Husk meg
Brukernavn
Passord

Støtte til eggen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04

Lagt til: 19 jul 06, 16:08
Syntes det er utrolig tullete å legge skylden på treneren for at vi ligger der vi ligger. Fredrikstad har i år fremstått som et utrolig angrepsvillig lag, og har rundtspilt flere av de beste lagene i Norge, som for eksempel Brann på stadion.

Det er rett og slett utrolig gøy å se årets utgave av FFK, selv om det blir tap kan jeg som regel si at de spilte utrolig bra og at det var urettferdig at det ble tap. Jeg vet at det blir tull å si at alle tap var uflaks, men det føles nesten sånn likevel. 
Det er to problemer i år, vi scorer ikke mål og vi slipper inn lette og billige mål. Jeg tror at det øyeblikket vi begynner å score, og det kommer vi til å gjøre så kommer vi også til å tette igjen bakover. Problemet ligger rett og slett i mellom ørene på spillerne ikke hos Eggen, og eneste muligheten til å snu problemet er å gi spillerne og trenere tid, være tolmodige. Det øyeblikket ballen går stolpe inn i stedet for stolpe ut i angrepet og motsatt i forsvaret, begynner ting å fungere i topplokket også. Det er kun snakk om marginer.

Det bli i hvertfall utrolig feil å skylde på Eggen, Eggen har tross alt klart å gjøre om et defensivt ødelagt drillo lag som kun slo lange pasninger til et angrepsvillig tekninsk morsomt lag å se på. Å det er kun snakk om tid før det løsner. Å skylde på Eggen og komme med sprøyt om å finne en ny trener lager bare enda mere kvalme å tull. Jeg vil derfor med denne tråden gi min støtte til Eggen, han har gjort utrolig mye riktig i år. sikkert ting å sette fingern på, men det er så utrolig mye mer positivt enn beagtivt som har skjedd i år at selv om ting er som det er, er det likevel utrolig morro å se FFK

Fortsett å jobb Eggen jeg tror det blir bra til slutt

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 19 jul 06, 16:23
Endret: 19 jul 06, 16:31
Jeg er enig i mye av det du skriver, og liker godt din positive holdning. Men vi har da begynt å score for en god stund siden, så det du sier der med at når vi først får til det så vil det tette igjen bak, henger jeg ikke helt med på...

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 19 jul 06, 22:13
Opprinnelig postet av Marensius
Syntes det er utrolig tullete å legge skylden på treneren for at vi ligger der vi ligger. Fredrikstad har i år fremstått som et utrolig angrepsvillig lag, og har rundtspilt flere av de beste lagene i Norge, som for eksempel Brann på stadion.

Det er rett og slett utrolig gøy å se årets utgave av FFK, selv om det blir tap kan jeg som regel si at de spilte utrolig bra og at det var urettferdig at det ble tap. Jeg vet at det blir tull å si at alle tap var uflaks, men det føles nesten sånn likevel. 
Det er to problemer i år, vi scorer ikke mål og vi slipper inn lette og billige mål. Jeg tror at det øyeblikket vi begynner å score, og det kommer vi til å gjøre så kommer vi også til å tette igjen bakover. Problemet ligger rett og slett i mellom ørene på spillerne ikke hos Eggen, og eneste muligheten til å snu problemet er å gi spillerne og trenere tid, være tolmodige. Det øyeblikket ballen går stolpe inn i stedet for stolpe ut i angrepet og motsatt i forsvaret, begynner ting å fungere i topplokket også. Det er kun snakk om marginer.

