Husk meg
Brukernavn
Passord

løpt i senk igjen, stort sett alle til stryk karakter

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 07 aug 06, 21:47
Hvordan er det mulig på hjemmebane å bli løpti senk av en midtbane når de soiller med en mann  mindre , kan vi klokludere med lite løpskraft en gang for alle. DEt samme skjedde i bergen jo lenger kampen skred.

Nå må spillerene vise litt mandom, det ser ut som om de er redde for å ta i et tak.
Ham Kam spillerene vippet de av pinnen gjennom hele kampen med å bruke litt muskler og armer.

Når vi kommer til enkelt mannsprestasjoner så er det skandale at Shwartec for lov til å spille 45 min., han skulel vært tatt av etter 10 minutter, karakter 0 eller en heldig ener.

bertie fortsetter den dårlige forutviklingen, traff vel nesten på en pasning i løpet av 90 min.

Sentral midtbane , nok en dårlig kamp.

Midtforsvar , unnskyldt for at de ikke har spillt sammen før.
Toth, de 45 min. han spillte er vel det dårligste han har prestert.

Ros til Kvisvik og Tarik, de eneste som leverte varene i denne kampen.

Resten burde skamme seg når vi vet det var mot 10 mann.

Hvor var Eggen ? Han skulle stått ute på linjen og skreket . 
Kanskje på tide og trekke seg frivillig her eggen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 07 aug 06, 21:57
Opprinnelig postet av tomroar
Hvordan er det mulig på hjemmebane å bli løpti senk av en midtbane når de soiller med en mann  mindre , kan vi klokludere med lite løpskraft en gang for alle. DEt samme skjedde i bergen jo lenger kampen skred.

Nå må spillerene vise litt mandom, det ser ut som om de er redde for å ta i et tak.
Ham Kam spillerene vippet de av pinnen gjennom hele kampen med å bruke litt muskler og armer.

Når vi kommer til enkelt mannsprestasjoner så er det skandale at Shwartec for lov til å spille 45 min., han skulel vært tatt av etter 10 minutter, karakter 0 eller en heldig ener.

bertie fortsetter den dårlige forutviklingen, traff vel nesten på en pasning i løpet av 90 min.

Sentral midtbane , nok en dårlig kamp.

Midtforsvar , unnskyldt for at de ikke har spillt sammen før.
Toth, de 45 min. han spillte er vel det dårligste han har prestert.

Ros til Kvisvik og Tarik, de eneste som leverte varene i denne kampen.

Resten burde skamme seg når vi vet det var mot 10 mann.

Hvor var Eggen ? Han skulle stått ute på linjen og skreket . 
Kanskje på tide og trekke seg frivillig her eggen.

Har sagt det lenge jeg. Laget er for dårlig trent. Og hvem som har skylda, Eggen så klart.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 aug 06, 22:05
Har vi sett samme kamp?

Jeg synes FFK spiller ganske god fotball. Før pause kjører vi stort sett over Ham-Kam, og det er kun en blanding av udyktighet og uflaks foran mål som gjør at vi ikke leder 3-1 eller 4-1.

Ham-Kam er vanskelig å møte, og faktisk nesten verre når de blir redusert til 10 mann og spiller ultra-kynisk fotball. Når de i tillegg får inn Abiodun på topp som vi sliter med å finne ut av, så blir det faktisk ganske vanskelig.

Men jeg gir langt i fra strykkarakter til alle i dag. Det blir for enkelt - men vi må kanskje tilskrive det kontoen for frustrasjon rett etter en kamp hvor vi tapte to poeng?

Det at TV2 faktisk plasserer 3 FFK-spillere (Bertelsen, Kvisvik, Tarik) på rundens lag, forteller meg også at vi fra en mer objektiv synsvinkel må ha spilt ganske bra fotball i dag. Det inntrykket fikk jeg også fra tribunen. Men det er uansett noe skremmende at vi fortsatt gjør slike enkle feil defensivt som fører til baklengsmål...

Jeg har en god følelse foran kampen på Åråsen faktisk.

FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05

Lagt til: 07 aug 06, 22:08
Kvisvik var god, men jeg syns ikke han var kampens beste. De siste minuttene serverte Kvisvik flere flotte innlegg på Hamkam nr. 12.... FFK trenger forsterkninger, selv drømmer jeg litt om Roger Risholt... Jeg syns han var kanonbra på sitt beste...!!

---------------------------

"Vær forandringen du vil se..."

