Husk meg
Brukernavn
Passord

17. runde - hva synes vi?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 13 aug 06, 19:55
Endret: 13 aug 06, 19:56
Vi burde vel stort sett være fornøyd med resultatene i de andre kampene?

Tromsø tok HamKam, som dermed ikke stikker av gårde. Men samtidig klatrer jo Tromsø, og er nå kun ett poeng bak oss. Nå er jo bunnen helt latterlig jevn (alle tre i bånn har 17 poeng) så lenge Molde taper senere i dag mot Rosenborg (det MÅ de gjøre...).

Enga tok Brann, noe som var litt synd, selv om jeg tviler på at VIF uansett rykker ned (men man skal aldri si aldri). Ellers veldig bra at Sandefjord gikk på en smell hjemme, håper det betyr at motgangen har begynt for dem. Vi trenger flere lag i nedrykksstriden...At Stabæk vinner mot Lyn er jo også greit, selv om Lyn neppe roter det til.

Andre synspunkter?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 13 aug 06, 19:58
Syns det var litt dumt at Start vant 3-1 over viking!
Døm spilte på seg selvtillit og har fått blod på tann.
Trur også viking er for gode til å rykke ned!

Det vil nok stå mellom oss, tromsø, sandefjord, molde, lyn

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 13 aug 06, 20:05
Vi møter nok et Start-lag stinne av selvtillit, ja. Men synes likevel det var viktigere å holde Viking bak oss, og er glad for at de tapte. Viking spilte visst en svært slett kamp i Kristiansand. Ser ikke hvorfor ikke de skal være med i nedrykksstriden.

stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04

Lagt til: 13 aug 06, 21:00
Endret: 13 aug 06, 21:01
Så deler av kampen mellom Start og Viking, Start behøvde ikke stå på så ille for de tre målene. To selvmål og et billig straffespark, er vel ikke sikkert det gir så mye selvtillit. Synes heller ikke det var så imponerende det spillet Start presterte.
FFK bør absolutt kunne slå sørlendingene på stadion...
...og Viking er definitivt kvalifisert til å være med i nedrykksstriden! Nice at Viking tapte.

---------------------------

Supporter, faktisk :)

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 13 aug 06, 21:55
Og der vant RBK 2 - 0 over Molde... Tusen takk RBK!!!

God bedring Dagfinn Enerly

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 aug 06, 22:02
Overraskelsen er vel tromsø som vant over kamma.. eller så er jeg stolt av FFK med poeng over LSK.. tror vi tar start selv om dem vant nå

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 aug 06, 22:25
jeg er  sikker på at FFK overlever i år også.. håper og tror vi kan ta en Odd 2005... de lå desidert sist med 9 poeng  etter halvspilt serie og endte vel på 8 plass eller noe...

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 13 aug 06, 22:38
Eller at vi tar en FFK 2005, 3-1 i siste seriekamp og sikker plass

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Gmail ? Send meg en e-post...

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 13 aug 06, 22:46
Jeg synes vi var heldige med resultatene. Det får heller bli et rotterace enn at noen av de antatt dårlige laga stikker i fra.
Bare vi kan gjøre jobben våres på tribunen igjen mot Start sånn at de kjenner at de bæres fram, så har jeg trua på seier mot de også. 12-spiller`n hjelper mye folkens, men da må vi trå til.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 14 aug 06, 04:58
Jeg har ikke helt avskrevet hverken kamma eller sandefjord i bunnstriden. Tynne staller som kan få merke tilspissingen og presset veldig utover. Ham-kam har jo erfaring med det, det kan tale for dem.. Mer usikker på sandefjord.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 14 aug 06, 06:13
Endret: 14 aug 06, 06:13
jeg trur sandefjord blir blanda inn i nedrykksstriden også! Døm har ikke bra nok lag!

Vi er heldige som har sandefjord, molde, start, odd igjen på stadion!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 14 aug 06, 08:25
Opprinnelig postet av ffkmufc
jeg trur sandefjord blir blanda inn i nedrykksstriden også! Døm har ikke bra nok lag!

Vi er heldige som har sandefjord, molde, start, odd igjen på stadion!

Du har et godt poeng der. Med 10-12 poeng på de kampene bør vi ha kommet langt i forhold til å sikre plassen. Vi skal også møte VIF (like ustabile som de fleste andre), TIL (snart er "ny-trener-effekten" borte) og Lyn borte - det er også kamper vi definitivt bør kunne ta poeng i. 

