løpt i senk igjen, stort sett alle til stryk karakter
Nå må spillerene vise litt mandom, det ser ut som om de er redde for å ta i et tak.
Ham Kam spillerene vippet de av pinnen gjennom hele kampen med å bruke litt muskler og armer.
Når vi kommer til enkelt mannsprestasjoner så er det skandale at Shwartec for lov til å spille 45 min., han skulel vært tatt av etter 10 minutter, karakter 0 eller en heldig ener.
bertie fortsetter den dårlige forutviklingen, traff vel nesten på en pasning i løpet av 90 min.
Sentral midtbane , nok en dårlig kamp.
Midtforsvar , unnskyldt for at de ikke har spillt sammen før.
Toth, de 45 min. han spillte er vel det dårligste han har prestert.
Ros til Kvisvik og Tarik, de eneste som leverte varene i denne kampen.
Resten burde skamme seg når vi vet det var mot 10 mann.
Hvor var Eggen ? Han skulle stått ute på linjen og skreket .
Kanskje på tide og trekke seg frivillig her eggen.
Opprinnelig postet av tomroar
Hvordan er det mulig på hjemmebane å bli løpti senk av en midtbane når de soiller med en mann mindre , kan vi klokludere med lite løpskraft en gang for alle. DEt samme skjedde i bergen jo lenger kampen skred.
Nå må spillerene vise litt mandom, det ser ut som om de er redde for å ta i et tak.
Ham Kam spillerene vippet de av pinnen gjennom hele kampen med å bruke litt muskler og armer.
Når vi kommer til enkelt mannsprestasjoner så er det skandale at Shwartec for lov til å spille 45 min., han skulel vært tatt av etter 10 minutter, karakter 0 eller en heldig ener.
bertie fortsetter den dårlige forutviklingen, traff vel nesten på en pasning i løpet av 90 min.
Sentral midtbane , nok en dårlig kamp.
Midtforsvar , unnskyldt for at de ikke har spillt sammen før.
Toth, de 45 min. han spillte er vel det dårligste han har prestert.
Ros til Kvisvik og Tarik, de eneste som leverte varene i denne kampen.
Resten burde skamme seg når vi vet det var mot 10 mann.
Hvor var Eggen ? Han skulle stått ute på linjen og skreket .
Kanskje på tide og trekke seg frivillig her eggen.
Har sagt det lenge jeg. Laget er for dårlig trent. Og hvem som har skylda, Eggen så klart.
Jeg synes FFK spiller ganske god fotball. Før pause kjører vi stort sett over Ham-Kam, og det er kun en blanding av udyktighet og uflaks foran mål som gjør at vi ikke leder 3-1 eller 4-1.
Ham-Kam er vanskelig å møte, og faktisk nesten verre når de blir redusert til 10 mann og spiller ultra-kynisk fotball. Når de i tillegg får inn Abiodun på topp som vi sliter med å finne ut av, så blir det faktisk ganske vanskelig.
Men jeg gir langt i fra strykkarakter til alle i dag. Det blir for enkelt - men vi må kanskje tilskrive det kontoen for frustrasjon rett etter en kamp hvor vi tapte to poeng?
Det at TV2 faktisk plasserer 3 FFK-spillere (Bertelsen, Kvisvik, Tarik) på rundens lag, forteller meg også at vi fra en mer objektiv synsvinkel må ha spilt ganske bra fotball i dag. Det inntrykket fikk jeg også fra tribunen. Men det er uansett noe skremmende at vi fortsatt gjør slike enkle feil defensivt som fører til baklengsmål...
Jeg har en god følelse foran kampen på Åråsen faktisk.
---------------------------
"Vær forandringen du vil se..."
math
Opprinnelig postet av math
Problemet er ikke fotballen vi spiller. Den er god, og til tider strålende. Problemet er for mye rot helt foran og helt bakerst ...
