Husk meg
Brukernavn
Passord

løpt i senk igjen, stort sett alle til stryk karakter

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 08 aug 06, 11:33
Endret: 08 aug 06, 11:34
Opprinnelig postet av Marensius
For å skape såpass mye offensivt som de gjør må det naturligvis gå ut over ett eller annet. For fredrikstad sin del er dette den defensive tryggheten. Jeg er enig om at midtbanen til tider er veldig dårlig defensivt, men dette er nettopp på grunn av viljen til angripe. men jeg skal være enig om at FFK kunne trengt en ny defensiv midtbanespiller til å holde litt igjen...

Må alt være så svart-hvitt eller?  Å be om at det kollektive arbeidet defensivt betyr da ikke det som å spille en med 9 spillere konstant på egen halvdel og måke ballen opp til en stor og en rask spiss på topp. (Selv om det meget vel kan fungere noen ganger.) Slikt spill vil da heller ikke jeg ha! (JEg er for eksempel sjeleglad at jeg ikke er HamKam-supporter, makan til møkka fotball! Nok om det....) 

Alt handler om balanse. Den balansen har ikek FFK om dagen. Er enig i at FFK trenger en ny midtbanespiller, offensivt eller defensivt spiller ingen rolle, bare han er en skikkelig "buse" som kan sette seg i respekt hos motstanderne og kreve mer av medspillerne. Når det gjelder spillere som kan holde litt igjen, mener jeg både Bjørkøy, Berg og Ramberg innehar ferdigheter til å dekke opp en slik plass. Men FFK spiller uten et rent anker. Slik de spiller nå, skal en av de tre på midten holde igjen, men gang etter gang ser vi at midtbanen blir tømt eller at den som holder igjen roter bort ballen. Samtidig ser vi at de to andre og vingene ikke orker/rekker hjem igjen.
Min konklusjon er nok en gang: Mener bestemt at FFK som lag mangler 1. kondisjonen og 2. gode nok individuelle taktiske valg til å spille den fotballen Eggen ønsker å spille. Ergo: Bytt formasjon! Hvis man absolutt skal spille 4-3-3, kan det kanskje være en ide å snu denne V-en og spille med et tradisjonelt anker og to indreløpere. Da vil rollene bli klare.

Opprinnelig postet av math
Å si at Brenne virker uinteressert, trass og slapp faller vel på sin egen urimelighet og vitner om dårlig fotballkunnskap, i beste fall sola i øya. De som ikke ser hvilken kreativ motor han er i laget bør se kampen på TV.

Du må gjerne utfordre meg på fotball-kunnskap, men den diskusjonen tar vi i såfall på PM.

Når det gjelder Brenne. Tatt i betrakning av hva Brenne KAN prestere, synes jeg han nok en gang virker uinteressert. Han har selv uttalt at han vil videre som fotballspiller.Med slike prestasjoner, kan han bare glemme utlandet. Jeg mener definitivt at han har tatt et tilbakesteg denne sesongen, ut ifra forventingene til tider elendig. La meg sette det på spissen: Relativt sett mener jeg både PAC og Tronseth har prestert mye bedre enn Brenne i år. Jeg tror ikke de er noe bedre fotballspillere enn de viser. Det får stå på Eggens regning. Men med Brenne mener jeg både valg, innsats og interesse er langt ifra hva man kan forveten.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 08 aug 06, 12:03
Jeg sier ikke at Simen hadde sin beste kamp for FFK i går, men skulle likt å se hvordan vi hadde greid oss uten han (ref. kampene han var susp. i fjor): Not good, not good at all ...

math

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 08 aug 06, 12:04
Brenne har en tendens til og dabbe fryktelig av i løpet av kampen...virker som han blir utrolig sliten etter 1 omg. Mot et lag som ham-kam syntes det muligens ekstra mye, siden det laget skal være meget godt trent...

Men med Raio inne sammen med Gerrbrandt så tror jeg det blir bra...allerede i går var Patrik helt ok, når han får trent og spillt seg inn i systemet vil han garantert bli knallgod med super-raio ved sin side....Lillestrøm skal få noe og slite med ja...garantert...

Finnen synes jeg ikke var noe, bortsett fra rask...PAC var litt uheldig i går, men ikke no værre enn finnen....

Så til kremen... Tarik, Kvisvik, Bertie... Suverene.  fortsetter de slik så blir det morro...

PS! FFK trenger en god spiss...

Håper brassen er god..