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 07 aug 06, 22:09
Synes gutta gjorde en god jobb i dag jeg !
Synd de ikke klarte tre poeng.
Så da kan det jo virke som om det er noen som har vært å sett en helt anen kamp en den jeg var å så i dag...

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 07 aug 06, 22:10
Problemet er ikke fotballen vi spiller. Den er god, og til tider strålende. Problemet er for mye rot helt foran og helt bakerst ...

math

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til: 07 aug 06, 22:12

Kan du beskrive i detalj hvordan spillerne skal vise "mandom"? Nye og spennende tanker dette. Regner med at du da mener at de skal vise den i erigert tilstand?

Får Eggen jr. FFK-spillerne til å vifte med køllene på Stadion, så skal nok det bli vei i vellinga....

MFK - Østfolds stolthet!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 07 aug 06, 22:26
Endret: 07 aug 06, 22:29
Hvordan de kan klarer å få bertelsen på rundens lag er for meg en gåte.

Tarik og Kvisvik er bra. Men å si seg fornøyd med de andre når vi spiller nesten en hel kamp 11 mot 10
og det andre laget orker å løpe mer hele kampen, så er jeg totalt misfornøyd.
Mandom er å ta igjen , våre spillere tok aldrig igjen , de ble holdt og taklet i 90 minutter , mens de gjorde fint lite tilbake.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 07 aug 06, 22:47
Opprinnelig postet av JH382
Synes gutta gjorde en god jobb i dag jeg !
Synd de ikke klarte tre poeng.
Så da kan det jo virke som om det er noen som har vært å sett en helt anen kamp en den jeg var å så i dag...

bra kamp?

jaja, øyet som ser det sikkert, jeg mener også at ffk gjorde det ok, i det offansivet spillet, etter midtbane leddet, men resten er til å grine av! hvis det føres statistikk på passnings kvaliteten til ffk, så må den i dag ha vist at nærmere 90% av pasningene ender opp i en motspiller! taper alt av dueller, og står med begge bena godt planta i gresset så de ikke rekker å reagere når de ikke får ballen akkurat på mm dit de vil ha den, kamma derimot går inn i duellene, jobber og sliter og gir seg aldri, mens ramberg, brenne hoås og pål andre står å ser på, de jeg nevnte her er bare noen av de, eneste som får godkjent idag er Tarik og kvisvik, og til dels toth, han prøver ihvertfall! Staw kan vel heller ikke lastes for noen av måla.

1-0 målet til kamma, skulle vært ofside?! men uansett, dommeren har ikke blåst, og ffk spillerne stoper opp og venter på at det skal dømmes ofside! hva er det for noe tull!? 

jeg er forbanna, jævlig hissig og dritt lei nå!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 07 aug 06, 22:49
Endret: 07 aug 06, 22:56
Beklager det lange innlegget, må bare få dagens kamp ut av systemet. Ber dere også om å ta i betrakning at dette neppe er "fasiten", men slik jeg oppfatter kampen. Les det den som vil.

Er  hverken helt enig med Costanza eller tomroar.  Men synes langt ifra at FFK gjør noen god kamp. Når det gjelder topicen er jeg enig med "løpt i senk" (i betydning at HamKam får ha ballen alt for mye), men vil ikke gi strykkarakter til stort sette alle. Mener ikke å være negativ nå, men skal prøve å beskrive saklig hvorfor jeg synes FFK gjør en langt fra god kamp. Setter det opp punktvis.

1. Alt for dårlig press på ballfører. Vi spiller på hjemmebane med en mann mer i 80 + 5 minutter. Til tider får likevel Hamkam trille ball på en slik måte at det faktisk ser ut som FFK er i undertall. Konkret eksempel på dårlig press: Når HamKam spiller med kun Abiodun på topp og FFK ligger igjen med to spillere bak. Abiodun skal rett og slett ikke få lov til å vendemed ball uten å måtte slite for det. Barnelærdom! Mener vi slipper inn det siste målet pga manglende press.

2. Spill til dommeren blåser! Ny barnelærdom. Skulle ønske Brenne, Tronseth, Raymond m.fl. kunne la oss publikum ta oss av dommeren og heller bruke den energien på banen. Konkret eksempel: 0-1 målet.