Skal prøve meg med få ord for en gangs skyld ;-)
Problemet er ikke fotballen vi spiller, men at troppen ikke innehar de ferdighetene som skal til for å spille den fotballen treneren ønsker å spille. Punktum.
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Problemet er ikke fotballen vi spiller. Den er god, og til tider strålende. Problemet er for mye rot helt foran og helt bakerst ...
Skal prøve meg med få ord for en gangs skyld ;-)
Problemet er ikke fotballen vi spiller, men at troppen ikke innehar de ferdighetene som skal til for å spille den fotballen treneren ønsker å spille. Punktum.
spillerne inneholder nok kvaliteter til å spille mye bedre en de har vist denne sesongen, men hvis de ikke gidder, da går det heller ikke! Om det er riktig eller feil taktik vet jeg ingenting om, men håper at det lir gjort noen grep, ramerg og brenne f.eks, har ikke noe på en TL bane å gjøre hvis de ikke yter noe som hlest!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-
kvisvik og tarik gjorde en bra kamp. staw og bertelsen ok.
når var sist man så ramberg takle en motspiller. maken til peting..
brenne går fort sur, og da virker det jo nærmest som han trasser. lite verdig av en spiller av hans kaliber.
fikk ikke sett så godt hvordan gerrbrand spilte, da jeg hadde nok med å irritere med over tronseth sine fatale krumspring.
bjørkøy løper mye, men i dag ble det stort sett bare det.
det ffk trenger nå er en spiss som skårer mål, og en trener som klarer å sette seg såpass i respekt at spillerne i det minste gir jernet.
lenge siden jeg har vært så forbanna etter en kamp..
jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n
Opprinnelig postet av shaggy
herregud..
kvisvik og tarik gjorde en bra kamp. staw og bertelsen ok.
når var sist man så ramberg takle en motspiller. maken til peting..
brenne går fort sur, og da virker det jo nærmest som han trasser. lite verdig av en spiller av hans kaliber.
fikk ikke sett så godt hvordan gerrbrand spilte, da jeg hadde nok med å irritere med over tronseth sine fatale krumspring.
bjørkøy løper mye, men i dag ble det stort sett bare det.
det ffk trenger nå er en spiss som skårer mål, og en trener som klarer å sette seg såpass i respekt at spillerne i det minste gir jernet.
lenge siden jeg har vært så forbanna etter en kamp..
Gerrbrand slet veldig med de store sterke spissen til HamKAm, han tapte veldig mange dueller, Tronseth gjorde forsovit også det, Skal bli gøy og se Raio og Totte sammen mot LSK. Tror en løsning på midtbanen til fredrikstad kan være Berg som defansivt anker, når han kom inn og konsentrerte seg mest om dette så virka det som om streset la seg, har sjeldent sett FFK så bort kommene på egen stadion. Hoås var nesten bedre en Toht av det jeg fikk sett ihvertfal, Toth kjempa og slett men fikk ikke skapt noe særlig, Hamkams spillere var rett og slett for duell sterke.
I annen omgang slet FFK med å finne samme rytme som i første, sikkert mye på den bakre fireren da besto av 3 nye spillere, mye av FFK`s spill starter nettopp i den bakre fireren, og når alle her er nye blir idet ikke lett å finne mønster, men bortsett fra to håpløse baklengsmål og to tre opplagte 100% misser var Fredrikstad igjen meget bra. De spiller jo til tider samba fotball. Herlige overganger og masse 1 og totouch pasninger.
Man må tilbake til 1920-1930årene for å finne den perioden da de såkalte "forsvarsspillerne" var alene om å forsvare seg. Det å ikke slippe inn mål handler om så utrolig mye mer enn enn en keeper, to backer og to midtstoppere. Utfordrer deg til å se gjennom alle målene FFK har sluppet inn iår. Hvis man tar bort de som skyldes individuelle feil og de situasjonene der laget er i undertall fordi midtbanen ikke jobber godt nok defensivt, er det ikke mange baklengs igjen.
