Husk meg
Brukernavn
Passord

Fortjener jeg en takk fra FFK?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 12 jul 06, 12:12
Synes det bør bli oppvask i klubben snart, virket som det står en del ting utover, som ingen gidder å rydde opp etter seg.
Det kan fort ble så rotete at man ikke finner ut av det engang, hører jeg noen roper hvor er oppvaskkluten, såpen og hva skal jeg tørke opp med.

Synes det kan sammenlignes med som står i bladet i forhold til spilleforsterkninger. Handlingslammet, der ingen vet hvor man skal begynne og hva man skal kjøpe for, eller ikke har å kjøpe for.

matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til: 12 jul 06, 17:51

Mulig du fortjener en takk, men stiller ett spørsmålstegn ved at ledelsen tar til seg tips de får fra en supporter. Helt greit å motta tips, men ffk har helt sikkert en hel del navn de går igjennom hver dag! For meg virker det som om du skryter deg selv opp i skyene for god research. Mulig du gjør en god jobb "patrioten", men tviler på at det er tipset ditt ene og alene som gjorde at denne spilleren dukket opp i FFK. Mulig det er jeg som er dum, men når du legger inn ett slikt innlegg, ber du om skryt fra andre medlemmer fra forumet. Folk kan jo mene hva de vil,men jeg tror desverre ikke du har noen innflytelse i hva som skjer hos ledelsen ved spillerkjøp. Sorry!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 12 jul 06, 19:48
Opprinnelig postet av matkri

Mulig du fortjener en takk, men stiller ett spørsmålstegn ved at ledelsen tar til seg tips de får fra en supporter. Helt greit å motta tips, men ffk har helt sikkert en hel del navn de går igjennom hver dag! For meg virker det som om du skryter deg selv opp i skyene for god research. Mulig du gjør en god jobb "patrioten", men tviler på at det er tipset ditt ene og alene som gjorde at denne spilleren dukket opp i FFK. Mulig det er jeg som er dum, men når du legger inn ett slikt innlegg, ber du om skryt fra andre medlemmer fra forumet. Folk kan jo mene hva de vil,men jeg tror desverre ikke du har noen innflytelse i hva som skjer hos ledelsen ved spillerkjøp. Sorry!

Enhver som leder en bedrift (fotballklubb eller hva eff som helst) bør høre på tips fra de "på gølvet". Det er ofte der man finner gullkorna... Jeg ville derimot blitt veldig overrasket over en klubb som sier nei takk til tips fra sine supportere - tenk så mange timer vi fotballgale personer bruker på å følge de mest obskure ligaer rundt omkring i verden... 

Og plutselig; dukker det opp et gullkorn fra en av oss også!

Jeg synes det er helt lugnt at patrioten forteller oss at han har tipset klubben om spilleren. Hva hvis klubben kjøper ham og det viser seg at han suger lyserosa elefantballer?  Da er det vel ikke akkurat ros i vente fra oss her inne.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 23:16

Kan være enig med deg der, at det kan virke skryte det jeg gjorde. Skrev i innlegget mitt, at det var ikke meningen å være skryre, men at det var gøy. Men la igjen en melding til moderator om legge det jeg skrev til Jacob R saken, så der har det sikkert vært en misforstålelse.

Når det gjelder tilbakemeldingen jeg fikk fra Harry angående tipset mitt var det følgende

Vi har vurdert dine innspil fra Danmark på forsvarere. Ikke kommet videre med dem enda.

Fortsett å tipse. Du gjør en super jobb for oss.

Harry

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 12 jul 06, 23:19
Endret: 12 jul 06, 23:38
Det har faktisk hendt at Harry har ringt meg angående tips jeg har sendt han, så reasrechen kan vel ikke være så dum da?

Vi sjekker mere ut rundt spilleren.
Kan være interessant.
Takk for alle dine gode tips.
Du har en fabelaktig oversikt.
For meg er det om å gjøre å få Olsen og Eggen med på dette du foreslår.
Samtr at vi rydder plass til økonomien.

Han har scoret mange mål.
Jeg må sjekke mere om han.
Vet du noe mere?

Folk kan jo mene hva de vil,men jeg tror desverre ikke du har noen innflytelse i hva som skjer hos ledelsen ved spillerkjøp. Sorry! Det er dine ord matkri

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 13 jul 06, 00:35
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes det bør bli oppvask i klubben snart, virket som det står en del ting utover, som ingen gidder å rydde opp etter seg.
Det kan fort ble så rotete at man ikke finner ut av det engang, hører jeg noen roper hvor er oppvaskkluten, såpen og hva skal jeg tørke opp med.