3. Utrolig mange dårlige valg. Om man prøver på noen konstruktivt, men er uheldige i selve utførelsen er det etter min mening fair. (Ja, jeg vet det er lettere å se slikt fra tribunen, men) når man gang etter gang gjør valg - offensivt og defensivt - som er direkte svake blir jeg så utrolig oppgitt. Eksempler: Første omgang: Bjørkøy fører ball i en kontring. ER på 25 meter go har tre valg: 1. Utfordre selv og evt avslutte. 2. Spille ballen på en ledig Tarik på høyresiden. 3. Spille ballen mot en delvis presset Hoås. Han velger alt. 3, noe jeg mener var et elendig valg. Andre dårlige valg er all denne "Peters-driblingen" til Tronseth og midtbanespillernes totale skuddvegring.

4. For svake enkeltspillere.
- Synes Tarik har "guts" idag, og trodde faktisk at han kom til å avgjøre på slutten.
- Synes også at Raymond er god. Har spesielt mange gode pasninger i 2. omgang. (Legg merke til at han da ikke var så høyt i banen, men mer i en rolle lignende den han hadde i Brann.
- Staw kommer også greit fra det synes nå jeg, og Ramberg er etter min mening iferd med å bli mer og mer innvolvert idet han blir byttet ut. Men han finnes jo ikke målfarlig!
- Gerrbrand var vel heller ikke aller verst (forutsetningene tatt i betraktning), men jeg så ikke så mye til den farten det var snakk om.

Blant resten er det mye svakt.
- Tronseth egner seg dessverre ikke som midtstopper i tippeligaen. Han prøver å være "spillende" men har ikke ferdighetene til det. Vendinger som bakerste mann verre enn Peters på sitt "verste" eller for de av dere som husker Morgan Andersen i stjernehallen. Og tilbakespillene er et kapittel for seg selv.
- Bertelsen har en 2. omgang der han har flere meget gode og avgjørende innvolveringer. Men i første var han etter min mening minst like dårlig som PAC. At Bertelsen kommer på rundens lag fremfor f.eks. Hanstveit synes jeg er utrolig.
- Midtbanen har som vanlig for dårlig press. Men Simen synes jeg var spesielt slapp. Tatt i betraktning av hva han har vist at det bor i ham, ville jeg faktisk bytta ham ut. Virker til tider helt uinteressert og apatisk.
- Helt riktig å bytte ut Hoås i pausa. Og ville vært enda mer riktig å bytte ut Toth etter halvspilt 2.omgang. Say no more.
- Til dere som slakter PAC: Nei, han var langt ifra god idag, men han nye finnen hadde et pasningsspill som minnet mye om Raio. Det beste jeg så av Miikka idag var oppvarmingen.

Min konklusjon
Til tross for at jeg her fokuseres på det som må forbedres (noen vil sikkert kalle meg unødvendig negativ, men det får jeg bare tåle), mener  jeg likevel at FFK var det klart beste laget, og burde ha vunnet. Men det synes jeg sier mer om HamKam enn om FFK.  Samtidig mener jeg FFK kan takke seg selv for at de ikke vinner. Hadde FFK gjort en god kamp, mener jeg seriøst at de skulle klart å overkjøre dette HamKam-laget. Men nok en gang, jeg tror ikke de har god nok kondisjon til å gjøre 90 gode minutter. Dessverre. Jeg blir faktisk skremt når en spiller i A-stallen til FFK (regner med forståelse for at jeg ikke røper navnet) forteller om at mange - spesielt de såkalte "stjernene" - er rett og slett slappe på trening. Det er isåfalll for sløvt av dem, men også av Eggen som lar dem holde på slik.

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 07 aug 06, 22:58
Opprinnelig postet av math
Problemet er ikke fotballen vi spiller. Den er god, og til tider strålende. Problemet er for mye rot helt foran og helt bakerst ...

Skal prøve meg med få ord for en gangs skyld ;-)

Problemet er ikke fotballen vi spiller, men at troppen ikke innehar de ferdighetene som skal til for å spille den fotballen treneren ønsker å spille. Punktum.

God bedring, Dagfinn!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 07 aug 06, 23:02
Opprinnelig postet av A.Scheie
Opprinnelig postet av math

Skal prøve meg med få ord for en gangs skyld ;-)

Problemet er ikke fotballen vi spiller, men at troppen ikke innehar de ferdighetene som skal til for å spille den fotballen treneren ønsker å spille. Punktum.

spillerne inneholder nok kvaliteter til å spille mye bedre en de har vist denne sesongen, men hvis de ikke gidder, da går det heller ikke! Om det er riktig eller feil taktik vet jeg ingenting om, men håper at det lir gjort noen grep, ramerg og brenne f.eks, har ikke noe på en TL bane å gjøre hvis de ikke yter noe som hlest!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 07 aug 06, 23:20
herregud..
kvisvik og tarik gjorde en bra kamp. staw og bertelsen ok.

