Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye spillere på vei inn

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 24 jul 06, 10:09
Nye spillere på vei til FFK

Etter seieren mot Viking i går satte den sportslige ledelsen i Fredrikstad seg ned for å diskutere nye spillere. Det ga resultater.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123864

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 24 jul 06, 10:14
Detta høres jo meget spennende ut. Likte spesielt det at spillerene er kjente for en del nordmenn! Håper vi får signert døm før brann kampen da!

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til: 24 jul 06, 10:32
Endret: 24 jul 06, 10:32
Opprinnelig postet av ffkmufc
Detta høres jo meget spennende ut. Likte spesielt det at spillerene er kjente for en del nordmenn! Håper vi får signert døm før brann kampen da!
Tviler desverre på det. Det står at i ettermiddag får trolig klubben bekreffet prøvespill senere i uken. Dette tar nok litt tid er jeg redd.

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 24 jul 06, 10:53
Nå som West sannsynligvis er ute resten av sesongen, er behovet for en ny spiss enda mer prekær enn før.... så nå bare MÅ det skje noe. En midstopper og en back er også noe jeg mener FFK trenger.

HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det! -

www.holygans.com / www.nettpuben.blogspot.com

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 24 jul 06, 15:03
Lurer på hvem det kan være snakk om. Kan ike noen spekulere litt nærmere?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 24 jul 06, 23:01
Opprinnelig postet av innvandrer
Opprinnelig postet av ffkmufc
Tviler desverre på det. Det står at i ettermiddag får trolig klubben bekreffet prøvespill senere i uken. Dette tar nok litt tid er jeg redd.

Kjente spillere for en del nordmenn, og så skal de prøvespille. Hva er det for noe tull ?? De er vel ikke gode da, eller ?? Tviler litt her også jeg. Blir litt tåkete for meg dette her.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 24 jul 06, 23:05
jeg har sagt dette i en annen tråd og jeg sier det her også.. se opp for ordet: prøvespill

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 24 jul 06, 23:19
Opprinnelig postet av keiko99
jeg har sagt dette i en annen tråd og jeg sier det her også.. se opp for ordet: prøvespill

Jeg la merke til det i den andre tråden, men jeg kan ikke lese alt samtidig. Og jeg er enig med deg. Prøvespill, merkelig.

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05

Lagt til: 24 jul 06, 23:24

Nei, kjøp først og se om det holder i stedet! Det er jo sikkert bare snakk om noen skarve millioner for en spiller, med lønn og overgangssum. Såpass risiko må vi ta. Det går sikkert bra. Prøvespill? Hvorfor skal man kaste bort tiden på det? Nei, skriv kontrakt, og bare be spilleren om å møte til neste kamp. Helt meningsløst å la spilleren gjøre seg kjent med resten av laget, byen og forholdene. Legesjekk? Kontraktsforhandlinger? Hva skal vi med det? Tenk hvor mye bedre verden hadde blitt hvis alle klubber droppet prøvespill. Det hadde vært spennende det!

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 24 jul 06, 23:28
Så lenge vi ikke har ressurser til å ha ansatt talentspeidere eller folk som kan følge spillere over tid, så er vi nesten nødt for å hente spillere på prøvespill. Det er ikke ideelt å gjøre det hele tiden, men sånn situasjonen er nå så kan det være en grei forsikring mot bomkjøp vi strengt tatt ikke har råd til.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 24 jul 06, 23:37
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

Nei, kjøp først og se om det holder i stedet! Det er jo sikkert bare snakk om noen skarve millioner for en spiller, med lønn og overgangssum. Såpass risiko må vi ta. Det går sikkert bra. Prøvespill? Hvorfor skal man kaste bort tiden på det? Nei, skriv kontrakt, og bare be spilleren om å møte til neste kamp. Helt meningsløst å la spilleren gjøre seg kjent med resten av laget, byen og forholdene. Legesjekk? Kontraktsforhandlinger? Hva skal vi med det? Tenk hvor mye bedre verden hadde blitt hvis alle klubber droppet prøvespill. Det hadde vært spennende det!
du ovrdramatiserer.. om en vet hva en henter hva er poenget med prøve.. forklar meg det ?

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:07
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

du ovrdramatiserer.. om en vet hva en henter hva er poenget med prøve.. forklar meg det ?

FFK handler ikke i den butikken hvor varene kommer ferdig montert, rett hjem til deg. Vi må dra i butikken selv og evt. ta varen med hjem og se om den funker som den skal. "Ferdigmonterte spillere" koster gress. Det trodde jeg alle visste at ffk ikke har penger til.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:13
Gjerningsmannen: du forklarer jo bare viss vass ikke noe mere en det... du vet selv at prøve spill = utryghet....  Rami var ikke på prøve kansje han skulle vært det   nei du det er bare å ha dem rette folka så slipper en prøve spill..

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til: 25 jul 06, 00:20
Gjerningsmannen: du forklarer jo bare viss vass ikke noe mere en det... du vet selv at prøve spill = utryghet....  Rami var ikke på prøve kansje han skulle vært det   nei du det er bare å ha dem rette folka så slipper en prøve spill..
Les hva han skriver da. Spillere som er såpass gode at det ikke er noe poeng med prøvespill koster masse penger. Og FFK sitter som kjent ikke på noen stappfull pengesekk.