Det bli i hvertfall utrolig feil å skylde på Eggen, Eggen har tross alt klart å gjøre om et defensivt ødelagt drillo lag som kun slo lange pasninger til et angrepsvillig tekninsk morsomt lag å se på. Å det er kun snakk om tid før det løsner. Å skylde på Eggen og komme med sprøyt om å finne en ny trener lager bare enda mere kvalme å tull. Jeg vil derfor med denne tråden gi min støtte til Eggen, han har gjort utrolig mye riktig i år. sikkert ting å sette fingern på, men det er så utrolig mye mer positivt enn beagtivt som har skjedd i år at selv om ting er som det er, er det likevel utrolig morro å se FFK

Fortsett å jobb Eggen jeg tror det blir bra til slutt

100% enig i dette.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 19 jul 06, 22:20

Jeg vil takke Eggen for alt han har gjort. Men Det er nok på tide med trenerskifte. Vi trenger litt nytt blod innimellom. 
Jeg har 4 hovedankepunkter imot Eggen.

1 Han har svært dårlig nettverk i fht å hente spillere.
2 Han henter feil type spillere. ( Gjerne en spiller som KAN brukes på flere plasser, men ikke er gode på noen av dem).
3 Han har ikke klart å finne en høyreback.  Dette har vært akilleshælen til FFK i flere år. Senest idag var PAC   
   rundingsbøye for spillere fra 1.divisjon. Nesten alt Bryne skapte, skjedde pga PAC`s  svake ferdigheter.
4 3 år i sumpa holder for meg.

Jeg er ikke sur på Eggen. Tvert imot vil jeg takke han for jobben han har gjort. Men verden må gå videre. Og vi må bli bedre.

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 jul 06, 23:43
All ære til deg for å være positiv, men enkelte ting i innlegget ditt skurrer i mine ører...

Når vi begynner å score mål, så tetter vi igjen bakover? For det første, vi scorer allerede mål. Rosenborg på tredjeplass har scoret kun to mål mer enn oss. Og det er vel ingen umiddelbar link mellom å score mål og tette igjen bakover slik jeg ser det. Satser man mye i angrep er man også mer sårbare bakover. 

Du skriver videre at vi må gi spillerne og trenerne tid. Hvor lenge da? I løpet av tre år har ingenting bedre seg med tanke på antall baklengs. 

Vi spilte da til tider festfotball under Drillo også. Tromsø-kampen og RBK-kampen hjemme var i hvert fall to utrolig morsomme kamper sett offensivt med FFK-øyne, også defensivt til tider. 

Det blir ikke utrolig feil å legge skylden på Eggen på at vi ligger der vi ligger når det tross alt er han som er ansvarlig for det sportslige. 

Men som sagt, all honnør for positiviteten, den kan vi trenge nå...

Marensius

Juniorspiller

Lagt til: 20 jul 06, 08:48
Endret: 20 jul 06, 09:01

"Når vi begynner å score mål så tetter vi igjen bakover også" hvis ikke bare leser dette som det står men setter det i perspektiv til FFK i årets serie, er vel kanskje Fredrikstad det laget i tippeligaen som har produsert flest sjanser, og i stort sett hver kamp trenger FFK ca 10 store sjanser for å scre et mål. Normal uttelling bør vel være noe sånt som et mål på kanskje hver fjerde. Da vinner FFK fort med både to og tre mål. Når et lag får denne flyten at de faktisk begynner å sette sjanser, så får som regel hele laget et lite "kick" for å kalle det det. Dvs at spillerne orker litt ekstra over hele linja. Laget forsvarer seg rett og slett bedre. I stedet for å gå halvhjertet inn i en duell gir de 110%. Da vil det også bli færre mål bakover.

En annen ting, det å gi spillerne tid, nå har jo ikke Eggen styrt laget i alle tre sesongene i tippeligaen, drillo har vært inne i mellomtiden. Og selv og Drillo og Eggens filosofi er ganske like om at det er viktig å ta vare på overganger osv... er måten det gjøres på forskjellig. Drillo har jo studert og det er jeg jo enig i at det raskeste måten å komme i angrep på er å smelle ballen så langt frem som mulig, da er vi jo i angrep. Eggen er flinkere til å kjøre raskt i gjennom midtbane leddet slik som Arsenal under Wenger gjør det. I mine øyne er dette ganske nytt i år. tidligere år før drillo spilte også fredrikstad bra offensiv fotball, men ikke så ekstremt som nå. Mulig eggen har lært en del av drillo og gjort det om til litt eggen fotball. Men stilen er ganske ekstrem, og mye går på en og to touch. Derfor må vi gi laget tid. Jeg er sikker på at laget snart begynner å sette sjansene sine. Syntes det bare er viktig at vi støtter opp.