når var sist man så ramberg takle en motspiller. maken til peting..
brenne går fort sur, og da virker det jo nærmest som han trasser. lite verdig av en spiller av hans kaliber.

fikk ikke sett så godt hvordan gerrbrand spilte, da jeg hadde nok med å irritere med over tronseth sine fatale krumspring.

bjørkøy løper mye, men i dag ble det stort sett bare det.

det ffk trenger nå er en spiss som skårer mål, og en trener som klarer å sette seg såpass i respekt at spillerne i det minste gir jernet.

lenge siden jeg har vært så forbanna etter en kamp..

jeg har`n!!!!!!!!!!!!!! så smatt den mellom bena på`n

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 07 aug 06, 23:37
Opprinnelig postet av shaggy
herregud..
kvisvik og tarik gjorde en bra kamp. staw og bertelsen ok.

når var sist man så ramberg takle en motspiller. maken til peting..
brenne går fort sur, og da virker det jo nærmest som han trasser. lite verdig av en spiller av hans kaliber.

fikk ikke sett så godt hvordan gerrbrand spilte, da jeg hadde nok med å irritere med over tronseth sine fatale krumspring.

bjørkøy løper mye, men i dag ble det stort sett bare det.

det ffk trenger nå er en spiss som skårer mål, og en trener som klarer å sette seg såpass i respekt at spillerne i det minste gir jernet.

lenge siden jeg har vært så forbanna etter en kamp..

Gerrbrand slet veldig med de store sterke spissen til HamKAm, han tapte veldig mange dueller, Tronseth gjorde forsovit også det, Skal bli gøy og se Raio og Totte sammen mot LSK. Tror en løsning på midtbanen til fredrikstad kan være Berg som defansivt anker, når han kom inn og konsentrerte seg mest om dette så virka det som om streset la seg, har sjeldent sett FFK så bort kommene på egen stadion. Hoås var nesten bedre en Toht av det jeg fikk sett ihvertfal, Toth kjempa og slett men fikk ikke skapt noe særlig, Hamkams spillere var rett og slett for duell sterke.

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 08 aug 06, 00:14
Skjønner ikke hva det feiler en del av dere. FFK spilte jo glitrende fotball i 1.omgang og greit i andre omgang. Er enig med de av dere som mener at det skorter helt der fremme og helt bak på banen. Bakover på banen tror jeg kommer til å  bli langt bedre med piroja og gerrbrand, de trenger nok en uke eller to på på bli samspilt, men tror antall baklengs kommer til å gå ned.  Til dere som klager på bertil, han hadde sine misser men da da han Ola som eggen kalte ham herjet som mest, var Bertil der ved flere anledninger og reddet Fredrikstad fra baklengs.

I annen omgang slet FFK med å finne samme rytme som i første, sikkert mye på den bakre fireren da besto av 3 nye spillere, mye av FFK`s spill starter nettopp i den bakre fireren, og når alle her er nye blir idet ikke lett å finne mønster, men bortsett fra to håpløse baklengsmål og to tre opplagte 100% misser var Fredrikstad igjen meget bra. De spiller jo til tider samba fotball. Herlige overganger og masse 1 og totouch pasninger.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 08 aug 06, 00:34
Hvordan de kan klarer å få bertelsen på rundens lag er for meg en gåte.

Tarik og Kvisvik er bra. Men å si seg fornøyd med de andre når vi spiller nesten en hel kamp 11 mot 10
og det andre laget orker å løpe mer hele kampen, så er jeg totalt misfornøyd.
Mandom er å ta igjen , våre spillere tok aldrig igjen , de ble holdt og taklet i 90 minutter , mens de gjorde fint lite tilbake.

I dag er jeg enig med deg i mye tomroar. Bertie kan umulig ha vært rundens beste venstre back. Jeg så riktignok ikke de andre kampene, men det får være grenser. Tarik og Kvisvik får godkjent, eller t.o.m. godkjent +. De var skikkelig gode i dag. Brenne var mer innvolvert enn han har vært på lenge, men fortsatt laangt fra der han bør/kan være.

Det har blitt gjentatt til det kjedsommelige: vi trenger en midtspiss. Dermed basta!

Og hvordan folk klarer å mene at vi spiller glimrende fotball er for meg en gåte. Det er ikke glimrende fotball å skape en håndfull halvsjanser hjemme mot ham-kam med 10 mann.

