Husk meg
Brukernavn
Passord

Fortjener jeg en takk fra FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 jul 06, 19:43
Endret: 11 jul 06, 19:48
Hva tror dere det gjelder, jo tipsene jeg sender til FFK. Synes det virket kjent med navnet til Jacob Rasmussen,når han skulle prøvespille for oss.

Tenkte ikke så mye over det, men sjekket mobilen min over de som jeg har sendt SMS til og der sto det en melding til Harry.
Meldingen var sendt 8. juni. Der hadde jeg skrevet bosmannspiller, 193 høy og 88 kg og hvor han hadde spilt og for mer informasjon sjekk mailen din.

Håper han får kontrakt og jeg kanskje, fortjener kanskje ikke noe, men en liten oppmuntring hadde jo vært gøy siden det ikke er første gangen jeg tipser om spiller som de får napp på.

Ikke ment å være stor på det, ville bare nevne det for dere. Er jo gøy da

Moderator, kan du sette denne inn i kategorien under Jacob R

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 11 jul 06, 19:49
Jeg har sagt det før og sier det igjen: Du gjør en meget god jobb!! Fortsett å tips døm om spillere, virker jo som om døm hører på deg!

sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til: 11 jul 06, 23:01
Opprinnelig postet av Patrioten
Hva tror dere det gjelder, jo tipsene jeg sender til FFK. Synes det virket kjent med navnet til Jacob Rasmussen,når han skulle prøvespille for oss.

Tenkte ikke så mye over det, men sjekket mobilen min over de som jeg har sendt SMS til og der sto det en melding til Harry.
Meldingen var sendt 8. juni. Der hadde jeg skrevet bosmannspiller, 193 høy og 88 kg og hvor han hadde spilt og for mer informasjon sjekk mailen din.

Håper han får kontrakt og jeg kanskje, fortjener kanskje ikke noe, men en liten oppmuntring hadde jo vært gøy siden det ikke er første gangen jeg tipser om spiller som de får napp på.

Morsomt og veldig bra for deg, men hærregud FFK er skikkelig ute å kjøre hvis de må ta imot tips fra supporterne for å finne spillere. Da lukter det amatør-mesterskap lang vei. Grøssssssss.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 11 jul 06, 23:59

Det må være flaut av styret i FFK hvis vi skal gjøre jobben dems. De skal være bedre enn oss. DERMED BASTA.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 jul 06, 00:36
slapp av nå rune og sklitakling.. dette har skjedd en gang og jeg er sikker at dette skjer i flere klubber en FFK og spilleren er heller ikke enda en av vår

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 jul 06, 00:51
Jeg sendte Eggen en melding i dag og spurte om ikke Patrik Suffo var noe for FFK.

Vet ikke om det er mange som stresser Eggen om dagen, men mitt lille tips ble ikke mottatt med veldig stor takk fra Eggens side.

Det jeg fikk ut av det var i hvertfall at Suffo ikke er ajktuell for FFK, hvis noen skulle gå rundt å drømme om det.

FFK på toppen i 2006

Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05

Lagt til: 12 jul 06, 01:05
Endret: 12 jul 06, 01:07
Det hadde vært rimelig sensasjonelt hvis Eggen ikke hadde hørt om Suffo og hans situasjon før. Skjønner at han synes slike meldinger er litt unødvendige. Men du mente kanskje ikke å tipse ham? Bare høre om interessen? HVIS dem hadde vært sugne på ham, så tror jeg ikke dem hadde fortalt det til en supporter, som legger ut svaret på forumet kort tid etterpå.

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 12 jul 06, 01:17
Opprinnelig postet av Gjerningsmannen
Det hadde vært rimelig sensasjonelt hvis Eggen ikke hadde hørt om Suffo og hans situasjon før. Skjønner at han synes slike meldinger er litt unødvendige. Men du mente kanskje ikke å tipse ham? Bare høre om interessen? HVIS dem hadde vært sugne på ham, så tror jeg ikke dem hadde fortalt det til en supporter, som legger ut svaret på forumet kort tid etterpå.

Selvfølgelig var det kun for enten å høre standardsvaret at  "vi har ham på blokka", eller det svaret jeg fikk at han var helt uaktuell pga. at han vil bli for dyr for klubben.

FFK på toppen i 2006

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 12 jul 06, 06:11
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Selvfølgelig var det kun for enten å høre standardsvaret at  "vi har ham på blokka", eller det svaret jeg fikk at han var helt uaktuell pga. at han vil bli for dyr for klubben.

Hvis han svarte at han vil bli for dyr, begynner jeg å tvile på døm 17 millionene som er blitt snakket om i det siste i en annen tråd.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 12 jul 06, 06:29
Jeg sendte Eggen en melding i dag og spurte om ikke Patrik Suffo var noe for FFK.

Vet ikke om det er mange som stresser Eggen om dagen, men mitt lille tips ble ikke mottatt med veldig stor takk fra Eggens side.

Det jeg fikk ut av det var i hvertfall at Suffo ikke er ajktuell for FFK, hvis noen skulle gå rundt å drømme om det.

synes faktisk at eggen  bør få arbeidsro, og ihvertfall ikke sende ting på sms til han, bør holde med en mail til en av døm synes jeg...