Skal være enig i at FFK offensivt til tider er gode, frem til de når 20 meter fra mål. Men fotball handler like mye om å ikke slippe inn flere mål enn man scorer selv. Både den kollektive og den individuelle delen av FFKs defensive spill holder per dags dato ikke Tippeliga-standard. Ergo: Totalt sett spiller ikke FFK "glitrende fotball" om dagen.
God bedring, Dagfinn!
Glitrende fotball er langt mer enn å forsvare seg, jeg vil heller ha kamper som mot tromsø, enn at vi vinner 1-0. For å skape såpass mye offensivt som de gjør må det naturligvis gå ut over ett eller annet. For fredrikstad sin del er dette den defensive tryggheten. Jeg er enig om at midtbanen til tider er veldig dårlig defensivt, men dette er nettopp på grunn av viljen til angripe. men jeg skal være enig om at FFK kunne trengt en ny defensiv midtbanespiller til å holde litt igjen, slik at det ikke blir så strekk i lagdelene. Individuelle feil som fører til mål er det en del av, men dette er ikke bare fra midtbane spillere, her er det også forsvarsspillere og til og med angrepsspillere somhar gjort feil som har følt til mål.
pr dagsdato trenger Fredrikstad to nye spillere. En ny midtspiss ala frode johnsen som ofte er på rett plass til rett tid og som er veldig hodesterk. Rett og slett for å feie unna i egen sone på døballer etc.. og som kan være på rett plass i angrepet. Den andre spilleren Fredrikstad trenger er som jeg nevner over, en defensiv mistbane spiller, som kan binde opp midtbanen.
men jeg står fast på at Fredrikstad til tider spiller glitrende fotball, jeg blir i hvertfall utrolig positiv når jeg ser hvilket tempo fredrikstad spiller med om dagen, når de får flyten er det ytterst få lag som klarer å henge med. Det har de bevist i utrolig mange kamper selv mot de bedre lagene.
For å illustruere dette.
Ser du FFK på banen i dag, kan det nesten virke som hver av de trelagdelene spiller sitt eget spill.
Samhandling mangler.
Ved siden av dette mangler også ( for altfor mange) forståelsen av jobbing (ikke jogging) og innsats.
For å sitere salige W.C " blod , svette og tårer", for FFK er det snart bare tårer dersom dette fortsetter.
Det positive er ;
1: at Raymond har skikkelig meldt seg på. Slik han framstår idag burde han være lagets selvskrevne kaptein.
2: Tarik bare vokser og vokser.
3: Raio kommer inn igjen, tror forsatt at Gärrbrand vil kunne fungere bra sammen med han.
4: Shaban kvitt skaden. Staw gjorde ingen feil langt ifra, men likevel.
Når det gjelder lagledelse, vel KTE må gjøre endringer. Hvilke ...det vet jeg ikke, siden jeg selvsagt ikke har vært flue på veggen, men ......jeg føler at han i større grad må tåle kritikk og trekke spillere som Raymond og kanskje først og fremst Shaban inn i debattene.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Å si at Brenne virker uinteressert, trass og slapp faller vel på sin egen urimelighet og vitner om dårlig fotballkunnskap, i beste fall sola i øya. De som ikke ser hvilken kreativ motor han er i laget bør se kampen på TV. I tillegg til å spille fram andre går han sjøl på tunge løp. Han frusterer til dels også Kamma-spillerene sånn at de gang på gang må ty til ulovligheter. Bare så synd at de gule korta ikke kommer, for da ville det nok blitt mer slutt på.
math
Opprinnelig postet av Marensius
For å skape såpass mye offensivt som de gjør må det naturligvis gå ut over ett eller annet. For fredrikstad sin del er dette den defensive tryggheten. Jeg er enig om at midtbanen til tider er veldig dårlig defensivt, men dette er nettopp på grunn av viljen til angripe. men jeg skal være enig om at FFK kunne trengt en ny defensiv midtbanespiller til å holde litt igjen...