Og selvsagt banker vi dritten av RBK i siste serierunde, og narrer Lerkendal for seriegullet - som vi gjorde med Start ifjor.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til: 14 aug 06, 09:03

I denne runden synes jeg faktisk det meste gikk vår vei. Vi klatrer på tabellen med ett poeng. Det sier jo litt om hvor jævlig spennede dette er.. Det som blir sinnsykt viktig nå, er at vi vinner de resterende hjemmekampene våre. Tror ikke det er umulig å ta 12-15 poeng til, og da tror jeg vi er sikret. Fortsetter å håpe på at det kommer en spiss til innen kort tid. Får vi en kvalitetsspiss som man snakker om nå, tror jeg vi er bedre rustet enn både Viking, Molde og Ham Kam.... Håper vi kan ta litt lærdom av dette, og forberede oss bedre til neste år. Begynner å bli mektig lei å ligge i bunn av tabellen år etter år.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 14 aug 06, 14:02
Endret: 14 aug 06, 14:05
12 poeng er helt klart mulig, og greier man det er nok plassen sikret. Likevel tilsvarer 12 poeng på 9 kamper et snitt på 1,33 pr. kamp - noe som kan virke tøft. FFK`s 18 poeng hittil, tilsvarer på sin side et snitt på snaut 1,06. Selv om det finnes visse lyspunkter, blir dette på ingen måte enkelt. Er for øvrig enig i at HamKam og Sandefjord med en viss sannsynlighet etterhvert kan få problemer når det drar seg til, men ikke glem følgende: Sandefjord har nå 22 poeng og dermed betydelig kortere vei frem til "sikker" poengsum (30?). Forskjellen på 4 poeng er "enorm" slik situasjonen er nå. SF kan greie seg med under et poeng pr. kamp. FFK på sin side må tilnærmet vinne annenhver kamp fremover. HamKam er således mer utsatt enn Sandefjord, men det er verdt å merke seg at de er det eneste laget (unntatt evt. Enga) av nedrykkskandidatene som har positiv målforskjell - altså betydelig bedre enn de øvrige kandidatene. Det ligger mye realiteter i målforskjellen (etter 17 runder), og de virker sånn sett hakket hvassere enn de øvrige kandidatene. HamKam har i likhet med Sandefjord og FFK, tidvis vist meget godt spill, på hjemmebane vel og merke. De klareste nedrykkskandidatene jeg ser for øyeblikket er Molde og Viking. Dette er lag som i utgangspunktet virker gode på papiret, men har til felles at de har vist elendig spill jevnt over hele sesongen. Jeg kan ikke helt se hva som skal medføre at disse plutselig begynner å spille god fotball, men det kan selvsagt være at disse lags såkalte "klassespillere" hever seg når de for alvor får kniven på strupen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 14 aug 06, 14:50
Håper virkelig at TL blir kvit "Gutan" med breiale Steinar N og "tornekattet" med "pyntedokka" Hoseth og " gamlekara"

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 14 aug 06, 15:00
Jeg hadde heller ikke hatt noe i mot å bli kvitt Molde og Tromsø. Dette er begge lag som stort sett har greid å holde plassen med et nødskrik de siste årene. Likevel tror jeg at Tromsø greier å beholde plassen på bekostning av Molde. Tromsø viser positive takter for tiden - ikke bare pga. Steinar Nilsen, men fordi Årst og Rushfelt er garantister for bøttevis av mål, samt at de har fått en høyst nødvendig forsterkning på backplass.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 14 aug 06, 15:12

Opprinnelig postet av Tom!
Dette er lag som i utgangspunktet virker gode på papiret, men har til felles at de har vist elendig spill jevnt over hele sesongen. Jeg kan ikke helt se hva som skal medføre at disse plutselig begynner å spille god fotball, men det kan selvsagt være at disse lags såkalte "klassespillere" hever seg når de for alvor får kniven på strupen.

Elendig spill hele sesongen? Hva med Molde-FFK? 

Og hvis du så kampen mot RBK i går var alldeles ikke Molde så dårlig... Men  de har stort sett de samme problemene som FFK: Å score mål - og at de slipper inn  relativt billige mål.

(Målet til Braathen er fett det, altså - men de skal vel ikke slippe ham til så lett?)

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 14 aug 06, 15:28
Jeg skriver "jevnt over hele sesongen". Dette betyr ikke nødvendigvis at ikke Molde glimtvis kan ha spilt godt. Dessuten er ikke FFK på bortebane (som vi alle vet) noen målestokk på hvorvidt et lag spiller godt eller ikke. Kampen i går var heller ikke noe bevis på at Molde er et godt lag, heller ikke RBK for den saks skyld. RBK slo derimot Molde greit, noe som også skulle bare mangle. Tabellen etter 17 runder lyver faktisk ikke. Man får heller trøste seg med at det finnes lag, deriblant Molde, som med større sannsynlighet rykker ned enn FFK. FFK`s problem er ikke det å score mål, men derimot at de helt korrekt slipper inn for mange. Gerbrand vil nok avhjelpe mye. Synd at ikke finnen Miika virker å holde mål, men utskjelte PAC kan da vise takter han også. Han ble tross alt tatt ut på rundens lag i går.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 14 aug 06, 06:13
Tror Sandefjord er veldig avhengig av at Tegström fortsetter å score mål, en skade på han kan gjøre stor skade på Sandefjords drømmer om å beholde plassen. Til nå har han scoret en tredjedel av målene til laget. Det problemet har i hvert fall ikke FFK, om en spiss blir skadet her, så har han garantert ikke scoret en tredjedel av målene.

Ønsker Hamkam og Molde rett ned, hadde vært en fryd!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914