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:22

du forklarer jo bare viss vass ikke noe mere en det: Så bra at jeg ikke går enda lenger enn viss vass da! Hva nå det kan være.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 25 jul 06, 00:29
Fin metafor det der Gjerningsmannen, FFK er faktisk en klubb som vil være sikkre før de bruker penger på de. Bora og Raio er jo eksempler på det. Spillere som blir sett på som nødløsninger og ikke fremtidige førstelagsspillere, altså talenter. FFK må man være sikre på at er rett type til lagets spillestil og at de vil passe i gruppen. tenk om de hadde blåst av 4-5 mill også hadde ingen av de vært i nærheten av å heve laget. Da kunne man sett frem til 2007 i adeccoligaen med norges mest spesielle stadion. Og spillerlønninger ute av en annen verden hva man er vant med i 1 divisjon.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 00:41
med rette kontaktene så er det enkelt å skaffe spillere som en slipper å ha på prøve å det bør ikke koste så mye..

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 jul 06, 00:57
med rette kontaktene så er det enkelt å skaffe spillere som en slipper å ha på prøve å det bør ikke koste så mye..

FFK har jo ikke råd til å ha speidere rundt om i diverse ligaer. Selvsagt har Eggen & co. en del kontakter, men hvor langt skal man gå i forhold til å stole på hva noen personer sier om en spiller? Det beste er jo å se spilleren i aksjon med egne øyne og danne seg et inntrykk. Helst bør det skje over tid ved at man har en ansatt speider som følger en spiller og gir rapporter til den sportslige ledelsen, men når klubben ikke har råd til det, så er det faktisk ofte et bedre alternativ å hente spillere på prøvespill enn å kjøpe kun basert på hva andre utenforstående kontakter har sagt.

En klubb som ikke har råd til å ha ansatt speidere som følger med på spillere, har i hvert fall ikke råd til å gjøre bomkjøp. Da er det faktisk bedre at man bruker litt mer tid på å invitere til prøvespill (der det er mulig). Det er en billig forsikring.

Min kritikk er at dette burde vært avklart tidligere. Sommerens nyervervelser burde allerede vært på plass nå.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 25 jul 06, 00:59
Keiko, jeg tror du lever i en drømmeverden....penger vokser ikke på trær....

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 01:00
Er jo ikke bare og fikse ett kontakt nettover natten??? Eller kanskej du kjenner til noen dyktige som står parat til å hjelpe FFK til litt dugnads speiding den neste uka? FFK uten speidere må ty til Agenter og agent firmaer med spillere som kan tenke seg og bytte klubber eller som ikke har kontrakter, dermed sendes det en cv og gjerne en DVD, deretter tar man noen telefoner og hører litt rundt om dette er noen og satse på og kanskje ved en sterk anbefaling så får man kontrakt, slik som ble gjort i Tamaz sitt tilfelle. Problemet er vel ikke det å få inn spillere med ¨gode¨ cv`er men spillere som faktisk er gode, agenter kan man ikke nødvendigvis stole på, disse er ute etter og tjene penger, det finnes her sørgelig mange useriøse aktører, samtidig som agentene jobber først og fremst for spilleren og vil da kontakte flere klubber for å formidle spillerene sin, noe som igjen vil skape en budrunde og prisen vil stige. Resursvake klubber har ikke budsjetter som er store nok og vil derfor ikke kunne matche tilbudene til andre klubber. Og uansett om man skulle finne en spiller som er intersant iløpet av en uke så er det jo ikke sikkert det er den rette spilleren. FFK har garantert brukt tid siden nyttår for å se på spillere men pga resurser både av penger og av ansatte så er ikke dette en prioritert del av FFK enda, men noe det helt sikkert fremover vil bli jobbet med. Morgans ansettelse er vel ett direkte resultat av at man trenger noen som kan gjøre dette. Treneren har tross alt hovedt pri på att spillergruppen skal presstere best mulig og eventuelt med feil fokus så vil man ikke kunne konsentrere seg fult ut med arbeidsoppgavene. FFK lider litt av noen av barnesykdommene som har fulgt med siden 2 divisjon men det er iferd med å skje noe.. Jeg har venta i 20 år for å komme tilbake til TL derfor har jeg tid til å vente på at FFK er klare for nye oppgaver en stund til

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 01:29
morgan har nettverk... bare se bala og dem i lyn.. kosta sikkert ikke så mye

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 01:56
Er du full eller Keiko, nå er det mye usammenhengende prat på deg her syns jeg, slenger ut viss vass både her og der (for å bruke dine egne ord)

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 06:04
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Er du full eller Keiko, nå er det mye usammenhengende prat på deg her syns jeg, slenger ut viss vass både her og der (for å bruke dine egne ord)
full.... er ikke morgan en ny dirr ?   jo har ikke han nettverk jo.. kunne vi om han bare hadde vært anstatt brukt det jo.. har du skjønt det nå ?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 25 jul 06, 08:46
morgan har nettverk... bare se bala og dem i lyn.. kosta sikkert ikke så mye

Helt enig! Gleder meg til Morgan er her. da er det vi som skal finne gull i Afrika!!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 25 jul 06, 11:28
Nigerianerne i Lyn kom til NTG/Lyn som 16/17 åringer for å gå på skole og å spille fotball, disse spillerne kom igjennom Agentnetverket til Rune Hauge og Chelsea. Morgan Andersen hadde vel ikke så med de og gjøre før de ble proff spillere og skrev kontrakter. Selvfølgelig har Morgan kontakter, men vi får ikke benytta oss av det her og nå. FFK må gjøre ting på den måten det blir gjort no fordi resursene ikke har eller er der til speidere det er det jeg har snakka om, gleder meg like mye som alle andre til det, men Keiko det og si at det ikke er dyrt og fikse ting for en billig penge er vel ikke akuratt rette utsagnet. Men for all del det FFK trenger er egne som kan fikse den biten.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914