Så til sklitakling som skriver

1 Han har svært dårlig nettverk i fht å hente spillere.
    Dette er da ikke eggen sin skyld, dette er i stor grad Fredrikstad som klubb sitt ansvar å få på plass et nettverk.

2 Han henter feil type spillere. ( Gjerne en spiller som KAN brukes på flere plasser, men ikke er gode på noen av dem).
    Klubben har ikke penger til å hente spillere på øverste hylle, FFK har ikke penger. Og hva er galt med å hente en spiller som kan spille på flere plasser  

3 Han har ikke klart å finne en høyreback.  Dette har vært akilleshælen til FFK i flere år. Senest idag var PAC  
   rundingsbøye for spillere fra 1.divisjon. Nesten alt Bryne skapte, skjedde pga PAC`s  svake ferdigheter.

PAC er kanskje en av de beste backene i tippeligaene til å takle, han tackler utrolig bra og rent og gjør dette i stor fart. hans store svakhet er duellspillet. en mot en er han meget dyktig, absolutt ingen rundingsbøye. tror du må mene noen andre en den Czwarteken jeg har sett på banen. Han kunne vært mye bedre i duellspillet for det er der han sliter, døballer innlegg etc. taper han nesten alltid sin duell. dette er et problem, men han er ingen dårlig back.

4 3 år i sumpa holder for meg.

Her trenger jeg ikke begynne engang, 
jeg har vært inne på noe med at Eggen har kun regjert i to av de tre sesongene, har også vært inne på det med kapital, men det er også mange flere faktorer, tror i hvertfall ikke det hjelper å hente inn noen ny trener.

Det var mye på en gang, men er så forbannet  på alt det negative som høres på tribuner, her på forumet og andre plasser,

Kom igjen Eggen, har troa på deg. Du er den beste treneren Fredrikstad kan få. 

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 20 jul 06, 11:05
KTE er en bra trener, men har ikke etter min mening de kvalitetene som skal til i en toppTL klubb.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 20 jul 06, 12:36
mener eggen is the man for FFK. Med bedre ressurser ville vi vært høgere oppe. Roger,enerly,ringberg,bora er ikke blitt erstattet av like gode spillere.

Hovedtribunen Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 20 jul 06, 12:48

Derfor må vi gi laget tid. Jeg er sikker på at laget snart begynner å sette sjansene sine. Syntes det bare er viktig at vi støtter opp.

Ja det må du faen meg være den eneste som er sikker på, jeg mister trua på det der når jeg ser dem brenne 20 jævla sjanser mot forsvaret til et addecolag med løpsfarten til en 100 år gammal skillpadde. Våkne opp og kjenn stanken av nedrykk og første divisjon. Vi trenger mer her enn litt tro, håp og kjærlighet, jeg vil mye heller ha ny spiss og midtstopper.

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 20 jul 06, 12:50
Endret: 20 jul 06, 12:51
Opprinnelig postet av Vlad
mener eggen is the man for FFK. Med bedre ressurser ville vi vært høgere oppe. Roger,enerly,ringberg,bora er ikke blitt erstattet av like gode spillere.

Enig!
Tror Eggen passer best for FFK - men han har jo ikke akkurat fått store pengesummer og velte seg i. Syntes ikke det laget vi har idag er så dårlig med tanke på ressurser. Mye stallfyll som vi skulle vært foruten, men de har tatt noen sjanser som ikke har slått ut i full blomst kan man si.