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 06:41
Endret: 12 jul 06, 06:48
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det må være flaut av styret i FFK hvis vi skal gjøre jobben dems. De skal være bedre enn oss. DERMED BASTA.

Er ikke noe bedre å lese dette fra en klubb som spiller i Tippeligaen.

Dårlig tid.
– Det er viktig at vi ikke gjør forhastede valg. Det er mange aktører i dette gamet, men researchen bør vi gjøre.
FFK-treneren innrømmer at klubben ikke har hatt nok menneskelige ressurser til å gjøre en god nok jobb på innkjøpssiden.
– Selv befinner jeg meg omkring 30 timer på treningsfeltet i løpet av en uke. Da sier det seg selv at det blir dårlig med tid til annen jobb. I tillegg har Harry Hansen gått tilbake som toppspillerutvikler, noe som har ført til en slags unntakstilstand i forhold til det å jakte nye spillere.

Så jeg skjønner godt at jeg får flere positive tilbakemeldninger,når jeg leser dette. 
Det å finne aktuelle spillere til FFK er jo ikke vanskelig i det hele tatt, bare en får beskjed om hvor skoen trykker.

Er ikke verre enn å lese norske og utenlandske nettaviser og andre medier, slik har jeg fått snusen i aktuelle spillere.
Og gjerne snakket med journalistene i de aktuelle mediene på telefonen.
Jeg har gitt de tips, noe de har satt pris på, ved å hjelpe meg tilbake med ting jeg lurer på.

Har lært en ting, når jeg tipser FFK, så er det kun de som får vite om det og ingen andre.
Kommer tipsene uti media, øker jo prisen på spillerne med engang og det gavner jo ikke FFK.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 12 jul 06, 09:48
kan ikke du tipse dem om storflor da patrioten? du gjør en bra jobb ihvertfall

God bedring Dagfinn Enerly

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 12 jul 06, 10:22

Har du ikke fått med deg problemene rundt besetting av direktørposten? At det kanskje er litt dårlig med manpower akkurat nå for tida?

Når det gjelder spillerkjøp er det nå engang sånn at nedslagsfeltet er helt utrolig stort, og at en person egentlig ikke har sjans til å få med seg alt som skjer ute i Europa. Derfor: Mange personer leter mye bedre enn en person, så hvorfor skulle ikke supportere komme med forslag. Det er som en sivilforsvarsoperasjon: Jo flere som leter i høystakken, jo snarere blir nåla funnet.

Jeg tror kanskje vi må slå oss til ro med at de impliserte personer i FFK-systemet nok er menneskelige, for å si det sånn.

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 10:37
Endret: 12 jul 06, 10:38
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

synes faktisk at eggen  bør få arbeidsro, og ihvertfall ikke sende ting på sms til han, bør holde med en mail til en av døm synes jeg...

Det er vel her problemet ligger: Si at 30 supportere sender tekstmeldinger om mulig spillere... Da vil Eggen få ca 18 meldinger på en enkelt spiller, og da blir det en smule slitsomt å holde en hyggelig tone når du knatter inn den 18. meldinga. Kjenner jeg KTE rett, så har han da laga seg en template for en gitt spiller, sånn at han meget enkelt kan svare på alle meldingene om samme spiller, hehehe.

Jeg foreslår herved at vi får et lukka forum her som ikke alle får lov til å være med på, bare de som driver med tipsing, sånn at man kan koordinere felles innsats for å få rett spillere til FFK. Den åpenbare grunnen til at det må være lukket er jo selvfølgelig at man må forhindre at ande lag "drar nytte av" et felles arbeide i FFK. Et sånt forum ville jo også en eventuell ansvarlig person i FFK også kunne bruke, sånn at man får en "brainstorm"-omgivelse som er helt avgjørende for å kunne gjøre en god jobb.

Det er også et poeng å ha et lukka forum for dette, i motsetning til en komité: Geografisk plassering blir da uviktig, og dette kan være et viktig poeng, fordi folk rundt i verden (sannsynligvis) sitter på helt unik lokalkunnskap om fotballspillere der de bor.

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 10:49
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvis han svarte at han vil bli for dyr, begynner jeg å tvile på døm 17 millionene som er blitt snakket om i det siste i en annen tråd.

Det er to former for utgifter forbundet med spillere: Innkjøp og lønn. Jeg regner det for sannsynlig at de 17 millionene det er snakk om skal brukes til investering, i motsetning til lønn.

I god økonomiforvaltning skal sikre utgifter dekkes av sikre inntekter, og usikre utgifter dekkes av ditto usikre inntekter. Investering i forb. med nye spillere er typisk i den "usikre" kategorien, og spillerkjøp-potten er typisk også av det usikre slaget, i og med at dette "fondet" var av en helt annen størrelse når budsjetter ble lagt osv.

Typisk vil en sponsor mye heller bidra med penger retta mot investering, siden det da vil være et engangsbidrag. Jeg vil tro at få firmaer vil påta seg ansvaret for innkjøp og lønn i en hel kontraktsperiode, siden dette da i praksis blir en forpliktelse over tid i tillegg til de kronene det er snakk om...