Heia FFK

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 aug 06, 13:21
FFK scoret 2 mål i går. i ca 90 % av tilfellene der et lag scorer 2 mål i en tippeligalag så vinner man kampen. Det å score 2 mål på 8 sjanser er heller ikke veldig dårlig. Tar vi med at man fikk annulert 2 mål, og at Tarik skulle hatt en soleklar straffe da han får to strake armer i ryggen, så er det ikke så mye å si på det offensive. Det er igjen det defensive som som er for dårlig. Målene til HamKam var riktignok spesielle. Mener det er helt feil av dommer å ikke blåse så lenge ballen blir spilt mot Ringberg på 1-0 målet. En merkelig tolkning av "ikke med i spillet" regelen. På 2-2 målet er det en tydelig kommunikasjonssvikt i back fireren som fører til at Tronseth blir veldig avventende. Det var ikke Ola. Han trodde vel ikke sine egne øyne da han fikk ballen servert. Synes det er litt urettferdig å kritisere Tronseth for hvordan han håndterte Ola. Sistnevnte hadde en armbruk jeg sjelden har sett maken til.
Det kritiske med det defensive spillet er etter min mening at Brenne og Ramberg ikke involverer seg i det hele tatt. Det er null press på ballfører. Toth og Hoås kom stadig dypt i banen for å rette opp for disse to. Fatter ikke at de starter kamp etter kamp.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 aug 06, 13:23
Opprinnelig postet av math
Jeg sier ikke at Simen hadde sin beste kamp for FFK i går, men skulle likt å se hvordan vi hadde greid oss uten han (ref. kampene han var susp. i fjor): Not good, not good at all ...

Personlig så er jeg uforstående til at han får spille. Det er noe med øyet som ser.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 aug 06, 13:26
Når man etter kampen igår forsøker å bortforklare med å skylde på dommeren og "ufine" kamma spillere, er bunnnivå nådd etter min mening.
Patriotisme er en fin ting, men ukritisk sjåvinisme er noe annet.
FFk var kort og godt ikke bedre enn Kamma igår.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 08 aug 06, 16:02
godt mulig dine fotballkunskaper er outstanding math. liker best å se fotball live, og så den derfor ikke på tv.

har aldri påstått at vi skal sette ut brenne, av den grunn at vi ikke har alternativer. det jeg sier er at det virker som han går sur utover kampen, og virker nærmest daff til tider. det er selvfølelig utsagn tatt i betraktning hva man kan forvente av han.

syntes han har tapt seg, uten at det betyr at han bør benkes..

jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 aug 06, 16:07
Endret: 08 aug 06, 16:09
Jeg ser så å si alle kamper på TV. Hjemmekampene og noen av bortekampene ser jeg selvsagt live på stadion, men setter alltid kampen på opptak så jeg kan se den på nytt senere på kvelden. Det som slår meg er at Simen Brenne veldig ofte, også denne kampen, trekkes frem som en av kampens beste spillere av tv-kommentatorene. Dette er ofte i sterk kontrast til det som skrives om prestasjonene hans på dette forumet etter kampene. Kan det være at vi har kunstig høye forventninger til ham?

Etter å ha sett kampen mot Ham-Kam på nytt på video, er jeg hvert fall klar på at Brenne gjorde en god figur og var blant våre beste spillere. Igjen.

Det er som regel to ting som går igjen hver gang jeg ser kampene på nytt på video: Simen Brenne og dommeren gjør nesten alltid en bedre kamp enn det vi tror!

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 08 aug 06, 16:24
Enig med deg Costanza. Så også kampen på nytt istad. 
Mye av det offensive er det Brenne som står for helt alene, men eneste minus er at han holder litt for mye på ballen.. 
Veldig mange gode løp og masse fine tekniske detaljer som  ingen andre i FFK har..

Min følelse sier at Brenne er mere offensiv enn det han har vært før i FFK Jeg husker mange gode sugne løp hjemmover som resulterte i gjennvinninger fra Brenne.. Nå er det Bjørkøy som har tatt den defensive biten Brenne gjorde før.. Greti nok for jeg synes Brenne bør holde seg til det offensive.. Deriomot bør da Bjørkøy kanskje holde seg lengre bak på banen når FFK kommer i angrep..

Og når det gjelder dommern må jeg nok unnskylde Hauge for kritikken som jeg hadde igår. 