Det finnes jo en rekke eksempler på spillere som har blitt totalt forandret etter å ha byttet klubb og fått mer spilletid. Som f.eks. Clayton Zane for noen år siden som slo ut i full blomst i Lillestrøm etter å ha benket i Molde. Det er ikke rart FFK kjøper billige spillere som kanskje kan bli gode --> for de har jo ikke ressurser til noe bedre.

Klart de skulle ansatt en speider eller to, men det er jo ikke Eggen`s jobb.

FFK i Cupfinale 2006 !!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 jul 06, 12:58
Vi skal være glad vi har Knut Torbjørn Eggen som hovedtrener og jeg håper han fortsetter. Problemet er at apparatet rundt han fortsatt ikke er tilfredsstillende profesjonelt.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 20 jul 06, 13:01
Hvis mere ressurser er det eneste som mangler så må jeg gni meg litt i øya, dra meg litt i skjegget og tenke lenge og vel over hvordan både Kamma og Sandefjord klarer å tyne såpass mye ut av et så tynt budsjett, eller har de kansje en liten irsk gnom som sitter og rister gullfloriner over dem fra den magiske posen sin hver gang de ofrer litt til skogsgudene?

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom

FFK-Supporter

Juniorspiller
Ble medlem: 07 apr 03

Lagt til: 20 jul 06, 13:05
Det er ikke kun ressurser som mangler, men det er en av grunnene.

FFK i Cupfinale 2006 !!!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 14:15
Eggens "genialitet" har vært paralell til sammenligna klubber sitt budsjett, og knapt nok det.
Les "genial" i 2 og delvis "genial" i 1:Div med budsjett himmelhøyt over konkurentene, nå med budjett på det jevne, en bra trener, men ikke mer. 
Dessuten mangler han evne til å bedømme egen spillerstall, nivå i TL og motstanderne styrke, iallefall sett på uttalelser før seriestart de seinere åra.
Noen snakker om spillerutvikling, hvem har Eggen utvikla,  av de han har henta inn de siste 3-4 åra.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 jul 06, 14:19
Opprinnelig postet av dracula
Noen snakker om spillerutvikling, hvem har Eggen utvikla,  av de han har henta inn de siste 3-4 åra.

Simen Brenne, Roger Risholt, Markus Ringberg, John Anders Bjørkøy, Trond Erik Bertelsen og Tarik Elyounoussi er vel alle spillere som har utviklet seg i positiv retning under Knut Torbjørn Eggen.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 20 jul 06, 14:38
Endret: 20 jul 06, 14:41

Brenne sin utvikling i tisa i Moss er jeg enig i, i FFK ikke mer enn forventet utfra hans forutsetning. 
Roger R har vi diskutert før, husker at du kalte han noen ala en furtende guttunge før han kom til FFK, vel vi er uenige også her. Roger R har potensiale og vilje trenger noen rundt seg som tror på seg. Gir KTE den ros at han trodde på Roger R.

Markus Ringberg var ett flott kjøp, men at KTE utvikla han, uenig han har utvikla seg videre nå først i Kamma.
Jonna utvikla seg , tja som potet  men kvalitetsmessig nei, ikke bedre i dag enn da han kom til FFK.
Berti har utvikla seg ja, men utvikla var i fjor under "Drillo" faktisk i år stagnert. Årsaken til at  jeg nevner "Drillo" her er at jeg da samtidig ikke vil gi KTE skylda for at  Roger og Markus stagnerte totalt, blei gitt bort eller solgt i fjor.
Tarik fin utvikling ja, hvor mye skyldes arbeidet på juniornivå og hva skyldes KTE vil jeg ikke spekulere i.