Synes det kan sammenlignes med som står i bladet i forhold til spilleforsterkninger. Handlingslammet, der ingen vet hvor man skal begynne og hva man skal kjøpe for, eller ikke har å kjøpe for.

Jeg skjønner ikke riktig hva du vil oppnå, Patrioten. 

Du maser stadig om hvor mange spillere du tipser klubben om og nærmest forteller oss at du står bak nesten alle de gode forsterkningene de siste årene.
Det er sikkert fint at du er en av antagelig mange kilder som gir klubben tips, men hvorfor har du et så sterkt behov for å nevne det til stadighet?

I andre innlegg her på forumet så rakker du ned på klubben og forteller oss at nærmest ingenting fungerer.

Det jeg kan være enig med deg i er at det virker svært uklart hvor mange penger FFK har og om de skal brukes til forsterninger eller om de skal gå inn for å dekke underskusdd i FFK ASA, eller for den saks skyld noe annet. 

Ting jeg hørte i dag tyder på at klubben ikke har all verden å rutte med, men det får vi vel snart en forklaring på. 
Etterhvert så er det jo flere i FFK systemet som har uttalt at det vil komme flere forterkninger i sommer og at det til og med kun var snakk om noen dager før det skulle skje noe. De dagene har gått nå og da må det vel snart skje. 

FFK på toppen i 2006

matkri

Juniorspiller

Lagt til: 13 jul 06, 14:04

Du er flink patrioten... Det er vel det du vil høre.... Men man begynner vel å bli lei skryte innleggene dine? Kanskje du burde søkt jobb i FFK asa???

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 06, 14:21

Du er flink patrioten... Det er vel det du vil høre.... Men man begynner vel å bli lei skryte innleggene dine? Kanskje du burde søkt jobb i FFK asa???

er så enig..  minner meg litt om: ingen er som meg og hadde det ikke vært for meg osv

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 06, 14:39

Ok, skal skjerpe meg. Men, det var ikke meningen å være skrytte.

Og deg Keiko, gidder ikke å kommentere deg engang.

Håper jeg har lagt inn noen gullkorn med mine tips. Hadde jo vært gøy å jobbet med dette i FFK.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 06, 14:54
Endret: 13 jul 06, 14:59

Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Jeg skjønner ikke riktig hva du vil oppnå, Patrioten. 

Du maser stadig om hvor mange spillere du tipser klubben om og nærmest forteller oss at du står bak nesten alle de gode forsterkningene de siste årene.
Det er sikkert fint at du er en av antagelig mange kilder som gir klubben tips, men hvorfor har du et så sterkt behov for å nevne det til stadighet?

I andre innlegg her på forumet så rakker du ned på klubben og forteller oss at nærmest ingenting fungerer.

Det jeg kan være enig med deg i er at det virker svært uklart hvor mange penger FFK har og om de skal brukes til forsterninger eller om de skal gå inn for å dekke underskusdd i FFK ASA, eller for den saks skyld noe annet. 

Ting jeg hørte i dag tyder på at klubben ikke har all verden å rutte med, men det får vi vel snart en forklaring på. 
Etterhvert så er det jo flere i FFK systemet som har uttalt at det vil komme flere forterkninger i sommer og at det til og med kun var snakk om noen dager før det skulle skje noe. De dagene har gått nå og da må det vel snart skje. 

Hva jeg vil oppnå? Ville bare svare på det markit skrev om meg, men det kunne jeg tatt på pm med han. Ellers ble jeg vil giret etter at de skulle teste denne spilleren jeg tipset om i juni og tenkte meg kanskje godt nok om og la den ut, men ser nå at den ser teit ut.

Det at ting ikke fungerer i klubben er vel ikke bare noe jeg ser, har kanskje noe med angasjementet mitt å gjøre at jeg skriver slik jeg gjør.

Synes det er rart å høre at de har lite midler å rutte med. Det er ikke lenge siden de utvidet aksjeemisjoen og ikke minst KTE uttalser til Radio F, der han hadde fått beskjed fra styret at det var såpass med midler at de kunne kjøpe ut spillere fra andreskontrakter.
Skulle vel tro at KTE ikke juger om dette på radioen, eller har du en ennen teori Snæbbus?
Kanskje du har snakket med Kværneng?