Håpet er at backrekka : Multaharju - Rajo - Totte - Bertelsen, rekker å bli samspilte og ved en sjelden anledning får litt hjelp av midtbanen så vi kan slutte å slippe inn slike mål som vi gjør.

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 08 aug 06, 00:37
Uenig, Marensius.

Man må tilbake til 1920-1930årene for å finne den perioden da de såkalte "forsvarsspillerne" var alene om å forsvare seg. Det å ikke slippe inn mål handler om så utrolig mye mer enn enn en keeper, to backer og to midtstoppere. Utfordrer deg til å se gjennom alle målene FFK har sluppet inn iår. Hvis man tar bort de som skyldes individuelle feil og de situasjonene der laget er i undertall fordi midtbanen ikke jobber godt nok defensivt, er det ikke mange baklengs igjen.

Skal være enig i at FFK offensivt til tider er gode, frem til de når 20 meter fra mål. Men fotball handler like mye om å ikke slippe inn flere mål enn man scorer selv. Både den kollektive og den individuelle delen av FFKs defensive spill holder per dags dato ikke Tippeliga-standard. Ergo: Totalt sett spiller ikke FFK "glitrende fotball" om dagen.

God bedring, Dagfinn!

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 08 aug 06, 09:55
Endret: 08 aug 06, 09:57

Glitrende fotball er langt mer enn å forsvare seg, jeg vil heller ha kamper som mot tromsø, enn at vi vinner 1-0. For å skape såpass mye offensivt som de gjør må det naturligvis gå ut over ett eller annet. For fredrikstad sin del er dette den defensive tryggheten. Jeg er enig om at midtbanen til tider er veldig dårlig defensivt, men dette er nettopp på grunn av viljen til angripe. men jeg skal være enig om at FFK kunne trengt en ny defensiv midtbanespiller til å holde litt igjen, slik at det ikke blir så strekk i lagdelene. Individuelle feil som fører til mål er det en del av, men dette er ikke bare fra midtbane spillere, her er det også forsvarsspillere og til og med angrepsspillere somhar gjort feil som har følt til mål.

pr dagsdato trenger Fredrikstad to nye spillere. En ny midtspiss ala frode johnsen som ofte er på rett plass til rett tid og som er veldig hodesterk. Rett og slett for å feie unna i egen sone på døballer etc.. og som kan være på rett plass i angrepet. Den andre spilleren Fredrikstad trenger er som jeg nevner over, en defensiv mistbane spiller, som kan binde opp midtbanen.
men jeg står fast på at Fredrikstad til tider spiller glitrende fotball, jeg blir i hvertfall utrolig positiv når jeg ser hvilket tempo fredrikstad spiller med om dagen, når de får flyten er det ytterst få lag som klarer å henge med. Det har de bevist i utrolig mange kamper selv mot de bedre lagene.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 aug 06, 10:05
Bra sagt A.Scheie.
For å illustruere dette.
Ser du FFK på banen i dag, kan det nesten virke som hver av de trelagdelene spiller sitt eget spill.
Samhandling mangler.
Ved siden av dette mangler også ( for altfor mange)  forståelsen av jobbing (ikke jogging) og innsats.
For å sitere salige W.C " blod , svette og tårer", for FFK er det snart bare tårer dersom dette fortsetter.

Det positive er ;
1: at Raymond har skikkelig meldt seg på. Slik han framstår idag burde han være lagets selvskrevne kaptein.
2: Tarik bare vokser og vokser.
3: Raio kommer inn igjen, tror forsatt at Gärrbrand vil kunne fungere bra sammen med han.
4: Shaban kvitt skaden. Staw gjorde ingen feil langt ifra, men likevel.

Når det gjelder lagledelse, vel KTE må gjøre endringer. Hvilke ...det vet jeg ikke, siden jeg selvsagt ikke har vært flue på veggen, men ......jeg føler at han i større grad må tåle kritikk og trekke spillere som Raymond og kanskje først og fremst Shaban inn i debattene. 

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til: 08 aug 06, 10:12

Å si at Brenne virker uinteressert, trass og slapp faller vel på sin egen urimelighet og vitner om dårlig fotballkunnskap, i beste fall sola i øya. De som ikke ser hvilken kreativ motor han er i laget bør se kampen på TV. I tillegg til å spille fram andre går han sjøl på tunge løp. Han frusterer til dels også Kamma-spillerene sånn at de gang på gang må ty til ulovligheter. Bare så synd at de gule korta ikke kommer, for da ville det nok blitt mer slutt på.

math

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914