kjøpelag er at stallfyllet hele tiden skal utskiftes.
det siste eksempelet på dette er at vi kvittet oss med wiig for å hente inn han finnen. en ny backupspiller som kommer til å få begrenset, men allikevel en del spilletid. et annet eksempel er blixt-tronseth
på den ene siden er dette negativt, for det hindrer kontinuiteten i laget. på den andre siden er det jo selvfølgelig ikke særlig motiverende for spillere å spille i tredje divisjon i alt for mange sesonger heller. og backupspillere trengs i dagens fotball
Veldig enig i det her.
Når det gjelder han nye finnen (og islendingen også) så er det vel litt tidlig å felle noen dom, men Tronseth og Tamas ble vel definitivt hentet for å være stallfyll.
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg er dessverre fullstendig enig med Martin Wiig i at FFK er blitt et "kjøpelag". Det er inn med spillere det ene året og ut med de samme året etter. Det er jo ingen tvil om at akkurat det er Eggens store svakhet. Jeg savner ro og forutsigbarhet. Jeg tror nettopp dette er en av grunnene til at vi ikke klarer å etablere oss på øvre del av Tippeligaen.Er den klubben han går til noe bedre da ?
Så er det veldig enkelt å si slikt når en ikke er godt nok for 2 laget til FFK..
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
Martin Wiig sa det samme i fjor når debatten raste om spillerne var godt nok trent, han mente det var mer å gå på.
Selv synes jeg at han alltid har vært oppofrende når han har spilt (husker dere bildet av 1-1 reduseringen mot Molde ifjor, det skulle det vært laget en poster av bildet som burde hengt i FFK-garderoben som eksempel på hva det er å " blø for drakta"). Tror han kommer til å lykkes bedre i Sparta, dessverre.
Men igjen, hvor lett er det å bli god under Eggen som unggutt. Nå glemmer vi Tarik litt som har et usedvanlig talent, og ser på Hoås,Wiig,magnussen og Jørgen Pettersen. En kamp så er det ut, til fordel for en annen. Så et nytt innhopp, gjerne på en annen plass, 45 minutter var det det ble i dag. Jeg mener at Wiig aldri har fått den reelle sjansen til å komme videre, han kom til feil klubb (trener) for dette. Og at SA ønsker et intervju med sammenligning mot storebror, det må vi påregne. Wiig er en ærlig fyr og svarer det han mener, om han er bitter så har han kanskje også lov til å være det.
Og det er nettopp dette som også fører til at det blir altfor mye kjøp og salg i FFK. Man har vært for dårlige til å hente de rette spillertypene. Når Wiig ikke innfrir i en posisjon som ikke er hans mest naturlige, så er det mer FFK enn Wiig sin skyld, og FFK må på nytt ut på markedet og hente en erstatter. Ja, jeg forstår Wiig sin kritikk.
Keiko: Jeg skjønte ikke hva du mente med svaret ditt til mitt forrige innlegg.
Opprinnelig postet av matkri
pissprek at Eggen ødelegger unge gutter....... Wiig har ikke vært god nok.. det var han ikke i Odd grenland heller... det var en grunn til at han ble solgt.... man kan ikke sette inn på urutinerte ungutter når laget ikke leder klart... I en kamp som mot Vålerenga.. Ja, kanskje man kunne satt inn på Magnussel eller noe når det er ett kvarter igjen.. men det er faktisk første gang i år, at vi har ledet med 2 mål på slutten av en kamp.
Det var vel en grunn til at han ble solgt skriver du. Ja da var det vel en grunn til at Eggen også kjøpte ham da ? Det var Eggen som hentet ham, hvorfor ble han kjøpt hvis han ikke var god nok, for det ble vel evaluert?. Og var han ikke god nok så må det jo eventuelt være for at Eggen så et potensiale i ham som måtte dyrkes frem? "Eggen ødelegger unge gutter" siterer du meg på,??????? ikke mine ord, men han har ikke statistikken med seg verken i Moss eller Fredrikstad i å dyrke frem unge spillere. Kom med navn, og ikke la det være Tarik !
Dette er den gamle diskusjonen på ny.
Det er stor uenighet om KTEs dyktighet når det gjelder å utvikle spillere.
Personlig mener jeg at KTE ikke har vært heldig/dyktig med å videreutvikle spillere.
Når det gjelder "lovende" spillere han har hentet inn i klubben de seinere år, har han vel ikke bidratt til videreutvikling på en eneste.
Evt. Uttak Bertie, diskuteres og Ramberg også diskuteres.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
jeg blir litt forvirret av disse anførselstegne. mener du at spillerne som er hentet inn som lovende, ikke er lovende?
på vinger over europa
Opprinnelig postet av hiawata
jeg blir litt forvirret av disse anførselstegne. mener du at spillerne som er hentet inn som lovende, ikke er lovende?
Du har oppfatta det riktig nå ja.
Til Costanza: FFK er ett kjøpe lag..vel er sparta noe bedre ?
Du kritiserer FFK for lett han duger ikke en gang på FFK2 lag. Han er ikke den vi husker da han skåret i Hamar for noen år siden..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914