Må alt være så svart-hvitt eller? Å be om at det kollektive arbeidet defensivt betyr da ikke det som å spille en med 9 spillere konstant på egen halvdel og måke ballen opp til en stor og en rask spiss på topp. (Selv om det meget vel kan fungere noen ganger.) Slikt spill vil da heller ikke jeg ha! (JEg er for eksempel sjeleglad at jeg ikke er HamKam-supporter, makan til møkka fotball! Nok om det....)
Alt handler om balanse. Den balansen har ikek FFK om dagen. Er enig i at FFK trenger en ny midtbanespiller, offensivt eller defensivt spiller ingen rolle, bare han er en skikkelig "buse" som kan sette seg i respekt hos motstanderne og kreve mer av medspillerne. Når det gjelder spillere som kan holde litt igjen, mener jeg både Bjørkøy, Berg og Ramberg innehar ferdigheter til å dekke opp en slik plass. Men FFK spiller uten et rent anker. Slik de spiller nå, skal en av de tre på midten holde igjen, men gang etter gang ser vi at midtbanen blir tømt eller at den som holder igjen roter bort ballen. Samtidig ser vi at de to andre og vingene ikke orker/rekker hjem igjen.
Min konklusjon er nok en gang: Mener bestemt at FFK som lag mangler 1. kondisjonen og 2. gode nok individuelle taktiske valg til å spille den fotballen Eggen ønsker å spille. Ergo: Bytt formasjon! Hvis man absolutt skal spille 4-3-3, kan det kanskje være en ide å snu denne V-en og spille med et tradisjonelt anker og to indreløpere. Da vil rollene bli klare.
Å si at Brenne virker uinteressert, trass og slapp faller vel på sin egen urimelighet og vitner om dårlig fotballkunnskap, i beste fall sola i øya. De som ikke ser hvilken kreativ motor han er i laget bør se kampen på TV.
Du må gjerne utfordre meg på fotball-kunnskap, men den diskusjonen tar vi i såfall på PM.
Når det gjelder Brenne. Tatt i betrakning av hva Brenne KAN prestere, synes jeg han nok en gang virker uinteressert. Han har selv uttalt at han vil videre som fotballspiller.Med slike prestasjoner, kan han bare glemme utlandet. Jeg mener definitivt at han har tatt et tilbakesteg denne sesongen, ut ifra forventingene til tider elendig. La meg sette det på spissen: Relativt sett mener jeg både PAC og Tronseth har prestert mye bedre enn Brenne i år. Jeg tror ikke de er noe bedre fotballspillere enn de viser. Det får stå på Eggens regning. Men med Brenne mener jeg både valg, innsats og interesse er langt ifra hva man kan forveten.
God bedring, Dagfinn!
math
Jeg sier ikke at Simen hadde sin beste kamp for FFK i går, men skulle likt å se hvordan vi hadde greid oss uten han (ref. kampene han var susp. i fjor): Not good, not good at all ...
Personlig så er jeg uforstående til at han får spille. Det er noe med øyet som ser.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Patriotisme er en fin ting, men ukritisk sjåvinisme er noe annet.
FFk var kort og godt ikke bedre enn Kamma igår.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
har aldri påstått at vi skal sette ut brenne, av den grunn at vi ikke har alternativer. det jeg sier er at det virker som han går sur utover kampen, og virker nærmest daff til tider. det er selvfølelig utsagn tatt i betraktning hva man kan forvente av han.
syntes han har tapt seg, uten at det betyr at han bør benkes..
jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n
Etter å ha sett kampen mot Ham-Kam på nytt på video, er jeg hvert fall klar på at Brenne gjorde en god figur og var blant våre beste spillere. Igjen.
Det er som regel to ting som går igjen hver gang jeg ser kampene på nytt på video: Simen Brenne og dommeren gjør nesten alltid en bedre kamp enn det vi tror!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914