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til: 08 aug 06, 19:34

Nå må vi begynne å se hva som skjer. Det er greit å være optimist, men man må være realistiske.
Tre år har FFK vært i tippeligaen, og tre år har vi kjempet på liv og død for å beholde plassen. Selv går jeg med en svær klump i magen, og vet ikke hva jeg skal tro lenger. For å berge plassen i tippeligaen, er man nødt til å spille god fotball mot alle lag, samtidig som man må ha en god posjon flaks. Faktisk så synes jeg ikke FFK produserer nok forran mål. Jeg synes ikke klubben gjør en god nok jobb med spillerkjøp. Det er jævlig mye som ikke er bra, og noe få lyspunkt i mellom all denne frustrasjonen... Det lille lysglimtet fra kampen i går, var at 1 poeng faktisk er bedre enn null, men vi skal da for F... klare å slå noen jævla bønder fra hamar på hjemmebanen vår, med en mann mer. Alt det pisspreket om at Ham Kam spiller så forbanna stygt.. Hvorfor kan vi ikke spille på samme måte. Blø litt for drakta vår.  Jeg elsker FFK for alt i verden, men  blir desverre mer og mer frustrert for hver kamp som går og vi ikke klarer å stå opp mot forventningene.

På lørdag, forventer jeg at laget gir 110% i alle dueller. Om man ikke klarer å stå opp dagen etterpå, så er det helt greit. Vi må enkelt å greit ha en seier... Nå er det virkelig på tide å gi tilbake til alle de som følger klubben i tykt og tynt. Vi hører hjemme i TP.

Lykke til på lørdag guttane

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 08 aug 06, 20:04
Vel, mente verken å løfte mine fotballkunnskaper over alle andres, eller oppfordre til å ikke se kamper i levende live. Poenget var mer det at man legger merke til flere ting når man ser på tv enn på stadion ...

math

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 08 aug 06, 23:34
Endret: 08 aug 06, 23:40
Helt uenig!

Det beste er nok å se begge deler. Man får helt sikkert et mer nyansert syn på en kamp man ser på TV i ettertid. MEN: Man vil aldri kunne få det samme helhetsinntrykket på TV som å se en kamp live (forutsetter at man har en god posisjon). TV viser veldig godt hvilke spillere som er innvolvert i det som skjer. Men det som ikke kommer frem er hvordan de øvrige spillerne plasserer seg, hvor andre spillere burde vært, at enkelte gjøre en god/dårlig jobb som andreforsvarer, hvilke som bare jobber hjemover og hvem som starter bevegelse i rom 2 og 3 osv.... Det man får med seg på TV blir derfor ikke feil, men litt "tabloid", om jeg kan bruke det ordet.

Sånn sett synes jeg TV er helt glimrende til å få et mer nyansert bilde av en kamp, men det vil aldri kunne erstatte helhetsinntryket. 

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 09 aug 06, 00:29
Opprinnelig postet av Costanza
Har vi sett samme kamp?

Jeg synes FFK spiller ganske god fotball. Før pause kjører vi stort sett over Ham-Kam, og det er kun en blanding av udyktighet og uflaks foran mål som gjør at vi ikke leder 3-1 eller 4-1.

Ham-Kam er vanskelig å møte, og faktisk nesten verre når de blir redusert til 10 mann og spiller ultra-kynisk fotball. Når de i tillegg får inn Abiodun på topp som vi sliter med å finne ut av, så blir det faktisk ganske vanskelig.

Men jeg gir langt i fra strykkarakter til alle i dag. Det blir for enkelt - men vi må kanskje tilskrive det kontoen for frustrasjon rett etter en kamp hvor vi tapte to poeng?

Det at TV2 faktisk plasserer 3 FFK-spillere (Bertelsen, Kvisvik, Tarik) på rundens lag, forteller meg også at vi fra en mer objektiv synsvinkel må ha spilt ganske bra fotball i dag. Det inntrykket fikk jeg også fra tribunen. Men det er uansett noe skremmende at vi fortsatt gjør slike enkle feil defensivt som fører til baklengsmål...

Jeg har en god følelse foran kampen på Åråsen faktisk.

Ja det samme spør jeg deg om? Så vi samme kamp. Store deler av 2 omgang blir FFK springene mellom Ham-Kam, spillerne som jobber som løver. Det kunne fort blitt både 2-3 og 2-4 hadde HamKam vært litt mer giftige. Var full strekk mellom midtbane og forsvar. I tillegg gir midtbanen vår null støtte til angrepet. Det hele ble bare pinlig etterhvert spør du meg. Jeg skal gi 2 spillere godkjent (Tarik og Raymond), mens Bertelsen og Staw var ok. Resten spilte under pari.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914