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 13 jul 06, 14:55
Synes det er bra det du gjør. Det er nok av folk her inne som sier "hva med han" her inne, men det kommer ikke ut til de som tar avgjørelsene. Derfor er det bra du gjør det du gjør patrioten, men det er også greit, som noen har poengtert her tidligere, at det bare er en liten gruppe som kontaker Harry & Co., ellers gidder de sikkert ikke lese alt som kommer inn. Det kan være at det er andre som kontakter Harry som ikke skriver om det her inne, men det hjelper jo ikke oss som ikke hører om det - vi er sulteforet på overgangsnytt og vil høre at det skjer noe. Jeg synes du skal fortsette som før patrioten!

2006: CL, RL, "the double"...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 13 jul 06, 15:24

Ok, skal skjerpe meg. Men, det var ikke meningen å være skrytte.

Og deg Keiko, gidder ikke å kommentere deg engang.

Håper jeg har lagt inn noen gullkorn med mine tips. Hadde jo vært gøy å jobbet med dette i FFK.
det er vel ingen bombe at du ikke gidder det... alle vet hva som skjer for det

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

matkri

Juniorspiller

Lagt til: 13 jul 06, 15:32
Det var ikke meninga å skape en "krangel" her, men det kan jo være sunt det også;) Mener absolutt ikke at det du gjør er negativt, men du fremstiller det kanskje på en gal måte her inne på forumet. For all del. Fortsett som tidligere. Kanskje du bare kan kutte ut en del av det jeg kaller skryte innlegg. Håper fortsatt på ny(e) spiller(e).. Noen som har hørt noe mer? Leste ett innlegg i www.F-b.no, at Kippe kunne være på vei, men det er vel ikke særlig aktuelt? I så fall blir vel det tidenes kjøp i FFK? Sakariassen er jo også på vei bort fra Bodø.. Han scorer jo jevnt og trutt, men 3 mill, er vel kanskje noe for dyrt, ettersom dette er en spiller som kommer fra 1. divisjon. Men 9 mål etter halvspilt serie er imponerende det.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 13 jul 06, 17:07

Skulle vel tro at KTE ikke juger om dette på radioen, eller har du en ennen teori Snæbbus?

At de har mindre penger nå enn det de regnet med for et par måneder siden er nok ikke så usannsynlig. Det er bare nok å nevne to faktorer. Den ene er sviktende publikumstall i forhold til budsjett og den andre er sviktende interesse for aksje utvidelsen, hvor det var regnet med at det skulle bli solgt aksjer for 6,7 mill, men hvor det visstnok ikke er solgt for mere enn 3,2 mill

Men uansett så kan det være en annen teori, utenom at de ikke har noe særlig penger, og det er:

De har noen penger (3 mill fra tidigere + 3,2 mill fra aksjeemisjonen), men at de gjerne skulle hatt mer.
Og da kan det kanskje ligge litt taktikk i å "late" som man er nesten blakke, for å stimulere sponsorer til å hjelpe til litt ekstra, for å få de forsterkningene vi trenger for å klare oss i tippeligaen også i 2006.

Jeg anser ikke den siste teorien som så veldig usannsynlig, for hele byen, både vanlige supportere og næringslivet biter vel negler i øyeblikket og er redde for at vi skal innvie vårt nye stadion på FMV, som et 1. divisjonslag. 

FFK på toppen i 2006

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 13 jul 06, 17:26
Syns det er kjempebra at du bruker av din tid og energi på å hjelpe FFK til å finne gode spillere Patrioten! Det er tydeligvis noe dem trenger hjelp til, syns hvert fall det kan virke som om en del andre klubber gjør enn bedre jobb på dette området.

Når det gjelder selvskryt på forumet så har jeg forståelses for at du syns det er gøy med litt annerkjennelse, bare det ikke blir for mye da, skryt smaker jo mye bedre hvis man ikke har fisket etter den.

Lenge leve "hjørnet"!

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 06, 10:21
Endret: 14 jul 06, 10:23

At de har mindre penger nå enn det de regnet med for et par måneder siden er nok ikke så usannsynlig. Det er bare nok å nevne to faktorer. Den ene er sviktende publikumstall i forhold til budsjett og den andre er sviktende interesse for aksje utvidelsen, hvor det var regnet med at det skulle bli solgt aksjer for 6,7 mill, men hvor det visstnok ikke er solgt for mere enn 3,2 mill

Men uansett så kan det være en annen teori, utenom at de ikke har noe særlig penger, og det er:

De har noen penger (3 mill fra tidigere + 3,2 mill fra aksjeemisjonen), men at de gjerne skulle hatt mer.
Og da kan det kanskje ligge litt taktikk i å "late" som man er nesten blakke, for å stimulere sponsorer til å hjelpe til litt ekstra, for å få de forsterkningene vi trenger for å klare oss i tippeligaen også i 2006.