Det er de sikre inntektene som begrenser hvilke spillere man kan kjøpe, for dess høyere lønn, dess større trykk på de sikre inntektene, og dess mer sårbar blir da økonomien.

Man kan la være å kjøpe spillere, men man kan ikke la være å betale lønn. Derfor gleder det meg at KTE er meget nøktern i dette spørsmålet, for det siste vi vil ha er Vålerenga-syndromet, hvor man går på ræva en gang i året, men en eller annen rik onkel (kanskje) chipper inn det som trengs for å holde skuta flytende.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 12 jul 06, 10:52
Hadde vår kjære Arve vært frisk så ville jo det vært en del enklere. Men siden han ikke har noen mulighet for å jobbe så blir det litt vanskelig. Er nok en av grunnene til at det ikke skjer noe. Dette burde blitt gjort noe med på et tidligere stadium. Jeg mener ikke at Mokkelbost skulle fått fyken, for alle kan bli syke, og det ville uansett ikke latt seg gjøre pga norsk lov. Men en erstatter hadde vært tingen. Vet at Hansen har tatt over jobben hans, men nå som Harry er tilbake i spillerutviklerjobben så er det mangel på folk. Patrioten burde fått den jobben mener jeg.

Fredd

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 10:54
Opprinnelig postet av SirLion
kan ikke du tipse dem om storflor da patrioten? du gjør en bra jobb ihvertfall

Takk, hyggelig å høre, jeg gjør jo det for jeg synes det er gøy. Har alt tipset om han.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 12 jul 06, 11:08
Opprinnelig postet av ffkmufc

Det kan jo hende at Suffo vil ha et par mill i sign-on-fee i tillegg til en skikkelig feit lønn.  

Og, det er nå engang slik at en spiller som blir høyt lønnet vil påvirke lønnskrava fra de andre i klubben - som mener de er nesten like gode eller like gode som spilleren...

Jeg mener selvsagt ikke at vi skal la klubben rykke ned fremfor å være for strenge i forhold til slike prinsipper, men det er en farlig vei å begynne å gå - dersom vi ser litt uover de neste 14. dagene...

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 11:25

Er ikke noe bedre å lese dette fra en klubb som spiller i Tippeligaen.

Dårlig tid.
– Det er viktig at vi ikke gjør forhastede valg. Det er mange aktører i dette gamet, men researchen bør vi gjøre.
FFK-treneren innrømmer at klubben ikke har hatt nok menneskelige ressurser til å gjøre en god nok jobb på innkjøpssiden.
– Selv befinner jeg meg omkring 30 timer på treningsfeltet i løpet av en uke. Da sier det seg selv at det blir dårlig med tid til annen jobb. I tillegg har Harry Hansen gått tilbake som toppspillerutvikler, noe som har ført til en slags unntakstilstand i forhold til det å jakte nye spillere.

Så jeg skjønner godt at jeg får flere positive tilbakemeldninger,når jeg leser dette. 
Det å finne aktuelle spillere til FFK er jo ikke vanskelig i det hele tatt, bare en får beskjed om hvor skoen trykker.

Er ikke verre enn å lese norske og utenlandske nettaviser og andre medier, slik har jeg fått snusen i aktuelle spillere.
Og gjerne snakket med journalistene i de aktuelle mediene på telefonen.
Jeg har gitt de tips, noe de har satt pris på, ved å hjelpe meg tilbake med ting jeg lurer på.

Har lært en ting, når jeg tipser FFK, så er det kun de som får vite om det og ingen andre.
Kommer tipsene uti media, øker jo prisen på spillerne med engang og det gavner jo ikke FFK.

Jeg leste den der med gru. Huffa meg. Jeg viste at de ikke hadde noen som speidet rundt omkring. På meg så virker det som at det går på lykke og fromme. Få Morgan hit så fort så mulig.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 11:31
Endret: 12 jul 06, 11:34
Opprinnelig postet av Asgeir

Har du ikke fått med deg problemene rundt besetting av direktørposten? At det kanskje er litt dårlig med manpower akkurat nå for tida?

Når det gjelder spillerkjøp er det nå engang sånn at nedslagsfeltet er helt utrolig stort, og at en person egentlig ikke har sjans til å få med seg alt som skjer ute i Europa. Derfor: Mange personer leter mye bedre enn en person, så hvorfor skulle ikke supportere komme med forslag. Det er som en sivilforsvarsoperasjon: Jo flere som leter i høystakken, jo snarere blir nåla funnet.

Jeg tror kanskje vi må slå oss til ro med at de impliserte personer i FFK-systemet nok er menneskelige, for å si det sånn.

Det bør være en som sitter på toppen, og som skaper seg ett nettverk under seg. Ikke sånn som FM-spilla hvor man sender en speider f.eks. til Skandinavia. På meg så virker det ikke som de leter i det hele tatt. At de fikk vite om Rasmussen, er vel p.g.a. at Bora har spilt sammen men. Det er ikke sånn det skal fungere.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914