Som motstykker kan nevnes i fleng, McDonald, Garro, Hoås, Wiik, Hornseth og Tronseth iallefall.  Ta gjerne med Røn, Peters, Oluf`en  også. (har sikkert glemt endel i farta)

Faktisk best utvikling som jeg vil gi KTE totalt ære for, sammen med mannen egen vilje / evne er PAC, og at KTE har trodd på Hansi.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 20 jul 06, 19:30
Noen kommentarer til Marensius (gidder ikke poste inn hele)

I toppfotball er det til syvende og sist resultatene som avgjør. Spesielt i den situasjonen FFK er nå, hvor de til neste år vil kunne ha en helt annen økonomi (les: grunnlag for satsing). Treneren er til enhver tid øverste ansvarlig for prestasjonene til laget. Og hvis feilen ligger mellom ørene på spillerne, så er det da i høyeste grad trenerens oppgave å enten gjøre noe med det eller evt hente inn ekstra kompetanse utenfra som kan hjelpe ham. Joda, er enig i at både trenere og spillere ofte trenger tid til å arbeide med ting, men man må også vurdere om det er hensiktsmessig. Om man jobber i en "blindgate" eller en "dårlig sirkel" vil mer tid bare gjøre vondt verre. Sier ikke at jeg vil kaste Eggen nå, men jeg mener at man i det minste bør vurdere om Eggen er rett mann neste sesong.

Jeg vil derfor med denne tråden gi min støtte til Eggen, han har gjort utrolig mye riktig i år. sikkert ting å sette fingern på, men det er så utrolig mye mer positivt enn beagtivt som har skjedd i år at selv om ting er som det er, er det likevel utrolig morro å se FFK

Da vil jeg gjerne spørre? Hva er det, sammenlignet med ifjor og året før, som er blitt gjort så mye riktigere i år enn i fjor?

- En trener som går ut med en målsetning (på bakgrunn av seire i et par "Donald Duck-turneringer"??) som til nå har vist seg å være langt unna fakta?
- Et lag som rett og slett slipper inn for mange mål?
- Et lag der flere av spillerne etter mitt skjønn underpresterer?
- Med unntak av Rami har vel ingen av stallens tilvekster hevet nivået noe vesentlig?
- Et lag som per dags dato er i akutt fare for å måtte åpne nye stadion i 1.divisjon?

Nå har jeg vært negativ, så kanskje du kan peke på hva de positive forandringene siden ifjor. Det eneste jeg kommer på er at de har holdt seg unna det harde banedekket på Merkur, og det er vel strengt tatt ikke Eggen sin fortjeneste...

På forhånd takk.

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 20 jul 06, 20:10
Costanza og Dracula, nå er dere inne på en diskusjon jeg synes er interessant. Det er ingen tvil om at KTE er en dyktig trener på en del områder, men etter min mening har han en del klare svakheter. Jeg mener utvikling av unge spillere er en av de svakhetene. Jeg kjenner spillere i som har hatt Eggen som sjef i FFK og også et par som har hatt ham i Moss. Tonen i det de sier kan oppsummeres med en setning: Veldig flink når det gjelder de 11-12 antatt beste, men dertil dårligere når det gjelder spillerne fra nr 13 og utover. (Vil legge til at disse påstandene er kun basert på hva andre har sagt.) Problemet er at det ofte er de unge, de som trenger både oppfølging og kamptrening, som er spiller nr 13 og utover. De siste sesongene har vi dessuten sett at spillere langt "over the hill" er blitt hentet inn og skøvet ut yngre spillere som ikke har vært vesentlig dårligere. Det har til og med blitt hentet inn unge spillere som neppe kan sies å ha blitt satset på.

Jeg er derfor veldig enig i mye av det Dracula skriver her, og har flere ganger stilt meg selv følgende spørsmål: Hvilke spillere er det Eggen faktisk har "fått frem selv", altså fått til å ta steget fra å være en god junior til å bli en habil senior? Ikke mange spør du meg, i farten var det bare Simen Brenne jeg kom på, så jeg tok meg faktisk tid til å se på de spillerstallene Eggen har hatt i Moss og FFK. Hva sitter jeg igjen med?

