Husk meg
Brukernavn
Passord

En kan virkelig begynne å lure.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til: 20 jul 06, 09:19
På P4 sporten idag kom det frem at FFK ikke har noen som kan se etter spillere. Da lurer jeg jaggu på om det i det hele tatt finns noen form for profesjonalitet i den sportslige administrasjonen.
Eggen å hans hjelpetrenere hadde ikke tid til å reise rundt å lete å se etter spillere. 
Må vel kunne gå ann å få tak i en mann som kan hjelpe de med akkurat dette.
Tom Nordli er ledig på markedet vet jeg.

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04

Lagt til: 20 jul 06, 09:25
Dette har vel ikke vært noen hemmelighet, dette har man kunnet lese mellom linjene en lang tid.....

Det er jo faktisk flere her inne som gjør en bedre jobb.....

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 20 jul 06, 11:03
Det er vel bl.a dette mange har savnet.
Hjelper ikke å være grei og "kompis" på dette nivået.
Mener fortsatt at FFK  er for topptung, uten å være målretta.
Tror at det bør være mulig å fjerne noe "daukjøtt".
Kompetansen på spillermarkedet er om mulig enda dårligere enn kompetansen på sponsormarkedet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 20 jul 06, 11:29
Noe kompetanse har de jo da. Rami, Myhre, Brenne, Kvisvik og Bertelsen er jo ikke akkurat bomkjøp da.
Men er enig at man burde sikre seg forsterkninger når man så tydlig trenger det. Jeg tror at Morgan A. kan bidra positivt til akkurat dette med spillerforsterkninger. Synd at det er så lenge til han dukker opp da.

FFK i Cupfinale 2006 !!!

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til: 20 jul 06, 11:42
Kvisvik, Rami, Brenne og Myhre kan det ikke være så vansklig å ha kjennskap til. De har jo gjort det bra i andre klubber. Bertelsen var det Drillo som kjente fra sin jobb i forbundet.
Så visst du mener det er ett bevis på at FFK har en kompetanse i klubben, så kunne de ha ansatt meg. Jeg klarer også å se at de fire først nevnte har prestert i andre lag å at de ville forsterket FFK.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 jul 06, 11:46
Drillo hadde ikke noe med kjøpet av Bertelsen å gjøre.

Men Bertie var jo U21-landslagsspiller og rimelig kjent allerede da, og når FFK var på desperat jakt etter en venstreback var det naturlig at man ønsket seg Bertelsen som var på vei ned til 2. divisjon med FKH sammen med bl.a. Grindheim. Dessuten hadde hvert fall jeg, og noen flere, i lang tid foreslått Bertelsen på dette forumet før FFK kom på banen.

For øvrig synes jeg det er feilprioritering i en stor, profesjonell fotballklubb i norsk toppfotball å ikke ha ansatt en person som primært har som oppgave å holde seg oppdatert på spillermarkedet.

solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 20 jul 06, 16:36
Jeg har sagt det før og sier det igjen: det må da være mulig å tilknytte seg Tore P. på en eller annen måte. En person som han vil passe utmerket i en rolle som f.eks "speider". Han har hjerte for klubben samtidig som han har en stor kontaktflate og økonomisk sans (etter hva jeg har hørt).

For øyeblikket jobber han vel for Rune Hauge, så vet ikke hvor interessant FFK lyder da.

Jeg har alltid ment at Tore P og Jørn Andersen ville vært to enorme forsterkninger for FFKs organisasjon. Hvilke stillinger de skulle innehatt er jeg derimot usikker på, men jeg betviler ikke deres sportslige kompetanse og enorme kontaktflate.

Pontus

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 20 jul 06, 18:52
Endret: 20 jul 06, 18:57
Opprinnelig postet av solgaard
Jeg har sagt det før og sier det igjen: det må da være mulig å tilknytte seg Tore P. på en eller annen måte. En person som han vil passe utmerket i en rolle som f.eks "speider". Han har hjerte for klubben samtidig som han har en stor kontaktflate og økonomisk sans (etter hva jeg har hørt).

For øyeblikket jobber han vel for Rune Hauge, så vet ikke hvor interessant FFK lyder da.

Jeg har alltid ment at Tore P og Jørn Andersen ville vært to enorme forsterkninger for FFKs organisasjon. Hvilke stillinger de skulle innehatt er jeg derimot usikker på, men jeg betviler ikke deres sportslige kompetanse og enorme kontaktflate.

Det er mange, mange, mange personer som både har sportslig kompetanse og stor kontaktflate.  Saken er vel heller den at det er en stilling som vil koste klubben mye penger - i lønn og reisekostnader.  Det er selvsagt dyrere å rykke ned, men det er på tide å innse at FFK er en klubb med begrensede ressurser. Vi må prioritere hva som er viktig - og nedprioritere det som er mindre viktig. 

Det har fram til nylig vært mulig å skaffe gode og rimelige fotballspillere uten behov for å ha egne personer ansatt til dette. FFK har også skaffet seg en del svært hyggelige spillere - uten egne speidere/agenter.  Men nå virker det som at norske fotballklubber nærmest drukner i DVD`er og CV`er fra fotballspillere fra hele verden. Ikke engang en fast ansatt agent/speider kan håndtere dette uten å ha et fjell reisedøgn i året og ubegrenset reisebudsjett! 

La oss ta et kjapt (og grovt) regnestykke:

1. lønn: 500.000 - gir i realiteten en lønnskostnad (ink. arb.giv+feriepenger og sosiale avgifter) på kr. 650.000
2. 2 reiser (á 3 flygninger) og  10-12 hotellovernattinger per måned
  - flyreiser ca. 20.000 per måned
  - hotell ca. 10.000 per måned
  - mat, kjøregodtgjørelse, osv, ca. 15.000 per måned

Dette gir oss en samlet kostnad på 45.000*12+650.000=1.190.000 per år. Dette tilsvarer 3% av et budsjett på 40.000.000...  

Vil det være verdt det? Kan denne millionen brukes bedre?

Som jeg sa i en tidligere diskusjon har en klubb som RBK heller ikke hatt egne speidere/agenter, og de har iallefall hatt penger til å prioritere det... Hvorfor har de valgt å ikke ha det? 

Kan det kanskje være slik at vi som supportere ikke vet alt som skjer i en klubb og synser og antar i det vide og det brede? Og at det ikke alltid er mulig å kjøpe seg ut av et rekrutteringsproblem? 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 20 jul 06, 20:14
Nå har jo faktisk RBK vandra avgårde fra oss andre og ansatt egen speider ser du. Speider-Stig som han kalles.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914