Jeg anser ikke den siste teorien som så veldig usannsynlig, for hele byen, både vanlige supportere og næringslivet biter vel negler i øyeblikket og er redde for at vi skal innvie vårt nye stadion på FMV, som et 1. divisjonslag. 

Er enig med deg, lurer også på om det ikke er taktikk fra Eggens sin side. I hvertfall hvis det er riktig det han sier Demokraten i dag,at det ikke er vanskelig å skaffe klassespillere, bare de får penger.
Bare ikke Eggen gambler for mye, slik at vi ikke får noen spillere, tross alt er det bedre å få spillere på annen hylle, enn ingen.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 06, 11:04

Er enig med deg, lurer også på om det ikke er taktikk fra Eggens sin side. I hvertfall hvis det er riktig det han sier Demokraten i dag,at det ikke er vanskelig å skaffe klassespillere, bare de får penger.
Bare ikke Eggen gambler for mye, slik at vi ikke får noen spillere, tross alt er det bedre å få spillere på annen hylle, enn ingen.

Ja, eller bruke de pengene man har på en spiller som virkelig forsterker laget.

Klubben har hatt opptil 26 spillere i A stallen, det mener jeg er alt for mye. Med alle de gode juniorene vi har nå, så trenger ikke A stallen å bestå å mere enn 20 spillere Gode juniorspillere gjør at 2. laget lett bør rykke opp alikevel.

Fordelene ved å slanke stallen er flere. 
For det første så frigjør man midler på lønnsbudsjettet, og da får man jo muligheter til å lønne en eller kanskje to skikkelge forsterkninger.
En annen fordel må være at flere juniorspillere får prøvd seg på 2. laget og derfor kanskje kan få en mykere tilvenning til spill på et enda høyere nivå.

FFK på toppen i 2006

matkri

Juniorspiller

Lagt til: 14 jul 06, 11:12
Har på følelsen at det vil komme en ny spiller i dag! Håper jeg har rett.. Frode Johnsen er solgt til Japan også;) Skjønner ikke at RBK vil kvitte seg med sin mest stabile spiller?? Han putter jevnt å trutt om han starter kamper, eller kommer inn.. Skulle ønske vi hadde en spiller med dt kaliberet i FFK... Synes ikke 6.7 millioner var skremmende eller, men lønn på 8 millioner for 1,5år, hadde vel kanskje vært i det drøyeste laget. Høilli kunne vel kanskje bidratt med en lager jobb på Europris, men  spørs om det hadde gått Satser på at Frode Kippe blir presentert som ny spiller i dag jeg! Hørt rykter fra flere hold, at dette er svært aktuelt, men det gjenstår selfølgelig å se!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 jul 06, 12:07

Er vel ikke særlig klokt å gå ut med at man har mye penger og skal handle klassespillere. Det får jo ikke akkurat prisene til å gå ned.  Da Brann la ut følere etter Karadas gikk Harry Vollvik ut å sa at han skal vi ha koste hva det koste vil. Dermed ble han for dyr.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 06, 12:14

Ja, eller bruke de pengene man har på en spiller som virkelig forsterker laget.

Klubben har hatt opptil 26 spillere i A stallen, det mener jeg er alt for mye. Med alle de gode juniorene vi har nå, så trenger ikke A stallen å bestå å mere enn 20 spillere Gode juniorspillere gjør at 2. laget lett bør rykke opp alikevel.

Fordelene ved å slanke stallen er flere. 
For det første så frigjør man midler på lønnsbudsjettet, og da får man jo muligheter til å lønne en eller kanskje to skikkelge forsterkninger.
En annen fordel må være at flere juniorspillere får prøvd seg på 2. laget og derfor kanskje kan få en mykere tilvenning til spill på et enda høyere nivå.

FFK er også sikkret minimum 488.000 kroner fra cupen, går de videre, noe som ikke er usannsylig, stiger beløpet til 731.000 kroner, pluss kiosksalg og andre inntekter som følger med.

Dette er ikke noe å spare på, her bør vær krone brukes til å forsterke laget

.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914