-Simen Brenne, Tor Trondsen (var 18 da han ble hentet fra Orkanger), Thomas Perreira (hvis jeg er snill) og Raymond Kvisvikog  (fortsatt snill) og muligens Hans Erik Ramberg (selv om han hadde en meget god sesong i 2.div før han gikk til Moss).

Det motsatte eksemplene er langt flere. Mange av disse har U-landskamper og et par har vel Eggen direkte ødelagt. Jeg nevner i fleng: 
- Magnus Amundsen, Christian Petersen, Per Morten Kristiansen, Magnus Riis, Stian Johnsen, Christoffer Solvang, Olof Watson, Gjermund Borger Hansen, Jørgen Pettersen, MacDonald, Jose Garro, Jeton Petisha, Jørgen Fog, Lahay Fallay, Anders Østli, Miran Mahmutce, Anders Holberg, Kenneth Rønningen, Momo Latyr, Dag Frode Hornseth, Øyvind Hoås, Martin Wiig, Alexander Lund Hansen og Mikael Røn. Hvor mange av disse har tatt/tok egentlig noe særlig steg i "riktig retning" under Eggen? Synes også Bertelsen har tapt seg i år...

Det ville vært urealistisk å tro at alle de ville blitt toppspillere, men en og annen skulle det vært mulig å få "dyrket fram". Istedet har disse måttet vike plassen for spillere som Per Olav Inderhaug, Rune Martiniussen, Kent Bergersen, Håkan Söderstjerna, Tero Koskela og Roger Helland, for å nevne noen... Skal man bli god MÅ man få spilletid.

Hva med de som er "på gang" idag da? Når det gjelder Tarik, er jeg positivt sjokkert over at han har fått så mye spilletid. For en spiller som Jørgen Magnussen er det snart er "nå eller aldri", spill i 3. div er for dårlig nivå for ham. LAsse Staw bør nok ikke så dårlig tid ennå. I alt maset på en nye høyreback, er jeg overrasket over at Thomas Jørgensen ikke fikk noen sjanser i vinterens treningskamper, og hadde Lars Blixt foran seg i køen...

Dette er nå bare hva jeg tenker, så får dere velge om dere forkaster deteller "kjøper" (noe av det). :-P

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 20 jul 06, 22:04
Opprinnelig postet av A.Scheie
Costanza og Dracula, nå er dere inne på en diskusjon jeg synes er interessant. Det er ingen tvil om at KTE er en dyktig trener på en del områder, men etter min mening har han en del klare svakheter. Jeg mener utvikling av unge spillere er en av de svakhetene. Jeg kjenner spillere i som har hatt Eggen som sjef i FFK og også et par som har hatt ham i Moss. Tonen i det de sier kan oppsummeres med en setning: Veldig flink når det gjelder de 11-12 antatt beste, men dertil dårligere når det gjelder spillerne fra nr 13 og utover. (Vil legge til at disse påstandene er kun basert på hva andre har sagt.) Problemet er at det ofte er de unge, de som trenger både oppfølging og kamptrening, som er spiller nr 13 og utover. De siste sesongene har vi dessuten sett at spillere langt "over the hill" er blitt hentet inn og skøvet ut yngre spillere som ikke har vært vesentlig dårligere. Det har til og med blitt hentet inn unge spillere som neppe kan sies å ha blitt satset på.

Jeg er derfor veldig enig i mye av det Dracula skriver her, og har flere ganger stilt meg selv følgende spørsmål: Hvilke spillere er det Eggen faktisk har "fått frem selv", altså fått til å ta steget fra å være en god junior til å bli en habil senior? Ikke mange spør du meg, i farten var det bare Simen Brenne jeg kom på, så jeg tok meg faktisk tid til å se på de spillerstallene Eggen har hatt i Moss og FFK. Hva sitter jeg igjen med?

-Simen Brenne, Tor Trondsen (var 18 da han ble hentet fra Orkanger), Thomas Perreira (hvis jeg er snill) og Raymond Kvisvikog  (fortsatt snill) og muligens Hans Erik Ramberg (selv om han hadde en meget god sesong i 2.div før han gikk til Moss).

Det motsatte eksemplene er langt flere. Mange av disse har U-landskamper og et par har vel Eggen direkte ødelagt. Jeg nevner i fleng: 
- Magnus Amundsen, Christian Petersen, Per Morten Kristiansen, Magnus Riis, Stian Johnsen, Christoffer Solvang, Olof Watson, Gjermund Borger Hansen, Jørgen Pettersen, MacDonald, Jose Garro, Jeton Petisha, Jørgen Fog, Lahay Fallay, Anders Østli, Miran Mahmutce, Anders Holberg, Kenneth Rønningen, Momo Latyr, Dag Frode Hornseth, Øyvind Hoås, Martin Wiig, Alexander Lund Hansen og Mikael Røn. Hvor mange av disse har tatt/tok egentlig noe særlig steg i "riktig retning" under Eggen? Synes også Bertelsen har tapt seg i år...

Det ville vært urealistisk å tro at alle de ville blitt toppspillere, men en og annen skulle det vært mulig å få "dyrket fram". Istedet har disse måttet vike plassen for spillere som Per Olav Inderhaug, Rune Martiniussen, Kent Bergersen, Håkan Söderstjerna, Tero Koskela og Roger Helland, for å nevne noen... Skal man bli god MÅ man få spilletid.

Hva med de som er "på gang" idag da? Når det gjelder Tarik, er jeg positivt sjokkert over at han har fått så mye spilletid. For en spiller som Jørgen Magnussen er det snart er "nå eller aldri", spill i 3. div er for dårlig nivå for ham. LAsse Staw bør nok ikke så dårlig tid ennå. I alt maset på en nye høyreback, er jeg overrasket over at Thomas Jørgensen ikke fikk noen sjanser i vinterens treningskamper, og hadde Lars Blixt foran seg i køen...

Dette er nå bare hva jeg tenker, så får dere velge om dere forkaster deteller "kjøper" (noe av det). :-P

Nesten litt skremmende med alle de talentene som ikke har blomstret under Eggen.
Dette var et viktig innlegg Scheie!

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Marensius

Juniorspiller

Lagt til: 21 jul 06, 14:51

Syntes det blir litt feil å dra frem alle disse spillerne du gjør A.Scheie. En kan jo ikke regne med att alle talenter fra et junior lag skal blomstre og bli gode spillere.

Mange av spillerne har jo hatt utrolig utvikling i Fredrikstad, men FFK har ønsket å la de utvikle seg videre i  andre klubber fordi spill i 3. divisjon ikke er godt nok og de har ikke vært gode nok for første 11rn. Det kan dessverre ikke være mer enn 11 spillere på banen om gangen og da er det ikke plass til alle talenter. Da er da mye bedre at de prøver seg andre steder, slik at de kan komme tilbake senere hvis de er gode nok. Er de gode nok for de også mulighet, se på Tarik; han er god nok og har gått rett inn i første 11rn. McDonald fikk prøvd seg flere ganger, Bertelsen rett inn i første 11rn gutten er tross alt kun22 år, samme med Hoås og Wiig, begge har prøvd seg flere ganger, men hvis de ikke presterer overtid etter å ha prøvd seg gang på gang så er de rett og slett ikke gode nok for første 11rn ennå. 

Det å få frem spillere er mer enn en manns jobb, Eggen alene kan ikke gjøre denne jobben, her er det også harry hansen, per egil, osv som også har et ansvar.

Men uansett skal vi som liker fredrikstad gjøre noe nå, må det bli å støtte opp om laget. Ikke begynne med det tullet som skjedde i fjor med å begynne å kritisere egne spillere osv... vi må backe opp laget og trenere nå som de trenger det. Det er tross alt ikke mange seirene som skal til for at FFK plutselig er på øvre del av tabellen. Vi starter med en seier på søndag kl. 20:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914